Vozili smo Peugeot 5008 RoadTrip: Dizajnerski i tehnološki pogođen moderan veliki obiteljski SUV sa sedam sjedala

3 years,4 months ago - 23 lipnja 2021, tportal
Vozili smo Peugeot 5008 RoadTrip: Dizajnerski i tehnološki pogođen moderan veliki obiteljski SUV sa sedam sjedala
Peugeot je u rujnu prošle godine osvježio drugu generaciju svog 5008, čime je temeljito moderniziran svoj najveći SUV u paleti modela 2008, 3008 i 5008

Naš ovotjedni testni model je u rujnu 2020. osvježena druga generacija Peugeota 5008, točne oznake 5008 BlueHDi 130 S&S EAT8 RoadTrip. Danas govorimo o srednje velikom obiteljskom modelu C-SUV segmenta, iako to u prošlosti i nije baš bilo tako.

No da bismo uopće i krenuli s pričom o ovom današnjem Peugeotu 5008, trebali bismo se vratiti u godinu 2007. kada je na tržište stigao crossover SUV model Peugeot 4007, prethodno prvi puta prikazan javnosti na ženevskom salonu automobila iste godine.

Gotovo identičnih dimenzija kao i današnji, moderni 5008, model 4007 bio je nešto prilično novo za PSA grupu jer je uz bratski Citroën C-Crosser zapravo nastao u suradnji s Mitsubishijem na temelju druge generacije Mitsubishi Outalndera. Japanski ih je proizvođač čak i proizvodio u svojim pogonima Nagoya u Okazakiju u Japanu za francuske proizvođače Peugeot i Citroën. Mi smo imali priliku voziti 4007 u proljeće 2008. godine, a treba napomenuti da je i ovaj model imao do sedam sjedala kao i današnji 5008.

Malo je poznata činjenica da je suradnja Mitsubishija i Peugeota nastavljena 2011. godine s modelom Peugeot 4008, subkompaktnim crossoverom temeljenom na istoj platformi kao Mitsubishi ASX i Citroën C4 Aircross. Kasnije, u siječnju 2017. je ovaj model zamijenjen drugom generacijom modela 3008.

Vratimo se ipak modelu 5008, koji je u svojoj prvoj iteraciji između 2009. i 2016. zapravo bio MPV ili višenamjensko vozilo temeljeno na platformi PSA PF2, dok je druga generacija od 2017. godine prešla u kategoriju crossover SUV vozila, temeljeći se na PSA EMP2 platformi. Peugeot 5008 se proizvodi u Francuskoj, u tvornicama Sochaux i Rennes.

Rekli smo već na početku da je ova druga generacija 5008 (kao i model 3008) imala u rujnu prošle godine svoj facelift, osvježenje na sredini svog životnog ciklusa, koji je temeljito modernizirao svoj najveći SUV u ponudi. Njihova crossover SUV linija sad obuhvaća modele 2008, 3008 i 5008.

Vanjski dizajn
Nova maska ​​osvježenog 5008 bez okvira simbolizira moderni stil s istodobno lepršavim dizajnom. Horizontalne ukrasne trake ispod farova spojni su elementi. Kao i kod svih novih Peugeot modela, naziv modela nalazi se sada na poklopcu motora. U razini opreme GT i GT Pack, rešetka hladnjaka ima sportski dizajn s kromiranim aplikacijama koje postaju veće prema van. Za još sportskiji izgled, sjajni crni otvori za zrak integrirani su u novi odbojnik.

Prednja svjetla također su redizajnirana. Ona već sadrže Eco-LED tehnologiju od početne razine, i produžena su s kromiranim umetkom u obliku očnjaka, karakterističnim detaljom modernih modela 'lavlje' marke.

Straga, nova, poboljšana svjetla u obliku kandže s 3D efektom imaju potpuno LED tehnologiju (uključujući svjetlo za vožnju unatrag). Prednja svjetla postavljena su u prozirno staklo u boji dima, koje optički produljuje crnu ploču između stražnjih svjetala. Zbog toga stražnji dio osvježenog 5008 izgleda šire.

U slučaju našeg testnog modela RoadTrip prisutan je i logotip na vanjskim prednjim bočnim stranama. Testni model RoadTrip ima i serijski: pristup i pokretanje bez korištenja ključa; električne preklopive retrovizore s integriranim LED pokazivačima smjera; dodatno zatamnjena stakla u drugom redu i stražnje staklo; Black Diamond crni krov.

Vanjske dimenzije našeg 5008 su sljedeće: duljina 4641 mm, širina 1844 mm ( s otvorenim retrovizorima 2098 mm), visina 1646 mm s krovnim šinama (visina varira o dimenzijama kotača od 1640 do 1646 mm), međuosovinski razmak 2840 mm, visina od podloge 236 mm.

Što se dimenzije kotača tiče, RoadTrip izvedba ima serijske 18-colne lakometalne naplatke Detroit s gumama Michelin Primacy 4 dimenzija 225/55R18. Nadalje, postoji i opcijska 19-colna dimenzija s gumama dimenzija 205/55R19.

Kad je riječ o prtljažniku, njegov je volume 780 l (L VDA), a kad se sklope naslon stražnjih sjedala raste do 1940 l. Težina vozila s vozačem je u našoj izvedbi 1589 kg.

Inače, model RoadTrip koji smo testirali ima novu, atraktivnu metalik boju karoserije Celebes plavu.

Unutrašnjost
Kao i kod manjeg SUV modela 3008, za uspjeh 5008 djelomično je zaslužna i njegova lijepo dizajnirana i izvedena unutrašnjost. U novom 5008 Peugotov i-Cockpit® je sada moderniji i približio se premium segmentu: 12,3-inčni (31,2 cm) digitalni kombinirani instrument, koji je u potpunosti prilagodljiv i podesiv, ima digitalni panel s tehnologijom 'Normally Black' za visokokvalitetno prikazivanje s boljom čitljivošću i kontrastima.

Novi središnji dodirni 10-inčni infotainment zaslon visoke rezolucije dolazi sa sedam elegantnih prekidača koji podsjećaju na klavirske tipke (toggle switches) i koji omogućuju izravan i stalan pristup glavnim funkcijama: radiju, klimatizaciji, 3D navigaciji s glasovnim upravljanjem, postavkama vozila, telefonu, mobilnim aplikacijama i sva četiri pokazivača smjera u slučaju nenadanih situacija radi upozorenja ostalih sudionika u prometu.

Na središnjoj konzoli, svi motori s unutarnjim izgaranjem opremljeni s automatskim mjenjačem, a odsada u serijskoj opremi imaju komandu za odabir načina vožnje koja omogućuje vozaču odabir između tri načina vožnje: Normal, Sport i Eco.

Da bi se naglasila modernizacija i-Cockpita®, uspon u premium segment vidljiv je u unutrašnjosti s novim tkaninama, što doprinosi razini doživljene kvalitete i atraktivnosti interijera. Tako naš RoadTrip model ima kombinaciju materijala obloga sjedala Tep/Alcantara. Inače, sjedala su udobna i lijepo profilirana, iako će vam u malo oštrijoj sporstkoj vožnji možda nedostajati i nešto čvršća bočna podrška leđima.

Prednja sjedala su standardno grijana u modelu Road Trip. Nadalje, ova verzija ima i dodatne tepihe u prvom i drugom redu, aluminijske papučice i odmorište za lijevu nogu, dekor unutrašnjosti u uzorku Brumeo sa ambijentalnim osvjetljenjem, osvjetljenje na vratima, središnjoj konzoli, prostoru za noge sprijeda, Paket djeca (avio stolići i rolo sjenila u drugom redu).

Mjesta u kabini doista ima puno, a ističe se i činjenica da novi SUV Peugeot 5008 sada ima 7 sjedala u serijskoj opremi od prve razine opremljenosti, čime se pruža neograničen broj izbora, a bez kompromisa u pogledu užitka u vožnji i udobnosti. Isto tako, ta dva dodatna sjedala u trećem redu su preklopiva i lijepo se mogu složiti ispod podnice prtljažnika kada vam nisu neophodna. Ova dva pomoćna sjedala se mogu i izvaditi. Time se dobilo na prilično lijepom volumenu prtljažnika.

Nadalje, u drugom redu se nalaze tri zasebna, neovisna sjedala koja su podesiva po duljini i nagibu te sklopiva. Tu je i mogućnost 'flat folding' sklapanja prednjeg suvozačevog sjedala u stolić (za utovar predmeta duljine do 3,2 m).

Pametne tehnologije
U osvježenom 5008, ponuda tehnologija u vozilu je upotpunjena sa sustavima pomoći u vožnji najnovije generacije: Sustav Night Vision (jedinstven u segmentu kompaktnih SUV-ova), Aktivni tempomat s funkcijom Stop & Go (EAT8 automatski mjenjač), Sustav za pomoć zadržavanja vozila unutar vozne trake (povezan sa ACC Stop & Go), Sustav za automatsko kočenje u slučaju opasnosti posljednje generacije, Prošireno prepoznavanje prometnih znakova.

Naravno, osvježeni 5008 i dalje nudi čitav niz sustava i opreme za pomoć u vožnji: Adaptivni regulator brzine, tempomat, Visiopark 1 sa kamerom od 180° za pomoć pri parkiranju straga ili kao u našem slučaju opcijski paket Visiopark 2 s kamerom 360° sprijeda i straga, Park Assist, aktivna funkcija za pomoć pri parkiranju, Sustav za pomoć pri zadržavanju vozila unutar vozne trake, Upozorenje na nedovoljnu pažnju vozača, Automatsko upravljanje dugim svjetlima, Prepoznavanje prometnih znakova i preporuka brzine, Aktivan nadzor mrtvog kuta. Ova funkcija je dostupna od 12 km/h, Advanced Grip Control (opcijski), Hill Assist Descent Control (HADC), Otvaranje vrata prtljažnika bez korištenja ključa, Stakleni panoramski krovni otvor (opcijski), Multi-point masaža sjedala (opcijski), Električna parkirna kočnica.

Pametni telefoni postali su sastavni dio naše svakodnevnice, pa tako i za novi SUV 5008. On posjeduje funkciju Mirror Screen koja omogućuje dupliciranje aplikacija svog telefona na dodirni ekran vozila. Za punjenje uređaja, uz bežično punjenje pametnog telefona (opcijksi u našem modelu), postoji USB utičnica u 1. redu i dvije nove USB utičnice u 2. redu.

Osvježeni 5008 može biti opremljen sa ozvučenjem renomirane francuske audio marke FOCAL® ukupne snage 515 W, za maksimalni zvučni užitak svih putnika. Metalne zaštitne mrežice visokotonaca, smještene u sva četiri vrata, sada su bakrene boje.

Motor BlueHDi 130 S&S EAT8
Osvježeni Peugeot 5008 je zasad dostupan samo s motorima s unutarnjim izgaranjem, a emisije C0₂ se kreću od 132 g/km naviše. Ovi pogonski sklopovi udovoljavaju normama Euro6 i homologirani su prema WLTP protokolu.

Kod benzinskih motora tu su 3-cilindrični 1,2-litreni PureTech 130 S&S BVM6, PureTech 130 S&S EAT8. Njihova je snaga 130 KS (96 kW). Tu je naravno i veći 4-cilindrični 1,6-litreni motor PureTech 180 EAT8 snage 180 KS (133 kW). Što se dizelskih motora tiče, riječ je o 4-cilindričnim 1,5-litrenim BlueHDi 130 S&S EAT8 te BlueHDi 130 S&S EAT8, njihova je snaga 130 KS (96 kW). Najsnažnija je verzija kod dizelskih motora ona 2.0 BlueHDi 180 snage 177 KS (130 kW).

Naš testni model je imao 1,5-litreni motor obujma 1499 cm³ BlueHDi 130 S&S EAT8 , najvećeg okretnog momenta od lijepih 300 Nm pri 1750 okr./min. Naravno, u našem slučaju riječ je o 8-brzinskom automatskom mjenjaču EAT8, a polugice za ručno mijenjanje brzina na kolu volana su dodatna pogodnost za one koji se vole više angažirati u vožnji . Tu je i start/stop sustav, dok je pogon na prednja dva kotača. Ova kombinacija motora i mjenjača nam nudi ubrzanje od 0 do 100 km/h u 11,5 sekundi (isti motor sa 6-brzinskim ručnim 105 s) i krajnju brzinu od 192 km/h.

Proizvođač navodi prosječnu potrošnju goriva u kombiniranim uvjetima od 5,1-5,3 l/100 km, a emisiju CO₂ od 140-143 g/km.

Što se tiče ovjesa, osvježeni 5008 ima sprijeda neovisan ovjes pseudo McPherson tipa sa zavojnim oprugama i hidrauličkim amortizerima, dok se straga koristi polukruta osovina s uzdužnim ramenima, zavojnim oprugama i hidrauličkim amortizerima.

Što reći o testnom modelu Peugeot 5008 BlueHDi 130 S&S EAT8 RoadTrip?
Modernijeg izgleda ova je verzija 5008 sada dizajnerski vrlo dojmljiv, veliki obiteljski SUV, a mogućnost prijevoza do sedam osoba u standardnoj ponudi je odlično rješenje. U vozačkom smislu, 5008 je lijepih voznih karakteristika, a snaga od 'samo' 130 KS je i više nego dovoljna za dominantno krstarenje autocestom pri velikim brzinama. Silaskom na regionalnu cestu veliki međuosovinski razmak i gume većih dimenzija dobro upijaju neravnine na cesti, a relativno niski profil guma omogućuje i sportskiju vožnju bez pretjerano velikog zanošenja vozila u oštrijim zavojima. Mjenjač EAT8 je jako dobro pogođen za ovu razinu snage.

Ulaskom u unutrašnjost kabine doista imate osjećaj da ste ušli u višu kategoriju razine opremljenosti, a inovativni potpuno digitalni Peugotov i-Cockpit® te središnji dodirni 10-inčni infotainment zaslon visoke rezolucije nude sve što vam treba za dobru informiranost i uživanje u medijima.

Za kraj, osvježeni Peugeot 5008 kreće po cijeni za benzinski model PureTech 130 Active od 211.155 kn sa svim davanjima. Ulazni dizelski model 5008 BlueHDi 130 S&S Active kreće od 224.195 kn. Naš testni model 5008 BlueHDi 130 S&S EAT8 RoadTrip kreće od 279.947 kn, a uz dodatnu opremu 284.400 sa svim davanjima (PDV i PPMV).

Support Ukraine