Nakon što smo dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec listopad, donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući ponovno Promociji Plus imamo detaljne podatke o prodaji, točnije registracijama novih automobila u Hrvatskoj za deset mjesec ove godine. Generalno, listopad nam je donio nešto bolje rezultate od prošlogodišnjeg istog mjeseca, i to za 192 registracije novih automobila.
Novoregistrirano je ukupno u listopadu 3045 novih osobnih automobila, što je ipak 352 komada manje nego u proteklom mjesecu. Uzmemo li u obzir samo mjesec listopad, to je porast od 6,7 posto u odnosu na prošlogodišnji listopad. Generalno, na godišnjoj razini ova nam je godina u odnosu na prošlu donijela pad od 3,9 posto. Da podsjetimo, nakon prvih devet mjeseci je to bio pad od 4,7 posto usporedimo li ovu i prošlu godinu. Tako je ove godine u prvih deset mjeseci prodano 38.687 primjerka novih automobila, a u istom periodu 2021. je bilo novoregistrirano 40.245 novih osobnih automobila. Sada smo posve sigurni da bi mogli dostići prošlogodišnje rezultate na kraju godine.
Ipak, i dalje stoji da ove prodajne brojke i dalje odražavaju trenutnu situaciju s isporukom novih automobila zbog globalne svjetske situacije s nedostatkom elektroničkih čipova, ostalih komponenti, ali i ratnih zbivanja u Ukrajini. Naime, isporuka pojedinih novih automobila sada se zbog ovog problema, ali i materijala općenito, protegnula i na više od godinu dana. Iako smo se nadali da ima nekih naznaka da bi se situacija s lancima opskrbe autoindustrije mogla stabilizirati ove godine, niti danas nismo baš posve optimistični u tom pogledu.
Volkswagen, Škoda i Opel i dalje na vrhu liste najprodavanijih marki
Vrh ljestvice prodaje novih vozila nakon mjeseca listopada i dalje pripada Volkswagenu, koji s ukupno 4554 automobila drži 11,77 posto tržišta. Na drugom je mjestu Škoda s 3860 vozila ili 9,98 posto tržišta. Na trećem mjestu je Opel s 3213 vozila ili 8,31 posto tržišta. Prve tri marke drže ukupno 30 posto udjela na tržištu novoregistriranih novih automobila u 2022-toj.
Škoda Octavia na prvom mjestu najprodavanijih modela, Dacia Duster drugi, a Opel Crossland treći
Prvi na listi najprodavanijih modela nakon deset mjeseci ove godine je Škoda Octavia s 1772 komada (4,58 posto tržišta). Prema podacima o registracijama novih automobila 2021., Škoda Octavia je bila na drugom mjestu s prodanih 1855 primjerka, poslije Opel Corse s 1871 komadom. Dacia Duster je nakon listopada na drugom mjestu s prodanih 1382 komada (3,57 posto od ukupnog broja automobila). Treći na listi je i dalje Opel Crossland s 1268 komada ili 3,28 posto tržišta. Dacia Sandero je na četvrtom mjestu s 1125 komada, a Kia Stonic peti na ljestvici najprodavanijih modela s 962 prodana primjerka.
Gledamo li samo listopad 2022., onda vidimo da je Škoda Octavia izbila na prvo mjesto sa 184 prodana primjerka. Na drugom je mjestu prema prodaji samo u mjesecu listopadu Ford Kuga sa 147 komada, a na trećem mjestu slijedi VW Taigo sa 110 komada. Četvrti je VW Tiguan s 95 komada, a peto mjesto je zauzela Suzuki Vitara s 93 komada isporučenih samo u listopadu.
Prodaja marki prema tipu goriva
U gornjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u 2022-toj. Ukupno je prošle godine prodano 40 različitih marki automobila, što je za jednu manje nego u 2020., a nakon deset mjeseci ove godine imamo čak 49 različitih marki (dvije više nego do kraja kolovoza).
Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, u ukupnim rezultatima za listopad 2022. dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin sa 20.449 komada ili 52,9 posto ukupnog tržišta prodanih novih automobila. Uzmemo li cijelu prošlu 2021. godinu benzinaca je bilo 53,2 posto svih novih prodanih automobila.
Još od kolovoza su na drugom mjestu hibridni automobili sa 7835 komada ili 20,3 posto. Ovdje primjećujemo veći porast hibridnih automobila u odnosu na cijelu 2021., kada je taj udio 15,6 posto (u 2020. je taj udio bio samo 6,9 posto). Razloga za optimizam itekako ima, a top 3 najprodavanije marke u toj kategoriji su redom: Suzuki (1344), Toyota (1224), i Audi (678). Automobili s dizelskim motorom su i dalje na trećem mjestu sa 7745 komada ili 20,0 posto. Cijele 2021. godine je postotak dizelskih automobila u ukupnom broju svih automobila bio nešto veći; 23,7 posto.
Slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) sa 1595 komada ili 4,1 posto. U ovoj kategoriji smo na gotovo istoj razini kao i u cijeloj prošloj 2021. godini. 2020. godine je prodano ukupno 717 komada ili 2,0 posto. Listu predvodi Dacia sa 1461 komadom, a tu je još samo Renault sa 134 komada (riječ je naravno o istom motoru iz Alijanse). Treba reći da su ove dvije sestrinske marke i jedine koje zasad prodaju dvogorivne motore u prvoj ugradnji, odnosno ugrđene u tvornici proizvođača.
Potpuno električnih automobila u cijeloj protekloj godini je prodano 1373 primjeraka i oni su činili 3,0 posto hrvatskog tržišta prema tipu goriva. Ovdje možemo primjetiti skoro trostruko bolji rezultat u odnosu na cijelu 2020., kada je njihov udio bio 1,5 posto s 539 komada. U prvih deset mjeseci 2022. je prodano, odnosno isporučeno i novoregistrirano ukupno 1063 primjeraka, što je 2,7 posto ukupnog tržišta.
Treba reći i da je vodeći proizvođač po prodaji potpuno električnih automobila na našem tržištu u cijeloj 2021. bio Renault s 466 komada, slijedili su Tesla s 234 komada i Volkswagen sa 172 komada. Na četvrtom i petom mjestu su bili Škoda sa 117 komada i Hyundai s 99 komada.
Sada, nakon listopada je vodeća marka u ovoj kategoriji Renault sa 233 komada, Tesla sa 158 komada je druga, Volkswagen je treći sa 122 komada, Audi je četvrti sa 96, a Dacia s modelom Spring četvrta sa 93 komada, slijede Opel sa 64 komada te Škoda s 52. Ukupno je 30 proizvođača (od 49 marki u prvih deset mjeseci 2022.) isporučilo potpuno električne automobile svojim kupcima ove godine, uključujući i dvije domaće registirane Rimac Nevere. I da, nove poticajne mjere smo ponovno imali i ove godine, pa se stoga tek u narednim mjesecima očekuju sjajni prodajni rezultati (kada stignu naručena vozila i budu registrirana) potpuno električnih ili plug-in hibridnih automobila.
Prodaja prema županijama
I na kraju, prodajni rezultati prema županijama za prvih deset mjeseci 2022. izgledaju ovako; u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji novoregistrirano je očekivano najviše automobila, 17.632 komada ili 45,52 posto (u 2021. 42,96 posto) od ukupne količine prodanih osobnih automobila. Na drugom mjestu je i dalje Splitsko-dalmatinska županija s 3213 komada ili 8,31 posto hrvatskog tržišta novoregistriranih novih automobila (u cijeloj 2021. 7,57 posto).
Primorsko-goranska županija s 3000 komada novoregistriranih novih automobila ili 7,75 posto hrvatskog tržišta (u 2021. je to bilo 7,28 posto) drži treće mjesto. Prošle godine je na posljednjem mjestu bila Ličko-senjska županija, a tako je i nakon dobivenih rezultata prvih deset mjeseci 2022., sa 159 prodana automobila ili 0,41 posto tržišta.
Povezane vijesti