Rabljena Škoda Octavia treće generacije (2013. - 2020.): Koliko se isplati kupnja miljenice Hrvata?

3 months,1 week ago - 12 kolovoza 2024, JutarnjiList
Rabljena Škoda Octavia treće generacije (2013. - 2020.): Koliko se isplati kupnja miljenice Hrvata?
Ovih Octavia ima vrlo mnogo na našem tržištu i izbor je zaista velik, no teško je pronaći automobil koji će se zaista isplatiti za kupnju

Treća generacija Škode Octavije predstavljena je u prosincu 2013. godine, a na tržište su prvi primjerci u Hrvatskoj počeli pristizati u proljeće 2013. godine. Automobil je bio apsolutni bestseller na našem tržištu te je većim dijelom svoje karijere držao vrh ljestvice najprodavanijih automobila u Hrvatskoj.

Velik dio kupca bile su tvrtke koje su "obožavale" ovaj model, no bilo je i relativno mnogo privatnih kupaca. Svi oni voljeli su Octaviju zato što je za relativno malo novca nudila vrlo mnogo. Za cijenu koja je bila na razini one Golfa dobivao se za broj veći automobil u obliku vrlo prostrane limuzine s peterim vratima ili još prostranijeg karavana. Nudila se i treća karoserijska varijanta, Scout, povišeni crossover karavan koji je danas na našem tržištu prilično rijedak jer je inicijalno koštao mnogo više od drugih "običnih izvedbi".

Prtljažnik u Octaviji je bio posebno prostran te je u limuzinu stalo 590, a u karavan 610 litara čime je Octavia nadmašivala i većinu automobila srednje klase, pa čak i više srednje klase iako je nominalno spadala u kompaktnu klasu te je bila bazirana na Golfu. Dodamo li tome i vrlo veliku nosivost i mnogo mjesta u stražnjem redu sjedala dolazimo do činjenice da je Octavia bila i do danas i ostala nevjerojatno praktičan i iskoristiv automobil.

Unutrašnjost je bila jednostavno dizajnirana i uređena, s materijalima solidne kvalitete i dobrom razinom završne obrade. Ništa spektakularno, ali zaista izuzetno korektno. Prednost su i udobna sjedala i ugodno čvrst ovjes zbog kojeg je Octavia bila vrlo uvjerljiva u vožnji i pritom izuzetno udobna. Iznimka je jedino Scout model čiji stražnji ovjes je jako "volio" glasno lupati i neugodno udarati na kraćim i izraženim poprečnim neravninama kao što su ležeći policajci.

Octavia treće generacije ima vrlo mnogo na našem tržištu i izbor rabljenih je zaista velik, no prilično je teško pronaći automobil koji će se zaista isplatiti za kupnju. Zbog svojeg "dobrog glasa", kvalitete i praktičnost automobil nevjerojatno dobro drži cijenu te su noviji primjerci s manje kilometara nerijetko i skuplji od 20.000 eura. Doduše, mogu se naći i primjerci već od oko 6000 eura, no oni su često s ogromnim kilometražama, nerijetko i preko 300.000. Octavia je bila automobil koji se obično jako puno vozio i to se sada vidi na rabljenim primjercima. No za iznose od 10 do 15 tisuća eura moguće je pronaći primjerke u vrlo dobrom stanju, najčešće s 1,6 TDI motorima. Snažniji 2.0 TDI je uglavnom skuplji, a benzinski modeli su vrlo rijetki na tržištu. Također, ponuda limuzina je mnogo veća od ponude karavana u Hrvatskoj.

Razliku između verzije prije redizajna i nakon njega (2017.) vrlo je lako uočiti po prednjem dijelu s podijeljenim glavnim svjetlima koje je Octavia dobila faceliftom. U unutrašnjosti su promjene bile znatno suptilnije.

Automobil je na glasu kao vrlo kvalitetan, a statistike to potvrđuju. U izvješću njemačkog TÜV-a o kvarovima, Octavia treće generacije ima bolje rezultate od prosjeka, a dobri su i rezultati u ADAC statistici kvarova. No prilikom kupnje vozilo treba vrlo detaljno pregledati zbog čestog "skidanja kilometraže" i pokušaja prikrivanja težih nesreća. Octavia je "zlatna koka" na tržištu rabljenih i jedan od najtraženijih automobila, pa to ni ne čudi.

PLUS:

Dobra izrada, vrlo velika ponuda prostora u kabini i u prtljažniku, pouzdana tehnologija, jednostavno korištenje, ekonomični i snažni dizelski motori

MINUS:

Automatski DSG mjenjač pokazuje slabosti prilikom kretanja kada povremeno trza, relativno mali spremnik goriva, djelomično lošiji materijali u unutrašnjosti, osjetljiv ovjes

Uobičajeni uzroci kvarova:

Njemački TÜV je na redovnim tehničkim pregledima primijetio veći broj puknutih opruga ovjesa, što je detalj na koji se mora obratiti posebna pažnja prilikom kupnje. Također Octavia ima osjetljivu pumpu rashladne tekućine i sustav kontrole tlaka prednabijanja

Povijest modela: Škoda Octavia III (2013.-2020.)

2013.

Stiže treća generacija Octavije u limuzinskoj i karavanskoj verziji s novom paletom motora. Ona se sastoji od benzinskih 1.2 TSI sa 86 i 105 KS, 1.4 TSI sa 140 KS i 1.8 TSI sa 180 KS. Dizelaši u ponudi su 1.6 TDI sa 105 KS i 2.0 TDI sa 150 KS. Svi motori su Euro5. Tijekom ljeta stiže i sportski RS s 2.0 TSI (220 KS) i 2.0 TDI (184 KS) motorima.

2014.

Stiže i novi crossover Scout s benzincem snage 180 KS i dizelašima od 150 i 184 KS.

2015.

Obnovljena paleta benzinskih i dizelskih motora. Modificirani motori 1.2 TSI Green tec (86 KS), 1.2 TSI (110 KS), 1.4 TSI (150 KS) i 1.8 TSI (180 KS) zamjenjuju dotadašnje motore i svi zadovoljavaju emisijsku klasu Euro 6. Modificirana je i paleta dizelaša koja se sada sastoji od 1.6 TDI agregata sa 90 i 110 KS te 2.0 TDI motora sa 150 i 184 KS. I oni svi zadovoljavaju Euro 6 standarde. Snaga benzinskog RS-a raste na 230 KS.

2016.

Novi motor 1.0 TSI (115 KS) zamjenjuje 1.2 TSI (110 KS). Dizelski 1.6 TDI motor (110 KS) sada je dostupan i za Octaviju Scout.

2017.

Redizajn svih izvedbi s novim izgledom prednjeg dijela. Varijante motora su: 1.2 TSI (86 KS), 1.0 TSI (115 KS), 1.4 TSI (150 KS), 1.8 TSI (180 KS), 2.0 TSI RS (230 KS), 1.6 TDI (90 KS), 1.6 TDI (115 KS), 2.0 TDI (150 KS) i 2.0 TDI (184 KS). Kasnije iste godine stiže i novi benzinski RS s 245 KS, a novi benzinski 1.5 TSI sa 150 KS, zamjenjuje 1.4 TS sa 150 KS.

2018.

Ukidaju se varijante motora 1.2 TSI (86 KS), 1.8 TSI (180 KS), 2.0 TSI RS (230 KS) i 1.6 TDI (90 KS). Stiže novi benzinski motor 2.0 TSI sa 190 KS. Svi motori zadovoljavaju klasu emisije Euro 6d-TEMP.

2019.

Prestanak proizvodnje verzija limuzinske Octavie III i Octavie Scout.

2020.

Prestanak proizvodnje karavanske Octavie Combi.

Support Ukraine