Nakon što smo dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec svibanj, donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući ponovno Promociji Plus imamo detaljne podatke o prodaji, točnije registracijama novih automobila u Hrvatskoj za šesti mjesec ove godine. Generalno, lipanj nam je donio osjetno lošije rezultate od prošlogodišnjeg istog mjeseca, i to za čak 1820 registracija novih automobila.
Novoregistrirano je ukupno u lipnju 5116 novih osobnih automobila, što je 930 komada više nego u proteklom mjesecu. Uzmemo li u obzir samo mjesec lipanj, to je pad od 26,2 posto u odnosu na prošlogodišnji lipanj. Generalno, na godišnjoj razini ova nam je godina u odnosu na prošlu donijela pad od 9,8 posto. Tako je ove godine u prvih 6 mjeseci prodano 23.535 primjeraka novih automobila, a u istom periodu 2021. je novoregistrirano 26.103 novih osobnih automobila.
Ove prodajne brojke i dalje odražavaju trenutnu situaciju s isporukom novih automobila zbog globalne svjetske situacije s nedostatkom elektroničkih čipova, ostalih komponenti, ali i ratnih zbivanja u Ukrajini. Naime, isporuka novih automobila sada se zbog ovog problema, ali i materijala općenito, protegnula i na više od godinu dana. Zasad još nema dobrih vijesti da bi se situacija s lancima opskrbe autoindustrije mogla stabilizirati ove godine.
Volkswagen, Kia i Škoda i dalje na vrhu liste najprodavanijih marki
Vrh ljestvice prodaje novih vozila nakon mjeseca travnja i dalje pripada Volkswagenu, koji s ukupno 2396 automobila drži 10,18 posto tržišta. Na drugom je mjestu i dalje Kia s 2275 vozila ili 9,67 posto tržišta. Na trećem mjestu je i dalje Škoda sa 2060 vozila ili 8,75 posto tržišta. Prve tri marke drže ukupno 28,6 posto udjela na tržištu novoregistriranih novih automobila u 2022-toj.
Dacia Duster i dalje na prvom mjestu najprodavanijih modela, Škoda Octavia druga, a Dacia Sandero treći
Prvi na listi najprodavanijih modela nakon šest mjeseci ove godine je Dacia Duster sa 892 komada (3,79 posto tržišta). Prema podacima o registracijama novih automobila 2021., Škoda Octavia je bila na drugom mjestu s prodanih 1855 primjerka. Sada je nakon lipnja na drugom mjestu s 806 komada (3,42 posto od ukupnog broja automobila). Treći na listi je sada Dacia Sandero sa 749 komada ili 3,18 posto tržišta. Kia Stonic je na četvrtom mjestu sa 701 komadom, a Opel Crossland peti na ljestvici najprodavanijih modela sa 568 prodana komada.
Gledamo li samo lipanj 2022., onda vidimo da je Škoda Octavia izbila na prvo mjesto sa 266 komada. Na drugom mjestu prema prodaji samo u mjesecu lipnju je Dacia Duster sa 251 komadom, a na trećem mjestu slijedi Dacia Sandero sa 243 komada. Četvrti je Kia Stonic sa 238 komada, a peto mjesto je zauzeo Opel Crossland sa 223 komada isporučenih samo u lipnju.
Prodaja marki prema tipu goriva
U priloženoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u 2022-toj. Ukupno je prošle godine prodano 40 različitih marki automobila, što je za jednu manje nego u 2020., a nakon šest mjeseci ove godine imamo 44 različitih marki (tri više nego do kraja svibnja).
Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, u ukupnim rezultatima za lipanj 2022. dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin sa 12.530 komada ili 53,2 posto ukupnog tržišta prodanih novih automobila. Uzmemo li cijelu prošlu 2021. godinu benzinaca je također bilo 53,2 posto svih novih prodanih automobila. Automobili s dizelskim motorom su i dalje na drugom mjestu sa 4389 komada ili 18,6 posto. Cijele 2021. godine je postotak dizelskih automobila u ukupnom broju svih automobila bio nešto veći; 23,7 posto.
Na trećem mjestu su i dalje hibridni automobili sa 5014 komada ili 21,3 posto. Ovdje primjećujemo veći porast hibridnih automobila u odnosu na cijelu 2021., kada je taj udio 15,6 posto (u 2020. je taj udio bio samo 6,9 posto). Razloga za optimizam itekako ima, a top 3 najprodavanije marke su redom: Toyota (872), Suzuki (715) i Audi (451).
Slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) sa 1139 komada ili 4,8 posto. U ovoj kategoriji smo na neznatno višoj razini jer je u cijeloj prošloj 2021. godini taj postotak iznosio 4,4 posto. 2020. godine je prodano ukupno 717 komada ili 2,0 posto. Listu predvodi Dacia sa 1059 komada, a tu je još samo Renault sa 80 komada (riječ je naravno o istom motoru iz Alijanse). Treba reći da su ove dvije sestrinske marke i jedine koje zasad prodaju dvogorivne motore u prvoj ugradnji, odnosno u tvornici proizvođača.
Potpuno električnih automobila u cijeloj protekloj godini je prodano 1373 primjeraka i oni su činili 3,0 posto hrvatskog tržišta prema tipu goriva. Ovdje možemo primjetiti dvostruko bolji rezultat u odnosu na cijelu 2020., kada je njihov udio bio 1,5 posto s 539 komada. U prvih šest mjeseci 2022. je prodano, odnosno isporučeno i novoregistrirano ukupno 463 primjerak, što je 2,0 posto ukupnog tržišta.
Treba reći i da je vodeći proizvođač po prodaji potpuno električnih automobila na našem tržištu u cijeloj 2021. bio Renault s 466 komada, slijedila je Tesla s 234 komada i Volkswagen sa 172 komada. Na četvrtom i petom mjestu su bili Škoda sa 117 komada i Hyundai s 99 komada.
Sada, nakon lipnja je vodeća marka u ovoj kategoriji Renault sa 73 komada, Dacia s modelom Spring sa 63 komada je druga, Audi je treći sa 58, a Volkswagen četvrti s 51 komadom, slijede Opel s 42 komada te Tesla s 39. Ukupno je 23 proizvođač (od 44 marke u prvih šest mjeseci 2022.) isporučio potpuno električne automobile svojim kupcima ove godine, uključujući i prvu domaće registiranu Rimac Neveru. Pretpostavljamo da je jedan dio onih automobila koji su bili naručeni još za vrijeme poticajnih mjera Fond za zaštitu okoliša prošle godine. I da, nove poticajne mjere smo ponovno imali i ove godine, pa se stoga tek u narednim mjesecima očekuju sjajani prodajni rezultati (kada stignu naručena vozila i budu registrirana) potpuno električnih ili plug-in hibridnih automobila.
Prodaja prema županijama
I na kraju, prodajni rezultati prema županijama za prvih šest mjeseci 2022. izgledaju ovako; u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji novoregistrirano je očekivano najviše automobila, 10.825 komada ili 46,0 posto (u 2021. 42,96 posto) od ukupne količine prodanih osobnih automobila. Na drugom mjestu je Splitsko-dalmatinska županija s 1940 komada ili 8,24 posto hrvatskog tržišta novoregistriranih novih automobila (u cijeloj 2021. 7,57 posto).
Primorsko-goranska županija s 1748 komada novoregistriranih novih automobila ili 7,43 posto hrvatskog tržišta (u 2021. je to bilo 7,28 posto) drži treće mjesto. Prošle godine je na posljednjem mjestu bila Ličko-senjska županija, a tako je i nakon dobivenih rezultata prvih šest mjeseci 2022., sa 75 prodanih automobila ili 0,32 posto tržišta.
Povezane vijesti