Vozili smo Peugeot 5008 RoadTrip: Dizajnerski i tehnološki pogođen moderan veliki obiteljski SUV sa sedam sjedala

23 lipnja 2021 - tportal

Vozili smo Peugeot 5008 RoadTrip: Dizajnerski i tehnološki pogođen moderan veliki obiteljski SUV sa sedam sjedala

Peugeot je u rujnu prošle godine osvježio drugu generaciju svog 5008, čime je temeljito moderniziran svoj najveći SUV u paleti modela 2008, 3008 i 5008

Naš ovotjedni testni model je u rujnu 2020. osvježena druga generacija Peugeota 5008, točne oznake 5008 BlueHDi 130 S&S EAT8 RoadTrip. Danas govorimo o srednje velikom obiteljskom modelu C-SUV segmenta, iako to u prošlosti i nije baš bilo tako.

No da bismo uopće i krenuli s pričom o ovom današnjem Peugeotu 5008, trebali bismo se vratiti u godinu 2007. kada je na tržište stigao crossover SUV model Peugeot 4007, prethodno prvi puta prikazan javnosti na ženevskom salonu automobila iste godine.

Gotovo identičnih dimenzija kao i današnji, moderni 5008, model 4007 bio je nešto prilično novo za PSA grupu jer je uz bratski Citroën C-Crosser zapravo nastao u suradnji s Mitsubishijem na temelju druge generacije Mitsubishi Outalndera. Japanski ih je proizvođač čak i proizvodio u svojim pogonima Nagoya u Okazakiju u Japanu za francuske proizvođače Peugeot i Citroën. Mi smo imali priliku voziti 4007 u proljeće 2008. godine, a treba napomenuti da je i ovaj model imao do sedam sjedala kao i današnji 5008.

Malo je poznata činjenica da je suradnja Mitsubishija i Peugeota nastavljena 2011. godine s modelom Peugeot 4008, subkompaktnim crossoverom temeljenom na istoj platformi kao Mitsubishi ASX i Citroën C4 Aircross. Kasnije, u siječnju 2017. je ovaj model zamijenjen drugom generacijom modela 3008.

Vratimo se ipak modelu 5008, koji je u svojoj prvoj iteraciji između 2009. i 2016. zapravo bio MPV ili višenamjensko vozilo temeljeno na platformi PSA PF2, dok je druga generacija od 2017. godine prešla u kategoriju crossover SUV vozila, temeljeći se na PSA EMP2 platformi. Peugeot 5008 se proizvodi u Francuskoj, u tvornicama Sochaux i Rennes.

Rekli smo već na početku da je ova druga generacija 5008 (kao i model 3008) imala u rujnu prošle godine svoj facelift, osvježenje na sredini svog životnog ciklusa, koji je temeljito modernizirao svoj najveći SUV u ponudi. Njihova crossover SUV linija sad obuhvaća modele 2008, 3008 i 5008.

Vanjski dizajn
Nova maska ​​osvježenog 5008 bez okvira simbolizira moderni stil s istodobno lepršavim dizajnom. Horizontalne ukrasne trake ispod farova spojni su elementi. Kao i kod svih novih Peugeot modela, naziv modela nalazi se sada na poklopcu motora. U razini opreme GT i GT Pack, rešetka hladnjaka ima sportski dizajn s kromiranim aplikacijama koje postaju veće prema van. Za još sportskiji izgled, sjajni crni otvori za zrak integrirani su u novi odbojnik.

Prednja svjetla također su redizajnirana. Ona već sadrže Eco-LED tehnologiju od početne razine, i produžena su s kromiranim umetkom u obliku očnjaka, karakterističnim detaljom modernih modela 'lavlje' marke.

Straga, nova, poboljšana svjetla u obliku kandže s 3D efektom imaju potpuno LED tehnologiju (uključujući svjetlo za vožnju unatrag). Prednja svjetla postavljena su u prozirno staklo u boji dima, koje optički produljuje crnu ploču između stražnjih svjetala. Zbog toga stražnji dio osvježenog 5008 izgleda šire.

U slučaju našeg testnog modela RoadTrip prisutan je i logotip na vanjskim prednjim bočnim stranama. Testni model RoadTrip ima i serijski: pristup i pokretanje bez korištenja ključa; električne preklopive retrovizore s integriranim LED pokazivačima smjera; dodatno zatamnjena stakla u drugom redu i stražnje staklo; Black Diamond crni krov.

Vanjske dimenzije našeg 5008 su sljedeće: duljina 4641 mm, širina 1844 mm ( s otvorenim retrovizorima 2098 mm), visina 1646 mm s krovnim šinama (visina varira o dimenzijama kotača od 1640 do 1646 mm), međuosovinski razmak 2840 mm, visina od podloge 236 mm.

Što se dimenzije kotača tiče, RoadTrip izvedba ima serijske 18-colne lakometalne naplatke Detroit s gumama Michelin Primacy 4 dimenzija 225/55R18. Nadalje, postoji i opcijska 19-colna dimenzija s gumama dimenzija 205/55R19.

Kad je riječ o prtljažniku, njegov je volume 780 l (L VDA), a kad se sklope naslon stražnjih sjedala raste do 1940 l. Težina vozila s vozačem je u našoj izvedbi 1589 kg.

Inače, model RoadTrip koji smo testirali ima novu, atraktivnu metalik boju karoserije Celebes plavu.

Unutrašnjost
Kao i kod manjeg SUV modela 3008, za uspjeh 5008 djelomično je zaslužna i njegova lijepo dizajnirana i izvedena unutrašnjost. U novom 5008 Peugotov i-Cockpit® je sada moderniji i približio se premium segmentu: 12,3-inčni (31,2 cm) digitalni kombinirani instrument, koji je u potpunosti prilagodljiv i podesiv, ima digitalni panel s tehnologijom 'Normally Black' za visokokvalitetno prikazivanje s boljom čitljivošću i kontrastima.

Novi središnji dodirni 10-inčni infotainment zaslon visoke rezolucije dolazi sa sedam elegantnih prekidača koji podsjećaju na klavirske tipke (toggle switches) i koji omogućuju izravan i stalan pristup glavnim funkcijama: radiju, klimatizaciji, 3D navigaciji s glasovnim upravljanjem, postavkama vozila, telefonu, mobilnim aplikacijama i sva četiri pokazivača smjera u slučaju nenadanih situacija radi upozorenja ostalih sudionika u prometu.

Na središnjoj konzoli, svi motori s unutarnjim izgaranjem opremljeni s automatskim mjenjačem, a odsada u serijskoj opremi imaju komandu za odabir načina vožnje koja omogućuje vozaču odabir između tri načina vožnje: Normal, Sport i Eco.

Da bi se naglasila modernizacija i-Cockpita®, uspon u premium segment vidljiv je u unutrašnjosti s novim tkaninama, što doprinosi razini doživljene kvalitete i atraktivnosti interijera. Tako naš RoadTrip model ima kombinaciju materijala obloga sjedala Tep/Alcantara. Inače, sjedala su udobna i lijepo profilirana, iako će vam u malo oštrijoj sporstkoj vožnji možda nedostajati i nešto čvršća bočna podrška leđima.

Prednja sjedala su standardno grijana u modelu Road Trip. Nadalje, ova verzija ima i dodatne tepihe u prvom i drugom redu, aluminijske papučice i odmorište za lijevu nogu, dekor unutrašnjosti u uzorku Brumeo sa ambijentalnim osvjetljenjem, osvjetljenje na vratima, središnjoj konzoli, prostoru za noge sprijeda, Paket djeca (avio stolići i rolo sjenila u drugom redu).

Mjesta u kabini doista ima puno, a ističe se i činjenica da novi SUV Peugeot 5008 sada ima 7 sjedala u serijskoj opremi od prve razine opremljenosti, čime se pruža neograničen broj izbora, a bez kompromisa u pogledu užitka u vožnji i udobnosti. Isto tako, ta dva dodatna sjedala u trećem redu su preklopiva i lijepo se mogu složiti ispod podnice prtljažnika kada vam nisu neophodna. Ova dva pomoćna sjedala se mogu i izvaditi. Time se dobilo na prilično lijepom volumenu prtljažnika.

Nadalje, u drugom redu se nalaze tri zasebna, neovisna sjedala koja su podesiva po duljini i nagibu te sklopiva. Tu je i mogućnost 'flat folding' sklapanja prednjeg suvozačevog sjedala u stolić (za utovar predmeta duljine do 3,2 m).

Pametne tehnologije
U osvježenom 5008, ponuda tehnologija u vozilu je upotpunjena sa sustavima pomoći u vožnji najnovije generacije: Sustav Night Vision (jedinstven u segmentu kompaktnih SUV-ova), Aktivni tempomat s funkcijom Stop & Go (EAT8 automatski mjenjač), Sustav za pomoć zadržavanja vozila unutar vozne trake (povezan sa ACC Stop & Go), Sustav za automatsko kočenje u slučaju opasnosti posljednje generacije, Prošireno prepoznavanje prometnih znakova.

Naravno, osvježeni 5008 i dalje nudi čitav niz sustava i opreme za pomoć u vožnji: Adaptivni regulator brzine, tempomat, Visiopark 1 sa kamerom od 180° za pomoć pri parkiranju straga ili kao u našem slučaju opcijski paket Visiopark 2 s kamerom 360° sprijeda i straga, Park Assist, aktivna funkcija za pomoć pri parkiranju, Sustav za pomoć pri zadržavanju vozila unutar vozne trake, Upozorenje na nedovoljnu pažnju vozača, Automatsko upravljanje dugim svjetlima, Prepoznavanje prometnih znakova i preporuka brzine, Aktivan nadzor mrtvog kuta. Ova funkcija je dostupna od 12 km/h, Advanced Grip Control (opcijski), Hill Assist Descent Control (HADC), Otvaranje vrata prtljažnika bez korištenja ključa, Stakleni panoramski krovni otvor (opcijski), Multi-point masaža sjedala (opcijski), Električna parkirna kočnica.

Pametni telefoni postali su sastavni dio naše svakodnevnice, pa tako i za novi SUV 5008. On posjeduje funkciju Mirror Screen koja omogućuje dupliciranje aplikacija svog telefona na dodirni ekran vozila. Za punjenje uređaja, uz bežično punjenje pametnog telefona (opcijksi u našem modelu), postoji USB utičnica u 1. redu i dvije nove USB utičnice u 2. redu.

Osvježeni 5008 može biti opremljen sa ozvučenjem renomirane francuske audio marke FOCAL® ukupne snage 515 W, za maksimalni zvučni užitak svih putnika. Metalne zaštitne mrežice visokotonaca, smještene u sva četiri vrata, sada su bakrene boje.

Motor BlueHDi 130 S&S EAT8
Osvježeni Peugeot 5008 je zasad dostupan samo s motorima s unutarnjim izgaranjem, a emisije C0₂ se kreću od 132 g/km naviše. Ovi pogonski sklopovi udovoljavaju normama Euro6 i homologirani su prema WLTP protokolu.

Kod benzinskih motora tu su 3-cilindrični 1,2-litreni PureTech 130 S&S BVM6, PureTech 130 S&S EAT8. Njihova je snaga 130 KS (96 kW). Tu je naravno i veći 4-cilindrični 1,6-litreni motor PureTech 180 EAT8 snage 180 KS (133 kW). Što se dizelskih motora tiče, riječ je o 4-cilindričnim 1,5-litrenim BlueHDi 130 S&S EAT8 te BlueHDi 130 S&S EAT8, njihova je snaga 130 KS (96 kW). Najsnažnija je verzija kod dizelskih motora ona 2.0 BlueHDi 180 snage 177 KS (130 kW).

Naš testni model je imao 1,5-litreni motor obujma 1499 cm³ BlueHDi 130 S&S EAT8 , najvećeg okretnog momenta od lijepih 300 Nm pri 1750 okr./min. Naravno, u našem slučaju riječ je o 8-brzinskom automatskom mjenjaču EAT8, a polugice za ručno mijenjanje brzina na kolu volana su dodatna pogodnost za one koji se vole više angažirati u vožnji . Tu je i start/stop sustav, dok je pogon na prednja dva kotača. Ova kombinacija motora i mjenjača nam nudi ubrzanje od 0 do 100 km/h u 11,5 sekundi (isti motor sa 6-brzinskim ručnim 105 s) i krajnju brzinu od 192 km/h.

Proizvođač navodi prosječnu potrošnju goriva u kombiniranim uvjetima od 5,1-5,3 l/100 km, a emisiju CO₂ od 140-143 g/km.

Što se tiče ovjesa, osvježeni 5008 ima sprijeda neovisan ovjes pseudo McPherson tipa sa zavojnim oprugama i hidrauličkim amortizerima, dok se straga koristi polukruta osovina s uzdužnim ramenima, zavojnim oprugama i hidrauličkim amortizerima.

Što reći o testnom modelu Peugeot 5008 BlueHDi 130 S&S EAT8 RoadTrip?
Modernijeg izgleda ova je verzija 5008 sada dizajnerski vrlo dojmljiv, veliki obiteljski SUV, a mogućnost prijevoza do sedam osoba u standardnoj ponudi je odlično rješenje. U vozačkom smislu, 5008 je lijepih voznih karakteristika, a snaga od 'samo' 130 KS je i više nego dovoljna za dominantno krstarenje autocestom pri velikim brzinama. Silaskom na regionalnu cestu veliki međuosovinski razmak i gume većih dimenzija dobro upijaju neravnine na cesti, a relativno niski profil guma omogućuje i sportskiju vožnju bez pretjerano velikog zanošenja vozila u oštrijim zavojima. Mjenjač EAT8 je jako dobro pogođen za ovu razinu snage.

Ulaskom u unutrašnjost kabine doista imate osjećaj da ste ušli u višu kategoriju razine opremljenosti, a inovativni potpuno digitalni Peugotov i-Cockpit® te središnji dodirni 10-inčni infotainment zaslon visoke rezolucije nude sve što vam treba za dobru informiranost i uživanje u medijima.

Za kraj, osvježeni Peugeot 5008 kreće po cijeni za benzinski model PureTech 130 Active od 211.155 kn sa svim davanjima. Ulazni dizelski model 5008 BlueHDi 130 S&S Active kreće od 224.195 kn. Naš testni model 5008 BlueHDi 130 S&S EAT8 RoadTrip kreće od 279.947 kn, a uz dodatnu opremu 284.400 sa svim davanjima (PDV i PPMV).

Vijesti po temama

a1ACEAalfaalfa romeoAlfa Romeo 4CAlfa Romeo GiuliaAlfa Romeo StelvioAlfa Romeo TonaleAlpinaalpinealpine a110amazonAston MartinaudiAudi A3Audi A6Audi A8Audi E-tronAudi Q5Audi R8Audi RS3Audi Rs5Audi RS6Audi SQ8AustraliaAustrijaautiautobusautocestaautocesteautoindustrijaautomobilautomobiliautomobilska industrijaAutopilotautoškolaBentleybenzinbikebikesBjelovarbmwBMW 3 seriesBMW 4 SeriesBMW 5 SeriesBMW 7 SeriesBMW 8 SeriesBMW i3BMW i4BMW ix3BMW M2BMW m3BMW M4BMW M5BMW X3BMW X7boatboatsBosna i HercegovinabrabusbrzinaBugattiburacampercamper vancar buying guideCentar za vozila HrvatskecestacestarinacesteChryslercijenacijenecitroenCItroen BerlingoCitroen C3citroen c4classicscrash testCroatiacrossoverCustom carCVHdaciaDacia DusterDacia SanderodaimlerDalmacijadavor božinovićDetroit Auto ShowdieselDiesel bandiesel scandaldieselgateDizeldizelašidrag raceDucatiDugopoljeDysonelectricelektrična vozilaelektrični automobilelektrični automobiliEUeuropeEuropska komisijaeuropska unijaevFCAferrarifiatFiat TipoFiskerfordFord F-150Ford FiestaFord FocusFord MustangFord PumaFord RangerFord TransitFrankfurt Motor ShowfunnygenesisGeneva Motor ShowgermanygliserGMgorivoGrand TourgranicagumegužvehacHAKHarley-DavidsonHoldenhondahow toHrvatskaHrvatske autocesteHrvatske cestehybridhydrogenhyundaiHyundai i20Hyundai KonaHyundai Santa FeHyundai TucsonIgor NešićistraživanjejaguarjeepJeep WranglerJeremy ClarksonkamerekamionKaznakazneKiaKia SorentoKia SportageKia StingerkoenigseggkoronakrizakoronavirusKTMkupnjalamborghiniLamborghini Uruslancialand roverLand Rover DefenderLexusLotusmarin kameničkiMaseratiMate RimacmazdaMazda CX-30mclarenmercedesMercedes SprinterMercedes X-Classmilan bandićmitsubishiMitsubishi OutlanderMotociklimotorcyclemotorsportMUPnesrećaNikolanissanNissan ArmadaNissan GT-RNissan LeafNissan NavaraNissan QashqaiNissan TitanNjemačkanovi automobiliNovskaOff-roadoffroadOleg ButkovićopelOpel AstraOpel ComboOpel CorsaosiguranjeOsijekParis Motor ShowparkiranjePDVpeugeotpeugeot 2008peugeot 208Peugeot 3008Peugeot 308Peugeot 5008Peugeot 508pickuppolandPolestarpolicijapolovni automobiliporezporeziporschePorsche 911porsche panameraPorsche TaycanposkupljenjepotrespožarprekršajiprodajaProdaja automobilaprodajni saloniprometprometnaprometna dozvolaprometna nesrećaPrometne kazneprometne nesrećePSAPularabljenirabljeni autirabljeni automobilRabljeni automobiliradoviramrecallrecreational vehiclerecreational vehiclesregistracijaRemetinečki rotorrenaultRenault ClioRenault DusterRenault KadjarRenault MeganeRenault TwingoRenault Zoerent a carRichard HammondRijekarimacrimac automobiliRimac C_TwoRimac NeveraRivianRivian R1romeorotorRVsafetyScaniaSeatSeat Leonself-driving carservisŠibenikskodaSkoda EnyaqSkoda ENYAQ iVSkoda KaroqSkoda KodiaqSkoda OctaviaSkoda ScalaSlavonski BrodSljemeSlovakiaSlovenijasmartSplitspy shotsSrbijastarost vozilaStellantissubarusudarsupercarssuvSuzukitechnologytehnički pregledteslaTesla Model 3testtest rabljenogtoyotaToyota SupraToyota TacomaToyota YaristrajekttrošarinatrošarinetrucktržišteTržište automobilatuningtvornicaukUmagunos automobilaUSAused car buying guidevanVaraždinVelika BritanijaVelika GoricavladaVolkswagenVolkswagen ArteonVolkswagen CaddyVolkswagen GolfVolkswagen ID.4Volkswagen PassatVolkswagen Tiguanvolvovozačivozačka dozvolavozački ispitvozilaVOZNI PARKvožnjavwVW ArteonVW Atlasvw beetleVW GolfVW Golf VIIIvw jettaVW PoloVW T-CrossVW T-RocYachtYamahayugoZadarZagrebZagreb Auto Showzakonzakon o sigurnosti prometa na cestamazastavazimske gume