Marka Škoda, gledano sportskim rječnikom, je u posljednjih 5 godina na hrvatskom tržištu osvojila ukupno 5 zlatnih i 5 srebrnih medalja – kad bi se dijelila odličja za prodajne rezultate. Pojasnimo, od 2021. do 2024. godine češki je proizvođač osvojio 2 prva mjesta i 3 druga mjesta među svim markama automobila novoregistriranih u Hrvatskoj. Samo je Volkswagen kao marka bio ispred Škode od 2021. do 2023., no obje marke, naravno, pripadaju istom VW koncernu. Zanimljivo, broj prodanih automobila Škode je varirao od 4506 (2022.) do 6970 (2024. - koja još nije završila) komada ili između 10,22 do 15,62 posto svih modela na domaćem tržištu. I opet, ova godina ide prema rušenju novog rekorda, jer su nam ostala još tri mjeseca.
S druge strane, ako gledamo prema modelu, Octavia je u posljednjih pet godina osvojila 3 zlata i 2 srebra. Ova godina, koja još traje, već je osigurala Škodi novi rekord po broju prodanih komada, jer je već dosad novoregistrirano 3559 Octavija ili 6,87 posto od svih modela na hrvatskom tržištu. To je gotovo dvostruko više nego 'najslabije' u posljednjih pet godina, kada je 2021. Octavia osvojila 2. mjesto s 1855 komada ili 4,10 posto svih modela. Impresivni rezultati, nema nikakve dileme!
Shodno ovoj mini-analizi, nameće se zaključak da Škoda radi odličan posao sa svojom novom paletom modela. I to doista jest tako.
Let´s Explore
Škoda već nekoliko godina za hrvatske autonovinare organizira zanimljive domaće dvodnevne prezentacije svojih modela. Tako smo se prije dvije godine (2022.) na događanju 'E-Xperience' (u suradnji Škode, Volkswagena i Moon-a) praktično upoznali sa Škodinim, tada novim, potpuno električnim modelom Enyaq Coupé RS iV u vožnji od Zagreba prema Opatiji i natrag.
Prošle godine smo se na domaćoj prezentaciji '4x4 Driving EXPERIENCE' upoznali s 4x4 modelima Škode u vožnji od Zagreba do Šibenika i natrag. Isprobali smo tada modele s pogonom na sva četiri kotača: Octavia, Superb, Karoq i Kodiaq te dva modela iz obitelji Enyaq iV (Enyaq iV i Enyaq Coupé RS iV).
Za ovu godinu nam je Škoda u Hrvatskoj pripremila dvodnevnu slavonsku rutu pod nazivom 'Let´s Explore', koja nas je odvela od Zagreba prema prekrasno uređenoj ergeli Višnjica, pokraj Slatine. Nakon toga smo se uputili prema Čepinu na impresivno imanje na kojem su se, između ostalog, smjestili izvanredan restoran 'Crna svinja' i ekskluzivan hotel 'Materra'.
Kad kažemo uputili, podrazumijevamo da smo isprobali najnovije Škodine modele, koji su već stigli na domaće tržište: Octaviju limuzinu i Octaviju Combi, Superb limuzinu i Superb Combi te SUV Kodiaq.
Osim toga, imali smo se priliku provozati i u dva oldtimera češkog proizvođača: Octavia Touring Sport iz 1960. i SUV Trekka.
Prvi oldtimer je bila Škoda Octavia TS (od Touring Sport), a za razliku od osnovne verzije tadašnje Octavije, početna verzija s obujmom od 1089 cm³ imala je dva Jikov 32 SOPb rasplinjača s niskim protokom. Kasnije je motor opremljen novom usisnom granom te je zahvaljujući deflektorima na klipovima imao omjer kompresije 8,4:1. Ove izmjene su povećale snagu na 50 KS pri 5500 okr./min., dok je najveći okretni moment od 74,5 Nm postignut pri 3500 okr./min.
Drugi oldtimer, Trekka je bilo lako pomoćno vozilo (LUV ili Light Utility Vehicle) izgrađeno na temelju češke Škode Octavije, proizvedeno na Novom Zelandu između 1966. i 1972. To je jedino vozilo dizajnirano i proizvedeno na Novom Zelandu koje je ušlo u komercijalnu proizvodnju dulje vrijeme.
Proizvodio ju je Motor Industries International, zanimljivo, zbog tadašnjih visokih uvoznih carina na Novom Zelandu model Trekka se kao 80-postotno domaći automobil prodavao kao 'poljoprivredno vozilo' pa nije bilo dodatnih pristojbi. Ukupno je proizvedeno 2500 primjeraka Trekke kad je 1972. zaustavljena proizvodnja, a pokretali su ju četverocilindrični benzinski 1,1- i 1,2-litreni motori i četverobrzinski mjenjač Škode. Prvi je motor bio snage 50 KS (37 kW), a drugi 47 KS (35 kW) i oba su bila iz tadašnje Škode Octavie (proizvodila se od 1959.–1971.).
No vratimo se današnjim, modernim automobilima, pa ćemo se u daljnjem tekstu pozabaviti s najnovijim modelima Škode, odnono pet karoserijskih verzija Octavije, Superba i Kodiaqa.
Škoda Octavia i Octavia Combi
Škoda je u veljači ove godine svijetu predstavila osvježene obje verzije Octavije, koja je s više od 7,15 milijuna prodanih primjeraka daleko najprodavaniji model marke od svog lansiranja 1996. godine. Sada u svojoj četvrtoj modernoj generaciji, Octavia je doživjela svoj facelift četiri godine nakon početka proizvodnje. Model će i dalje biti dostupan kao hatchback (limuzina) i Combi (karavan). Nova struktura asortimana sastoji se od četiri razine opreme – Essence, Selection, Sportline i RS – kao i devet Design Selections načina uređenja unutrašnjosti.
Osvježenje uključuje novi prednji kraj s revidiranom Škoda maskom koji daje ažuriranoj Octaviji svjež izgled. Napredna, druga generacija LED matričnih prednjih svjetala sa svojim novim Crystallinium elementima i 36 pojedinačnih matričnih segmenata daju još bolje osvjetljenje ceste ispred nego prva generacija, dok učinkovito štite nadolazeće sudionike u prometu od odsjaja prednjih svjetala.
Osvježena Octavia ima novi, dvodimenzionalni Škodin logo i natpis na vratima prtljažnika. Redizajnirane su prednje i stražnje zavjese koje povećavaju ukupnu duljinu hatchbacka i Combi karavana za devet mm na 4698 mm. Donji usisnici zraka, zračne zavjese i prijelazi prema prednjim lukovima kotača na prednjoj branici redizajnirani su i daju automobilu dinamičniji izgled. Osim toga, dizajneri su prilagodili strane Škodine rešetke kako bi odgovarale visini novih prednjih svjetala.
Osnovna prednja svjetla sada standardno koriste samo LED tehnologiju. LED Matrix prednja svjetla druge generacije dostupna su kao opcija za razine opreme Selection i Sportline, dok su standardna na RS modelima. Ona stvaraju novi svjetlosni potpis i sadrže dva LED modula čiji je izgled poboljšan novim elementom Crystallinium.
Naglašava obrise prednjih svjetala i izgleda poput kristalnog stakla u boji. Dok se vanjski bi-LED modul koristi za kratka i duga svjetla, unutarnji modul ima 36 pojedinačnih matričnih segmenata u dva reda, 12 više nego u prethodnoj generaciji. To omogućuje još bolje osvjetljenje, dok su vozači koji dolaze u susret još učinkovitije zaštićeni kada su duga svjetla uključena.
Svjetla za maglu zamijenjena su funkcijom za sve vremenske uvjete koja optimalno prilagođava snagu svjetlosti odgovarajućim vremenskim uvjetima. Potpuno LED stražnja svjetla (uključena kao standard) dostupna su u dvije verzije. Osnovna varijanta dolazit će s razinama opreme Essence i Selection.
Vrhunska verzija također nudi animiranu funkciju Coming/Leaving Home kao i animirane indikatore koji se protežu u vrata prtljažnika, zajedno s gornjim dijelom svjetlosne grupe u obliku slova C. Ova verzija bit će uključena kao standard s modelima Sportline i RS, ali će također biti dostupna kao opcija za Selection.
Uz nove i održive materijale za sjedala, kontrolnu ploču i ploče vrata, 10-inčni digitalni zaslon sada dolazi kao standard na odabranim varijantama modela. Poznati virtualni kokpit od 10 inča, predstavljen prilikom
lansiranja četvrte generacije Octavije, ostaje u ponudi. Infotainment zaslon od 13 inča dostupan je kao opcija po prvi put na Octaviji. ChatGPT chatbot temeljen na umjetnoj inteligenciji bit će standardno integriran u glasovnu pomoćnicu Lauru. Integracija ChatGPT-a u glasovnu pomoćnicu Lauru uvodi niz novih mogućnosti koje daleko nadilaze prethodne glasovne naredbe.
Intelligent Park Assist i Remote Park Assist su također imali svoju premijeru u Octaviji. Ponuda motora sastoji se od dva 1.5 TSI benzinska motora, opcijski dostupnih s blagom hibridnom tehnologijom, dva 2.0 TSI benzinska motora s pojačanom snagom i dva dizelaša. Izlazna snaga se kreće od 115 KS (85 kW) do 265 KS (195 kW).
Osim toga, Škoda je dodatno proširila svoj sveobuhvatni portfelj aktivnih i pasivnih sigurnosnih značajki: novi Attention & Drowsiness Assist sada koristi širok raspon podataka i parametara za procjenu ponašanja vozača. Ažurirana Octavia dolazi s do 10 zračnih jastuka.
Pogonski sklopovi Octavije: četiri benzinska i dva dizelska motora, kao i opcije blagog hibrida
Osvježena Octavia je dostupna s nizom naprednih četverocilindričnih motora – četiri benzinska i dva dizelska motora. Izlazna snaga kreće se od 115 KS (85 kW) u dvije osnovne varijante do 265 KS (195 kW) u Octaviji RS. 2.0 TSI s 204 KS (150 kW) trebao bi biti lansiran kasnije i dolaziti će s pogonom na sve kotače kao standard.
Blagi hibridi za još veću učinkovitost
Pogonski sklop ažurirane Octavije počinje s 1.5 TSI benzinskim motorom i 2.0 TDI dizel motorom, svaki sa 115 KS (85 kW) snage i ručnim 6-stupanjskim mjenjačem. Kao i verzija 1.5 TSI sa 150 KS (110 kW), početni benzinski motor opcijski je dostupan s blagom hibridnom tehnologijom i DSG-om. Energija koja se povrati tijekom kočenja pohranjuje se u 48-voltnu litij-ionsku bateriju, pomoću vodeno hlađenog 48-voltnog starter-generatora s remenskim pogonom. To podržava motor s unutarnjim izgaranjem s naletom električne energije ili omogućuje Octaviji da vozi u coast režimu s potpuno isključenim motorom. Kada je potrebna manja snaga, oba 1.5 TSI motora mogu isključiti dva cilindra pomoću ACT+ aktivne deaktivacije cilindra za smanjenje potrošnje goriva. Turbopunjač ima varijabilnu geometriju turbine i vrhunsku toplinsku učinkovitost.
Do 20 KS (15 kW) više snage za 2.0 TSI motore
Oba 2.0 TSI motora ubrizgavaju gorivo pod tlakom od 350 bara i imaju promjenjivo podizanje ventila. Poboljšani usis zraka i optimizacija trenja doprinose povećanju izlazne snage. Varijanta od 204 KS (150 kW) s pogonom na sva četiri kotača kao standard radi prema Budackovom ciklusu s povećanim omjerom kompresije od 12,2:1 i 14 KS (10 kW) je snažnija od svog prethodnika. Vrhunski benzinski motor u Octaviji RS sada proizvodi 265 KS (195 kW), što je 20 KS (15 kW) više nego prije.
Dizel s obradom ispušnih plinova postupkom dvostrukog doziranja
U oba 2.0 TDI motora, pogon radilice s čeličnim klipovima učinkovito smanjuje gubitke topline dok u isto vrijeme povećava brzinu izgaranja. Tlak ubrizgavanja je 2200 bara, dok turbopunjač koristi varijabilnu geometriju turbine, koja osigurava optimalan tlak prednabijanja u širokom rasponu okretaja, što rezultira glatkijom karakteristikom krivulje snage. Optimizirani sustav za obradu ispušnih plinova koji smanjuje emisije dušikovih oksida (NOx) smješten je blizu motora i koristi postupak dvostrukog doziranja za ubrizgavanje AdBluea prije dva SCR katalitička pretvarača raspoređena u nizu.
Što se cijena tiče, osvježena Octavija kreće od razine Essence od 24.443 eura, Selection od 27.225 eura te Sportline od 32.534 eura, dok model RS stiuže kasnije i za njega još nemamo cijenu.
Škoda Superb i Superb Combi
Škoda je početkom studenog 2023. održala svjetsku premijeru nove, četvrte generacije Superba. Posve je jasno kako novi Superb nastavlja tradiciju prostranih i profinjenih automobila. Suvremeni materijali i tehnologija pružaju putnicima još veću udobnost, a veći je i unutarnji prostor, kako za putnike tako i za prtljagu.
Četvrta generacija dolazi s obiljem mogućnosti izbora. Superb je i dalje dostupan u izvedbi Combi karavan i limuzina (Škoda ju naziva hatchbackom), a kupci mogu birati između sedam različitih dizajna interijera, šest opcija pogona uključujući plug-in hibridnu varijantu i pogon na sve kotače. Tu je i vrhunska razina opreme Laurin & Klement.
Nove boje i više prostora
Vanjski izgled prikazuje Škodin novi dizajnerski jezik, Modern Solid. Novi Superb u obje verzije sada dolazi s upečatljivim, novim osmerokutnim dizajnom Škoda rešetke. Njegov okvir je obrađen u Unique Dark Chrome, baš kao i Škoda logo na poklopcu motora, ukrasne letvice prednje pregače i natpis na vratima prtljažnika.
Prepoznatljivi kristalni elementi marke također krase Škodin novi vodeći ICE model, na primjer u smanjenim LED stražnjim svjetlima. U opcijskoj gornjoj varijanti, to uključuje animiranu funkciju dolaska/odlaska kući (standardno za razinu opreme Laurin&Klement - L&K).
Druga generacija LED Matrix prednjih svjetala (standardna oprema za L&K) isporučuju još više svjetla od svojih prethodnika s novim elementom Crystallinium koji im daje dašak tirkizne boje za prepoznatljiv štih. Dva modula prednjih svjetala poredana jedan do drugoga sadrže bi-LED modul za duga i kratka svjetla i unutarnji Matrix modul snopa s ukupno 36 svjetlosnih segmenata.
Statičko svjetlo za zavoje također ima dizajn poput kristala, a ispod, tanka LED traka služi kao poziciono svjetlo, svjetlo za dnevnu vožnju i pokazivač, stvarajući prepoznatljiv svjetlosni potpis. Režim svjetla za sve vremenske prilike preuzima ulogu svjetala za maglu.
Što se strukture tiče, novi Superb (B9, Typ 3Y) u obje karoserijske verzije s benzinskim, dizelskim i plug-in hibridnim (zasad samo za Combi verziju Superba) motorima, zajedno s VW Passatom (B9, Typ 3J), prva su osobna vozila Volkswgen grupe koja se temelje na proširenoj verziji MQB Evo platforme ovog koncerna. Za razliku od svojih prethodnika, opcije ovih modela s ručnim mjenjačima neće biti dostupne.
Novi Superb je veći od prethodne generacije, a karoserija se može pohvaliti poboljšanom aerodinamikom. Niži koeficijenti otpora su 0,23 za hatchback i 0,25 za Combi karavan, poboljšanja od 10 posto odnosno 15 posto pridonose smanjenoj potrošnji goriva. Prednjim dijelom automobila dominira nova osmerokutna rešetka i druga generacija LED Matrix prednjih svjetala, koja daju do 40 posto više svjetla nego prva verzija. Kotači mogu biti promjera do 19 cola.
Superb nudi više prostora i za putnike i za prtljagu. Obje varijante karoserije dulje su i više od prethodnika (za 40 mm i 5 mm u Combiju, 43 mm i 12 mm u hatchbacku), tako da putnici neće imati samo više prostora za noge, već i više prostora za glavu. Duljina Superba limuzine je 4912 mm, a Superba Combi 4902 mm (10 mm manje od limuzine!). Prtljažnik ostaje ogroman, s hatchbackom koji se može pohvaliti sa 645 l prostora (povećanje od 20 l), a Combi sa 690 l (30 l više).
Kupci će moći birati između ukupno osam nijansi boja, od kojih je šest potpuno novih. To su Purity White bijela i metalik nijanse Pebble Silver srebrna, Ebony Black crna, Cobalt Blue plava, Carmine Red crvena i Ice Tea Yellow žuta.
Praktičnost i održivost
Unutrašnjost Škode Superb četvrte generacije praktična je u pogledu prostora i pohrane, ali i kontrola i funkcija. Armaturna ploča je čista i elegantna, kojom dominira veliki 10" ili 13" infotainment zaslon, s 10" Virtualnim kokpitom za vozača.
Posebna značajka nove generacije su višenamjenski Smart Dials koji omogućuju brz i jednostavan pristup raznim funkcijama, uključujući podešavanje klima uređaja.
Sedam različitih odabira dizajna interijera stvara ugodno okruženje za putnike, a korišteni materijali stavljaju poseban naglasak na održivost.
Svi tekstilni materijali na sjedalima i oblogama vrata izrađeni su od 100 posto recikliranog poliestera, na primjer, dok je koža štavljena ekološki prihvatljivim postupkom. Strugač za led u poklopcu rezervoara i kišobran u vratima, koje je prvi imao Superb, sada su također izrađeni od održivih materijala.
Pogonski sklopovi
Novi Superb dolazi sa šest varijanti motora. 1.5 TSI jedinica sa 110 kW (150 KS) ima blagu hibridnu tehnologiju, dok 2.0 TSI jedinica u izvedbama od 150 kW (204 KS) i 195 kW (265 KS) daje obilje snage. Štedljivi dizel 2.0 TDI bit će dostupan u verzijama od 110 kW (150 KS) i 142 kW (193 KS).
Šesti pogonski sklop je plug-in hibrid koji kombinira 1.5 TSI jedinicu i elektromotor. Potonji isporučuje snagu sustava od 150 kW (204 KS) i omogućuje potpuno električni domet od više od 100 kilometara prema WLTP ciklusu. Ova će jedinica biti ekskluzivna za karavan Superb Combi.
Sve varijante najnovije generacije Superba imaju DSG automatski mjenjač s biračem na stupu upravljača, a najjači dizelski i benzinski motori standardno dolaze s pogonom na sve kotače.
Sustavi pomoći i napredna tehnologija
Niz naprednih sustava pomoći vozaču (kao što je nova generacija sustava pomoći pri parkiranju, potpomognuta vožnja i nadzor mrtvog kuta) olakšat će vožnju automobila.
Dodatno prilagodljivo podvozje DCC Plus pružit će vrhunsko iskustvo vožnje. Superb se također može pohvaliti vrhunskom sigurnosnom opremom s do deset zračnih jastuka i naprednom povezivošću.
Što se cijena tiče, novi Superb kreće od razine Essence od 36.568 eura, slijedi Selection od 39.364 eura i Laurin & Klement od 46.303 eura.
Škoda Kodiaq
Nova, druga generacija Škode Kodiaq je imala svoju svjetsku premijeru početkom listopada 2023. Ovaj SUV podiže održivost i učinkovitost na višu razinu i dolazi s novim konceptom interijera. Potpuno novi Kodiaq ima 13-inčni infotainment zaslon, inovativne Škoda Smart Dials s dodirnim kontrolama i novu strukturu asortimana s Design Selections.
Njegovih pet pogonskih sklopova koji nude snage od 110 kW (150 KS) do 150 kW (204 KS) sada također uključuju plug-in hibridnu verziju – prvu za Kodiaq – s električnim dometom od više od 100 kilometara. Dva vrhunska motora standardno su povezana s pogonom na sve kotače.
Na novom Kodiaqu svoju su premijeru imale najnovije generacije LED Matrix prednjih svjetala i sustava dinamičke kontrole šasije. Prema podacima češkog proizvođača, do danas je proizvedeno 841.900 Kodiaqa koji su našli kupce na 60 tržišta diljem svijeta. Ova serija je također osvojila više od 40 međunarodnih nagrada od 2016. godine.
Vanjski dizajn: više mjesta za sve
Nova generacija Škode Kodiaq može se pohvaliti mišićavijim i upečatljivijim izgledom od svog prethodnika. Narastao je za 6 cm u dužinu, nudeći više prostora za putnike i prtljagu. Ukupna duljina iznosi 4758 mm, a povećan je i obujam prtljažnika: do 910 litara u varijanti s pet sjedala. Poboljšana aerodinamika demonstrirana je cd koeficijentom otpora od samo 0,282.
Dizajn SUV-a naglašen je preoblikovanim poklopcem motora s redizajniranim Škodinim logom i prepoznatljivom šesterokutnom rešetkom. Jedna ključna značajka su opcijska potpuna LED Matrix prednja svjetla druge generacije, koja bacaju svjetliju i jasniju svjetlost i čijih 36 pojedinačnih svjetlosnih segmenata stvara karakteristični prednji dio marke s 'četverookim' prednjim dijelom.
Unutrašnjost: birač mjenjača na stupu upravljača
Središnji dio interijera je samostojeći zaslon infotainmenta od 13 inča nadopunjen virtualnim kokpitom od 10 inča i opcijskim head-up zaslonom. Ispod zaslona infotainment sustava nalaze se nove višenamjenske kontrole (Smart Dials) – tri višenamjenska gumba za okretanje i pritiskanje s integriranim digitalnim zaslonima.
Ovi brojčanici pojednostavljuju pristup raznim funkcijama i kombiniraju dodirne povratne informacije s digitalnim informacijama.
Infotainment sustav u potpuno novom Kodiaqu ima standardni 10-inčni multi-touch zaslon, DAB+ radio, kontrolu gestama i glasovne naredbe. Dodatna navigacija dolazi uz 13-inčni zaslon, s uputama koje se sada prikazuju na head-up zaslonu. Osam standardnih zvučnika brine se za kvalitetu zvuka, uz četrnaest Canton zvučnika audio sustava kao opcijsku alternativu.
Budući da je stalno online, SUV može koristiti OTA (over-the-air) ažuriranja softvera i napredno planiranje rute. Online usluge Škoda Connect, značajke specifične za Kodiaq iV plug-in hibrid i niz infotainment aplikacija pružaju poboljšanja udobnosti i praktičnosti za vozača i sve putnike u automobilu. Povrh toga, dodatne funkcije za navigaciju, prilagodljivi tempomat, kontrolu dugih svjetala ili dodavanje različitih varijacija ambijentalnog osvjetljenja mogu se neprimjetno integrirati online na zahtjev.
Povezivost: bežično ažuriranje
Novi Kodiaq je uvijek online i nudi niz mobilnih usluga i infotainment aplikacija. Auto je opremljen s četiri USB-C priključka snage 45 W za brzo punjenje mobilnih uređaja. Jedna nova značajka je poboljšano bežično punjenje, koje omogućuje da se dva pametna telefona pune induktivno istovremeno sa 15 W snage.
Napredni sustavi sigurnosti
U svojoj drugoj generaciji, Škoda Kodiaq nudi vozaču niz naprednih sustava pomoći u vožnji koji povećavaju sigurnost i udobnost. Turn Assist pomaže u sprječavanju sudara na križanjima, a daljinsko parkiranje moguće je putem aplikacije. Uz funkciju spremljenih manevara parkiranja, vozilo pamti do pet manevara parkiranja i zatim ih izvodi automatski ili se vodi kroz aplikaciju.
Nadogradnja funkcije nadzora mrtvog kuta (Side Assist) proširuje njezin raspon detekcije za dolazeća vozila sa sedamdeset na devedeset metara, povećavajući sigurnost, posebno na autocestama. Redizajnirani Traffic Jam Assist pruža jasniji pogled na okolna vozila u virtualnom kokpitu i kombiniran je s Adaptive Lane Assist i Adaptive Cruise Control. Ovo radi u sprezi s navigacijskim sustavom za predviđanje skretanja i križanja.
Što se tiče pasivne sigurnosti, Kodiaq druge generacije nudi do devet zračnih jastuka, uključujući opcijske bočne zračne jastuke za putnike na stražnjim sjedalima.
Motori: prvi put Kodiaq plug-in hibrid
Po prvi put, ovaj SUV če biti dostupan i kao Kodiaq iV s plug-in hibridnim pogonskim sklopom. Škoda koristi najnoviju iteraciju svog plug-in hibridnog pogonskog sklopa za elektrifikaciju druge generacije Kodiaqa. Sadrži 1.5 TSI od 110 kW (150 KS) koji, zajedno s električnim motorom, daje snagu sustava od 150 kW (204 KS), koja se prenosi na prednje kotače preko 6-stupanjskog DSG mjenjača.
Nova visokonaponska baterija omogućuje čisto električni domet od više od 100 km po WLTP ciklusu. Punjenje do 11 kW na zidnim kutijama i AC punjačima, kao i 50 kW na DC punjačima za brzo punjenje osigurava brzo punjenje baterije kod kuće ili na putu. Energija se također rekuperira tijekom kočenja.
Unatoč velikoj bateriji, Kodiaq iV nudi veliki prtljažni kapacitet od 745 litara. Infotainment sustav uključuje brojne funkcije specifične za plug-in hibridnu verziju – kako bi pretraživanje stanica za punjenje bilo posebno jednostavno, na primjer.
Uz Kodiaq iV, druga generacija SUV-a dostupna je s dva benzinska motora i dva dizelaša, a svi su povezani sa 7-stupanjskim DSG mjenjačem. Početni 1.5 TSI benzinski model sa 110 kW (150 KS) prvi je u ponudi koji ima blagu hibridnu tehnologiju koja koristi 48-voltni starter-generator s remenom i 48-voltnu litij-ionsku bateriju.
Energija koja se povrati tijekom kočenja može podržati motor s unutarnjim izgaranjem s pojačanom električnom snagom ili omogućiti SUV-u da se kreće uzbrdo s potpuno isključenim motorom. Oba hibridna motora pripadaju najnovijoj seriji motora EA 211 evo2. Rade na štedljivom Millerovom ciklusu, opremljeni su turbopunjačem koji koristi varijabilnu geometriju turbine.
Motor 1.5 TSI, s integriranom blagom hibridnom tehnologijom, također ima tehnologiju aktivnog cilindra najnovije generacije (ACT+). Dvije 2.0 TDI dizelske varijante isporučuju snagu od 110 kW (150 KS) i 142 kW (193 KS). Vrhunski dizelski i benzinski motori dolaze s pogonom na sve kotače. Osim toga, svi motori u ovoj liniji zadovoljavaju Euro 6e standard emisije. Naglašavajući učinkovitost i glatki rad, svi motori u drugoj generaciji Kodiaqa skrojeni su za zahtjevnog vozača.
Premijera za novi DCC Plus Dynamic Chassis Control
Druga generacija Kodiaqa opcijski je dostupna s novom DCC Plus Dynamic Chassis Control. Ova nova verzija koristi dva neovisno kontrolirana ventila za odvajanje stupnja odskoka i kompresije ovjesa. Prethodno je obje funkcije kontrolirao zajednički ventil. Nova generacija omogućuje brže podešavanje prigušenja i širi raspon karakteristika prigušenja.
Vozači i putnici će primijetiti razliku u obliku bržih odgovora, poboljšane dinamike vožnje i povećane udobnosti. Razmak od tla s DCC Plus ostaje isti kao i sa standardnim ovjesom.
Kodiaq Sportline: Sveobuhvatna oprema, tipični crni detalji i ukrasi koji izgledaju metalno u unutrašnjosti
Kodiaq Sportline trenutno je vrhunski model u drugoj generaciji velikog Škodinog SUV-a. Njegova opsežna standardna oprema uključuje TOP LED Matrix prednja svjetla i električno upravljanje stražnjim vratima. Vanjski izgled obilježen je brojnim sjajnim crnim detaljima, koji se sada protežu i do D-stupa.
Prednji i stražnji pragovi, kao i bočni pragovi su u boji karoserije, dok 19-colni aluminijski naplatci, ekskluzivni za Sportline, imaju polirani antracit finiš. Unutrašnjošću Sportline Design Selection dominira sportska crna u kombinaciji s elementima ukrasa metalnog izgleda. Kodiaq Sportline se može naručiti sa svim pogonskim sklopovima koji se nude za seriju modela, uključujući Kodiaq iV plug-in hibridni pogon.
Što se cijena tiče, novi Kodiaq kreće od razine Selection od 37.440 eura, slijedi SportLine od 42.169 eura.