Nakon što smo dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec lipanj 2021., donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući ponovno Promociji Plus imamo detaljne podatke o prodaji, točnije registracijama novih automobila u Hrvatskoj za lipanj. Generalno, lipanj 2021. donio je osjetno bolje rezultate od prošlogodišnjeg lipnja, četvrtog po redu mjeseca prije godinu dana nakon što smo saznali da se nešto gadno događa u vezi s Covidom-19i.
Novoregistrirano je ukupno lipnju 6936 novih osobnih automobila, što je čak 2453 komada više nego u proteklom mjesecu svibnju 2021. Ipak, uzmemo li u obzir samo mjesec lipanj, to je veliki porast od 67,1 posto u odnosu na isti prošlogodišnji mjesec. Ove prodajne brojke svakako ohrabruju, no usporedimo li ih s rekordnom 2019., kada je prodano u istom mjesecu lipnju čak 8235 komada, onda smo još uvijek u minusu od 15,8 posto. Što se tiče ukupnih brojki, u prvih šest mjeseci prošle 2020. godine je prodano 17.436 komada, a u prvih šest mjeseci ove godine već 26.103 komada ili 8667 automobila više. Podsjetimo, rekordne 2019. godine je u prvih šest mjeseci prodano 38.156 automobila (+12.053 komada). Dakle, u apsolutnom iznosu u odnosu na 2019. smo još uvijek debelo u minusu, ali uzlazni trend ove godine je ipak primjetan.
Volkswagen, Škoda i Opel na vrhu liste najprodavanijih marki
Vrh ljestvice prodaje novih vozila i nakon mjeseca lipnja je ponovno pripao Volkswagenu, koji sa ukupno 3808 automobila drži, sada 14,59 posto tržišta. Da podsjetimo, ukupno je Volkswagen 2020. držao nešto viših 16,78 posto, pa ova marka i nadalje ima dobar razlog za optimizam. I na drugom je mjestu je ponovno Škoda sa 3092 vozila ili 11,85 posto tržišta, a na trećem mjestu je sada Opel sa 1884 vozila ili 7,22 posto tržišta. Prve tri marke drže ukupno 33,66 posto udjela na tržištu novoregistriranih novih automobila u 2021-toj.
Škoda Octavia na prvom mjestu najprodavanijih modela, Opel Corsa druga, a treća Dacia Duster
Prema podacima o registracijama novih automobila u cijeloj protekloj godini, Škoda Octavia je bila na prvom mjestu s prodanih 2403 primjerka. Sada, nakon šest mjeseci ove godine, opet vodi sa 1193 prodana komada. Opel Corsa je sada druga sa 1089 komada. Treća na listi je i dalje Dacia Duster sa 891 komada, VW T-Cross s 883 komada je na četvrtom mjestu, a peti na ljestvici najprodavanijih modela je VW T-Roc s 838 prodana komada. Gledamo li samo lipanj 2021., onda vidimo da je Opel Crosa bila najprodavaniji model s 510 komada. Na drugom mjestu prema prodaji samo u mjesecu lipnju je Hyundai Tucson s 256 komada, a na trećem mjestu slijedi Renault Clio s 234 komada.
Prodaja marki prema tipu goriva
Sada je jasno da rezultati registracija novih automobila u mjesecu lipnju 2021. možda i dalje nisu posve realni, jer se radi još uvijek o izvanrednim okolnostima, ali stvari doista idu nabolje. Iako je za prognoze do kraja ove godine ipak malo prerano, jer još uvijek ne znamo kako će nam se razvijati situacija s ovogodišnjom turističkom sezonom. Zasad je dobro počela, ali nikad se ne zna što će nam Covid-19 prirediti. Spomenuti ćemo da prema tipu motora, u gornjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u 2021-toj. Ukupno je ove godine prodano 38 različitih marki automobila, što je za dvije marke više u odnosu na prvih pet mjeseci ove godine. Ove dvije nove marke su MG i Acura. Cijele 2020. je bila ukupno 41 različita marka automobila, ali i ovdje vrijedi, prerano je za suditi što će se dogoditi do kraja 2021.
Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, u ukupnim rezultatima za prvih šest mjeseci ove godine dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin sa 14.392 komada ili 55,1posto (u svibnju 54,0 posto) ukupnog tržišta prodanih novih automobila. Uzmemo li cijelu prošlu 2020. godinu benzinaca je bilo 54,9 posto svih novih prodanih automobila. Automobili s dizelskim motorom su i dalje na drugom mjestu sa 6736 komada ili 25,8 posto (u svibnju 27,4 posto). Cijele prošle 2020. godine je postotak dizelskih automobila u ukupnom broju svih automobila bio osjetno veći; 34,8 posto.
Na trećem mjestu su i dalje hibridni automobili sa 3674 komada ili 14,1 posto (prošli mjesec ove godine 14,2 posto). Ovdje primjećujemo više nego dvostruko veći porast hibridnih automobila u odnosu na cijelu 2020., kada je taj udio bio samo 6,9 posto. Razloga za optimizam itekako ima, a top 3 najprodavanije marke su i dalje redom: Suzuki, Toyota i Hyundai.
Slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) s 905 komada ili 3,5 posto. I u ovoj kategoriji je zabilježen osjetni uzlazni trend u odnosu na cijelu prošlu godinu.
Potpuno električnih automobila u prvih šest mjeseci ove godine je prodano 396 primjeraka (186 komada samo u lipnju) i oni sada čine 1,5 posto (u svibnju 1,1 posto) hrvatskog tržišta prema tipu goriva. Ovdje možemo primjetiti već sada jednak rezultat u odnosu na cijelu 2020., kada je njihov udio bio 1,5 posto.
I ovdje vrijedi kao i kod plug-in hibrida kako očekujemo i ove godine da će brojke u ove dvije kategorije automobila osjetno narasti nakon što je 10. lipnja u samo nekoliko sati razgrabljeno 90 milijuna kuna raspoloživih sredstava Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost za sufinanciranje energetski učinkovitih vozila. I to samo za privatne osobe i privatne tvrtke, dok je dodatnih 15 milijuna kuna namijenjeno javnim tijelima koja prije kupnje moraju raspisati natječaj. U smislu ovog Poziva vozilom se smatra isključivo novo motorno vozilo homologirano za cestovni promet u Republici Hrvatskoj koje će nakon kupnje u Republici Hrvatskoj biti prvi put registrirano.
Prodaja prema županijama
I na kraju, prodajni rezultati prema županijama za prvih šest mjeseci 2021. izgledaju ovako; u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji novoregistrirano je najviše automobila, 11137 komada ili 42,67 posto (u svibnju 42,7 posto) od ukupne količine prodanih osobnih automobila. Na drugom mjestu je i dalje Šibensko-kninska županija sa 1935 komada novoregistriranih novih automobila ili 7,41 posto (cijele prošle godine 8,65 posto) hrvatskog tržišta. Treće mjesto sada drži Splitsko-dalmatinska županija sa 1903 komada ili 7,29 posto (u 2020. je to bilo 6,95 posto), što je ukupno 65 automobila više od Bjelovarsko-bilogorske županije na četvrtom mjestu. Prošle godine je na posljednjem mjestu bila Ličko-senjska županija, a tako je i nakon dobivenih rezultata za prvih šest mjeseci 2021., sa 87 prodanih automobila ili 0,33 posto tržišta. Nadamo se da će se ovaj dio Hrvatske oporaviti, jer je ovo pad u odnosu i na cijelu 2020. kada su imali već ionako sramežljiv udio u cijelom tržištu novih automobila u Hrvatskoj od samo 157 prodanih automobila ili 0,44 posto tržišta.
Za kraj, treba reći kako se svi mi nadamo da će 2021. godina označiti povratak na sjajne rezultate iz 2019., ali kako sada stvari stoje, to još uvijek nije realno očekivati. Bar ne zasad.