Vozili smo Daciju Duster Journey 1.5 Blue dCi 115 4x4: Vizualno efektno osvježeni sposoban terenac

1 year,4 months ago - 21 kolovoza 2023, tportal
Vozili smo Daciju Duster Journey 1.5 Blue dCi 115 4x4: Vizualno efektno osvježeni sposoban terenac
Naš je testni model imao četverocilindrični dizelski motor 1.5 Blue dCi 115 (koji može doći s pogonom na prednje ili sve kotače) kombiniran sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Riječ je o tubodizelskom motoru s direktnim ubrizgavanjem obujma 1461 cm³ snage 115 KS (84 kW) i najvećeg okretnog momenta od 260 Nm

Dacia Duster je oduvijek 'dizao puno prašine', što je baš u skladu s originalnim engleskim imenom ovog terenca za šire mase korisnika koji imaju i neke ozbiljnije aspiracije ponekad sići s asfaltiranih prometnica i uputiti se u prirodu. Posebno se to odnosi na 4x4 verzije s pogonom na sva četiri kotača.

Mi smo Duster u Autozoni vozili, pobrojali smo, u šest navrata, a zadnji put je to bilo u travnju 2022. kada smo na testu imali Duster 1.3 TCe 150 EDC. Radilo se tada o facelift (lipanj 2021.) verziji druge generacije (2017.) ovog zanimljivog i sposobnog terenca koji se na tržištu prvi put pojavio još davne 2010. u svojoj prvoj generaciji.

U međuvremenu smo bili na 'Danima Dacije' u Parizu, u rujnu 2022., gdje je predstavljena vizualno dorađena verzija svih proizvodnih modela marke Dacia (Spring, Sandero, Sandero Stepway, Logan, Duster i Jogger). Naravno, ovo osvježenje se odnosilo najviše na potpunu izmjenu vizualnog identiteta same marke Dacia, odnosno njezinog logotipa 'Dacia Link'. Treba još napomenuti, kako bi se sljedeća, treća generacija Dustera trebala pojaviti na tržištu iduće, 2024. godine.

Ovaj puta smo vozili model točne oznake Dacia Duster Journey 1.5 Blue dCi 115 4x4, naravno s dizelskim motorom, ručnim 6-brzinskim mjenjačem i pogonom na sva četiri kotača.

Vanjski dizajn i dimenzije
Promjena vizuala Dustera odnosi se na prednju rešetku koja je modernizirana, upravljač je ažuriran s novim logom, a i sve ostale oznake su zamijenjene. Naravno, ono što je svakako za pohvalu su i jednostavne, a opet atraktivne boje karoserije, pa sada Duster dolazi u sedam boja. To su: ledeno bijela, Urban siva, Lichen kaki (naš ovotjedni testni model), kao i metalik boje Biserno crna, Arizona narančasta, Comete siva i Iron plava. Inače, redizajnirani Duster dolazi u tri osnovne razine opreme: Expression, Journey (Journey +) i Extreme.

Novi Duster, predstavljen u narančastoj boji Arizona, diči se suvremenijim dizajnom. Međutim, poboljšanja u njegovu dizajnu nisu samo estetska, već i funkcionalna jer mu, prema proizvođaču, jamče veću aerodinamičnost i manju potrošnju.

Vrijedi se podsjetiti da obnovljeni model još od sredine lipnja 2021. krase nova dnevna svjetla u obliku slova Y u suvremeni dizajn prednjeg kraja koji je dodatno naglasio Dusterovu osobnost. Vanjska ogledala, zaštita podvozja te uzdužni krovni nosači na našem testnom Journey modelu su efektne sive Megalith boje.

Duster koristi prednja i stražnja svjetla (ECOLED) s tehnologijom bez isključivanja. Duster je tako bio prvi Dacijin model koji je opremljen LED pokazivačima smjera. Riječ je o tehnologiji koju koriste i prednja kratka svjetla (uz serijski dostupnu automatsku aktivaciju dugih svjetala) i svjetla registarskih oznaka. Osim niske potrošnje električne energije, LED svjetla poboljšavaju vidljivost za vozača i ostale sudionike u prometu, danju i noću. Tu su i svjetla za maglu sprijeda.

Timovi dizajnera i inženjera udružili su snage kako bi poboljšali aerodinamična svojstva sa stilom. Dizajn novog stražnjeg spojlera i novih 16 i 17-colnih aluminijskih naplataka testiran je u zračnim tunelima. Inačica s prednjim pogonom serijski je opremljena ekološkim gumama koje pomažu smanjiti emisije CO₂, a otpor kotrljanja niži je za 10 posto. Gume koje se ugrađuju u inačicu s pogonom na sve kotače ispunjuju službene zahtjeve guma s oznakom 3PMSF. Riječ je o gumama koje vrhunski prianjaju, što znači da vam više neće biti potrebne zimske gume.

Povrh toga su u novom modelu optimizirane emisije CO2 (novi ležajevi kotača i gume, LED svjetla) i koeficijent zračnog otpora (SCx). Rezultat? Do 5,8 g niže emisije CO2 u inačici s pogonom na sve kotače. Budući da niže emisije CO2 znače i nižu potrošnju goriva, kupci će dvostruko profitirati od poboljšanja u pogledu aerodinamičnosti.

Njegove vanjske dimenzije su nepromijenjene u odnosu na prethodnu verziju: duljina 4341 mm, širina s preklopljenim retrovizorima 1804 mm (2052 mm s otvorenim), visina s nosačima 1693 mm (1621 mm verzija 4x4), a s uzdužnim krovnim nosačima 1693 mm (1682 mm verzija 4x4), međuosovinski razmak 2673 mm (2676 mm verzija 4x4), visina od podloge 217 mm (214 mm verzija 4x4) kada je neopterećeno vozilo te 183 mm (182 mm verzija 4x4) s najvećim dopuštenim opterećenjem. Treba reći i da postoji razlika u dimenzijama prednjeg i stražnjeg prevjesa s obzirom na vrstu pogona te traga stražnjih kotača: 1570 mm verzija 4x2 i 1580 mm verzija 4x4.

Za one koji sa svojim novim Dusterom krenu na teren dobro je znati da su njegovi ternski kutovi sljedeći: prijelazni kut 21°, prilazni kut 30°, odlazni kut 34° u inačici s prednjim pogonom i 33° u inačici s pogonom na sve kotače. Krug okretanja je 10,72 m.

Što se tiče prtljažnika, verzija s pogonom na prednje kotače ima volumen od 478 l (471 l za inačicu s motorom dCi 115), a kod pogona na sve kotače njegov je volumen 414 l. Naravno, kada se preklope nasloni stražnjeg reda sjedala (u omjeru1/3:2/3 ili u potpunosti) onda volumen raste do 1623 l, odnosno u 4x4 verziji do 1559 l.

Naš je testni model Journey imao efektne 17-colne (vanjski promjer 43 cm - 6,5 J 17 - 50) aluminijske naplatke TERGAN, sa zimskim gumama Semperit Speed-Grip 5 dimenzija 215/60R17, koje se prilično dobro drže na rastresitom terenu. Naš je model imao i rezervnu gumu smanjenih dimenzija 215/65R16, a s obzirom na različitu dimenziju u odnosu na serijsku od 17 cola (vanjski promjer obje gume je približno identičan) riječ je o kotaču koji će vam poslužiti za neko kraće vrijeme dok ne popravite eventualno oštećenu gumu.

Unutrašnjost
Osvježeni Duster jamči veću udobnost svim svojim putnicima. Još udobniji putnički prostor može se pohvaliti novim presvlakama, novim naslonima za glavu te povišenom središnjom konzolom sa širokim i uvlačivim naslonom za ruku. Novi Duster ima potpuno nove presvlake sjedala. Tkanina i oblik naslona za glavu još su ergonomičniji i jednostavni za održavanje. Osim toga, uski dizajn naslona za glavu povećava vidljivost za putnike sprijeda i straga.

Konkretno, naš model je imao presvlake od sivo-crne tkanine Journey s ušivenim natpisom na naslonima prednja dva sjedala 'DUSTER'. Ujedno, prednja su dva sjedala i grijana (doplatna funkcija).

Ventilacijski otvori su također ažurirani i sada izgledaju vrlo moderno. Vozački instrumenti su analogni uz središnji 3,5-inčni TFT zaslon putnog računala. Tu su i dvije opcije multimedijskog sustava s novim 8-inčnim dodirnim zaslonom.

U vozilu se nalazi povišena središnja konzola sa širokim i uvlačivim naslonom za ruku (do 70 mm). Na njoj su smješteni 1,1-litreni pretinac koji se može zatvoriti i dvije USB utičnice za putnike straga (ovisno o inačici).

Bogata serijska oprema
Neovisno o razini opreme, serijska oprema uključuje putno računalo, sustav automatske aktivacije dugih svjetala i graničnik brzine s osvijetljenim komandama na upravljaču.

Automatski klima-uređaj s digitalnim zaslonom, tempomat s osvijetljenim komandama na upravljaču, grijana prednja sjedala i kartica 'Slobodne ruke' dostupni su određenim inačicama (kao u našem slučaju Journey).

Dvije opcije multimedijskog sustava
Povrh audiosustava Dacia Plug & Music (radio, MP3, USB i Bluetooth), dostupna su i dva nova, iznimno praktična multimedijska sustava: Media Display i Media Nav. Na armaturnoj ploči sada se nalazi i novi 8-inčni dodirni zaslon.

Multimedijski sustav Media Display uključuje šest zvučnika (dva dubokotonska zvučnika i dva visokotonska zvučnika sprijeda), digitalni radio, Bluetooth®, dvije USB utičnice i funkciju zrcaljenja pametnog telefona povezanog žicom (funkcija je kompatibilna sa sustavima Apple CarPlay® i Android Auto®). Na upravljaču su smještene posebne komande glasovnih naredbi koje omogućuju vozaču da glasovno upravlja asistentima Siri ili Google Assistant.

Multimedijski sustav Media Nav, kakav smo imali u našem modelu, ima ugrađen navigacijski sustav i kompatibilan je sa sustavima Apple CarPlay® i Android Auto® s kojima se može povezati bežično.

U kartici 'Vozilo' na zaslonu multimedijskog sustava Media Display ili Media Nav vozači mogu provjeriti učinkovitost svoje vožnje, a u inačici s pogonom na sve kotače mogu pristupiti i podacima sustava 4x4 Monitor. Budući da je kombiniran s multimedijskim sustavom Media Display ili Media Nav, sve važne informacije sustava prikazuju se izravno na središnjem zaslonu u vozilu.

Tako mjerač bočnog nagiba prikazuje vrijednost bočnog nagiba lijeve i desne strane vozila, a posebno je koristan pri vožnji neravnim terenima. Kut nagiba: funkcija koristi podatke sustava za pomoć pri kretanju na uzbrdici i prilagodljivog sustava za nadzor brzine na uzbrdici kako bi upozorila vozača na strme nizbrdice i uzbrdice. Kompas: odsad aktivan i kada je vozilo zaustavljeno, pomaže vam da se orijentirate s pomoću magnetskih polova. Visinomjer: na jednoj strani zaslona prikazuje se nadmorska visina, dok na drugoj možete pratiti stopu uzbrdica i nizbrdica na vašem putu.

Zgodno je to rješenje, jer nakon terenske vožnje sustav 4x4 Monitor prikazuje sažetak vašeg putovanja.

Sigurnosni sustavi i sustavi za pomoć u vožnji
Osvježeni Duster obiluje nizom sustava za pomoć u vožnji od kojih su graničnik brzine i najnoviji sustav elektroničkog nadzora stabilnosti (dostupnih serijski) i tempomat s komandama na upravljaču (opcijski, ovisno o razini opreme) tek su jedan dio.

Sustav upozorenja na vozilo u mrtvom kutu je aktivan pri brzinama između 30 i 140 km/h, upozorava vozača na opasnost od sudara s drugim vozilom u mrtvom kutu. Četiri ultrazvučna senzora (dva stražnja i dva prednja) prepoznaju vozila (uključujući vozila na dva kotača) koja se kreću u vašem mrtvom kutu. Ako senzori u mrtvom kutu otkriju drugo vozilo, uključit će se LED svjetlo u odgovarajućem retrovizoru. Uključite li pokazivače smjera dok se u vašem mrtvom kutu nalazi vozilo, LED svjetlo u retrovizoru upozorit će vas bljeskanjem.

Sustav za pomoć pri parkiranju sastoji se od četiri ultrazvučna senzora u stražnjem odbojniku, koji upozoravaju vozača zvučnim signalima na moguće prepreke i tako olakšavaju manevriranje. Ovisno o inačici, mogu biti kombinirani s prikazom stražnje kamere s dinamičnim linijama vodiljama na središnjem zaslonu, kao i vizualnim upozorenjima koja vas upozoravaju na blizinu prepreke.

Sustav za pomoć pri kretanju na uzbrdici održava pritisak na kočnici nekoliko sekundi kako bi spriječio pomicanje vozila unatrag na uzbrdici, a vama pružio dovoljno vremena za pomicanje stopala s papučice kočnice na papučicu gasa.

Prilagodljivi sustav nadzora brzine na nizbrdici (za 4x4 inačicu) posebno je koristan pri vožnji terenima ili strmim nizbrdicama, ovaj sustav (kojim se upravlja preko upravljačke ploče) dozira snagu kočenja kako bi spriječio proklizavanje i prilagodio brzinu od 5 do 30 km/h (u skladu sa zahtjevom vozača). Sustav radi u prvom stupnju prijenosa i u stupnju za vožnju unatrag. Na vozaču je samo da okreće upravljač, a kočenje i ubrzavanje može prepustiti vozilu.

Sustav kamera 360° (multiview) za prikaz iz više kutova (četiri kamere: jedna prednja, jedna stražnja i po jedna sa svake bočne strane) obavještavaju vozača o njegovu okruženju. Bočne kamere ugrađene su ispod vanjskih retrovizora te prikazuju položaj prednjih kotača. Sustav je posebno koristan pri parkiranju i zahtjevnim manevrima na terenu. Automatski se aktivira kada je uključen stupanj za vožnju unatrag, a vozači ga mogu uključiti i ručno – pritiskom na 'klavirsku' tipku MVC. Na zaslonu navigacijskog sustava istovremeno se prikazuje snimka samo jedne kamere. Prebacivanjem u stupanj za vožnju prema naprijed automatski se mijenja kut kamere. Sustav se deaktivira ručno, pritiskom tipke MVC, ili automatski kada je brzina vožnje veća od 20 km/h.

Dizelski motor 1.5 Blue dCi 115 s 4x4 pogonom
Ponuda motora osvježenog Dustera potpuno je obnovljena, pa tako imamo na izbor 2 benzinska motora (1.3 TCe 130 i 1.3 TCe 150), jedan dvogorivni benzinsko-plinski motor (1.0 ECO-G 100) i jedan dizelski motor (1.5 Blue dCi 115). Valja napomenuti kako svi motori u ponudi ispunjavaju zahtjeve norme Euro 6D Full.

Naš je testni model imao četverocilindrični dizelski motor 1.5 Blue dCi 115 (koji može doći s pogonom na prednje ili sve kotače) kombiniran sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Riječ je o tubodizelskom motoru s direktnim ubrizgavanjem obujma 1461 cm³ snage 115 KS (84 kW) i najvećeg okretnog momenta od 260 Nm pri 1750 – 2750 okr./min. Pogon našeg modela je 4x4, odnosno sva četiri kotača su pogonjena.

Osim toga, naš je model imao okretnu sklopku na središnjoj konzoli ispred ručice mjenjača s tri pozicije: 2WD, Auto i LOCK On/Off. U ovisnosti o uvjetima vožnje i vašim potrebama birate položaj koji vam najviše pomaže u vožnji. No, srednji položaj AUTO je možda i najbolja opcija kada su uvjeti promjenjivi.

Prednje kočnice su sa samoventilirajućim diskom promjera 280 mm i debljine 24 mm, dok su stražnje kočnice tipa bubanj promjera 9 cola. Prednji ovjes je tipa MacPherson s donjim pravokutnim ramenima i stabilizatorom, a stražnji Multi-link za verziju s pogonom 4x4. U slučaju pogona samo na prednje kotače (4x2) stražnji ovjes je elastična osovina s programiranim deformiranjem i spiralnim oprugama.

Ubrzanje od 0-100 km/h je 10,2 s, a krajnja brzina 175 km/h. Proizvođač navodi sljedeće podatke: emisija CO₂ 138-141 g/km i potprošnja u mješovitim uvjetima 5,3 l/100 km (sve WLTP).

Za kraj, što se cijena tiče osvježeni Duster kreće s modelom Expression 1.0 ECO-G 100 od 19.350 eura, Expression 1.3 TCe 130 od 20.350 eura, Expression 1.3 TCe 150 od 22.350 eura i Expression 1.5 Blue dCi 115 od 23.600 eura. Najskuplja verzija Dustera je Extreme 1.0 ECO-G 100 od 21.600 eura, Extreme 1.3 TCe 130 od 22.550 eura, Extreme 1.3 TCe 150 od 24.550 eura i Extreme 1.5 Blue dCi 115 od 25.900 eura. Duster Journey 1.5 Blue dCi 115 kreće po cijeni od 25.000 eura, a naš testni model sa svom dodatnom opremom (kamera 360°; Paket Kartica; Grijana prednja sjedala; Rezervni kotač za kraću uporabu; Metalik boja RQHJ – Lichen kaki) stoji 26.610 eura.

Dacia nudi i produljeno jamstvo od 5 godina / 100.000 km po cijeni od 424,71 eura.

Support Ukraine