Novi automobili u Hrvatskoj u kolovozu: Pad od 6,8 posto u odnosu na prvih osam mjeseci 2021., najprodavaniji model Opel Crossland

3 tjedna,3 dana ago - 8 rujna 2022, tportal
Novi automobili u Hrvatskoj u kolovozu: Pad od 6,8 posto u odnosu na prvih osam mjeseci 2021., najprodavaniji model Opel Crossland
U kolovozu je u Hrvatskoj novoregistrirano 3320 novih osobnih automobila, što je 2070 komada manje nego u proteklom mjesecu srpnju. Volkswagen je kao marka prvi, a model s najviše novih registracija u kolovozu je Opel Crossland s 408 primjeraka

Nakon što smo dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec kolovoz, donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući ponovno Promociji Plus imamo detaljne podatke o prodaji, točnije registracijama novih automobila u Hrvatskoj za osmi mjesec ove godine. Generalno, kolovoz nam je donio bolje rezultate od prošlogodišnjeg istog mjeseca, i to za čak 479 registracija novih automobila.

Novoregistrirano je ukupno u kolovozu 3320 novih osobnih automobila, što je 2070 komada manje nego u proteklom mjesecu. Uzmemo li u obzir samo mjesec kolovoz, to je porast od 16,9 posto u odnosu na prošlogodišnji kolovoz. Generalno, na godišnjoj razini ova nam je godina u odnosu na prošlu donijela pad od 6,8 posto. Da podjsetimo, nakon prvioh sedam mjeseci je to bio pad od 8,98 posto. Tako je ove godine u prvih 8 mjeseci prodano 32.245 primjeraka novih automobila, a u istom periodu 2021. je novoregistrirano 34.619 novih osobnih automobila. Čini se da bi mogli i dostići prošlogodišnje rezultate na kraju godine.

Ipak, ove prodajne brojke i dalje odražavaju trenutnu situaciju s isporukom novih automobila zbog globalne svjetske situacije s nedostatkom elektroničkih čipova, ostalih komponenti, ali i ratnih zbivanja u Ukrajini. Naime, isporuka pojedinih novih automobila sada se zbog ovog problema, ali i materijala općenito, protegnula i na više od godinu dana. Iako smo se nadali da ima nekih naznaka da bi se situacija s lancima opskrbe autoindustrije mogla stabilizirati ove godine, nismo baš posve optimistični u tom pogledu.

Volkswagen, Škoda i Opel na vrhu liste najprodavanijih marki
Vrh ljestvice prodaje novih vozila nakon mjeseca kolovoza i dalje pripada Volkswagenu, koji s ukupno 3669 automobila drži 11,38 posto tržišta. Na drugom je mjestu Škoda s 3008 vozila ili 9,33 posto tržišta. Na trećem mjestu je sada Opel s 2904 vozila ili 9,01 posto tržišta. Prve tri marke drže ukupno 29,72 posto udjela na tržištu novoregistriranih novih automobila u 2022-toj.

Škoda Octavia na prvom mjestu najprodavanijih modela, Dacia Duster drugi, a Opel Crossland treći
Prvi na listi najprodavanijih modela nakon osam mjeseci ove godine je Škoda Octavia s 1356 komada (4,21 posto tržišta). Prema podacima o registracijama novih automobila 2021., Škoda Octavia je bila na drugom mjestu s prodanih 1855 primjerka. Dacia Duster je nakon kolovoza na drugom mjestu s prodanih 1234 komada (3,83 posto od ukupnog broja automobila). Treći na listi je sada Opel Crossland s 1129 komada ili 3,5 posto tržišta. Dacia Sandero je na četvrtom mjestu s 1002 komada, a Kia Stonic peti na ljestvici najprodavanijih modela s 874 prodana primjerka.

360p geselecteerd als afspeelkwaliteit

Gledamo li samo kolovoz 2022., onda vidimo da je Opel Crossland izbio na prvo mjesto s 408 prodana primjerka. Na drugom mjestu prema prodaji samo u mjesecu kolovozu je Opel Corsa sa 181 komadom, a na trećem mjestu slijedi Škoda Octavia sa 169 komada. Četvrti je Dacia Duster sa 121 komadom, a peto mjesto je zauzeo Dacia Sandero sa 105 komada isporučenih samo u kolovozu. Ovo je veliki uspjeh Opelovih modela na prva dva mjesta, naročito Crosslanda, a to su očito primjerci koji su naručeni vjerojatno prije dosta mjeseci. Bez obzira, odličan rezultat.

Prodaja marki prema tipu goriva
U gornjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u 2022-toj. Ukupno je prošle godine prodano 40 različitih marki automobila, što je za jednu manje nego u 2020., a nakon osam mjeseci ove godine imamo 47 različitih marki (tri više nego do kraja lipnja).

Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, u ukupnim rezultatima za kolovoz 2022. dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin sa 17.380 komada ili 53,9 posto ukupnog tržišta prodanih novih automobila. Uzmemo li cijelu prošlu 2021. godinu benzinaca je bilo 53,2 posto svih novih prodanih automobila. Iznenađenje, koje to zapravo više i nije; automobili s dizelskim motorom su sada pali na treće mjesto s 6225 komada ili 19,3 posto. Cijele 2021. godine je postotak dizelskih automobila u ukupnom broju svih automobila bio nešto veći; 23,7 posto.

Dakle, od kolovoza su na drugom mjestu sada hibridni automobili sa 6443 komada ili 20,0 posto. Ovdje primjećujemo veći porast hibridnih automobila u odnosu na cijelu 2021., kada je taj udio 15,6 posto (u 2020. je taj udio bio samo 6,9 posto). Razloga za optimizam itekako ima, a top 3 najprodavanije marke su redom: Toyota (1085), Suzuki (994) i Audi (564).

Slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) sa 1447 komada ili 4,5 posto. U ovoj kategoriji smo na neznatno višoj razini jer je u cijeloj prošloj 2021. godini taj postotak iznosio 4,4 posto. 2020. godine je prodano ukupno 717 komada ili 2,0 posto. Listu predvodi Dacia sa 1341 komadom, a tu je još samo Renault sa 106 komada (riječ je naravno o istom motoru iz Alijanse). Treba reći da su ove dvije sestrinske marke i jedine koje zasad prodaju dvogorivne motore u prvoj ugradnji, odnosno u tvornici proizvođača.

Potpuno električnih automobila u cijeloj protekloj godini je prodano 1373 primjeraka i oni su činili 3,0 posto hrvatskog tržišta prema tipu goriva. Ovdje možemo primjetiti dvostruko bolji rezultat u odnosu na cijelu 2020., kada je njihov udio bio 1,5 posto s 539 komada. U prvih osam mjeseci 2022. je prodano, odnosno isporučeno i novoregistrirano ukupno 750 primjeraka, što je 2,3 posto ukupnog tržišta.

Treba reći i da je vodeći proizvođač po prodaji potpuno električnih automobila na našem tržištu u cijeloj 2021. bio Renault s 466 komada, slijedila je Tesla s 234 komada i Volkswagen sa 172 komada. Na četvrtom i petom mjestu su bili Škoda sa 117 komada i Hyundai s 99 komada.

Sada, nakon kolovoza je vodeća marka u ovoj kategoriji Renault sa 142 komada, Volkswagen s 99 komada je drugi, Audi je treći sa 91, a Dacia s modelom Spring četvrti sa 78 komada, slijede Opel sa 61 komadom te Tesla s 48. Ukupno je 28 proizvođača (od 47 marki u prvih osam mjeseci 2022.) isporučilo potpuno električne automobile svojim kupcima ove godine, uključujući i dvije domaće registirane Rimac Nevere. I da, nove poticajne mjere smo ponovno imali i ove godine, pa se stoga tek u narednim mjesecima očekuju sjajani prodajni rezultati (kada stignu naručena vozila i budu registrirana) potpuno električnih ili plug-in hibridnih automobila.

Prodaja prema županijama
I na kraju, prodajni rezultati prema županijama za prvih osam mjeseci 2022. izgledaju ovako; u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji novoregistrirano je očekivano najviše automobila, 14.726 komada ili 45,67 posto (u 2021. 42,96 posto) od ukupne količine prodanih osobnih automobila. Na drugom mjestu je Splitsko-dalmatinska županija s 2609 komada ili 8,09 posto hrvatskog tržišta novoregistriranih novih automobila (u cijeloj 2021. 7,57 posto).

Primorsko-goranska županija s 2317 komada novoregistriranih novih automobila ili 7,19 posto hrvatskog tržišta (u 2021. je to bilo 7,28 posto) drži treće mjesto. Prošle godine je na posljednjem mjestu bila Ličko-senjska županija, a tako je i nakon dobivenih rezultata prvih osam mjeseci 2022., sa 121 prodanim automobilom ili 0,38 posto tržišta.

Support Ukraine