Što je krivo napravio na Neveri, projektu vrijednom bar 180 milijuna eura, kakvi su planovi s Bugattijem te što misli o sportskim limuzinama i pogonu na vodik, Rimac je otkrio novinarima britanskog magazina.
"Priča o Rimcu je fascinantna. Kompaniju Rimac Automobili osnovao je Mate Rimac 2009. godine kada je modificirao svoj stari BMW E30 ugradnjom elektromotora kako bi stvorio e-M3. Tek nešto više od desetljeća kasnije Rimac je udružio snage s Bugattijem kako bi stvorio joint venture Bugatti Rimac, u kojem Rimac Grupa posjeduje 55 posto, a Mate je izvršni direktor. Uspon Rimca bio je stratosferski", piše britanski časopis AutoExpress.
"Radimo na velikim projektima"
"To je jedna od najluđih stvari", kaže Rimac u dvorani za sastanke britanske baze Rimac Technologyja u blizini Warwicka i nastavlja: "Razgovaramo sa svim automobilskim tvrtkama. S nekima od njih radimo na velikim projektima. Dok je Stephan Winklemann bio izvršni direktor Bugattija, došao je k nama nekoliko puta želeći razviti automobil sljedeće generacije, nakon Chirona. Trebao je to biti električni CUV sličan Ferrari Purosangueu. Tada smo namjeravali preurediti pogonski sklop Rimac C2.
Tada me nazvao šef strategije Volkswagen Groupa i rekao da želi razgovarati o Bugattiju i usred razgovora samo je ispalio: 'Što misliš o preuzimanju tvrtke?'
Mislio sam da je to neka pogreška u Matrixu ili da sam ga krivo razumio. Nisam vjerovao pa sam ga zamolio da ponovi pitanje kada me je nazvao nekoliko mjeseci kasnije i onda je izgovorio: 'Želiš li preuzeti Bugatti?.' Kad je počeo pričati o tome, shvatio sam koliko to ima smisla za sve, da je to situacija u kojoj svi dobivaju. Od tog trenutka bile su potrebne dvije godine za transakciju."
Rimac nastavlja priču o tome kako je došao do Bugattija: "VW je imao nekoliko opcija, uključujući ubijanje brenda ili prodaju nekom drugom. Ali unutar VW-a ne postoji samo jedno mišljenje, mnogo je ljudi s različitim mišljenjima: uprava, obitelj Piech, obitelj Porsche, država.
To nije bilo jednostavno vrijeme, ali znao sam točno što želim od sljedećeg automobila nakon Chirona i sami smo počeli razvijati motor s unutarnjim izgaranjem - potpuno je ludo ono što ćete vidjeti sljedeće godine. Mislim da će svi biti oduševljeni kada vide što smo napravili. Počeli smo razvijati novi motor s unutarnjim izgaranjem dvije godine prije nego što smo preuzeli tvrtku, što je nešto što valjda nitko nije očekivao."
"Imam viziju za Bugatti"
Rimac ima viziju za Bugatti. Kaže da će nasljednik Chirona biti nešto posebno: "Bit će to hiperautomobil preuređen u hibrid. Potpuno je nov, tako da niti jedan dio nije prenesen s bilo kojeg automobila; ništa preneseno od Chirona, ništa preneseno od Nevere. Sve je napravljeno od nule."
Ali što je s njegovom bebom, vlastitom tvrtkom Rimac Automobili? Budući da se oba brenda natječu u prostoru hiperautomobila, a Bugatti ide prema elektrifikaciji, kako će se ta dva entiteta učinkovito razlikovati?
"Imat će drugačiju tehnologiju", kaže Rimac, "ali razlikovat će se i u pristupu. Kod Bugattija je sve u znaku baštine i izvedbe te 100 godina povijesti. To je pomalo aristokratski perfekcionizam. S tehničke strane imat ćemo motore s unutarnjim izgaranjem u doglednoj budućnosti i više luksuza. Mora biti i malo ozbiljan. S Bugattijem se ide u operu i onda se vozi 400 km/h na autocesti. Bit će ljepši, s analognim instrumentima, kao kad se izrađuju satovi.
"Rimac auti će biti ludi"
"S Rimcem želimo da bude potpuno ludo, potpuno električno, driftanje brzinom od 60 km/h s ogromnim oblakom dima iza vas, autonomni načini drifta, futurističke stvari. Osjećam da imamo savršena dva platna za potpuno različite hiperautomobile. Bugatti će više ići u smjeru lijepe umjetnosti - naravno, performanse će i dalje biti vrhunske - ali imat će umjetnički pristup. Kod Rimca će se ići na fleksibilnost."
Ali hoće li se uvijek raditi o fleksibilnosti u prostoru hiperautomobila ili će se Rimac Automobili dalje razgranati s modelom s četverim vratima i četiri sjedala kako bi vlasnici svojom vožnjom mogli prestrašiti više od samo jednog putnika?
"Mislim da je stvarno zanimljiv koncept kad imate hiperautomobil s četiri upotrebljiva sjedala, primjerice, ja stvarno volim Koenigsegg Gemera, ali ta vrsta automobila dolazi s puno složenosti i ograničenja. Stvarno mi se sviđa što je Christian Koenigsegg napravio s tim automobilom, ali trenutačno ne nalazim tehnički koncept koji bi mi se svidio."
"Imamo prilično detaljan desetogodišnji plan"
"U osnovi, kada radite s takvim automobilom, ako je nizak, problem je što s četiri sjedala obično imate vrlo uspravna sjedala kada posjednete ljude jedne iza drugih. A onda sportski automobili imaju dugačke poklopce motora ili stražnje strane za motor ili bateriju pa automobil postaje nevjerojatno dug. Zatim morate ići u visinu i postizanje proporcija kao kod SUV-a, što uništava težište. To je pravi izazov s ovakvim automobilom.
Ne bih to isključio, nikad neću reći da nikada nećemo raditi ovakve stvari, ali trenutačno bih napravio nešto zanimljivije, drugačije sa snagom. Imamo prilično detaljan desetogodišnji plan i želim raditi automobile koji su vrlo različiti. Pokreće me istraživanje tehničkih stvari i ne bih isključio četverosjede ako nema previše kompromisa."
Na pitanje o SUV-u, Rimac odmah kaže: "Ne. Recimo da nemamo plan za takav auto. Bilo je to nešto što smo odmah zaustavili zbog Bugattija i krenut ćemo u malo drugačijem smjeru. To je smjer kojim nikada nećemo krenuti."
Gdje će Rimac Automobili biti u budućnosti?
Što je s manjim, pristupačnijim modelima?
Povezane vijesti