Škoda je početkom studenog prošle godine svijetu predstavila novu, četvrtu generaciju Superba koji nastavlja tradiciju prostranih i profinjenih automobila. A mi smo u Autozoni bili u Portugalu na dinamičkoj premijeri modela Superb Combi karavan, koji je i prva karoserijska varijanta koja stiže na tržište.
Za informaciju, limuzinska izvedba je krenula u proizvodnju upravo prošli tjedan i dolazi nešto kasnije. Isto tako, verzija Sportline kreće u proizvodnju u četvrtom kvartalu ove godine.
Četvrta generacija Škodinog vodećeg modela s motorima s unutarnjim izgaranjem (ICE) dolazi s obiljem mogućnosti izbora, pa će Superb i dalje biti dostupan u izvedbi Combi karavan i limuzina (Škoda ju naziva hatchbackom), a kupci će moći birati između sedam različitih dizajna interijera, šest opcija pogona uključujući plug-in hibridnu varijantu i pogon na sve kotače.
Potpuno novi karavan Superb Combi se proizvodi u tvornici Volkswagen grupe u glavnom gradu Slovačke, Bratislavi. Treba spomenuti kako je Škoda prvi put ponudila karavan Combi kao dio druge moderne generacije Superba 2009. U trećoj modernoj generaciji modela, ovaj je oblik karoserije uzeo maha: karavan Combi iz 2016. je imao udio od oko 54 posto od ukupno oko 860.000 proizvedenih vozila.
U Njemačkoj, Škodinom najvećem pojedinačnom tržištu u svijetu, više od 90 posto svih Superb vozila isporučenih kupcima bili su Combi karavani. Superb Combi također je zaslužio svoj udio u brojnim međunarodnim nagradama koje je osvojila serija modela.
Kao zanimljivost, imali smo priliku voziti se i u prvom modelu Škoda Superb iz 1939., koji je tvornički restauriran do najsitnijih detalja. Ovaj model pokreće vodom hlađeni redni 6-cilindrični benzinski motor obujma 3137 cm³, snage 83 KS (63 kW). Prvi Superb je mogao potegnuti do 125 km/h, a težak je 1940 kg.
Vanjski izgled
Novi Superb Combi karavan sada dolazi s upečatljivim, novim osmerokutnim dizajnom Škoda rešetke. Njegov okvir je obrađen u Unique Dark Chrome, baš kao i Škoda logo na poklopcu motora, ukrasne letvice prednje pregače i natpis na vratima prtljažnika. Prepoznatljivi kristalni elementi marke također krase Škodin novi vodeći ICE model, na primjer u smanjenim LED stražnjim svjetlima. U opcijskoj gornjoj varijanti, to uključuje animiranu funkciju dolaska/odlaska kući (standardno za razinu opreme Laurin&Klement - L&K).
Druga generacija LED Matrix prednjih svjetala (standardna oprema za L&K) isporučuju još više svjetla od svojih prethodnika s novim elementom Crystallinium koji im daje dašak tirkizne boje za prepoznatljiv štih. Dva modula prednjih svjetala poredana jedan do drugoga sadrže bi-LED modul za duga i kratka svjetla i unutarnji Matrix modul snopa s ukupno 36 svjetlosnih segmenata.
Statičko svjetlo za zavoje također ima dizajn poput kristala, a ispod, tanka LED traka služi kao poziciono svjetlo, svjetlo za dnevnu vožnju i pokazivač, stvarajući prepoznatljiv svjetlosni potpis. Režim svjetla za sve vremenske prilike preuzima ulogu svjetala za maglu.
Uz koeficijent otpora zraka od cd 0,25, aerodinamička učinkovitost potpuno novog Superba Combi poboljšana je za 15 posto u odnosu na njegovog prethodnika, čineći ga najaerodinamičnijim karavanom koji je Škoda ikada razvila.
Izmjene uključuju strmije nagnuto vjetrobransko staklo, aerodinamičniju liniju krova, izduženi krovni spojler s bočnim rubovima i redizajnirana vanjska ogledala. Oni su nadopunjeni aerodinamički dotjeranim kotačima i prednjim branikom sa zračnim zavjesama, optimiziranim usisnicima zraka i rubovima za odvajanje na stražnjem svjetlu i stražnjem braniku.
Aktivni zatvarač s električnim upravljanjem iza središnjeg prednjeg usisnika zraka regulira protok zraka prema potrebi kako bi motor održao svoju idealnu temperaturu. Još jedna aktivna značajka je automatsko podešavanje hlađenja prednjih kočnica. Time se iskorištava protok zraka iz ventilatora hladnjaka. Optimizirani deflektori ispred prednjih kotača i nadograđeni poklopci podvozja dodatno poboljšavaju protok zraka ispod vozila.
Karavan Superb Combi narastao je u dužinu i u visinu, a ovo su njegove vanjske dimenzije: duljina 4902 mm (+40 mm u odnosu na prethodnu generaciju), širina 1849 mm (–15 mm), visina 1482 mm(+5 mm), međuosovinski razmak 2841 mm.
Kapacitet prtljažnika povećan je na 690 l što je 30 l više u odnosu na prethodnika. Narastao je i prostor za glavu u unutrašnjosti. Škoda nudi ukupno šest metalik i dvije pune boje. Šest od ovih boja su nove: puna boja Purity White bijela i metalik završni slojevi Pebble Silver srebrna, Ebony Black crna, Cobalt Blue plava, Carmine Red cvena i Ice Tea Yellow žuta. Energy Blue plava i Graphite Grey siva metalik ostaju u portfelju.
Raspon standardnih aluminijskih kotača proteže se od srebrnih 16-colnih Sagitta osnovnih kotača do opcijskih 19-colnih kotača.
Unutrašnjost
Prostran, čist dizajn i nova struktura asortimana s Design Selections definiraju interijer Superb Combi karavana. Samostojeći infotainment zaslon veličine do 13 inča (prvi za Superb) odmah upada u oči, baš kao i intuitivni Škoda Smart Dials. Po prvi put kupci mogu nadopuniti 10-inčni virtualni kokpit s dodatnim head-up zaslonom. Sav tekstil, uključujući i krovnu oblogu, sadrži reciklirane materijale.
Za novi Superb dostupne su tri razine opreme, a svaka dolazi s različitim odabirima dizajna. Oni su nadopunjeni tematskim paketima opcija i dodatnim mogućnostima individualizacije. Osnovna razina opreme Essence uključuje Studio Design Selection, dok razina opreme Selection nudi Design Selections Loft, Lounge, Suite Black i Suite Cognac. Superb Combi L&K dolazi s Design Selections Suite Black i Suite Cognac, sa specifičnim detaljima kao što su izvezena slova L&K.
Cjelokupnim dojmom u interijeru dominira novodizajnirana središnja konzola. S polugom mjenjača pomaknutom na stup upravljača, nova središnja konzola daje bolji osjećaj prostora. Nova Phone Box, koja dolazi kao standardna oprema za Selection razinu opreme i više, sada omogućuje brzo induktivno punjenje pametnog telefona od 15 watta, dok također ventilira telefon tijekom procesa punjenja.
Novi Škoda Smart Dials kombiniraju digitalne i dodirne elemente
Višenamjenski Škoda Smart Dials imaju teksturiranu površinu u jedinstvenom tamnom kromu i kombiniraju dodirne i digitalne elemente za posebno jednostavno i intuitivno upravljanje. Tri kotačića mogu se okretati i pritiskati za upravljanje raznim funkcijama vozila. Svaki Smart Dial ima i digitalni zaslon od 32 mm. Dva vanjska pametna kotačića za vozača i suvozača kontroliraju unutarnju temperaturu, grijanje sjedala i ventilaciju sjedala.
Aktivirana funkcija je prikazana na zaslonu i mijenja se kada se pritisne kontrola. Središnji pametni kotačić kontrolira do četiri funkcije koje odabire korisnik između sljedećih šest: glasnoću infotainmenta, brzinu ventilatora, smjer zraka, pametni klima uređaj, načine vožnje ili zumiranje karte. Središnji Smart Dial može se konfigurirati pritiskom i držanjem. Izbornik postavki za konfiguraciju funkcija središnje kontrole pojavljuje se na zaslonu infotainment sustava. Kratkim pritiskom svake tipke potvrđujete odabrane funkcije. Sve prilagodbe konfiguriranih funkcija vrše se okretanjem svakog pametnog kotačića.
Središnji zaslon veličine do 13 inča i opcijski head-up zaslon
Po prvi put u Superbu, središnji zaslon infotainmenta je samostojeća jedinica. Naslon za ruke čini lakim i udobnim korištenje zaslona osjetljivog na dodir dijagonale 10 inča ili po izboru 13 inča u kombinaciji s navigacijskom funkcijom. Struktura izbornika nudi tri osnovne ikone izbornika: 'Kuća', 'Auto' i 'Aplikacija'. Od razine opreme Selection naviše, head-up zaslon je po prvi put dostupan kao opcija. Projicira navigaciju, tempomat/prediktivni limitator brzine, prepoznavanje prometnih znakova i pomoćne informacije o prometnoj traci u vidno polje vozača. Virtualni kokpit od 10 inča dolazi kao standard.
Tri varijante sjedala i održivi materijali
Potpuno novi karavan Superb Combi dolazi s tri različite konfiguracije prednjih sjedala. Svi tekstili u Superb Combi verziji sadrže reciklirani poliester. Koža boje konjaka održivo je štavljena korištenjem vode iz proizvodnje maslinova ulja.
Držač za čaše integriran je u stražnji naslon za ruku, a od Loungea naviše tu je i držač za tablet te podešavanje naprijed/natrag. Otvor za utovar omogućuje transport dužih predmeta. Opcijski Family/Business paket uključuje stražnje bočne zračne jastuke, Sleep paket, držače tableta na naslonima prednjih sjedala, kantu za smeće i rolete na stražnjim bočnim prozorima.
Canton Sound System od 725 W (opcijski dostupan od Selection naviše, standardno s L&K) ima 16-kanalno pojačalo, digitalni ekvilizator i dvanaest zvučnika. Oni su nadopunjeni središnjim zvučnikom na armaturnoj ploči i subwooferom u rezervnom kotaču koji štedi prostor.
Ambijentalna rasvjeta i osvjetljenje udubljenja vanjske kvake
Značajka ambijentalne rasvjete dolazi kao standardna oprema za Lounge and Suite Design Selections, nudeći deset boja koje se mogu neovisno odabrati: jedan set za kontrolnu ploču i ploče prednjih i stražnjih vrata, a drugi set za prednji i stražnji prostor za noge plus pretince za pohranu u svim vrata. Superb Combi karavan sada dolazi s funkcijom KESSY Advanced, koja također dodaje osvjetljenje udubljenja za vanjske ručke vrata. Ova je značajka dostupna kao opcija od razine opreme Loft naviše i standardna je za L&K.
Povezivost: poboljšano prepoznavanje glasa temeljeno na umjetnoj inteligenciji i nove usluge
Potpuno novi Superb će kasnije ove godine integrirati ChatGPT softver temeljen na umjetnoj inteligenciji u svoj infotainment sustav, značajno proširujući funkcionalnost digitalnog glasovnog asistenta Laura. Uz to, vodeći model ICE nudi opsežan daljinski pristup praktičnim internetskim uslugama pomoću najnovije verzije aplikacije za pametne telefone MyŠkoda.
Prošireni raspon funkcija za glasovnu pomoćnicu Laura
Softver ChatGPT temelji se na umjetnoj inteligenciji (AI), omogućujući digitalnom glasovnom asistentu Lauri da odgovara na pitanja općeg znanja, uz kontrolu infotainment sustava, navigacije i klimatizacijskih sustava vozila. Zahvaljujući umjetnoj inteligenciji, raspon odgovora na još složenija pitanja nastavit će rasti. U budućnosti će kupci moći dodati zanimljive činjenice razgovorima tijekom putovanja, razjasniti pitanja koja se pojave i pristupiti određenim činjenicama o vozilu. U tom kontekstu, ChatGPT ne dobiva pristup nikakvim informacijama o vozilu ili osobnim podacima. Sve interakcije se naknadno brišu kako bi se osigurala maksimalna zaštita podataka. Infotainment sustav Superba ponovno će sadržavati ažuriranje online karte i informacije o prometu na mreži.
Brojne infotainment aplikacije, uključujući novu aplikaciju Pay to Fuel
Nova aplikacija Pay to Fuel vozačima omogućuje plaćanje putem infotainment sustava automobila na odabranim benzinskim postajama. Ova značajka trenutno je dostupna u Austriji, Belgiji, Danskoj, Njemačkoj, Luksemburgu i Švicarskoj. Pay to Park prikazuje slobodna parkirna mjesta u aplikaciji MyŠkoda na pametnom telefonu ili, uz odgovarajuću infotainment aplikaciju, na zaslonu vozila. Vodi vozača do lokacije i omogućuje mu plaćanje. Pay to Park trenutno je dostupan u Austriji, Belgiji, Danskoj, Estoniji, Finskoj, Francuskoj, Njemačkoj, Mađarskoj, Italiji, Norveškoj, Sloveniji, Španjolskoj, Švedskoj i Švicarskoj. Ostale dostupne infotainment aplikacije uključuju promet, ponude i kalendar.
Sigurnost: Novi nano senzori za naprednije i preciznije sustave pomoći
Škoda je dodatno poboljšala sigurnost svog vodećeg ICE modela s novom generacijom senzora i najsuvremenijim sustavima pomoći. Turn Assist, Crossroad Assist i Collision Avoidance Assist debitiraju kao dio poboljšanog Front Assista, dok su Travel Assist, Side Assist i Trailer Assist značajno prošireni. Ako je potrebno, Crew Protect Assist i do deset zračnih jastuka štite putnike.
Po prvi put ikada, Škoda koristi nove nano radarske senzore u svom potpuno novom Superb Combi karavanu. Postavljeni u desnom i lijevom kutu prednjeg branika, oni ponovno poboljšavaju performanse najmodernijih sustava pomoći, kao što su poboljšani Front Assist ili Crossroad Assist. Ovaj sustav pomoći upozorava vozače na promet koji prelazi, bicikliste i pješake kada voze naprijed kako bi prešli na slijepi izlaz s prilaza ili sporedne ulice, pa čak i automatski koči ako je potrebno. Poboljšana višenamjenska kamera na vjetrobranskom staklu sada ima veće vidno polje. Njegove slike također koristi najnovija verzija Turn Assista. Reagira upozorenjem i po potrebi automatski aktivira kočnice ako se približava vozilo pri skretanju u susret nadolazećem prometu na križanju.
Front Assist, koji sada uključuje i Predictive Cyclist Protection, pristupa slikama s nove kamere. Nano radarski senzori u stražnjoj branici povećavaju domet sustava Side Assist, koji sada detektira vozila koja se približavaju do 90 metara iza umjesto dosadašnjih 70 m i upozorava na opasne promjene trake. Upozorenje o izlazu upozorava vozače na promet koji im se približava straga prije nego što se otvore vrata. Pokriva domet od 35 m i kut od 120 stupnjeva. Nova Swerve Support aktivna je pri brzinama između 30 i 140 km/h kako bi spriječila sudare između automobila i pri 30 do 85 km/h za izbjegavanje nesreća u kojima sudjeluju pješaci ili biciklisti. Automatski povećava kut upravljanja kada otkrije da je vozačeva reakcija na upravljanje došla prekasno ili da je nedovoljna za izbjegavanje sudara.
Inteligentna pomoć pri parkiranju čini parkiranje sigurnijim i lakšim
S novom Inteligentnom pomoći pri parkiranju, karavan Superb Combi može se automatski parkirati na okomitim i paralelnim parkirnim mjestima. Funkcija sada ne kontrolira samo upravljanje već i brzinu. Vozilo se također zaustavlja samo ako sustav prepozna prepreku. Daljnje funkcije bit će dodane Inteligentnoj pomoći pri parkiranju kasnije. Remote Trained Parking omogućit će vozačima da pokrenu prethodno izvedeni i spremljeni manevar parkiranja izvan vozila putem aplikacije MyŠkoda na svom pametnom telefonu. Uz Remote Parking mogu koristiti aplikaciju MyŠkoda na svom mobilnom telefonu unutar dometa od četiri metra od vozila. Ova značajka im omogućuje da automatski usmjere karavan Superb Combi u niz vozila parkiranih paralelno ili okomito na cestu i ponovno napuste takvo parkirno mjesto.
Poboljšana pomoć pri putovanju, nova pomoć za pozornost i pospanost, do deset zračnih jastuka
Travel Assist nudi poboljšane vizualne prikaze drugih vozila otkrivenih u blizini u virtualnom kokpitu. Adaptive Lane Assist sada radi i na neoznačenim cestama, dok Adaptive Cruise Control (ACC), u kombinaciji s navigacijskim sustavom, također predviđa zavoje, križanja i kružna raskrižja. Novi sustav za pozornost i pospanost zamjenjuje prethodni sustav upozoravanja vozača. Prati ponašanje vozača, procjenjuje potencijalnu razinu umora vozača i po potrebi pokreće vizualna i zvučna upozorenja u virtualnom kokpitu.
Osim podataka iz servo upravljača, novi sustav sada također pristupa informacijama iz različitih kontrolnih jedinica vozila, uključujući Lane Assist, i otkriva odstupanja od normalnog ponašanja upravljanja pri brzinama većim od 10 km/h. U slučaju nesreće, do deset zračnih jastuka štiti putnike. Zračni jastuci za vozača i suvozača, zračni jastuk za koljena vozača, bočni zračni jastuci na prednjim sjedalima, zračni jastuci za glavu i, po prvi put u ovoj seriji modela, središnji zračni jastuk između prednjih sjedala ugrađeni su kao standard. Stražnji bočni zračni jastuci dostupni su kao opcija.
Pogonski sklopovi: 6 učinkovitih motora, debi blago hibridne tehnologije, poboljšani plug-in hibrid s preko 100 km električnog dometa
Novi Škoda Superb Combi karavan je dostupan sa šest različitih pogonskih sklopova s izlaznom snagom od 110 kW (150 KS) do 195 kW (265 KS). Trima benzinskim motorima, uključujući 1.5 TSI koji sada koristi tehnologiju blagog hibrida, pridružuju se dva dizela. Superb Combi iV ima drugu generaciju plug-in hibridnog pogona koji omogućuje potpuno električni domet od više od 100 kilometara kao i DC punjenje.
Svi modeli dolaze s DSG-om. A recimo i to kako je ručica mjenjača smještena iza kola volana s desne strane. Pogon na sve kotače standardan je na vrhunskom dizelskom i vrhunskom benzinskom modelu. Poboljšana DCC Plus adaptivna kontrola šasije sada podržava još širi raspon karakteristika prigušenja.
Plug-in hibridni model s većom visokonaponskom baterijom i 1.5 TSI benzinskim motorom
U drugoj generaciji plug-in hibridnog pogona, Škoda sada kombinira elektromotor s 1.5 TSI benzinskim motorom od 110 kW (150 KS), za zajedničku snagu sustava od 150 kW (204 KS). Ta se snaga prenosi na prednje kotače putem 6-stupanjskog DSG mjenjača. Još jedna nova značajka je visokonaponska baterija s bruto kapacitetom od 25,7 kWh, otprilike dvostruko više nego u prethodnom modelu. Kao rezultat toga, domet vozila na potpuno električni pogon povećava se za 40 km na više od 100 km prema WLTP ciklusu. Baterija se može napuniti od 10 do 80 posto u 2,5 sata, s maksimalnom brzinom punjenja od 11 kW u kućnim zidnim kutijama i AC punjačima. Za istosmjerno punjenje maksimalna brzina punjenja je 50 kW. (Vrijednost za proces punjenja relevantan za kupca je 40 kW, utvrđeno u skladu s DIN 70080.) Ponovno punjenje baterije od 10 do 80 posto traje samo 25 minuta. Spremnik goriva PHEV-a za benzinski motor ima kapacitet od 45 litara.
Tri benzinska motora, dva dizela i DSG za sve
Uz Superb Combi iV dostupna su tri benzinska motora i dva dizelaša. Svi su upareni sa 7-stupanjskim DSG mjenjačem. Početni 1.5 TSI benzinski motor prvi je u seriji modela koji ima blagu hibridnu tehnologiju sa zatvorenim sustavom koji se sastoji od 48-voltnog starter-generatora s remenom i 48-voltne litij-ionske baterije. Baterija se nalazi ispod suvozačevog sjedala. Energija koja se povrati tijekom kočenja podržava motor s unutarnjim izgaranjem pomoću električnog pojačanja ili omogućuje vozilu da se kreće uzbrdo s potpuno isključenim motorom. Dodatno, deaktivacija aktivnog cilindra ACT+ omogućuje 1.5 TSI da isključi dva cilindra kada njihova snaga nije potrebna. To je neprimjetno za putnike i smanjuje potrošnju goriva. Najjači dizelski motor od 142 kW (193 KS) i najviši benzinski motor od 195 kW (265 KS) standardno su opremljeni pogonom na sve kotače. Time se raspoređuje snaga između prednje i stražnje osovine, kao i između pojedinačnih kotača. Do 100 posto pogonskog momenta može se usmjeriti na stražnju osovinu, a čak 85 posto na jedan kotač. Štoviše, svi motori dolaze sa spremnikom goriva od 66 litara, što osigurava veliki domet.
DCC Plus omogućuje vrhunsku udobnost i iznimnu dinamiku vožnje
Prilagodljivi sustav upravljanja šasijom DCC Plus nudi izvanrednu mješavinu povećane udobnosti i poboljšanog dinamičkog ponašanja u vožnji. Novi sustav koristi dva neovisno kontrolirana ventila po amortizeru umjesto jednog. To omogućuje odvojeno upravljanje fazama odskoka i kompresije. Osim toga, amortizeri reagiraju brže i proširuju raspon dostupnih karakteristika prigušenja. DCC Plus dostupan je kao opcija za razinu opreme Selection i više, kao dio Drive Plus paketa, i dolazi kao standard na Superb L&K.
Simply Clever značajke
Kao vodeći model ICE marke, potpuno novi Škoda Superb Combi karavan također dolazi s novim Simply Clever idejama. Ukupno se u novom modelu može pronaći do 28 značajki marke. Oni se kreću od poznatih favorita kao što je štipaljka za parkirnu kartu na A stupu do novih ideja koje debitiraju u potpuno novom Superb Combiju, kao što je, na primjer, električni poklopac prtljažnika. Štiti sadržaj prtljažnika od 690 l od znatiželjnih pogleda pritiskom na gumb i čini utovar i istovar lakim.
Novi, klizni stražnji središnji naslon za ruku s dva integrirana držača za čaše i držačem za tablet također ima svoj debi u Superbu, dok Jumbo Box ispod sklopivog središnjeg naslona za ruku sadrži pladanj sa sredstvom za čišćenje zaslona. Kontrole također imaju koristi od novih ideja.
Način rada Heaters u izborniku klima uređaja kasnije ove godine omogućit će kupcima da aktiviraju funkcije grijanja za sjedala, upravljač, vjetrobransko i stražnje staklo pomoću jedne tipke na zaslonu infotainment sustava. U prtljažniku se sada nalazi QR kod koji povezuje korisnike s video uputama o Klasici kao što su strugač za led i kišobran na vozačevim vratima sada su izrađeni od održivih materijala.tome kako u potpunosti iskoristiti prtljažnik i pretince za pohranu.