Zakon ne omogućava kažnjavanje: Divlji vozači u tunelima nekažnjeno jure, voze slalom...

5 years,8 months ago - 27 veljače 2019, Vecernji list
Zakon ne omogućava kažnjavanje: Divlji vozači u tunelima nekažnjeno jure, voze slalom...
Policija i sud snimke iz tunela ne traže niti temeljem njih kažnjavaju divljeg vozača uspije li svoj pohod dovršiti bez nesreće

Iako je poznato da su tuneli pokriveni kamerama, mnogi ih vozači koriste kao poligon za ispoljavanje frustracija. Jure kroz njih, voze slalom, pretječu bez obzira na punu središnju liniju... Službe nadzora sve to mogu samo gledati. Divljaci iz tunela u Hrvatskoj se ne moraju bojati kazne.

Zaustavljanje u tunelu

- Kamere na autocestama i tunelima postavljene su u svrhu nadzora i upravljanja prometa, u skladu s projektnom dokumentacijom i EU direktivom koja propisuje obveze osiguranja minimalnih sigurnosnih uvjeta za prometovanje dionicama i tunelima. Njihova namjena je videodetekcija kojom se uočava ima li dima, vožnje u suprotnom smjeru, požara. Uoči li se nepravilnost djelatnici pokreću određene komunikacijsko-operativne postupke s ciljem zaštite i sigurnosti sudionika u prometu - pojašnjavaju iz Hrvatskih autocesta.

Izvanredni događaji koje najčešće zabilježe nadzorne kamere odnose se na zaustavljanje vozila na voznoj ili pretjecajnoj traci, vožnju u suprotnom smjeru (vožnja unatrag), čišćenje vjetrobranskih stakala od snijega na voznoj ili pretjecajnoj traci, nalet vozila na svjetlosnu prometnu signalizaciju. Ovakva zaustavljanja u tunelu izrazito su opasna, napominju iz HAC-a. Kamere u tunelu služe kako bi detektirale i ovakve, potencijalno pogubne nepodopštine. No, one ne mogu utvrditi brzinu kretanja vozila.

Najgori od najgorih: Možete li vjerovati da su se ovako parkirali?

- Prema važećim propisima Republike Hrvatske, HAC nije ovlašten utvrđivati ni kažnjavati prekršaje na autocestama, pa ni postavljene kamere nemaju precizne specifikacije temeljem kojih bi se mogli utvrditi svi potrebni elementi za utvrđivanje odgovornosti. Međutim, na zahtjev suda ili policije HAC ustupa snimke izvanrednog događaja koje nadležna tijela dalje koriste - kažu u Hrvatskim autocestama. Ali, policija i sud snimke iz tunela ne traže niti temeljem njih kažnjavaju divljeg vozača uspije li svoj pohod dovršiti bez nesreće.

Kamere koje bilježe i brzinu - Kao upravitelj najveće mreže autocesta u Hrvatskoj, svjesni smo da autoceste svojom visokom tehničkom razinom omogućuju vozilima ostvarivanje i većih brzina od dopuštenih, čime se bitno narušava stupanj sigurnosti prometa. Stoga smo odlučili podržati napore MUP-a u kontroli i nadzoru brzina na cestama sukladno Nacionalnom programu sigurnosti cestovnog prometa. Razmatramo model kojeg su uvele neke europske zemlje, a cilj nije u represiji već prevenciji. Uvođenjem kontinuiranog automatskog nadzora brzina na autocestama, povećat će se stupanj sigurnosti prometa na njima, smanjit će se posljedice prometnih nesreća, utjecat će se na promjenu ponašanja vozača, što će imati refleksiju i na način ponašanja vozača na ostalim cestama koje nisu uključene u projekt nadzora brzina - navode iz HAC-a. Dakle, HAC će postaviti radare i kamere koje mogu mjeriti brzinu i snimiti registraciju vozila, ali treba još osigurati i zakonski okvir temeljem kojeg bi se divlji vozači mogli dovesti u red.

Support Ukraine