Nakon što smo dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec kolovoz, donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući ponovno Promociji Plus imamo detaljne podatke o prodaji, točnije registracijama novih automobila u Hrvatskoj za osmi mjesec ove, 2023. godine. Generalno, kolovoz nam je donio nešto bolje rezultate od prošlogodišnjeg istog mjeseca, i to za 155 registracija novih automobila.
Novoregistrirano je ukupno u kolovozu 3475 novih osobnih automobila, što je čak 3740 komada manje nego u rekordnom mjesecu lipnju ove godine. Uzmemo li u obzir samo mjesec kolovoz, to je rast od neznatnih 4,7 posto u odnosu na prošlogodišnji kolovoz.
Ukupno, na godišnjoj razini ova nam je godina u odnosu na isti period 2022. donijela rast od 31,8 posto. Sad smo već sigurni da izvrsni rezultati posljednjih nekoliko mjeseci nisu iznimka, već pravilo koje bi nam moglo donijeti sjajne rezultate i na kraju cijele godine 2023. Ovo je odlična vijest, jer to znači da prodajne brojke više ne odražavaju donedavnu situaciju s isporukom novih automobila zbog globalne svjetske situacije s nedostatkom elektroničkih čipova, ostalih komponenti, ali i ratnih zbivanja u Ukrajini. U svakom slučaju, nastaviti ćemo pratiti kako se razvija situacija u narednom periodu.
Volkswagen i dalje na vrhu, Renault drugi, a Škoda treća na listi najprodavanijih marki
Vrh ljestvice prodaje novih vozila nakon mjeseca kolovoza i dalje pripada Volkswagenu, koji s ukupno 5132 automobila drži 12,08 posto tržišta. Na drugom je mjestu Renault s 4782 vozila ili 11,26 posto tržišta. Na trećem mjestu je i dalje Škoda s 4593 vozila ili 10,81 posto tržišta. Prve tri marke drže ukupno 34,15 posto udjela na tržištu novoregistriranih novih automobila u 2023-toj.
Renault Clio i dalje na prvom mjestu najprodavanijih modela, Škoda Octavia druga, a Dacia Duster treći
Prvi na listi najprodavanijih modela nakon osam mjeseci ove godine je i dalje Renault Clio s 2190 komada (5,15 posto tržišta). Zanimljivo, uskoro dolazi i novi, redizajnirani Clio, na čijoj smo premijeri u Bruxellesu bili nedavno.
Škoda Octavia je druga s 1806 komada (4,25 posto), a Dacia Duster je treći s 1271 komadom (2,99 posto). Renault Captur je na četvrtom mjestu s 1231 komadom, a Suzuki Vitara je peta na ljestvici najprodavanijih modela u 2023. s 1151 prodanim primjerkom.
Zanimljivo, gledamo li prema grupacijama proizvođača, nakon prvih osam mjeseci u prvih 30 prodanih marki Volkswagen grupacija (VW, Škoda, Audi, Seat, Cupra, Porsche) drži i dalje prvo mjesto s ukupno prodanih 13.527 automobila ili 31,83 posto (u prvih sedam mjeseci 31,66 posto). Drugo mjesto drži Renault grupa (Renault, Dacia, Alpine) sa 7531 automobilom ili 17,73 posto (u prvih sedam mjeseci 17,98 posto). Dodamo li ovome i Nissan s 464 automobila ili 1,03 posto, kao i Mitsubishi s 15 vozila ili 0,04 posto onda rezultati Alijanse Renault-Nissan-Mitsubishi čine ukupno 8010 prodanih automobila ili 18,86 posto. Treće mjesto prema ovom kriteriju drži veliki Stellantis (Opel, Peugeot, Citroën, Fiat, Alfa Romeo, Jeep, DS Automobiles, Lancia, Dodge, Abarth, Ferrari i Maserati) drži treće mjesto s 5329 automobila ili 12,953 posto. Četvrta je grupacija Hyundai i Kia s ukupno 4702 prodanih vozila ili 11,07 posto.
Gledamo li samo kolovoz ove godine, onda vidimo da je na prvom mjestu Dacia Duster sa 172 prodana primjerka. Na drugom mjestu prema prodaji samo u mjesecu kolovozu je Škoda Octavia sa 152 komada, a na trećem mjestu slijedi Suzuki Vitara s 97 komada. Četvrto mjesto je zauzeo Suzuki SX4 s 94 komada, a peto mjesto Škoda Kamiq s 87 komada isporučenih samo u kolovozu.
Prodaja marki prema tipu goriva
U donjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u 2023-toj. Ukupno je prošle godine prodano 50 različitih marki automobila, što je čak 10 marki više nego u 2021. Sada ih je nakon mjeseca kolovoza ukupno 42 različite marke.
Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, u ukupnim rezultatima za prvih osam mjeseci 2023. dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin sa 22.112 komada ili 52,0 posto ukupnog tržišta prodanih novih automobila. Uzmemo li cijelu 2022. godinu benzinaca je bilo 51,8 posto svih novih prodanih automobila.
Još od kolovoza 2022. su na drugom mjestu hibridni automobili, sada nakon kolovoza s 9935 komada ili 23,4 posto. Ovdje primjećujemo daljnji porast hibridnih automobila u odnosu na cijelu 2022., kada je taj udio 20,7 posto (u 2021. je taj udio bio 15,6 posto, a 2020. samo 6,9 posto). Razloga za optimizam itekako ima, a top 3 najprodavanije marke u toj kategoriji su redom: Suzuki (2536), Toyota (1116) i Renault (1027).
Automobili s dizelskim motorom su na trećem mjestu nakon kolovoza s 8090 komada (19,0 posto), Da spomenemo, godinu 2022. su završili na trećem mjestu s 8962 komada ili 20,3 posto. Cijele 2021. godine je postotak dizelskih automobila u ukupnom broju svih automobila bio nešto veći; 23,7 posto.
Potpuno električni automobili su na trećem mjestu. Tako je novoregistrirano u prvih osam mjeseci ove godine njih 1181 ili 2,8 posto. Vidjeti ćemo hoće li se taj trend nastaviti i u nastavku ove godine.
Treba reći i da je potpuno električnih automobila u cijeloj protekloj godini je prodano 1374 primjeraka i oni su činili 3,1 posto hrvatskog tržišta prema tipu goriva. Ovdje možemo primjetiti skoro dvostruko bolji rezultat u postotku u odnosu na cijelu 2020., kada je njihov udio bio 1,5 posto s 539 komada.
Da podsjetimo, nakon cijele 2022. je na vrhu u ovoj kategoriji opet završila marka Renault s 349 (u 2021. su imali 294 prodana komada), Tesla sa 213 komada (2021. imali 183 komada) je druga, Volkswagen je treći sa 157 komada (u 2021. bilo 131 komad), Dacia s modelom Spring je četvrta sa 121 komadom, a peti Audi sa 108 komada, slijede Opel sa 72 komada te Škoda s 57.
Sada nakon kolovoza 2023., listu predvodi Tesla s 270 komada, Renault je drugi sa 150 komada, treći je Volkswagen sa 133 električnih automobila. Dacia s modelom Spring sa 115 primjeraka je četvrta, a poredak od top 5 marki zatvara Škoda s 80 vozila. Ukupno je 28 proizvođača (od 42 marke u 2023.) isporučilo potpuno električne automobile svojim kupcima u 2023.
Slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) s 1167 komada ili 2,7 posto. U ovoj kategoriji smo na nešto nižoj razini nego u cijeloj prošloj 2022. sa 1806 komada ili 4,1 posto. U 2021. godini je rezultat bio 4,4 posto. 2020. godine je prodano ukupno 717 komada ili 2,0 posto. Listu predvodi Dacia s 998 komada, a tu je još Renault sa 136 komada (riječ je naravno o istom motoru iz Alijanse), a slijedi na trećem mjestu Fiat s 33 komada. Treba reći da su na prva dva mjesta dvije sestrinske marke i jedine uz Fiat koje prodaju dvogorivne motore u prvoj ugradnji, odnosno ugrađene u tvornici proizvođača.
Prodaja prema županijama
I na kraju, prodajni rezultati prema županijama nakon kolovoza 2023. izgledaju ovako; u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji novoregistrirano je očekivano najviše automobila, 18.370 komada ili 43,24 posto (u 2022. 45,45 posto, a 2021. 42,96 posto) od ukupne količine prodanih osobnih automobila.
Na drugom mjestu je Splitsko-dalmatinska županija s 3585 komada novoregistriranih novih automobila ili 8,44 posto hrvatskog tržišta (u cijeloj 2022. su bili drugi s 8,35 posto, a 2021. 7,57 posto). Istarska županija je na trećem mjestu sa 3430 komada ili 8,07 posto (u cijeloj 2022. su bili četvrti sa 6,16 posto). Primorsko-goranska županija je i dalje četvrta sa 2741 komada ili 6,45 posto hrvatskog tržišta novoregistriranih novih automobila (u cijeloj 2022. su bili treći s 7,85 posto, a 2021. 7,28 posto).
Kao i 2021. i godine 2022. je na posljednjem mjestu bila Ličko-senjska županija, sa 194 prodana automobila ili 0,44 posto tržišta. Nakon kolovoza 2023. je ova županija i dalje na posljednjem mjestu sa 170 automobila ili 0,40 posto tržišta.
Povezane vijesti