Vozili smo Opel Astru GSe: Snažni sportski plug-in hibrid za užitak u vožnji

1 year,1 month ago - 27 rujna 2023, tportal
Vozili smo Opel Astru GSe: Snažni sportski plug-in hibrid za užitak u vožnji
Peterovratna limuzinska izvedba Astre GSe jednostavna je i lijepa, a ispod tog plašta krije se mnogo promišljanja o tome kako napraviti jedan izuzetan sportski automobil čistih, ali svrsishodnih aerodinamičnih linija. Astra GSe 1.6 S/S (165 kW/225 KS) FWD PHEV-Petrol eAT8 ubrzava od 0 do 100 km/h u 7,6 s, uz krajnju brzinu od 235 km/h

Kada ljubiteljima Opela spomenete magičnu skraćenicu 'GSe', srce im odmah zaigra. I s pravom, jer ova tri slova vrlo jasno govore da je riječ o vrhunski opremljenim, sportskim modelima njemačkog proizvođača automobila iz Rüsselsheima. Sjetimo se samo nekadašnjih modela Opel Commodore GS/E iz 1970. i Opel Monze GSE iz 1983.

Za razliku od nekadašnje oznake 'GSE' (ili GS/E), skraćenice od 'Grand Sport Einspritzung', Opel je pod kapom Stellantis grupe odlučio u rujnu prošle godine malo modernzirati ova tri slova u 'GSe', a umjesto Einspritzunga (hrv. ubrizgavanje) će malo 'e' predstavljati 'electric'. To naravno znači da će Opelovi modeli s ovom troslovnom oznakom ubuduće biti elektrificirani, jer njemačka tvrtka želi u Europi do 2028. postati potpuno električna marka.

GSe kao nova podmarka vrhunske ponude Opelovih modela, već u svojoj gami ima tri moderna modela: Opel Grandland GSe 1.6 S/S (221 kW/ 300 KS) AT8 AWD PHEV 4x4 eAT8 (koji smo imali na svom testu u svibnju ove godine) te nove Opel Astru GSe i Astru Sports Tourer GSe. Ne zaboravimo, kako je Opel sredinom 2021. predstavio Mantu GSe, modernu verziju legendarne Mante iz 1970. Upravo je ovaj ElektroMOD model pokazao da zauzima snažan, jasan stav i samouvjereno započinje novu budućnost: električna, lokalno bez emisija i puna emocija.

S novim vrhunskim varijantama serijska tri modela stižu i ultramoderne plug-in hibridne varijante motora, koje nude sve što žele sportski, ali i odgovorni vozači: vrhunske performanse, sportsko podvozje i elektrificirani pogon za vožnju bez lokalnih emisija. Ovome je dodan i dizajn koji elektrizira.

Dakle, ovaj puta smo na svom testu imali hatchback verziju (ili limuzinu) sportske Astre, točne oznake Opel Astra GSe 5 vrata 1.6 S/S (165 kW/225 KS) FWD PHEV-Petrol eAT8. Ukoliko ste uočili razliku u ukupnoj snazi Grandlanda GSe (300 KS) i Astre GSe (225 KS), treba reći da SUV verzija Grandlanda u ovoj konfiguraciji ima dva elektromotora (sprijeda i straga po jedan), jer ima i pogon na sva četiri kotača.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije
Peterovratna limuzinska izvedba Astre GSe jednostavna je i lijepa, a ispod tog plašta krije se mnogo promišljanja o tome kako napraviti jedan izuzetan sportski automobil čistih, ali svrsishodnih aerodinamičnih linija.

Sa svojim odvažnim i jasnim stilom, nova generacija Astre iz rujna 2021. je dizajnerski izraz za marku, pa tako karakteristični GSe elementi sada daju sportskoj verziji Astre još impresivniji izgled. Prednji dio, stražnji difuzor i specifičan natpis GSe, kao i 18-colni kotači od lake legure u dijamantnoj/crnoj boji nadahnuti potpuno električnom Mantom GSe, na prvi pogled pokazuju da je riječ o jednom sportskom GSe modelu. Naravno, ovaj 'GSe dodir' se preslikava i u unutrašnjost ovog modela, no o tome nešto kasnije u tekstu.

Nova Astra, pa tako i njezina GSe verzija, se temelji na trećoj generaciji vrlo fleksibilne EMP2 multienergetske arhitekture u koju je DNK Opela ugrađen od početka razvoja. To znači da je upravljivost staložena, ali i dinamična te da je novi model spreman za autocestu. Drugim riječima, sposobnost za vožnju velikom brzinom bila je primarni razvojni cilj.

Za izvrsno upravljanje i bočnu krutost podvozja brine ovjes s McPherson opružnim nogama naprijed, torzijska greda straga. Unatoč jednostavnoj stražnjoj osovini s torzijskom gredom i bez prilagodljivih amortizera, Astra uspješno održava ravnotežu između sportske zategnutosti i dobre preostale udobnosti. Pri kočenju, novi model osigurava veliku snagu zaustavljanja uz zadržavanje visoke stabilnosti u zavojima kao i na pravcu. Torzijska krutost nove Astre povećana je za 14 posto u odnosu na prethodni model.

Sportska Astra GSe postavlja nova mjerila podvozja u smislu integracije i povratnih informacija s vozačem. U usporedbi sa standardnom Astrom, modeli GSe su dizajnirani da budu još agilniji i precizniji od prethodno uspješno predstavljenih varijanti. Upravljač, ovjes i kočnice reagiraju trenutnije i izravnije na svaku naredbu vozača.

Nova Astra je duga 4374 mm, široka 1860 mm (2062 mm s otvorenim retrovizorima) i visoka 1442 mm, međuosovinski razmak je 2675 mm. Posebno, 10 mm niže podvozje koje Opel ugrađuje u modele Astre GSe doprinosi voznim karakteristikama usmjerenim na performanse. U usporedbi sa svojim neposrednim konkurentima, model s petera vrata i kasnija Astra GSe Sports Tourer nude iznimnu stabilnost i stabilnost smjera u zavojima, pri kočenju i pri velikim brzinama na autocesti.

Upravljač je sportski podešen posebno za GSe. Posebne opruge i uljni amortizeri prednjeg i stražnjeg ovjesa omogućuju ne samo dinamičnu već i udobnu vožnju. To je osigurano KONI-jevom takozvanom FSD tehnologijom (Frequency Selective Damping): amortizeri usklađuju potrebnu silu prigušenja s frekvencijom kretanja vozila. Na taj se način mogu postići različite karakteristike prigušenja za udobno klizanje pri visokim frekvencijama kao i za sportski, ambiciozni stil vožnje s izravnijim kontaktom s cestom pri niskim frekvencijama. To je upravo ono što ESP u modelima GSe radi: elektronički program stabilnosti intervenira kasnije, tako da vozači GSe mogu voziti još dinamičnije.

Bez obzira na mišićavi izgled praktičan prtljažnik Astre GSe s podesivim podom još uvijek nudi od 352 do 1268 litara (422 do 1339 l ostale verzije) prtljažnog prostora s preklopljenim stražnjim sjedalima (40/60 preklopivi naslon stražnjeg sjedala). Krug okretanja je 10,51 m, a što se težine tiče, Astra GSe je teška 1703 kg (s vozačem od 75 kg). Bez obzira na sportske karakteristike i plug-in hibridni pogon, Astra GSe može vuči kočenu prikolicu od 1450 kg, a nekočenu od 750 kg.

Što se tiče kotača našeg testnog modela, isti ima za GSe verziju serijske 18-colne naplatke Commodore – Diamanté (8 J x 18), s izvrsnim Michelin Primacy4 ljetnim gumama, dimenzija 225/40R18 92Y.

Testna Astra GSe je imala atraktivnu dvobojnu karoseriju ICE FLOE bijelu boja (doplatna) s crnim krovom (bez nadoplate). Na ovakvoj kombinaciji vanjskih boja dojmljivi su detalji, kao što su to na primjer, crni okvir bočnih stakala te dodatno zatamnjena stražnja stakla.

Unutrašnjost
Kao i izvana, Astra GSe ima nedvojbeno atraktivne detalje i u unutrašnjosti kabine. Vozač i suvozač mogu se udobno smjestiti na ergonomskim, AGR-certificiranim GSe sjedalima od Alcantare. Ove presvlake dolaze u GSe verziji bez nadoplate. Oni osiguravaju da pilot i kopilot uvijek imaju čvrst položaj tijekom dinamične vožnje, dok njihova kralježnica ima koristi od udobnog dizajna sjedala koji je prilagođen leđima.

Sportska sjedala ekskluzivna su za modele GSe ili zadržati i nastaviti Opelovo dugogodišnje iskustvo u razvoju ergonomskih sjedala, koja proizvođač čini pristupačnima za sve klase vozila. Osim toga, grijanje sjedala i upravljača osiguravaju ugodnu atmosferu i u hladnim danima.

Zanimljivo, Opel ove godine slavi 20. godišnjicu suradnje s ergonomskim aktivnim sjedalima s certifikatom kampanje za zdrava leđa Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR). Tako novi Grandland GSe kao i Astra GSe i Astra Sports Tourer GSe imaju najnoviju generaciju sjedala.

Izvedbena sjedala s AGR certifikatom od Alcantare rezervirana su isključivo za posebno dinamične modele GSe. Bez ikakve sumnje se može reći da su ova sjedala izvanredna.

Grijano sportsko kolo volana odlično leži u rukama, a presvučeno je s djelomično perforiranom kvalitetnom kožom, a ima i tipke za razne funkcije poput npr. kontrole tempomata ili podešavanja glasnoće audio sustava, i dr. Iza kola volana se nalaze i polugice za manualno mijenjanje brzina. Sportske aluminijske papučice su vrlo efektne i lijepo se uklapaju u GSe filozofiju ovog modela.

Dolaskom potpuno digitalne ploče s instrumentima Pure Panel na novoj generaciji Astre, analogni instrumenti otišli su u povijest. Umjesto toga, novo sučelje čovjeka i stroja (HMI) sa svježom, modernom grafikom nudi čisto, intuitivnije iskustvo. Putnici mogu intuitivno koristiti novu Astru putem posebno širokih zaslona osjetljivih na dodir baš kao što koriste pametni telefon. To uključuje navigacijski sustav s 10˝ zaslonom u boji osjetljivim na dodir, kao i 10˝ informacijski zaslon za vozača (Pure Panel® Pro) i glasovnu kontrolu za audio, telefon i navigaciju.

Dizajneri i inženjeri Opela pažljivo su radili kako bi osigurali da vozač prima sve potrebne informacije i da na raspolaganju ima korisne radne opcije bez opterećivanja suvišnim podacima ili funkcijama. Osim toga, postavke poput kontrole klimatizacije još uvijek je moguće podešavati pomoću fizičkih prekidača i tipki.

Putnici u testnom GSe modelu su dobro povezani s bežičnim Apple CarPlay i Android Auto kompatibilnim multimedijskim navigacijskim sustavom. Kompatibilni pametni telefoni također se mogu jednostavno puniti putem bežičnog punjenja na središnjoj konzoli.

Sustavi sigurnosti
Portfelj najsuvremenijih sustava pomoći pokriva cijeli asortiman koji Opel trenutno nudi za Astru. Na primjer, sustav Intelli-Drive 1.0 s upozorenjem na sudar sprijeda i automatskim kočenjem u nuždi (LPA Sustav), detekcijom pješaka i pospanosti, aktivnim asistentom za održavanje voznog traka, asistentom za prometne znakove, upozorenjem na križni promet i mrtvim kutovima te automatskim asistentom za brzinu s funkcijom zaustavljanja dio je standardne opreme. Parkirni pilot sprijeda i straga, kao i Intelli-Vision kamera od 360 stupnjeva podržavaju vozača pri manevriranju.

Paket pomoći vozaču 1.0 uključuje i sljedeće: Centralno zaključavanje; Aktivno i inteligentno prilagođenje brzine; Napredni sustav kočenja u slučaju opasnosti (AEBS); Adaptivni tempomat Stop&Go (samo u kombinaciji sa automatskm mjenjačem); ISOFIX sustav na stražnjim sjedalima; Električna parkirna kočnica Ulazak i pokretanje bez ključa.

Plug-in hibrid ukupne snage 225 KS s eAT8 automatskim mjenjačem
Testna Astra GSe ima izvanrednu ukupnu izlaznu snagu sustava od 225 KS (165 kW). Treba napomenuti i kako smo ovaj provjereni pogonski sklop već isprobali u nekoliko drugih modela Stellantis grupe (Peugeot 308 SW Hybrid 225 e-EAT8 GT, Peugeot 408 Plug-in HYBRID 225 e-EAT8 GT, Peugeot 3008 Hybrid 225 e-EAT8 Road Trip, Citroën C5 X Shine Pack Hybrid 225 ë-EAT8, Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid Shine 225 ë-EAT8).

To podrazumijeva 1,6-litreni četverocilindrični turbobenzinski motor (1598 cm³) koji isporučuje 180 KS (133 kW) pri 6000 okr./min., električni motor smješten sprijeda doprinosi do 81,2 kW (110 KS) pri 2500 okr./min. Pogon je na prednja dva kotača, a najveći okretni moment je lijepih 360 Nm (benzinski motor 250 Nm pri 1750 okr./min., elektromotor 320 pri 500-2500 okr./min.). Mjenjač je eAT8 automatski, čija je polugica na središnjoj konzoli.

Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 7,6 s, a krajnja brzina 235 km/h, no treba reći da je moguća i vožnja u čisto električnom načinu do brzine od 135 km/h. Odabir načina rada automatskog mjenjača je sljedeći: Electric, Hybrid, Eco, Normal i Sport.

Astra GSe krasi potrošnja goriva prema WLTP (sve u kombiniranim uvjetima vožnje) od 1,2-1,1 l/100 km, emisija CO2 od 26-25 g/km; svaki kombinirano). Zahvaljujući bateriji, Astra GSe može prijeći do 64 kilometra lokalno bez emisija prema WLTP (EAER City prema WLTP: 69-73 km). Spremnik goriva je 42 litre.

Baterija
Litij-ionska baterija kapaciteta je 12,4 kWh i snage 102 kWh, a u vozilu postoje dvije vrste ugrađenih punjača. To su jednofazni punjač od 3,7 kW u serijskoj opremi i jednofazni punjač od 7,4 kW u opcijskoj opremi (kao u našem slučaju).

Procijenjeno vrijeme punjenja: uređaj Wall Box (32 A) od 7,4 kW omogućuje potpuno punjenje za 1 h 55 min putem jednofaznog ugrađenog punjača (7,4 kW) jača utičnica (16 A) omogućuje potpuno punjenje za 3 h 50 min putem jednofaznog ugrađenog punjača (3,7 kW) standardna utičnica (8 A) omogućuje potpuno punjenje za 7 h 5 min putem jednofaznog ugrađenog punjača (3,7 kW).

Što se cijene tiče, Astra GSe 1.6 S/S (165 kW/225 KS) AT8 FWD PHEV-Petrol eAT8 u hatchback verziji kreće od 49.096,82 eura s PDV-om, a naš testni model sa svim dodatnim opcijama stoji 51.650,65 eura s PDV-om.

Support Ukraine