Tek mjeseci prosječna je starost auta vraćenih iz rent-a-cara i 20 posto su u prosjeku su povoljniji od istih, potpuno novih modela
Na parkiralištima domaćih prodajnih salona trenutno vlada opsadno stanje. Deseci, čak i stotine automobila nakon ljeta vraćenih iz rent-a-cara napravili su potpunu blokadu većine autokuća u Hrvatskoj.
U pravilu se radi o godišnjacima, odnosno rabljenima proizvedenim ove ili prošle godine koji s prosječnih 15.000 prevaljenih kilometara predstavljaju vrlo isplativu kupnju. Kupnju koja kupcima nudi uštedu oko dvadesetak posto.
Neslužbeni podaci govore da su rent-a-car tvrtke ove godine kupile oko 18 tisuća vozila. Taj posao na krilima uspješnih turističkih sezona i povećanog broja stranih turista pridošlih zrakoplovima i brodovima raste već godinama, a sretna posljedica takvog stanja stvari za domaće vozače jest bogata ponuda rabljenih.
Po već dobro uhodanom obrascu, poznato je, rent-a-car tvrtke svake godine kupuju automobile uz ugovoreni otkup (buy-back).
A to je, pak, savršena prilika za sve koji bi željeli kupiti nov ili barem što noviji automobil, s tvorničkim jamstvom skraćenim za svega šest mjeseci, ali i osjetno nižom cijenom u odnosu na potpuno nove, salonske primjerke.
Situaciju na terenu provjerili smo u desetak zagrebačkih autosalona, a kako cijeli proces izgleda u praksi provjerili smo u Autowillu gdje nas je dočekao Mario Perić, voditelj odjela rabljenih vozila.
Svaki automobil, govori nam Perić, pregledava se do najsitnijeg detalja i tek onda može u prodaju. Da je zbilja tako pokazuju i pastelom označena oštećenja na karoseriji, koja će se sanirati prije isporuke.
Bez nacrtanog kruga, većinu sitnih ogrebotina i rupica od kamenčića ne bismo niti zapazili... Vraćeni automobili se temeljito pregledavaju i saniraju se sva oštećenja, pa neki veliki rizik prilikom kupnje zbilja ne postoji.
- Sva vozila se prije isporuke pregledavaju u 50 točaka u našim servisima te su sva sitna oštećenja na karoseriji otklonjena tako da kupac dobiva provjereno vozilo bez oštećenja.
Većina vozila iz ponude ima tvorničko jamstvo koje traje četiri godine ili 120.000 kilometara, a za sva ostala vozila starosti do 7 godina i 130 000 km dajemo jamstvo od 12 mjeseci ili 12.000 kilometara pa što prije nastupi - zaključuje Perić.
Osim dolaska u salone, potencijalni kupci sve češće koriste blagodati interneta pa ne čudi da su autokuće gotovo kompletnu ponudu preselile upravo tamo. Uz fotogalerije i sve pripadajuće informacije o automobilima, kupci ovim putem mogu dogovoriti i konkretno vrijeme dolaska u salon.
Mnogima je odlazak u salon tako postao gubitak vremena i tamo odlaze tek kada im se na portalu svide informacije o traženom vozilu.
Što se tiče ukupne brojke 'godišnjaka' na domaćem tržištu, ona varira između 15 i 25 tisuća, ovisno tko vam je sugovornik. Nitko, doduše, ne raspolaže točnom brojkom koliko je vozila pristiglo u prodaju nakon što su odradili sezonu na Jadranu, no mi smo neslužbeno stigli do brojke od 18.000. I ta procjena, nakon što smo se prošetali po parkiralištima trgovaca na zapadu Zagreba uopće ne djeluje pretjerano.
U Autowillu raspolažu s 350 rabljenih automobila, s napomenom da ih je još nekoliko stotina u dolasku, a u Autoto, tvrtki koja prodaje vozila raznih marki rekli su nam da u ponudi imaju čak tisuću automobila, s dodatnih tisuću u najavi.
Preko 500 rabljenih vozila trenutačno u ponudi ima tvrtka Kramar, koja već 15 godina posluje u Njemačkoj, BiH i Crnoj Gori, a od 2015. i u Hrvatskoj.
Zatrpano parkiralište sa oko 600-tinjak automobila vidjeli smo i u Autocommerceu, uvozniku i trgovcu vozila Fiata i Jeepa, jednako kao i u WeltAutu na Jankomiru. Svi oni tek očekuju automobile 'u dolasku' koji se trenutno nalaze na doradi.
Mnogo zanimljivije pitanje je stoga mogu li kupci profitirati iz takvog stanja stvari. Svakako da mogu. Naša šetnja po prodajnim salonima pokazala je da su ponuđeni auti u besprijekornom stanju, po povratku iz rent-a-cara pregledani do najsitnijeg detalja, većinom proizvedeni u ovoj ili prošloj godini i u prosjeku imaju oko 15.000 kilometara.
I dolaze s tvorničkim jamstvom, skraćenim za svega nekoliko mjeseci. U par situacija čak smo pomislili da je riječ o sasvim novim autima, također parkiranima u dvorištima salona. Jedina prava razlika tako je cijena, u prosjeku niža za 20 posto u odnosu na novi.
Isplativost kupnje tako je neupitna, što potvrđuje i to što je gotovo 50 posto svih automobila već rezervirano. Ljudi su, rekli su nam u Autowillu, neke aute kaparili još u svibnju, mjesecu kad se većina automobila tek isporučivala rent-a-car tvrtkama. Tko želi iskoristiti ovu priliku treba požuriti, jer će auti iz rent-a cara uskoro biti prodani na domaćem tržištu ili završiti u izvozu.
Godišnjaci, auti iz buy-backa, novi rabljeni... Trgovci uglavnom nerado spominju da nude aute iz rent-a-cara, a razlog je nepovjerenje kupaca prema autima iz najma. No, za to zapravo nema razloga. Riječ je o u pravilu tek pola godine starim autima s tvorničkim jamstvom, koji se po povratku pregledavaju i potom im se saniraju sva oštećenja. Osim toga, u prilog im ide i pravna sigurnost - posebno kad se na tržištu nude tisuće auta čiji su vlasnici u Registru neplaćenih kazni, pa ih kupci ne mogu registrirati.
Dobar dio auta iz rent-a-cara završit će na tržištima s većom platežnom moći. Koliko god im cijena bila i 20 posto niža nego novima, našim kupcima je u prosjeku sve iznad 5000 eura preskupo.
Tijekom 2018. u Hrvatsku je uvezeno 80.648 rabljenih, dok je novih prodano osjetno manje, njih 61.289. Osim toga, privatnim kupcima pritom je otišlo tek 20.794 novih automobila, što jasno pokazuje da domaći vozači aute najčešće traže na tražilicama poput mobile.de i AutoScout24.de, ali i po domaćim salonima rabljenih. Kupnja rabljenih iz uvoza kod nekog od domaćih trgovaca rabljenih pritom ima niz prednosti pred individualnim uvozom, jer kupci u ovom slučaju ne trebaju poduzimati dug i skup put, a mogu dogovoriti i dužu otplatu, ugovovaranjem kredita.
VW Touran 1.6 TDI
Seat Leon 1.4 TSI FR
Opel Astra 1.6 CDTi
Opel Insignia 1.6 CDTi
Opel Corsa 1.4 Colour Ed.
Fiat Tipo 1.6
Jeep Renegade 1.6 MJT
Opel Corsa 1.4 Colour Edit.
Renault Megane 1.5 dCi
Mercedes B klasa 180D
Nissan X-Trail 1.6 dCi
Mazda 6 2.2 CD 150
VW Golf 1.6 TDI Comfort
Povezane vijesti