Nakon što smo dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec rujan 2021., donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući ponovno Promociji Plus imamo detaljne podatke prodaji, točnije registracijama novih automobila u Hrvatskoj za mjesec rujan. Generalno, deveti mjesec 2021. nam je donio nešto slabije rezultate od prošlogodišnjeg rujna, ali ukupno u prvih devet mjeseci rezultati su puno bolji od istog perioda 2020.
Novoregistrirano je ukupno u mjesecu rujnu 2773 novih osobnih automobila, što je ipak 41 komad manje nego u proteklom mjesecu kolovozu 2021. Uzmemo li u obzir samo mjesec rujan, to je pad od 10,3 posto u odnosu na prošlogodišnji rujan. Ove prodajne brojke odražavaju trenutnu situaciju s isporukom novih automobila zbog globalne svjetske situacije s nedostatkom elektroničkih čipova. Naime, isporuka novih automobila sada se zbog ovog problema, ali i materijala općenito, protegnula i do godinu dana. Dakle, čak i kada imate kupca novog automobila, proizvođači i trgovci ga ne mogu isporučiti kupcu.
Ipak, ukupna količina novoregistriranih novih automobila u prvih devet mjeseci veća nego 2020., pa je tako dosad isporučeno 37.392 novih automobila. To je porast od 24,4 posto ili 9135 automobila više, jer je lani u istom periodu bilo kupcima isporučeno 28.257 komada novih automobila. Podsjetimo, u odnosu na rekordnu 2019. kada je u prvih devet mjeseci isporučeno čak 51.337 novih automobila, i dosadašnji rezultati ove godine izgledaju tanašno. Ukupno je to pad od 27,2 posto ili čak 13.945 automobila. Ono što zabrinjava jest činjenica da unatoč sjajne turističke sezone koja još uvijek traje, ali i nešto lakše situacije s Covid-19 bolesti, sada domnira problem s isporukom čak i naručenih novih automobila. Šteta, a tako nam je dobro krenulo.
Volkswagen, Škoda i Opel i dalje na vrhu liste najprodavanijih marki
Vrh ljestvice prodaje novih vozila i nakon mjeseca rujna je ponovno pripao Volkswagenu, koji sa ukupno 5217 automobila drži, sada 13,95 posto tržišta. Da podsjetimo, ukupno je Volkswagen 2020. držao nešto viših 15,91 posto. I na drugom je mjestu je ponovno Škoda sa 3956 vozila ili 10,58 posto tržišta, a na trećem mjestu je i dalje Opel sa 3166 vozila ili 8,47 posto tržišta. Prve tri marke drže ukupno 33 posto udjela na tržištu novoregistriranih novih automobila u 2021-toj.
Opel Corsa na prvom mjestu najprodavanijih modela, Škoda Octavia druga, a treći VW T-Cross
Prema podacima o registracijama novih automobila u cijeloj protekloj godini, Škoda Octavia je bila na prvom mjestu s prodanih 2403 primjerka. Sada, nakon devet mjeseci ove godine nije najprodavaniji model. Opel Corsa je preuzela tu ulogu sa 1691 komadom. Druga je Škoda Octavia sa 1545 komada. Treći na listi je VW T-Cross sa 1141 komadom, a Dacia Duster je na četvrtom mjestu s 1265 komada, dok je peti na ljestvici najprodavanijih modela Dacia Sandero s 1033 prodana komada.
Gledamo li samo rujan 2021., onda vidimo da je Dacia Sandero bila najprodavaniji model sa 107 komada. Na drugom mjestu prema prodaji samo u mjesecu rujnu je Dacia Duster s 91 komadom, a na trećem mjestu slijedi Kia Stonic s 83 komada. Zanimljivo, Opel Corsa je, iako najprodavaniji model u prvih devet mjeseci, prema isporukama za rujan tek na 9 mjestu sa 63 komada. Čini se da uravo ovaj podatak pokazuje koliko je teška situacija s isporukama novih automobila.
Prodaja marki prema tipu goriva u rujnu
Sada je jasno da rezultati registracija novih automobila u mjesecu rujnu 2021. možda i dalje nisu posve realni, jer se radi još uvijek o izvanrednim okolnostima - ovaj puta i ne samo zbog Covid-19 već i zbog nedostatka čipova. Što se prognoza rezultata ove godine tiče, posve smo uvjereni da nećemo dostići rekordnu 2019. Spomenuti ćemo da prema tipu motora, u gornjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u 2021-toj. Ukupno je ove godine prodano 39 različitih marki automobila, što je isto kao i u prvih osam mjeseci ove godine. Cijele 2020. je bila ukupno 41 različita marka automobila, ali i ovdje vrijedi, prerano je za suditi što će se dogoditi do kraja 2021.
Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, u ukupnim rezultatima za prvih devet mjeseci ove godine dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin sa 20.330 komada ili 54,4 posto ukupnog tržišta prodanih novih automobila. Uzmemo li cijelu prošlu 2020. godinu benzinaca je bilo 54,9 posto svih novih prodanih automobila. Automobili s dizelskim motorom su i dalje na drugom mjestu sa 9309 komada ili 24,9 posto. Cijele prošle 2020. godine je postotak dizelskih automobila u ukupnom broju svih automobila bio osjetno veći; 34,8 posto.
Na trećem mjestu su i dalje hibridni automobili sa 5513 komada ili 14,7 posto. Ovdje primjećujemo više nego dvostruko veći porast hibridnih automobila u odnosu na cijelu 2020., kada je taj udio bio samo 6,9 posto. Razloga za optimizam itekako ima, a top 3 najprodavanije marke su i dalje redom: Suzuki (1741), Toyota (952) i Hyundai (456).
Slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) sa 1220 komada ili 4,0 posto. I u ovoj kategoriji je zabilježen osjetni uzlazni trend u odnosu na cijelu prošlu godinu. Listu predvodi Dacia s 1369 komada, Renault sa 114 komada, a zanimljivo je da još samo jedna marka kod nas ima modele s UNP gorivom - Fiat s 1 komadom u prvih devet mjeseci.
Potpuno električnih automobila u prvih devet mjeseci ove godine je prodano 756 primjeraka i oni sada čine 2,0 posto hrvatskog tržišta prema tipu goriva. Ovdje možemo primjetiti već sada bolji rezultat u odnosu na cijelu 2020., kada je njihov udio bio 1,5 posto. Treba reći i da je vodeći proizvođač po prodaji potpuno električnih automobila na našem tržištu u prvih devet mjeseci Tesla sa 185 komada, slijede Renault sa 155 komada i Volkswagen sa 109 komada. Na četvrtom i petom mjestu su Škoda sa 83 komada i Hyundai sa 77 komada.
I ovdje vrijedi kao i kod plug-in hibrida kako očekujemo i ove godine da će brojke u ove dvije kategorije automobila osjetno narasti nakon što je 10. lipnja u samo nekoliko sati razgrabljeno 90 milijuna kuna raspoloživih sredstava Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost za sufinanciranje energetski učinkovitih vozila. I to samo za privatne osobe i privatne tvrtke, dok je dodatnih 15 milijuna kuna namijenjeno javnim tijelima koja prije kupnje moraju raspisati natječaj. U smislu ovog Poziva vozilom se smatra isključivo novo motorno vozilo homologirano za cestovni promet u Republici Hrvatskoj koje će nakon kupnje u Republici Hrvatskoj biti prvi put registrirano.
Prodaja prema županijama
I na kraju, prodajni rezultati prema županijama za prvih devet mjeseci 2021. izgledaju ovako; u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji novoregistrirano je najviše automobila, 15.696 komada ili 42,71 posto od ukupne količine prodanih osobnih automobila. Na drugom mjestu je sada Splitsko-dalmatinska županija s 2751 komada novoregistriranih novih automobila ili 7,36 posto hrvatskog tržišta. Treće mjesto drži Primorsko-goranska županija s 2593 komada ili 6,93 posto. Prošle godine je na posljednjem mjestu bila Ličko-senjska županija, a tako je i nakon dobivenih rezultata za prvih devet mjeseci 2021., sa 127 prodanih automobila ili 0,34 posto tržišta. I dalje se nadamo da će se ovaj dio Hrvatske oporaviti, jer je ovo pad u odnosu i na cijelu 2020. kada su imali već ionako sramežljiv udio u cijelom tržištu novih automobila u Hrvatskoj od samo 157 prodanih automobila ili 0,44 posto tržišta.
Povezane vijesti