Vozili smo Volkswagen Amarok Aventura 3.0 TDI: Moćna top verzija pick-up modela koja će vas očarati

11 months,2 weeks ago - 8 siječnja 2024, tportal
Vozili smo Volkswagen Amarok Aventura 3.0 TDI: Moćna top verzija pick-up modela koja će vas očarati
Više od 20 novih sustava za pomoć u vožnji, mobilne internetske usluge, učinkoviti motor s velikim okretnim momentom, 4MOTION tehnologija pogona na sva četiri kotača, dodaci po mjeri čine novi Amarok jednim od najsvestranijih i dobro izbalansiranih pick-upova na svijetu

Druga generacija Volkswagen Amaroka je vozilo koje svojim impozantnim izgledom i vanjskim dimenzijama privlači poglede gdje god krenuli, stoga nas je jako razveselila činjenica da ga imamo na testu. Točna oznaka testnog modela je Volkswagen Amarok Aventura 3.0 TDI AUT. 4MOTION.

Ime Amarok, koje se odnosi na božanstvo vuka u inuitskoj (eskimskoj) mitologiji, odabrali su marketinški konzultanti marke Interbrand. Ista agencija također tvrdi da je ime povezano s izrazom 'koji voli kamenje' u romanskim jezicima u pokušaju da aludira na performanse vozila na svim terenima. Osim toga, 'vučje' ime potpuno je u skladu s imenom njemačkoga grada Wolfsburga (Wolf na njemačkom znači – vuk) u kojem je sjedište njemačkog automobilskog megakoncerna Volkswagena.

Volkswagen Amarok je pick-up tip vozila (kamionet) koji proizvodi Volkswagen gospodarska vozila (VWCV) od 2010. Asortiman Amaroka sastoji se od jednostruke kabine i dvostruke kabine, u kombinaciji s pogonom na stražnje kotače ili 4MOTION pogonom na sva četiri kotača, a pokreću ga benzinski ili turbo dizelski motori s izravnim ubrizgavanjem (TDI). VWCV je između 2010. i 2022. godine prodao više od 830.000 jedinica prve generacije Amaroka u Europi, Australiji, Novom Zelandu, Africi, Sjevernoj Aziji te Južnoj i Srednjoj Americi.

Vaš novinar Autozone se još i danas sjeća živopisne hrvatske premijere prve generacije Amaroka iz listopada 2010., na motocross stazi u Zaboku gdje nije bilo djelova staze koji nisu bili prekriveni blatom ili podloga nije bila skliska. Amarokove istinske terenske karakteristike su bile izvrsne čak i da se radilo o nekom klasičnom terencu.

Volkswagen gospodarska vozila su u srpnju 2022. predstavili potpuno novu, drugu generaciju Amaroka. Svestrano vozilo za cestu i off-road dizajnirano je i osmišljeno u Njemačkoj i Australiji, a proizvodi se iskljućivo u Južnoj Africi, u Fordovoj tvornici Silverton. Ovaj pick-up namijenjen je za Australiju i Novi Zeland, brojne zemlje Afrike, Bliski istok i Europu.

Isto tako, novi Volkswagen Amarok dijeli platformu novog Ford Rangera kao dio sporazuma o suradnji globalnog saveza Ford-VW iz 2019. Novi model je dostupan na tržištima diljem svijeta od kraja 2022. Treba reći da su Amarokovi konkurentni pick-up modeli srednje veličine npr. Ford Ranger, Toyota Hilux, Nissan Navara, Mitsubishi L200, Isuzu D-Max, SsangYong Musso Grand, i drugi.

Tijekom predstavljanja, druga generacija Amaroka predstavljena je u pet varijanti. Osnovna verzija je 'Amarok', a slijede 'Life' i 'Style'. U ponudi su dvije glavne varijante kao 'PanAmericana' (sa stilom nadahnutim terenskom vožnjom) i 'Aventura' (sa stilom usmjerenim na cestu).

Volkswagen Amaroku je krajem studenog prošle godine dodijeljena posebna nagrada na sajmu logistike i transporta Solutrans 2023 u Lyonu. IPUA, skraćenica za 'International Pick-up Award', dodjeljuje se samo svake dvije do tri godine. Treba reći i kako je ovaj model pick-upa treći put dobio ovu nagradu nakon 2011. (za godine 2012. i 2013.) i 2017. (za godine 2018. i 2019.). Ovaj put Amarok dijeli prvo mjesto sa kooperacijskim partnerom Fordom i njegovim modelom Ranger za 2024. i 2025. godinu.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije
Već na prvi pogled je jasno da je Volkswagen Amarok postao veći, moćniji, atletskiji i karizmatičniji. Lansiran je s duplom kabinom s četvera vrata (DoubleCab) i jednostrukom kabinom s dvoja vrata (SingleCab). U silueti lukovi kotača, koji su poluokrugli kao i prije, posebno su upečatljivi na obje verzije. Blatobrani iznad 21-colnih aluminijskih kotača imaju snažan izgled, a lukovi kotača su presvučeni robusnom plastikom.

Aventura model je imao IQ. LIGHT LED matrix glavna svjetla, s naprednom dinamičkom kontrolom dugih svjetala 'Light Assist', kao i LED prednja svjetla za maglu.

Kućišta vanjskih osvrtnih zrcala i kvake na vratima našeg modela su kromirana, dodatno su mu zatamnjena bočna stražnja stakla te stražnje staklo.

Kad je riječ o strukturi vozila, kao i gotovo svi ozbiljni pick-up modeli to je vozilo s karoserijom na okviru s dvostrukim ovjesom sprijeda i lisnatim oprugama straga. U prilogu je i slika 4MOTION strukture prve generacije Amaroka, a pretpostavljamo samo da je i druga generacija otprilike slična.

Što se vanjskih dimenzija tiče, novi je Amarok s 5350 mm je 96 mm duži od svog prethodnika. Širina mu je 1910 mm (s otvorenim retrovizorima 2208 mm), visina od 1751-1884 mm. Međuosovinski razmak od 3270 mm predstavlja povećanje od 173 mm. To daje više prostora, posebno u drugom redu sjedala dvostruke kabine. Međuosovinski razmak je tako narastao mnogo više od ukupne dužine. A to skraćuje prevjese same karoserije.

Rezultat su toga oštrije proporcije i poboljšana off-road sposobnost zahvaljujući boljim pristupnim kutovima. Terenske sposobnosti Amaroka, koji će na mnogim tržištima imati pogon na sve kotače kao standard, također su poboljšane puno većom dubinom gaženja za vožnju kroz vodenu prepreku. Ranije je ona iznosila 500 mm, a sada je 800 mm.

Što se terenskih kutova tiče, Volkswagen Amarok ima prilazni kut od 30°, pregibni kut 21°, a odlazni kut 23°, a krug okretanja mu je 12,9 m.

Novi Amarok je zapanjujuće prostran iza dvostruke ili jednostruke kabine u utovarnom prostoru straga. Kao što je bio slučaj na prethodnom modelu, prtljažni prostor između lukova kotača ima dovoljno mjesta za Euro paletu utovarenu bočno (1224 mm). Dužina tovarnog prosotra je 1651 mm, a na dijelu gdje nema konstrukcije blatobrana širina mu je 1584 mm. Verzija s jednostrukom kabinom može primiti čak i dvije palete utovarene bočno.

Teret se pričvršćuje pomoću ušica u teretnom prostoru, od kojih svaka može podnijeti teret do 500 kilograma. U skladu s ovom visokom nosivošću, maksimalna nosivost je porasla na 1,16 tona. Prtljažni sanduk također se može osigurati pomoću praktičnog električnog poklopca, kao u slučaju našeg testnog vozila. Ovaj rolo poklopac se može otvoriti i zatvoriti iz samog prtljažnika, iz unutrašnjosti vozila ili daljinskim upravljanjem putem ključa vozila.

Težina našeg testnog vozila s vučnom kukom je 2348 kg (s 90 posto punim rezervoarom), a 4MOTION tehnologija pogonskog sustava mu osigurava da može savladati svaki teren, ali isto tako može vuči kočenu prikolicu 3500 kg (kočena) ili 750 kg nekočenu, uzbrdicom od 12 posto. Ovo je i maksimalna težina Amaroka, a u ovisnosti o motoru i opremi najlakša verzija Life s dvostrukom kabinom je teška 2127 kg. Ne treba zaboraviti reći da je spremnik goriva našeg testnog modela 80 litara.

Zanimljiva činjenica je da je statička nosivost krova 350 kg što je dovoljno, na primjer, za krovni šator za četiri osobe koji je dostupan kao dodatna oprema. Nosivost samih krovnih nosača u dinamičkom smislu je 80 kg.

Daljnje značajke dodatne opreme dostupne za prtljažni sanduk uključivat će držač za bicikl, višenamjenski sustav nosača, ručnu verziju navlake i vrlo raznolik izbor stiliziranih šipki. Ponovno će postojati tvrdi pokrov za teretni prostor, s kojim se pick-up učinkovito transformira u SUV nosivosti kombija. Terenske kvalitete, u međuvremenu, mogu se dodatno optimizirati bull barom, zaštitnim elementima za podvozje, opremom za vožnju za sve terene, ušicama za vuču i usisnom cijevi pričvršćenom izvana na lijevom A-stupu za opskrbu motor sa svježim zrakom pri vožnji kroz vodu.

Naš je testni model imao za Aventura standardne 21-colne lakometalne naplatke 'Varberg' (8.5 x 21), sa zimskim gumama Continental WinterContact TS 870 P dimenzija 275/45R21. Rezervni kotač je normalnih dimenzija. Inače, novi Amarok ima raspon kotača od 17 do 21 cola, s gumama dimenzija 255/70R17, 255/65R18, 255/55R20 i 275/45R21 (u našem slučaju).

Naš model je bio Mid Blue Metallic plave vanjske boje, koja je doplatna.

Unutrašnjost
Ulaskom u unutrašnjost novog Amaroka odmah stječete dojam povišenog i povlaštenog sjedećeg stava. Vrhunsko pozicioniranje vozila također je usklađeno s novim sjedalima: vozač i suvozač na prednjem sjedalu Amaroka sjede na ergonomski dizajniranim sjedalima, koja se u višim specifikacijama mogu električno namjestiti u više položaja.

Stražnji dio DoubleCab-a također nudi obilje prostora i udobnosti za troje odraslih putnika koji mogu uživati ​​u putovanju. Sjedala verzije Style standardno imaju presvlake ArtVelours, dok se u modelima Amarok PanAmericana i Aventura Volkswagen gospodarska vozila koristi visokokvalitetna koža. Naravno, s Aventurom smo standardno imali Paket kožnih sjedala 'Savona', s grijanjem sjedala vozača i suvozača, a prednja su sjedala električno podesiva u 10 smjerova.

U našem testnom modelu se nalazi i kožno višenamjensko kolo upravljača, kao što je i ručica mjenjača presvučena kožom. Tu su i tepisi od veloura su sa natpisom 'Aventura'. Tu je i vrlo korisna utičnica 120-V/230-V na stražnjoj centralnoj konzoli.

Boja unutrašnjosti našeg modela je Gray Ebony Black, dok je boja kontrolne ploče Fossil Ebony.

Sa svojim digitalnim zaslonima, dizajnerski tim VWCV-a konfigurirao je unutrašnjost na vrlo funkcionalan i visokokvalitetan način. Spektar jedinica zaslona sastoji se od digitalnih instrumenata od 8,0 inča ('Digital Cockpit', potpuno je digitalan i veličine 12,0 inča na Style opremi i onim višim) i vrlo modernog zaslona osjetljivog na dodir u formatu tableta (veličine 10,0 inča; na Style opremi, a onim višim 12,0 inča kao standard) za infotainment sustav.

Volkswagen gospodarska vozila implementirala su kombinaciju digitalnih funkcija i ergonomski konfiguriranih gumba i/ili pritisnih/rotirajućih prekidača u Amaroku koji su intuitivni za korištenje. Glasnoćom infotainment sustava i postavkama sustava pogona na sve kotače upravlja se, na primjer, preko takvih tvrdih tipki. Ovisno o specifikaciji, ove robusne značajke vrhunskog izgleda uokvirene su aluminijem.

Daljnje značajke kao što je zvučni sustav iz Harman Kardona – kao standard u Amaroku PanAmericana i Aventura i dostupan kao opcija za druge linije specifikacija – dobro se uklapaju u ovu scenografiju detalja visoke kvalitete. To je sustav koji se koristi isključivo u Amaroku. Slično uključeno kao standard u Amarok PanAmericana i Aventura je instrumentna ploča u izgledu kože s elegantnim kontrastnim šavovima.

Sigurnost i sustavi pomoći
Novi Amarok ima na raspolaganju više od 20 novih sustava za pomoć u vožnji koji čine vožnju lakšom i sigurnijom.

Inače, novi Amarok (kao i sestrinski Ford Ranger) je krajem 2022. ocijenjen na Euro NCAP testiranjima kao 'Vrlo dobar' zaradivši najvišu ocjenu od '5 zvjezdica'.

Novi Amarok ima zračne jastuke uključujući zračne jastuke za koljena vozača i suvozača, dok suvozačevo sjedalo ima mogućnošću deaktivacije zračnog jastuka – uz prepoznavanje dječje sjedalice.

Više od 20 ovih sustava – na primjer ACC+ Adaptive Cruise Control (uključuje prometne znakove u automatsku kontrolu brzine putem skeniranja kamerom) i 'IQ.LIGHT – LED matrična prednja svjetla' – novi su na Amaroku i čine ga lakšim za vožnju više nego bilo koji drugi pick-up na svjetskom tržištu.

Naš je model imao Isofix pričvrsne točke na stražnjim vanjskim sjedalima, kontrolu tlaka zraka u gumama, Paket Assistance 5 (uključuje: Sustav kamera 'Area view' - Prepoznavanje prometnih znakova - Front Assist sustav za nadzorom pješaka i biciklista - Adaptivni tempomat ACC s funkcijom 'Stop & Go' i limitatorom - Lane & Side Assist sustav - Park Assist sa prednjim i stražnjim parking senzorima, Rear Traffic Alert).

Vrhunski TDI 3,0-litreni V6 motor snage 177 kW (241 KS)
Za novi Amarok razvijena su četiri turbo dizelska (TDI) motora i jedan benzinski (TSI) motor s turbopunjačem. Zajedničko svim motorima su učinkovitost i visoka razina okretnog momenta. Na afričkom tržištu, na primjer, koristi se motor s osnovnom specifikacijom: četverocilindrični, 2,0-litreni TDI snage 110 kW (150 KS). Što se tiče izlazne snage, sljedeći motor za mnoga tržišta svijeta je 2,0-litreni četverocilindrični TDI koji isporučuje 125 kW (170 KS).

Kao treću razinu, Volkswagen nudi četverocilindrični TDI motor s 2,0 litre obujma i bi-turbo punjenjem, koji razvija 150 kW (204 KS) ili 154 kW (209 KS) ovisno o tržištu. Motor koji se koristi kao novi vrhunski TDI je 3,0-litreni V6. Omogućuje izlaznu snagu od 177 kW (241 KS) ili 184 kW (250 KS) ovisno o tržištu. 2,3-litreni turbobenzinski motor od 222 kW (302 KS) također je dizajniran posebno za tradicionalna tržišta benzinskih motora.

Dakle, naš testni model pokreće turbo dizelski TDI 3,0-litreni (2993 cm³) V6 motor snage 177 kW (241 KS) s common rail direktnim ubrizgavanjem goriva. Najveći okretni moment mu je 600 Nm, a pogon 4MOTION na sva četiri kotača. Ubrzanje od 0-100 km/h mu je 8,8 s, a krajnja brzina 190 km/h.

Proizvođač navodi sljedeće podatke: prosječna emisija CO2 u kombiniranoj vožnji 265-271 g/km, potrošnja u kombiniranoj vožnji 10,1-10,3 l/100 km (sve WLTP).

Novi 10-stupanjski automatski mjenjač i 4MOTION sustavi
S izlaznom snagom od 154 kW (209 KS), sve verzije Amaroka dolaze na tržište kao standard s novim 10-stupanjskim automatskim mjenjačem koji se opslužuje preko (žičanog) e-shiftera. Za verziju od 150 kW ovaj je automatski mjenjač dostupan kao opcija. Novi 10-stupanjski mjenjač zamjenjuje 8-stupanjski automatski mjenjač prethodnog modela. Osim toga, bit će tu i 6-stupanjski automatski mjenjač te ručni 6- ili 5-stupanjski mjenjači za različite motore.

Na mnogim tržištima Amarok se standardno isporučuje s pogonom na sve kotače (4MOTION). Ovisno o regiji i motoru, svi modeli dolaze s pogonom na sve kotače 4MOTION pogon kao standard, bilo kao uključivi (2H, 4H, 4L) ili kao u našem testnom modelu - prošireni uključeni pogon na sve kotače (4A, 2H, 4H, 4L). Ove vrhunske izvedbe nude varijabilnu, a time i automatsku raspodjelu snage između prednje i stražnje osovine putem spojke s više lamela. Novi Amarok stoga ima dovoljno snage za povlačenje velikih tereta ili kretanje naprijed čak i na zahtjevnom šumskom ili gradilišnom terenu.

Do šest različitih profila vožnje (Drive Modes) pomaže vozaču u raznim situacijama – na primjer, kada vozi na skliskim površinama ili na zahtjevnom terenu izvan ceste.

Za kraj, cijena za novi model kreće od razine AMAROK 2.0 TDI 4MOTION 125 kW/170 KS 6-brzinski ručni mjenjač od 50.393,70 eura (cijena do registracije), slijedi LIFE 2.0 TDI 4MOTION 151 kW/207 KS od 54.448,70 eura, STYLE 3.0 TDI 4MOTION 177 kW/240 KS 10-brzinski automatski mjenjač od 63.630,32 eura.

Slijede verzije STYLE PLUS 3.0 TDI 4MOTION 177 kW/240 KS 10-brzinski automatski mjenjač od 63.630,32 eura, PANAMERICANA 3.0 TDI 4MOTION 177 kW/240 KS 10-brzinski automatski mjenjač od 66.965,71 eura i AVENTURA 3.0 TDI 4MOTION 177 kW/240 KS 10-brzinski automatski mjenjač od 68.718,55 eura.

Support Ukraine