Izgleda atraktivnije, zvuči poput klasičnog Twina, a lista dodatne opreme nadmašuje očekivanja
Nisko sjedalo, pristojan dvocilindrični motor i odmjerena masa, jednostavan i vrlo primamljiv recept koji je BMW 2007. ponudio sa serijom F GS vrlo brzo je pronašao svoje poklonike. No, unatoč stalnom dotjerivanju nakon 10 godina kucnuo je čas za nove začine i svježije namirnice u tanjuru, a Bavarci su zadatak odradili vrlo temeljito. Za početak složili su potpuno novi motor koji na prvu zvuči kao da su mu cilindri umjesto redno postavljeni u V i miljama je daleko od potištenog i pomalo bezličnog zujanja staroga. Motor većeg obujma, s koljenima radilice pod 90° (kod staroga 0°) i paljenjem na 270/450°, te s dvostrukim balans vratilom u bloku, smješten je u okvir od čeličnih greda (umjesto cijevi). Narastao je međuosovinski razmak i ukupna masa, umjesto ispod sjedala spremnik se vratio na tradicionalno mjesto, ali karakter motora ostao je isti.
U standardnoj izvedbi elektronika se svodi na ABS, ali na bogatoj lista opcija između ostalog se nude programi vožnje, kontrola stabilnosti, prilagodljivi stražnji amortizer, grijanje ručica upravljača, električna asistencija mjenjača, led svjetla i novi TFT instrumenti povezivi s pametnim telefonom. No, treba biti oprezan jer cijena može skočiti debelo iznad 84.758 koliko je početna cijena. Oprema, zvuk i potentniji izgled, nisu jedini razlog zbog kojeg već nakon kratke vožnje možemo zaključiti da je F 750 GS bolji od staroga. Dimenzije i masa su povećani, ali proporcije su usklađene i težište dobro postavljeno pa vozač nema neugodan osjećaj težine u rukama. Sjedi se na 815 mm od tla (ponuđene su i verzije 790 i 830 mm), upravljač je privučen vozaču, a oslonci za noge neznatno gurnuti naprijed. Plastike nisu vrhunske, ali spojevi su dobro izvedeni.
Za lagani start nije potreban gas, dovoljno je otpustiti spojku i BMW kreće bez trzaja. Kut zakretanja upravljača je naizgled beskrajan i nema te rupe iz koje se ne može izvući. Kazaljka okretaja s lakoćom se diže sve do 5000 okretaja, ali motor je spreman protegnuti se iznad. Kao i prethodnik u vožnji djeluje živahno, ali preciznost upravljanja dignuta je na višu razinu. Prednja vilica nije podesiva, ali nije previše mekana. Na kočenju progresivno ponire, a tek pri žestokom zaustavljanju (za koje je potrebno jako stisnuti ručicu) malo popušta. U vožnji kroz zavoje BMW-ov crossover vrlo je ujednačen u reakcijama, a prigovora nema ni na stabilnost, čak ni kroz duge brze zavoje s obzirom na kategoriju kojoj pripada. No, postoje detalji koji zaslužuju kritike poput malenog vjetrobrana koji više služi za ukras, te mjenjača koji je i s električnom asistencijom prilično tvrd u oba smjera.
Ukratko
Rotaxov motor zamijenio je novi koji se po bavarskim nacrtima izrađuje u Kini s koljenima radilice pod 90°. Uz nadoplatu klasične instrumente zamjenjuje TFT displej, a informacije koje nudi vidljive su i pod sunčanim zrakama
Spremnik koji se kod prethodnika nalazio ispod sjedala, vraćen je na tradicionalno mjesto. Okvir je od čeličnih greda, a stražnja vilica od aluminija s mono amortizerom s elektronskom regulacijom (opcija). Kontrola proklizavanja i ABS dio su standardne opreme, a među brojnim opcijama koje BMW nudi je i pokretanje bez ključa
BMW F 750 GS - TEHNIČKI PODACI
Povezane vijesti