Isprobali smo novu Škodu Fabiju: Donosimo prve dojmove o ovom modernom automobilu vrlo dinamičnog i kompaktnog izgleda

2 years,9 months ago - 26 veljače 2022, tportal
Isprobali smo novu Škodu Fabiju: Donosimo prve dojmove o ovom modernom automobilu vrlo dinamičnog i kompaktnog izgleda
Nova Fabia je nedvojbeno jedan od najiščekivanijih modela gradskih automobila B-segmenta, ne samo na hrvatskom tržištu, ali ne samo i u tom segmentu. Puno je argumenta u prilog toj tezi

Nova Škoda Fabia je imala svoju hrvatsku premijeru, a mi smo ju imali priliku i isprobati. Nakon što se Fabia pojavila na tržištu 1999. godine češki je proizvođač automobila u proljeće prošle godine predstavio četvrtu generaciju svog popularnog malog automobila iz B-segmenta. Do danas je ukupno isporučeno više od 4,5 milijuna jedinica varijante s kosim stražnjim dijelom i modela Combi.

Nova se Fabia sada temelji na modularnoj platformi MQB-A0 Volkswagen Grupe i najprostraniji je automobil u svom segmentu, a može se pohvaliti daljnjim poboljšanim značajkama udobnosti i brojnim naprednim sustavima sigurnosti i pomoći. Klasične i privlačne kvalitete marke, kao što su vrijednost za novac, visoka razina funkcionalnosti i mnoštvo jednostavno pametnih značajki, čine novu Fabiju pravom Škodom.

Nova Fabia čini sljedeći iskorak u razvoju svojim emocionalnim dizajnom, novim proporcijama i još većom ponudom prostora. Četvrta generacija prvi put probija granicu od četiri metra te nudi još veću prostranost. Istovremeno nova Fabia preuzima aktualni dizajn Škode te djeluje posebno dinamično zahvaljujući svojim atletskim proporcijama, skulpturalnim linijama i oštro oblikovanim glavnim i stražnjim svjetlima s LED tehnologijom. Sofisticirani detalji poput aerodinamički optimiziranih kotača i aktivno podesive žaluzine hladnjaka u donjem otvoru za zrak prednjeg branika omogućuju koeficijent otpora zraka od cw 0,28, a time i rekord u segmentu kompaktnih automobila.

Vanjski izgled, struktura i dimenzije

Znatno emocionalniji izgled nove Fabije omogućuju nove, dinamičnije proporcije, kristalni elementi tipični za češku marku poput onih na prednjim glavnim i stražnjim svjetlima oštrih linija te skulpturalne linije koje su, primjerice, prisutne na poklopcu motora. Za dodatne značajke pobrinuli su se i mali detalji: tako, primjerice, linije karoserije na prednjim vratima stiliziraju karakterističan trokut češke zastave.

Prednji dio nove Fabije karakteriziraju markantna, heksagonalna rešetka marke Škoda i niska prednja glavna svjetla oštrih linija koja se protežu sve do rešetke. Kratka svjetla, duga svjetla, pokazivači smjera i svjetla za dnevnu vožnju serijski su opremljena LED tehnologijom, dok opcijska LED glavna svjetla također nude kratka i duga svjetla veće jačine osvjetljenja te funkcije svjetla za vožnju zavojima i svjetla za skretanje.

Nova Fabia se prvi put temelji na modularnoj poprečnoj platformi MQB-A0 iz Volkswagen koncerna. Tako sada Fabia ima iznimno visoku torzijsku krutost, koja povećava razinu sigurnosti, poboljšava rukovanje i osigurava izvanredan vijek trajanja. Kako bi mogla postići te ciljeve uz gotovo nepromijenjenu težinu u odnosu na prethodnu generaciju, Škoda je konstruirala karoseriju u skladu s najnovijim standardima i pritom upotrijebila znatno veću količinu toplinski oblikovanih čeličnih komponenti visoke čvrstoće u odnosu na prethodni model. Oni se uglavnom primjenjuju na A i B stupovima, prednjoj stijenci i kardanskom tunelu. Udio triju najčvršćih vrsta čelika – višefaznog čelika, čelika ultra velike čvrstoće i toplo oblikovanog čelika – povećao se s 15 na 40 posto. Karoserija nove Fabije sadrži gotovo 80 posto komponenti izrađenih od čelika visoke čvrstoće.

Svoje prethodnike nadmašuje u svim dimenzijama, dok je njezina težina ostala gotovo nepromijenjena. Njezina dužina porasla je za 111 mm na 4108 mm, što je čini prvom Fabijom koja je premašila granicu od četiri metra. Međuosovinski razmak produžen je za 94 mm na 2564 mm, dok je širina u četvrtoj generaciji porasla za 48 mm na 1780 mm.

Povećane dimenzije omogućuju još više prostora za putnike, posebno one u stražnjem dijelu vozila. Zanimljiva je činjenica da nova Fabia sa sadašnjim međuosovinskim razmakom nadmašuje čak Octaviju prve generacije iz 1996. godine. Nova Fabia je još jednom značajno povećala zapreminu prtljažnika za 50 litara na sadašnjih 380 litara, iako je ona već kod prethodnog modela bila najveća u segmentu. Kad su stražnja sjedala preklopljena, prtljažnik ima kapacitet od 1190 litara.

Najbolja aerodinamika u klasi s koeficijentom otpora zraka od cw 0,28

Aerodinamika nove Fabije je razvijena uglavnom na temelju takozvanih CFD simulacija (engl. Computational Fluid Dynamics = računalna dinamika fluida). Inženjeri Škode su izračunali više od 3000 takvih dinamika fluida u tri i pol godine razvoja. Rezultat je koeficijent otpora zraka snižen na cw 0,28 (prethodna generacija: cw 0,32), zahvaljujući kojem Škoda postavlja rekord u segmentu kompaktnih vozila.

Žaluzina hladnjaka štedi do 0,2 litre benzina na 100 kilometara pri brzini od 120 km/h

S Fabijom se prvi put u ovoj klasi vozila primjenjuje takozvana žaluzina hladnjaka u donjem otvoru za zrak prednjeg branika. Aktivno podesive lamele zatvaraju se kad je potreba za hlađenjem mala, poboljšavajući tako aerodinamiku. To rezultira uštedom goriva do 0,2 l/100 km pri konstantnoj brzini od 120 km/h. Fabia tako ispušta do pet grama manje CO2 po prijeđenom kilometru kada su lamele zatvorene.

Kad je potreba za hlađenjem velika ili tijekom kraćih zaustavljanja, sustav otvara lamele kako bi mogla ući maksimalna količina zraka. Veći krovni spojler i bočni elementi u obliku peraje optimiziraju strujanje vjetra u stražnjem području radi smanjenja otpora zraka. U prednjem dijelu vozila zračna se struja usmjerava kroz otvore u prednjem braniku, takozvane zračne zavjese, te potom bočno uz samu karoseriju i kotače uz vrlo povoljnu aerodinamiku. Umjesto dosadašnjih triju obloga, sada imamo dvanaest obloga koje pokrivaju veći dio podvozja ispod vozila u aerodinamički kritičnim područjima prostora motora i osovina.

Aerodinamički optimizirana vanjska zrcala i kotači

Kućišta električno namjestivih i grijanih vanjskih zrcala, koja se prvi put u Fabiji mogu električno priklopiti te automatski zasloniti na vozačevoj strani, manja su nego kod prethodnog modela. Time se optimizira aerodinamika vozila, baš kao i kotačima od lakog metala Proxima i Procyon, koji su prvi put dostupni Fabiji i koji su opremljeni posebnim, aerodinamički optimiziranim plastičnim umetcima. Paleta kotača obuhvaća čelične kotače promjera 15 cola i kotače od lakog metala dostupnih u veličinama od 15 do 18 cola. Vrhunsku varijantu predstavlja opcijski, dijamantno polirani 18-colni kotač od lakog metala Libra u crnoj boji, koji će biti dostupan kasnije.

Nova Fabia je dostupna u ukupno devet boja, uključujući nove metalik boje Phoenix narančastu i Graphite sivu. K tomu su Graphite siva metalik i Magic crna boja s bisernim efektom dostupne u okviru koncepta boja kao kontrastna vanjska boja za krov, kućišta vanjskih zrcala i kotače od lakog metala. Graphite siva također se koristi kao kontrastna vanjska boja za okvir rešetke marke Škoda. Opcijski je dostupan i panoramski stakleni krov.

Unutrašnjost

Ulaskom u kabinu nove Fabije vidljivo je da 4. generacija nudi više prostora i komfora u unutrašnjosti te spaja emociju s ergonomijom. U potpunosti slijedeći aktualni koncept unutrašnjosti Škode, slobodno pozicionirani zaslon infotainment sustava veličine do 9,2“ i svježe boje definiraju vizualni dojam. Veliki, okrugli otvori za izlaz zraka i novi, veliki natpis FABIA pozicioniran bočno na pokrovu cockpita donose nove akcente u vozilu. U novoj su Fabiji prvi put dostupne dobro poznate komforne značajke iz viših klasa vozila kao što su grijano vjetrobransko staklo i grijano kolo upravljača. U trenutku uvođenja na tržište dostupne su tri linije opreme: Active, Ambition i Style. Isto tako, ne treba zaboraviti niti model Monte Carlo, o kojem smo opširnije pisali nedavno, prvenstveno namijenjen ljubiteljima Škodine sportske tradicije.

U četvrtoj generaciji Fabije, dizajneri unutrašnjosti Škode donose nove akcente u aktualnom konceptu unutrašnjosti marke. Osim simetrično strukturirane instrumentne ploče, kod koje linija ispod velikog, slobodno pozicioniranog središnjeg zaslona ukrašava rešetku marke, uočljivi su veliki, okrugli otvori za izlaz zraka s desne i lijeve strane. Od linije opreme Ambition nadalje njihovi su prsteni kromirani kao i novodizajnirane ručice za otvaranje vrata. Također od linije opreme Ambition nadalje prednje područje instrumentne ploče ukrašeno je presvlakom od tkanine s kontrastnim šavovima.

Višenamjensko sportsko kolo upravljača s tri kraka dostupno je po želji, a opcijski se može opremiti i prekidačima za mijenjanje stupnjeva prijenosa za DSG mjenjač. U Fabiji je prvi put dostupan i 2 zonski Climatronic uključujući zasebne mlaznice za zrak na stražnjoj strani Jumbo Boxa za klimatizaciju u stražnjem dijelu vozila. Temperaturu možete regulirati zasebno za desnu i lijevu stranu vozila pomoću dvaju regulatora u središnjoj konzoli. Svim se funkcijama može intuitivno upravljati pomoću osam tipki.

Bakrenasti i sivi kontrastni šavovi i dekorativni elementi donose nove nijanse u unutrašnjost nove Fabije. Zahvaljujući novom LED ambijentalnom osvjetljenju (serijska oprema u liniji opreme Style) vozač može osvijetliti dekorativne letvice na instrumentnoj ploči u bijeloj ili crvenoj boji. Ambijentalno osvjetljenje također osvjetljava središnju konzolu i prednje ručice vrata te uključuje LED svjetla za čitanje sprijeda i straga. Sjedala, koja prvi put raspolažu namjestivom potporom za kralježnicu, presvučena su sivim presvlakama od tkanine u liniji opreme Active, dok su u liniji opreme Ambition dodatno ukrašena sivim kontrastnim šavovima. Dvobojne presvlake sjedala u verziji Style izvedene su u sivoj i crnoj boji.

Stražnje sjedalo opremljeno je otklopivim središnjim naslonom za ruke s dva držača za čaše, a to je tek jedna od ukupno 16 mogućnosti za odlaganje u unutrašnjosti modela Fabia. Njihova ukupna zapremina iznosi 108 litara.

Nova Fabia nudi čak pet novih Simply Clever ideja koje se prvi put primjenjuju u nekom modelu Škode. Nova pričvrsna kopča za kreditnu ili parkirnu karticu i gumeno uže kao držač za olovke uvode još više reda u pretincu za odlaganje u središnjoj konzoli. Zahvaljujući spremniku na središnjem tunelu, koji je također dostupan po želji, putnicima u stražnjem dijelu vozila na raspolaganju stoji domišljata mogućnost za odlaganje sitnica. Spremnik se jednostavno postavlja između središnje konzole i stražnje klupe i samostalno se pričvršćuje. Za prtljažnik je također po želji dostupan fleksibilni pretinac za odlaganje. Smješten je na bočnoj stranici, zauzimajući pritom vrlo malo mjesta, a po potrebi se može izvući kako bi se pričvrstili predmeti u prtljažniku. Zaslon za sunce za opcijski panoramski krov predstavlja petu značajku koja slavi svoju premijeru u novoj Fabiji. Dostupan je u sklopu dodatne opreme i može se – sklopljen na jednu trećinu svoje veličine – odložiti ispod pokrivke prtljažnika.

Povezivost: nova generacija infotainmenta uvijek je online

Infotainment sustavi sa stalnom online vezom te prvi put s opcijskim digitalnim kombiniranim instrumentom (virtualni kokpit): kada je povezivost u pitanju, nova Fabia predstavlja vrhunsko dostignuće. Uz integriranu eSIM karticu Fabia je uvijek online, omogućujući pristup internetskom radiju, opsežnim mobilnim online uslugama ŠKODA Connect i novim infotainment aplikacijama.

U novoj Fabiji Škoda prvi put u seriji modela nudi digitalni kombinirani instrument kao opciju. Vozač može individualno konfigurirati prikaze na digitalnom zaslonu veličine 10,25“ i pritom birati između pet osnovnih prikaza: klasičnog (Classic) u stilu analognih okruglih instrumenata, modernog (Modern), smanjenog (Reduced) i proširenog (Extended) te – u sklopu opcijskog paketa Dynamik – sportskog (Sport) prikaza, koji u prvi plan stavlja brojač okretaja. Virtualni kokpit može prikazivati navigacijsku kartu uključujući zumiranje križanja te, između ostalog, logotipe radiopostaja, covere glazbenih albuma ili pohranjene slike pozivatelja. Inače, kao u slučaju modela koji smo imali prilike isprobati na hrvatskoj premijeri je serijski opremljena analognim cockpitom i informativnim zaslonom veličine 3,5“.

Prelaskom na novi model Fabije, prvi put se uvode infotainment sustavi iz treće generacije modularnog infotainment sustava. Škoda tako nudi tri sustava: radiouređaj Swing sa zaslonom u boji veličine 6,5“, radiouređaj Bolero sa zaslonom veličine 8“ i bluetooth handsfree sustavom te vrhunski sustav Amundsen. Potonji je opremljen zaslonom veličine 9,2“ koji se može konfigurirati te online navigacijskom funkcijom, čije se karte mogu online aktualizirati. Osim upravljanja gestama također je dostupno online rukovanje govornim naredbama putem Laure, digitalne potpore za govorne naredbe koja razumije 15 jezika.

Tehnologije Wireless SmartLink i Android Auto ili Apple CarPlay omogućuju bežičnu integraciju smartphonea (dostupnost ovisi o tržištu), dok opcijski Phonebox također omogućuje induktivno punjenje. Prvi put je dostupno do pet USB-C priključaka za napajanje strujom dodatnih mobilnih uređaja. Jedan od njih je pozicioniran na unutrašnjem zrcalu, primjerice za dashcam odnosno kameru za snimanje vožnje.

Uz vrhunski infotainment sustav Amundsen možete koristiti brojne mobilne online usluge ŠKODA Connect. Osim eCalla, koji u slučaju sudara automatski upućuje poziv u nuždi, ove usluge uključuju Proaktivni servis (poziv za pomoć na cesti) i sveobuhvatni udaljeni pristup vozilu putem aplikacije MyŠKODA i web-portala ŠKODA Connect. Kupac može kreirati korisnički račun za ŠKODA Connect ili prenijeti već postojeći korisnički račun u Fabiji izravno preko zaslona u vozilu. Jednako lako možete skinuti infotainment aplikacije, koje nude vremenske prognoze i vijesti, omogućuju pristup osobnom Google kalendaru ili upozoravaju na opasnosti.

Motori: širok spektar snage, manja potrošnja

Nova Fabia dolazi s pet modernih i učinkovitih benzinskih motora EVO generacije. Izbor je stoga znatno veći nego u prethodnom modelu i pokriva širi spektar snage od 65 KS (48 kW) do 150 KS (110 kW). Svi motori su sada još štedljiviji u odnosu na prethodne motore i ispunjavaju normu za ispušne plinove EU 6 AP. Novi vrhunski motor je 1,5 TSI sa snagom od 150 KS (110 kW) i serijskim 7-stupanjskim DSG mjenjačem. S motorima snage do 95 KS (70 kW) Fabia je opremljena ručnim 5-stupanjskim mjenjačem, dok za 1,0 TSI motor sa snagom od 110 KS (81 kW) postoji mogućnost izbora između ručnog 6-stupanjskog mjenjača i automatskog 7-stupanjskog DSG mjenjača. Uz spremnik za gorivo od 50 litara, koji je prvi put dostupan kao opcija umjesto serijskog spremnika za gorivo od 40 litara, četiri od pet motora nude maksimalni doseg veći od 900 kilometara u WLTP ciklusu. Svi TSI motori opremljeni su benzinskim filtrom za čestice.

Škoda je odgovornaza razvoj MPI motora na razini svih marki unutar Volkswagen koncerna. Trocilindrični MPI motori Fabije s obujmom od 1,0 litre potječu iz EVO generacije te su uz smanjenu potrošnju i niže emisije snažniji za 5,5 KS (4 kW) od prethodnih motora. Ta su poboljšanja postignuta optimiziranim pogonom koljenastog vratila uključujući klipove i karike klipova, pomoću kojih se smanjuju gubitci uslijed trenja. Optok vode glave cilindara i bloka motora redizajniran je kako bi se postigla veća učinkovitost hlađenja cilindara, prostora za izgaranje i integriranog kolektora ispušnih plinova. MPI motori nove FAbije rade prema Atkinsonovom ciklusu izgaranja, kod kojeg se ulazni ventili zatvaraju samo tijekom kompresijskog hoda klipa. Time se dio smjese goriva potiskuje natrag u usisni kolektor. Tako se učinkoviti omjer kompresije smanjuje uz jednako visoki omjer ekspanzije od 12:1. Rezultat: motor troši manje goriva, zbog čega je učinkovitiji.

1,0 TSI motori s inovativnim plazmatskim slojem

Dva 1,0 TSI motora rade s izravnim ubrizgavanjem i raspolažu inovativnim plazmatskim slojem na radnim stazama cilindara. Naneseni sloj praha, koji ima debljinu od samo 150 mikrometara (0,15 mm), zamjenjuje radne košuljice cilindara od lijevanog željeza u kućištu koljenastog vratila, smanjujući tako unutrašnje trenje u trima cilindrima. Time se snižavaju potrošnja goriva i emisije, a zahvaljujući ravnomjernijoj raspodjeli i odvođenju topline u prostoru za izgaranje smanjuje se termičko opterećenje. K tomu motori rade u Millerovom ciklusu koji je najpovoljniji u pogledu potrošnje te s visokim tlakom ubrizgavanja od 350 bara. Kod Millerovog ciklusa ulazni ventili ostaju duže otvoreni u kompresijskom taktu, čime se smanjuju gubitci pri pumpanju i povećava termički stupanj učinkovitosti. Turbopunjač ima varijabilnu geometriju turbine, koja osigurava veći okretni moment u većem području brojeva okretaja i niže emisije štetnih tvari.

Aktivni menadžment cilindara kod novog vrhunskog 1,5 TSI motora

Novi vrhunski motor Fabije je četverocilindrični 1,5 TSI motor sa snagom od 150 KS (110 kW). Osim plazmatskog sloja i visokog tlaka ubrizgavanja od 350 bara, ovaj motor također nudi aktivni menadžment cilindara (ACT). Sustav gotovo neprimjetno automatski isključuje dva cilindra pri manjem opterećenju i tako snižava potrošnju i emisije CO2.

Sportski vozni postroj i paket za loše ceste kao opcija

Osim serijske izvedbe, za novu Fabiju su dostupna još dva vozna postroja u sklopu opcijske opreme. Sportski vozni postroj obuhvaća kruće opružje, spušten je za 15 milimetara i time omogućuje dinamičnije ponašanje vozila u vožnji. Osim specifičnih opruga i drugačijeg ovjesa, paket za loše ceste nudi dodatne elemente za zaštitu voznog postroja. Razmak od tla povećan je za ukupno 15 milimetara.

Sigurnost: čak devet zračnih jastuka i novi sustavi potpora

S obzirom na to da je opremljena sustavom od čak devet zračnih jastuka, nova Fabia se ubraja među najsigurnije automobile u svojoj klasi. Zahvaljujući prelasku na modularnu poprečnu platformu MQB-A0 dodatno je optimizirana aktivna i pasivna sigurnost Fabije, između ostalog sustavima potpora koji su do sada bili isključivo rezervirani za modele iz viših klasa vozila. Prvi put u ovoj seriji modela upotrebljava se ukupno sedam sustava koji povećavaju sigurnost i poboljšavaju udobnost.

Tako su Travel Assist, potpora upravljanja pri parkiranju, potpora zadržavanja vozila na voznom traku, sustav prepoznavanja prometnih znakova, Front Assist s prediktivnim sustavom zaštite pješaka i biciklista i funkcija kočenja pri manevriranju (Manoeuvre Assist) prvi put dostupni u Fabiji.

U sklopu serijske opreme nova Fabia nudi zračne jastuke za vozača i suvozača, zračne jastuke za glavu i prednje bočne zračne jastuke. Vozačev zračni jastuk za koljena i stražnji bočni zračni jastuci po želji mogu povećati broj zračnih jastuka koji štite u slučaju sudara na devet. ISOFIX i Top Tether pričvršćenja za sigurno fiksiranje dječjih sjedalica dostupna su na bočnim stražnjim sjedalima i na suvozačevom sjedalu u sklopu serijske opreme. Tako u Fabiji možete sigurno i jednostavno pričvrstiti čak tri dječje sjedalice.

U sklopu serijske opreme nova Fabia nudi zračne jastuke za vozača i suvozača, zračne jastuke za glavu i prednje bočne zračne jastuke. Vozačev zračni jastuk za koljena i stražnji bočni zračni jastuci po želji mogu povećati broj zračnih jastuka koji štite u slučaju sudara na devet. ISOFIX i Top Tether pričvršćenja za sigurno fiksiranje dječjih sjedalica dostupna su na bočnim stražnjim sjedalima i na suvozačevom sjedalu u sklopu serijske opreme. Tako u Fabiji možete sigurno i jednostavno pričvrstiti čak tri dječje sjedalice.

Prvi dojmovi o novoj Fabiji

Nova Fabia je nedvojbeno jedan od najiščekivanijih modela gradskih automobila B-segmenta, ne samo na hrvatskom tržištu, ali ne samo i u tom segmentu. Puno je argumenta u prilog toj tezi, prije svega, riječ je o modernom automobilu lijepog dizajnerskog izričaja. Drugo, nova Fabija više i nije samo maleni gradski automobil, jer preko 11 cm u dužinu i gotovo 10 cm više u međuosovinskom razmaku neizostavno se moraju pozitivno odraziti i na njezinu prostranost, stabilnost i sigurnost. Svakako treba pohvaliti novu MQB-A0 platformu koja evidentno povećava visoku torzijsku krutost i rukovanje.

Treće, Fabia sada ima moderna rješenja kad je riječ o MIB3 infotainment sustavu Volkswagen grupe, naročito kada je riječ o povezivosti. Moramo isto tako reći da nažalost nismo u svom modelu Ambition imali i digitalne vozačke instrumente, ne zbog toga jer analogni cockpit s informativnim zaslonom veličine 3,5“ nije primjereno funkcionalan, već zbog toga što bi novi digitalni zaslon veličine 10,25“ pokazao svu raskošnu silinu nove generacije Fabije.

Četvrto, moderni motori, bez obzira radi li se o trocilindričnim ili najjačem četverocilndričnom1,5 TSI motoru snage 150 KS, doista su dobar razlog za opći pozitivan dojam o novoj Fabiji. U našem slučaju, isprobani 1.0 TSI snage 110 KS motor je izvrstan, a niti snage mu ne nedostaje. Svjedoče tome i tehnički podaci: najveći okretni moment od 200 Nm, ubrzanje od 0 do 100 km/h je 9,7 s, krajnja brzina čak 205 km/h, kombinirana potrošnja 5,1 l/100 km, a emisija CO2 113-127 g/km. Držanje automobila u vožnji je na visokom nivou.

Peto, razina sigurnosti, sustavi pomoći u vožnji i pametna rješenja svakako su odličan razlog za jako dobru ocjenu nove Fabije.

Što se cijena tiče, nova Fabia s modelom Active 1.0 65 KS s 5-brzinskim ručnim mjenjačem kreće od 108.360 kn, model Active 1.0 TSI 95 KS 5-brzinski ručni mjenjač od 118.974 kn, model Active 1.0 TSI 110 KS 6-brzinski ručni mjenjač od 121.279 kn, a Ambition 1.5 TSI 150 KS s automatskim DSG mjenjačem sa 7 stupnjeva od 152.287 kn. Naš isprobani model Fabia Ambition 1.0 TSI 110 KS i 6-brzinskim ručnim mjenjačem sa svim opcijama stoji 135.364 kn (PDV i PMV uključeni).

Support Ukraine