Hoće li se i u kakvom izdanju održati 16. Zagreb Auto Show 2020., najveći sajam automobila u regiji koji je u službenom kalendaru Međunarodnog udruženja proizvođača automobila OICA-e upisan za održavanje od 31. ožujka do 5. svibnja, još uvijek, samo dva mjeseca prije održavanja, nije posve poznato. Zasad je sigurno da su izlaganje otkazali brojni zastupnici velikih i bitnih marki automobila koji ove godine neće na Zagrebačkom velesajmu izložiti svoje novitete. Mercedes, Peugeot, Citroën, Mazda, Kia, Hyundai, Ford, Volvo, Jaguar, Land Rover, Fiat, Jeep, Alfa Romeo i Lancia... neće sudjelovati na Zagreb Auto Showu 2020. Iz Nissana su nam, primjerice, odgovorili da vrlo vjerojatno neće sudjelovati zato što je, prema informacijama kojima raspolažu, velik broj izlagača, a među njima i gotovo svi azijski brendovi, odustao od izlaganja.
Do zatvaranja broja od organizatora Zagrebačkog velesajma nismo dobili potvrdu hoće li se izložba automobila održati. Još uvijek su u tijeku dogovori s potencijalnim izlagačima. Podsjetimo, Zagreb Auto Show kao bijenalni salon automobila uspješno se svake dvije godine održavao do 2008. godine kad ga je posjetilo 216 tisuća posjetitelja. Zbog velike gospodarske krize nije se održao osam godina, a prvo poslijekrizno izdanje uspješno je održano 2016. godine kada ga je posjetilo 141.557 ljudi. I 14. izdanje 2018. održalo se u punom sjaju s gotovo svim glavnim izlagačima i s odličnom posjetom od 142.822 osoba. Međutim, u posljednjih nekoliko godina saloni automobila su u globalnoj krizi.
Mnogi proizvođači pronalaze drukčije kanale promocije svojih automobila – od digitalnih platformi pa do izravnog kontakta s kupcem i probnih vožnji. Problema s otkazivanjem velikih proizvođača automobila imaju i mnogo veći sajmovi automobila u Europi, ali i u svijetu. Primjerice, na čuvenom frankfurtskom salonu automobila prošle jeseni nije izlagalo 14 globalno bitnih proizvođača automobila, a godinu dana prije slično je bilo i u Parizu. Neki proizvođači poput Volva imaju strategiju sudjelovanja samo na jednom salonu automobila po kontinentu na godinu. U Europi je to Ženeva, koja se još uvijek koliko-toliko drži neokrnjena. Stoga ne čudi da su i mnogi hrvatski zastupnici u suradnji sa svojim regionalnim ili globalnim središnjicama odlučili ne izlagati na ZG Auto Showu. Šteta, jer ako se zagrebački salon ove godine i održi, neće biti u punom sastavu.
Kia:
Ove godine nećemo sudjelovati na Zagreb Auto Showu jer, po našem mišljenju, on ne opravdava uložena sredstva.
Za sada planiramo sudjelovati na Zagreb Auto Showu 2020. jer imamo nove modele koje želimo pokazati pa je Zagreb Auto Show dobra prilika da ih sve okupimo na jednom mjestu i pokažemo što većem broju kupaca i to nekoliko mjeseci prije službenog dolaska na naše tržište.
Jaguar Land Rover:
Wallis Adria kao generalni distributer Jaguar Land Rover vozila za regiju Adria u dogovoru s partnerom u Hrvatskoj, tvrtkom Auto Benussi, odlučila je da neće izlagati na sajmu automobila u Zagrebu 2020. Odlučeno je da velike investicije koje su potrebne za postavljanje štanda i reprezentativno izlaganje brendova budu preusmjerene na druge marketinške aktivnosti. Neprekidno pratimo učinkovitost svojih marketinških aktivnosti, a promjene u digitalnoj tehnologiji otvaraju nam nove mogućnosti prezentacije vozila i suradnje s kupcima.
Ford:
Uzevši u obzir analizu uloženog i dobivenog, Ford Hrvatska ne sudjeluje u ovogodišnjem Zagreb Auto Showu. Prije svega jer je riječ o sada već zastarjelom konceptu, a uz to su i troškovi opremanja štanda visoki. Kada se tome pridoda i činjenica da je prostor Zagrebačkog velesajma neadekvatan za izlaganje novih automobila, rezultat cijele priče je, nažalost, nesudjelovanje na istom.
Nakon analize i u koordinaciji s proizvođačem odlučili smo kako nećemo sudjelovati na sljedećem Zagreb Auto Showu. Jedan od najvažnijih razloga svakako je velik trošak izlaganja koji ne opravdava uložena sredstva. Globalni trendovi pokazuju kako tradicionalni način izlaganja na sajmovima sve više gubi korak s modernijim pristupom koji teži ka ciljanoj usmjerenosti na određenu publiku, a tu je prije svega rastući potencijal interneta i fokusiranje na nove tehnologije.
Mazda ne planira ići na Zagreb Auto Show 2020. Kada pratimo globalna kretanja, takvi sajmovi sve više gube na važnosti te sve manje brendova izlaže. Od prošle godine Mazda, kao i mnogi drugi, više nije prisutna ni na Frankfurt Motor Showu. Mazdine smjernice se sukladno tome kreću u sličnom smjeru. Naša komunikacija se više okreće prema digitalnom te ćemo svakako i dalje komunicirati s našim potencijalnim kupcima nekim drugim kanalima.
Nećemo sudjelovati. Sjajna je to priredba, ali ne prolazi test vremena. Baš kao i ostali kudikamo važniji sajmovi. Saloni automobila općenito postaju format koji je sve manje učinkovit u marketinškom smislu, poglavito kada govorimo o premium brendovima. Smatramo da razmjerno velika sredstva potrebna za kvalitetnu organizaciju takve priredbe puno bolje možemo iskoristiti u svrhu ostvarivanja zadanih godišnjih ciljeva.
Fiat, Jeep, Alfa Romeo i Lancia:
Ne sudjelujemo, politika principala smatra da izlaganje vozila na sličnim eventima nije najbolji način da se dođe do ciljane publike te preferira osobno upoznavanje s vozilom, prije svega na testnim vožnjama i u osobnijem pristupu kupcima. Fiat, primjerice, ne izlaže ni na sajmu u Bologni.
Suzuki je apsolutno zainteresiran za sudjelovanje na ZG Auto Showu 2020, jer smatramo kako se ondje jako velik broj ljudi upozna s našim proizvodima. Naravno, izjasni li se većina kako neće sudjelovati, i mi ćemo biti primorani razmisliti o svojoj odluci jer je to izlaganje ekstremno skupo i ako nismo svi u "punom sjaju", upitna je opravdanost tako velikih ulaganja.
Mi ove godine nećemo sudjelovati jer smo sredstva usmjerili u druge aktivnosti i događanja.
Nećemo sudjelovati. Iskustva koja bilježi autoindustrija u proteklih nekoliko godina pokazuju da sudjelovanje na priredbama ovog tipa predstavlja izuzetno visoku investiciju s upitnim povratom. Paralelno, sve veći broj brendova, uključujući Peugeot i Citroën, odlučuje se za neke druge kanale promocije koji se više oslanjaju na digitalizaciju. Tome valja pridodati i izazove energetske tranzicije (CAFE) koji će zasigurno u sljedećih nekoliko godina redefinirati automobilski pejzaž.
Povezane vijesti