Novi Dacia Duster je stigao: Jednostavno opremljen i ekološki učinkovit robustan SUV je opet cool

5 months,1 week ago - 9 srpnja 2024, tportal
Novi Dacia Duster je stigao: Jednostavno opremljen i ekološki učinkovit robustan SUV je opet cool
Opremljen je novim hibridnim pogonima i proizveden od većeg broja recikliranih materijala, tako da je ovo pristupačna alternativa za održiviju vožnju. Ekološki je učinkovit i pametan, čime je održiviji i pristupačniji nego ikada. Cijene kreću od 19.500 eura, a prvi model u gami s 4x4 pogonom od 24.900 eura

Nakon što je Dacia u studenom prošle godine predstavila treću generaciju Dustera sada je ovaj popularni SUV model došao i kod nas. Bili smo na hrvatskoj premijeri i saznali sve što treba znati o novom Dusteru.

Inače, početak je ovo novog poglavlja o legendarnom modelu koji utjelovljuje sve ono za što se Dacia zalaže. U 14 godina karijere osvojio je više od 40 nagrada, proizveden u preko 2,2 milijuna primjeraka, a o tome koliko je zapravo popularan najbolje govori činjenica da je 2022. bio najprodavaniji SUV u svim segmentima na europskom tržištu privatnih kupaca.

I u Hrvatskoj do jučer aktualna generacija modela Duster bilježi odlične rezultate; samo u 2022. je prodan u 1523 primjerka (2. mjesto među svim modelima osobnih automobila i 3,71 posto tržišta) i osvojio 1. mjesto među SUV vozilima, a 2023. je prodan 1766 primjeraka (3. mjesto među svim modelima osobnih automobila i 3,11 posto tržišta).

Sada nakon prvih šest mjeseci 2024. Duster je zabilježio 1089 novih registracija i trenutno je na 6. mjestu među SUV vozilima. Naravno, ovdje treba uzeti u obzir i činjenicu da je u dolasku bila nova generacija, pa je vjerojatno bilo podosta potencijalnih kupaca koji su ipak odlučili pričekati treću generaciju, koja je ujedno od jučer i službeno u prodaji kod nas.

Treba reći i kako se novi Duster proizvodi u Dacijinoj tvornici u Pitestiju u Rumunjskoj, a svakog se dana proizvede oko 1000 primjeraka, otprilike jedan svake minute.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije
Dacia je iz temelja promijenila njegov izgled, pa novi Duster zadržava odvažne karakteristike koje su proslavile prethodne generacije, posebice čvrst i robustan stav SUV-a, te ih obogaćuje upečatljivim novim dizajnom.

Dizajneri su krenuli od jednostavnih oblika i površina kao što su putnički prostor, poklopac motora, blatobrani i drugo. Zatim su ih povezali u jasnu cjelinu i tako postigli suvremen izgled koji ostavlja dojam kvalitetne izrade i privlači namjerno zategnutim, smionim linijama. Jednostavni oblici i površine naglašavaju moć dizajna: među ostalim tu su oštra, okomita prednja maska, zaštite blatobrana oborenih bridova, veliki poklopac prtljažnika i bočni prozori koji neprimjetno sežu od prednjeg do stražnjeg kraja.

Nova je generacija u cijelosti obavijena elegantnom zaštitom: bočne zaštite podvozja povezane su s oznakama marke i lukovima blatobrana, koji su pak povezani s prednjim i stražnjim odbojnicima. Novi Duster nikad nije izgledao otpornije i spremnije za otvorena prostranstva.

Prednja i stražnja zaštita podvozja načinjena su od obojene mase. Izbjegavanje lakiranja dobro je za okoliš, a prednosti takve prakse imaju i kupci: tragovi struganja i ogrebotina neće utjecati na originalnu boju.

Bočne zaštite podvozja, zaštite blatobrana, oznake marke, trokutasti umetci na prednjem odbojniku, i zaštita stražnjeg kraja izrađeni su od izdržljivog materijala Starkle®, razvijenog u suradnji Dacijinih inženjera i kemičara tvrtke LyondellBasell. Taj materijal, predstavljen na konceptnom automobilu Manifesto, izrađen je od 20 posto recikliranog materijala. Prirodno je prošaran bijelim česticama koje je Dacia, umjesto da ih preboji, odlučila zadržati.

Novi Duster ima i novi svjetlosni potpis u obliku slova Y, pa su tako prednja i stražnja svjetla, kao i aluminijski naplatci proizvedeni su bez upotrebe kroma (i posebno ispolirani da bi se postigao sjaj) te tvore oblik slova Y.

Novi Duster se temelji na CMF-B platformi, koja ima središnju ulogu u Dacijinoj industrijskoj strategiji. Ta je platforma prvi put upotrijebljena u novom Sanderu (i Loganu), a zatim i u Joggeru. Važna je jer pruža svestranost bez koje marka ne može optimalno provesti svoj ambiciozni proizvodni plan.

Zahvaljujući platformi CMF-B, novi Duster nudi više prostora za putnike i prtljagu, pri čemu je njegova duljina tek neznatno veća. Napredna konstrukcija platforme zaslužna je za manji prodor vibracija i bolje prigušivanje buke, čime je znatno poboljšana udobnost vožnje. Osim toga, novi se model izvrsno snalazi na različitim vrstama ceste pa je i užitak u vožnji neizmjerno veći.

Inženjerskim zaslugama tu nije kraj: platforma CMF-B omogućila je elektrifikaciju novog Dustera, odnosno ugradnju blagog i punog hibridnog motora.

Vanjske dimenzije novog Dustera su sljedeće: duljina 4,34 m, širina 1,81 m (bez retrovizora), visina 1,66 m (s krovnim nosačima). Razmak od tla je 217 mm u inačici 4x4 (mjereno između prednje i stražnje osovine). Prilazni i odlazni kutovi pomažu vam da učinkovitije izbjegnete prepreke na inačici 4x4: do 31° sprijeda i 36° straga te prijelazni kut do 24°.

Podnica prtljažnika je niža, a njegov otvor širi i viši. Prtljažnik je također širi i viši te nudi do 6 posto više prostora (472 litre ispod prtljažne police u inačici 4x2), odnosno do 517 l.

Što se kotača tiče, novi Duster ima naplatke veličine od 16, 17 i 18 cola, s gumama dimenzija 215/70R16, 215/65R17 ili 215/60R18.

Kad je riječ o bojama, novi Duster dolazi u jednoslojnoj Ledeno bijeloj te Lichen kaki. Tu su i metalik boje: Biserno crna, Schiste siva, Oxide zelena, Terracota smeđa i Sandstone bež.

Unutrašnjost
Novi Duster nudi više prostora u unutrašnjosti. Novi Duster nudi najbolju vrijednost za novac u segmentu. Putnički prostor novog Duster je također izrađen od izdržljivih materijala – posebice u inačici Extreme koja uključuje perive presvlake od TEP materijala MicroCloud te gumene tepihe za prednju i stražnju klupu te prtljažnik. Tepisi su izrađeni od 20 posto recikliranog materijala.

Budući da je konstruirana na platformi CMF-B, nova generacija može se pohvaliti većim prostorom u unutrašnjosti, a posebice širinom prednje klupe i prostorom za noge straga (+30 mm).

Osjećaju sigurnosti pridonose i nova prostrana, povišena i okomita armaturna ploča te široka letvica. Posljednja karika koja povezuje vanjski i unutarnji dizajn novog Dustera su i zračni otvori u unutrašnjosti koji tvore oblik slova Y (u inačici Extreme izvedeni su u boji bakra). Isti oblik nalazimo i oko naslona za ruke u oblogama vrata. Naziv marke u središtu upravljača zamijenio je logotip.

Novi je Duster prepun pogodnosti koje vozačima olakšavaju život. Električna parkirna kočnica dostupna je u inačicama Journey (serijski) i Extreme (uz nadoplatu), dok su obje inačice serijski opremljene električno podesivim i sklopivim vanjskim retrovizorima. Novi Duster još spremnije odolijeva najsurovijim uvjetima: opremljen je grijanim upravljačem i sustavom odleđivanja vjetrobranskog stakla (ovisno o zemlji prodaje).

Tu je i YouClip nova pametna oprema, koju su razvili Dacijini inženjeri, jednostavan je to i i praktičan sustav za čvrsto i sigurno odlaganje posebne dodatne opreme na za to predviđena mjesta u unutrašnjosti. Novi Duster dostupan je s četiri (u inačici Essential) ili šest pričvrsnih elemenata YouClip (po jedan na armaturnoj ploči, suvozačevoj strani konzole, iza središnje konzole, dva sa svake strane prtljažnika i jedan na vratima prtljažnika). Ovo smo vidjeli i na novom Springu u veljači ove godine na svjetskoj premijeri ovog BEV vozila Dacije.

Na njih je moguće pričvrstiti stalak za tablet, vrećice za pohranu i držač pametnog telefona sa ili bez indukcijskog punjenja ili ih upotrijebiti kao 3 u 1 sustav (držač čaša, kukica za odlaganje torbe i pomična lampa). Domišljati 3 u 1 sustav tvornički se ugrađuje u Duster Extreme, a sva dodatna oprema, kompatibilna sa sustavom YouClip, dostupna je mreži Dacijinih koncesionara.

Dodatno digitaliziran i povezaniji putnički prostor
Novi je Duster izvana i iznutra opremljen osnovnim dodacima koji doista služe svrsi. Mnogo je truda uloženo u ergonomiju, uključujući 10,1-inčni središnji zaslon postavljen u vidnom polju vozača i nagnut prema njemu za 10°. Novi automatski mjenjač, uparen s hibridnim motorom od 140 KS, posebno je jednostavan za upotrebu, dok plosnata konstrukcija gornjeg i donjeg dijela upravljača jamči nevjerojatno ugodno rukovanje.

Duster je prvi Dacijin model koji dolazi opremljen 7-inčnom prilagodljivom digitalnom instrumentnom pločom u boji, posebnom po tome što omogućuje prikaz informacija na način koji najviše odgovara vozaču. Digitalna instrumentna ploča serijski je dostupna od inačice Expression nadalje.

Novi informativni sustav s prikazom svih informacija o prometu. Za vrijeme terenske vožnje, na 10,1-inčnom središnjem zaslonu prikazuje se brojne korisne informacije: bočni nagib, kut nagiba na uzbrdici i nizbrdici, raspodjela okretnog momenta između prednjih i stražnjih kotača (inačica 4x4).

Novi multimedijski sustav s 10,1-inčnim središnjim dodirnim zaslonom dostupan je serijski od inačice Expression i s nekim od dva multimedijska sustava za Duster – Media Display i Media Nav Live.

Tako će se Media Display tvornički ugrađivati u inačice Expression i Extreme te će uključivati četiri zvučnika i funkciju bežičnog povezivanja uz pomoć sustava Apple CarPlay™ i Android Auto™.

Media Nav Live, serijski u inačici Journey, a uz nadoplatu je dostupan i u inačicama Extreme i Extreme, povrh povezane navigacije s informacijama o prometu u stvarnom vremenu i kartografije čije će ažuriranje biti dostupno tijekom 8 godina, Media Nav Live nudi i audiosustav Arkamys 3D sa šest zvučnika.

Media Control je dostupan u inačici Essential. Riječ je o multimedijskom sustavu kojim je moguće upravljati preko upravljača. Informacije o multimedijskim sadržajima prikazuju se na 3,5-inčnom zaslonu pored instrumenata, a sustav osim toga uključuje četiri zvučnika, opciju povezivanja preko Bluetootha, USB utičnicu te ugrađeni držač pametnog telefona na armaturnoj ploči. Povežete li se s besplatnom aplikacijom Dacia Media Control, radijem, ostalim multimedijskim sadržajima i još nekim značajkama moći ćete upravljati izravno putem pametnog telefona.

Izravno povezivanje u vozilima opremljenima multimedijskim sustavom Media Display i Media Nav Live u skladu je s novom Europskom uredbom o općoj sigurnosti (GSR2), nudi još više povezanih usluga, zahvaljujući postupku FOTA (Firmware Over The Air) što omogućuje ažuriranje softvera na daljinu bez potrebe za odlaskom u servis. te omogućuje pristup povezanijim uslugama kao što su:

Sve inačice opremljene multimedijskim sustavom Media Display i Media Nav Live dolaze s držačem pametnog telefona YouClip, dvjema USB-C utičnicama sprijeda i 2 straga za napajanje 4 uređaja. Sve su utičnice osvijetljene.

Bežični punjač pametnog telefona na središnjoj konzoli nadohvat je ruku prednjih putnika. U inačici Journey dostupan je serijski, a u inačici Extreme uz nadoplatu.

Novi Duster prilagođen je za ugradnju dodatne opreme InNature
Paket Sleep: nakon Joggera, prvog modela koji je bio prilagođen za ugradnju ovog paketa, na red je došao Duster. Paket se sastoji od jednostavne, lako rastavljive i pristupačne 3 u 1 kutije s velikim ležajem (duljine 1,9 m i širine do 1,3 m) koji jedna osoba sastavi u manje od dvije minute, stolića i prostora za pohranu.

Novi krovni nosač izuzetno je praktičan za aktivnosti na otvorenom. Lako se pričvršćuje na modularni krovni nosač u poprečan položaj ili na poprečne nosače koji se prodaju zasebno (najveća masa u vožnji na krovu iznosi 80 kg).

Novi sustavi pomoći u vožnji
Tempomat se sada serijski ugrađuje od inačice Essential. Funkcija automatskog paljenja kratkih svjetala dostupna je u svim razinama opreme, dok je automatsko paljenje i gašenje dugih svjetala u seriji na inačicama Extreme i Journey.

U skladu s najnovijim sigurnosnim zahtjevima, novi je Duster opremljen novim sustavima za pomoć u vožnji, kao što su automatsko kočenje u nuždi (u gradskim i prigradskim područjima, uključujući prepoznavanje drugih vozila, pješaka, biciklista i motociklista), prepoznavanje prometnih znakova i upozorenje na prekoračenje brzine, pomoć pri parkiranju unatrag, upozorenje na naglo kočenje, upozorenje na izlazak iz traka, sustav za održavanje vozila u prometnom traku, upozorenje na umor vozača i hitni pozivi (eCalls). Kako bi životi kupaca bili još jednostavniji, Dacia je u Duster ugradila My Safety, pametni gumb za brzu prilagodbu omiljenih sustava za pomoć u vožnji.

Pogonski sklopovi novog Dustera
Novi Duster ima na raspolaganju tri pogonska sklopa: HYBRID 140, benzinski TCe 130 i dvogorivni ECO-G 100. Ovime se omogućuje široka paleta izbora motora za buduće kupce, a treba reći i da nema dizelskog pogona.

Duster HYBRID 140. Riječ je o motoru koji je početkom 2023. predstavljen u Joggeru, a koji se sada našao i u Dusteru. Temeljen na dokazano učinkovitoj tehnologiji Renault Grupe, taj se pogon sastoji od 1,6-litrenog četverocilindričnog benzinskog motora snage 94 KS, dvaju električnih motora (glavnog elektromotora snage 49 KS i visokonaponskog elektropokretača-generatora) te automatskog mjenjača s četiri stupnja prijenosa povezana s termičkim motorom i dva stupnja prijenosa povezana s električnim motorom. Ta kombinacija različitih tehnologija moguća je zahvaljujući konstrukciji motora bez spojke.

Kombinacija regenerativnog kočenja, velikog kapaciteta baterije od 1,2 kWh (230 V) i učinkovitog mjenjača jamči do 80 posto gradske vožnje na 100 posto električni pogon, a time i uštedu od 20 posto (mješoviti ciklus vožnje) do 40 posto goriva (gradski ciklus vožnje). Štoviše, pri svakom se paljenju motora automatski aktivira električni način rada.

Duster TCe 130. Ovo je prvi put da Dacia u nekom svojem vozilu upotrebljava TCe 130 – motor koji omogućuje početni stupanj elektrifikacije. Riječ je o kombinaciji 1,2-litrenog trocilindričnog benzinskog turbomotora nove generacije koji upotrebljava Millerov ciklus izgaranja (manji gubici pumpe povećaju učinkovitost) i blagog hibridnog motora od 48 V. Budući da elektromotor pomaže termičkom motoru prilikom pokretanja i ubrzanja, prosječna potrošnja goriva i emisija CO2 manja je za oko 10 posto u usporedbi s termičkim motorom jednake snage. Ako usporedimo aktualni motor TCe 130, novi motor omogućuje dinamičnija ubrzanja te odzivniju i uglađeniju vožnju, dok sustav regenerativnog kočenja gotovo neprimjetno puni bateriju od 0,8 kWh.

Motor TCe 130 dostupan je u kombinaciji sa 6-stupanjskim mjenjačem u inačicama 4x2 i 4x4.

Duster ECO-G 100. Dacia, vodeća marka u području pogona na ukapljeni naftni plin u Europi, jedini je proizvođač koji u svim svojim vozilima s termičkim pogonom nudi opciju ugradnje dvogorivnog motora (benzin i UNP) s oznakom ECO-G. Novi je Duster također opremljen tom provjerenom i ispitanom tehnologijom koja jamči sigurnost i pouzdanost.

Kada se pokreće na ukapljeni naftni plin, novi Duster ECO-G 100 u prosjeku ispušta 10 posto manje emisija CO2 od istovrijednog benzinskog motora. Zahvaljujući dvama spremnicima ukupnog obujma 100 l (50-litreni spremnik benzina i 50-litreni spremnik ukapljenog naftnog plina, ugrađen ispod podnice prtljažnika kako bi se očuvao teretni kapacitet), Duster s motorom ECO-G 100 može prijeći do 1300 km (u tijeku je WLTP homologacija). Osim toga, prebacivanje između pogona odvija se u trenu i gotovo neprimjetno – jednostavnim pritiskom gumba na armaturnoj ploči.

Robustan i stvoren za aktivnosti na otvorenom
Terenske sposobnosti novog Dustera nadmašuju ponudu na tržištu vozila s pogonom na sve kotače bez kratkih prijenosnih omjera, što znači da ljubitelji otvorenih prostranstava mogu opušteno uživati.

Novi Duster dostupan je s mjenjačem 4x4 Terrain Control koji uključuje pet načina rada: AUTO (mjenjač u skladu s prianjanjem i brzinom automatski dijeli okretni moment na prednje i stražnje kotače); SNOW (optimizira putanju na skliskim cestama uz pomoć posebnih postavki sustava elektroničkog nadzora stabilnosti i sustava protiv proklizavanja); MUD/SAND (za vožnju neujednačenim terenima); OFF-ROAD (vrhunske performanse na zahtjevnim terenima. Ovaj način rada može se usporediti s načinom 4x4 Lock u aktualnom Dusteru, a poseban je po tome što, ovisno o prianjanju i brzini, automatski i na optimalan način dijeli okretni moment između prednjih i stražnjih kotača); ECO (optimizira potrošnju goriva tako što regulira rad klima-uređaja i performanse vozila. Ovisno o prianjanju, ovaj način rada u najvećoj mjeri poboljšava raspodjelu okretnog momenta između prednjih i stražnjih kotača, čime se smanjuje potrošnja goriva).

Nadzor brzine na nizbrdici posebno je koristan na neravnim površinama i strmim nizbrdicama. Sustav aktivira kočnice kako bi održao brzinu vozila pod kontrolom (u skladu s uputama vozača), odnosno između 0 i 30 km/h. Aktivira se neovisno o omjeru brzine (uključujući stupanj za vožnju unatrag) pa vozač može zaboraviti na papučicu gasa i kočnice i usredotočiti se samo na upravljač.

Jednostavna ponuda i cijene
Danas se oko 70 posto kupaca Dustera odlučuje za više inačice. U skladu s tim, ponuda novog modela uključuje tri opcije: inačicu Essential, inačicu Expression i novu opciju izbora između dvije različite, a opet komplementarne i vrhunski opremljene inačice: Duster Extreme – za ljubitelje aktivnosti na otvorenom, prilagođen za intenzivnu uporabu, Duster Journey – za one koji traže spoj elegantnog, a nenametljivog izgleda, udobnosti i tehnologije. Zanimljivo, obje razine potonje opreme imaju i identične cijene.

Što se cijena tiče Duster kreće od modela Essential 1.0 ECO-G 100 (benzin + plin) po cijeni od 19.500 eura. Slijedi Duster Expression 1.0 ECO-G 100 od 21.300 eura, Duster Expression 1.2 TCe 130 od 22.800 eura, prvi model u liniji s pogonom na četiri kotača Duster Expression 1.2 TCe 130 4x4 od 24.900 eura te Hybrid 140 od 26.000 eura. Razina opreme Journey kreće s modelom 1.0 ECO-G 100 po cijeni od 23.100 eura, slijedi 1.2 TCe 130 od 24.600 eura, 1.2 TCe 130 4x4 od 26.700 eura te Hybrid 140 od 27.800 eura.

Za kraj tu je i razina opreme Extreme, koja kreće od modela 1.0 ECO-G 100 po cijeni od 23.100 eura, slijedi 1.2 TCe 130 od 24.600 eura, 1.2 TCe 130 4x4 od 26.700 eura te Hybrid 140 od 27.800 eura.

Support Ukraine