Test: Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT izgleda moderno, ima puno prostora i odličan motor od 100 KS

13 srpnja 2021 - JutarnjiList

Test: Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT izgleda moderno, ima puno prostora i odličan motor od 100 KS

S paketom Premium puca od opreme, a ispod pokopca je turbobenzinca od 100 KS uparen sa 7-stupanjskom automatikom

Europa je posljednjih godina poludjela za povišenim i cijenom pristupačnim automobilima i u činjenici da je sada već gotovo svaki drugi prodani automobil toga tipa nalazi se i odgovor na pitanje zašto Hyundai, pored žive i zdrave Kone, u istu klasu uvodi još jedan takav automobil. Bayon, međutim, postavljen na platformu novog i20 priča vlastitu priču, vizualno baziranu na ekstrovertiranom dizajnu neobično povučenih linija i detalja, ali je i uglađenijeg, više urbanog karaktera. Dizajnerski, tko želi imati auto drukčiji od drugih – to je to.

Osim što ima stila, Bayon je dobrih sedam centimetara niži od Kone i na parkiralištu jedva da se izdvaja od običnih automobila. Od novog i20 je, recimo, viši samo četiri centimetra (duži je 18), iako je podnica dignuta 16 centimetara od tla, samo jedan manje od Kone. Zanimljiv miks proporcija i osebujan dizajn nisu jedino što profilira potencijalnu publiku. Unutrašnjost koja je u vozačkom ambijentu kopija nove generacije i20, s kojim dijeli i kvalitetu materijala, završne izrade i tehnološke sadržaje, pruža tek blago povišenu poziciju sjedenja u odnosu na klasične aute, a nižu nego u Koni. Taman za onaj mali, ali ugodan osjećaj posebnosti.

Pozicija je vrlo ugodna, a dizajn volana i velikih digitalnih instrumenata, čija boja podloge ovisi o profilu vožnje, podsjećaju na novi Tucson. Modernom doživljaju interijera testnog modela velik obol daje upravo bogatstvo opreme najskupljeg paketa Premium, kojeg u odnosu na početni Comfort dijeli razlika od 23.000 kuna (s istim motorom), ali i doplatni paket Navi s velikim dodirnim ekranom u kojem su objedinjene brojne postavke navigacije, servisnih informacija, bežičnog povezivanja i aplikacijske BlueLink servisne usluge. Pa i smirujuće simulacije zvukova vatre u kaminu, valova mora i sličnog, ukoliko ne želite slušati glazbu.

Ekran djeluje prilično impresivno i vizualni je simbol tehnološkog iskoraka u koji se uklapa i paket korektno kalibriranih sigurnosnih sustava, jedan od najopsežnijih u klasi. Plastične površine? Tvrde, uključujući gornji dio armature, ali dobrog izgleda, različitih tekstura i precizne obrade, pa to ipak ne upada toliko u oči. Neke površine jesu tipično korejski malo monotone, poput centralnog dijela konzole ispod otvora ventilacije. Dobra preglednost olakšava vožnju, a prilikom parkiranja ili kretanja bočno unatrag ponekad može zasmetati širina C stupa. Pritom je zanimljiv pogled u unutrašnji retrovizor, u kojem stražnje staklo izgleda sportski nagnuto, kao u coupeu. Unatoč tomu, daje vjeran odraz zbivanja.

Vrlina Bayona su udobna sjedala i lijepa prostranost, kao u Koni. I straga je pružena jako dobra komocija vožnje i dosta mjesta za koljena, a prtljažnik obujma 411 litara je i veći nego u Koni, za dobrih 50 litara. Podna polica ima dvije razine, a gornja poseban utor u koji klizne, ako smeta pri prijevozu viših stvari. Početni atmosferski 4-cilindarski benzinac 1.2 sa 84 KS čini Bayon cjenovno atraktivnim (114.990 kuna), ali kao optimalan izbor nameće se 8800 kuna skuplji 3-cilindarski 1.0 turbomotor od 100 KS, moderan i efikasan temperamentan mali stroj, godinama poznat iz niza modela Hyundai-Kia korporacije.

Brak s automatskim mjenjačem DCT sa sedam brzina i dvije spojke, koji dolazi od srednje opreme Style i cijene 145.850 kuna, daje dosta snage i momenta (175 Nm) od niskih okretaja i kombinacija je koja olakšava ritam vožnje, naročito u gradu. Istovremeno, potrošnja ostaje u granicama umjerenosti, posebno koristi li se profil rada motora Eco, koji osjetno umrtvljuje odziv na gas i navodi na defanzivan stil vožnje. U Sportu su reakcije osjetno brže i oštrije i mjenjač kasnije prebacuje, dok je Comfort dobro odmjeren kompromis koji će odgovarati najširem dijelu publike.

Mjenjač dobro čita ritam rada motora i prebačaji su glatki, a spuštanja u nižu brzinu prati lagano kratkotrajno dizanje okretaja na prijelazu brzina (Rev Matching), radi glatkoće i brzine prebačaja, kao u sportskim modelima N serije. Solidna ubrzanja baza su dobrom ritmu vožnje, a forsiranjem se može biti i dosta brz. Na kickdwon hvatanje odgovarajućeg stupnja ponekad međutim potraje, ali tu je zato učinkovitija igra ručnim šaltanjem, doduše samo plus/minus hodom pomalo arhaično dizajnirane ručice na podu.

Generalno, vožnja je glatka i korektno ugođenim volanom i europski podešenim ovjesom koji ne dopušta ljuljanja, Bayon je vrlo lagan i ugodan u vožnji, vrlo sličan novom i20. Blago povišeno težište jedva da ostavlja nekog traga na ležanju pa ni brži prolasci vezanih zavoja ne stvaraju nelagodu, osim što prizivaju više oštrine na volanu. Potrošnja, u prosjeku šest do sedam litara u okviru je klase i očekivanja, naročito vozi li se s osjećajem za kućni budžet.

U tom slučaju na otvorenoj cesti se može računati s oko četiri i pol litre, a u gradu i na autocesti, poštujući ograničenja, sa sedam do sedam i pol litara. Sve u svemu, izazovan crossover, prava trendovska priča u klasi koja je posljednjih godina izrasla u dominantnu. Zanimljivo je da se početni motor od 84 KS može dobiti s najskupljim paketom opreme, ali i da se 100 KS nude i s početnom opremom. U ovoj klasi rijedak adut, zgodno uklopljen u neobičnost Bayona.

1.0 T DCT Premium

TEHNIČKI PODACI

MOTOR

Vrsta turbobenzinski, direktno ubrizgavanje

Clindri/ventili 3/12

Obujam 998 ccm


Snaga benzinca 74 kW (100 KS) na 4500-6000/min

Moment 175 Nm na 1500-4000/min

PODVOZJE

Pogon prednji

Mjenjač automatski s 2 spojke, 7 brzina

Ovjes sprijeda McPherson, straga polukrut


Kočnice sprijeda disk, straga bubanj

Gume 205/55 R 17, Conti EcoContact 6

KAROSERIJA

Dimenzije 418 x 178 x 150 cm

Osovinski razmak 258 cm

Prtljažnik 411 litara


Spremnik benzina 50 litara

Masa/nosivost od 1120/465 kilograma

PERFORMANSE

Najveća brzina 180 km/h

0-100 km/h 11,7 sekundi

Prosječna potrošnja (NEDC) 5,5/4,1/4,6 l/100 km

Ispuh CO2 (WLTP) 125 g/km

CIJENE I TROŠKOVI

Testirani model

Cijena 155.850 kuna

S doplatama 169.080 kuna

Početni model1.2 Comfort (84 KS) 114.990 kn

Najskuplji 1.0 T DCT Premium (100 KS) 155.850 kn

Servisni interval 1 god/15.000 km

Jamstvo 5 godina

OPREMA PREMIUM - alu naplaci 16” • sva LED svjetla (prednja prate zavoj) • crna stražnja stakla • crna maska visokog sjaja • senzori i kamera • digitalni instrumenti 10,25”• auto klima • grijanje volana i prednjih sjedala • volan i mjenjač u koži • klizni središnji naslon za ruke • kuke i mreža u prtljažniku • auto svjetla i brisači • USB sprijeda i straga (2+1) • info i multimedijski ekran 8” • bluetooth • el. paket stakala i auto sklopivih i grijanih retrovizora • ambijentalno osvjetljenje • putno računalo • sigurnosni paket (upozorenje na sudar s automatskim kočenjem, na izlazak iz vozne trake s držanjem u traci, na prekoračenje brzine, na prisutnost suputnika na stražnjem sjedalu, na kretanje vozila ispred, čitanje znakova, pametni tempomat...) pomoć pri kretanju na uzbrdici...

DOPLATE TESTNOG MODELA - alu naplaci 17” • bijela boja Polar • paket Navi (info i multimedijski ekran 10,25” s navigacijom...) • Smart Key otvaranje i paljenje bez ključa... Ukupno 13.230 kn

Vijesti po temama

a1ACEAalfaalfa romeoAlfa Romeo 4CAlfa Romeo GiuliaAlfa Romeo StelvioAlfa Romeo TonaleAlpinaalpinealpine a110amazonAston MartinaudiAudi A3Audi A6Audi A8Audi E-tronAudi Q5Audi R8Audi RS3Audi Rs5Audi RS6Audi SQ8AustraliaAustrijaautiautobusautocestaautocesteautoindustrijaautomobilautomobiliautomobilska industrijaAutopilotautoškolaBentleybenzinbikebikesBjelovarbmwBMW 3 seriesBMW 4 SeriesBMW 5 SeriesBMW 7 SeriesBMW 8 SeriesBMW i3BMW i4BMW ix3BMW M2BMW m3BMW M4BMW M5BMW X3BMW X7boatboatsBosna i HercegovinabrabusbrzinaBugattiburacampercamper vancar buying guideCentar za vozila HrvatskecestacestarinacesteChryslercijenacijenecitroenCItroen BerlingoCitroen C3citroen c4classicscrash testCroatiacrossoverCustom carCVHdaciaDacia DusterDacia SanderodaimlerDalmacijadavor božinovićDetroit Auto ShowdieselDiesel bandiesel scandaldieselgateDizeldizelašidrag raceDucatiDugopoljeDysonelectricelektrična vozilaelektrični automobilelektrični automobiliEUeuropeEuropska komisijaeuropska unijaevFCAferrarifiatFiat TipoFiskerfordFord F-150Ford FiestaFord FocusFord MustangFord PumaFord RangerFord TransitFrankfurt Motor ShowfunnygenesisGeneva Motor ShowgermanygliserGMgorivoGrand TourgranicagumegužvehacHAKHarley-DavidsonHoldenhondahow toHrvatskaHrvatske autocesteHrvatske cestehybridhydrogenhyundaiHyundai i20Hyundai KonaHyundai Santa FeHyundai TucsonIgor NešićistraživanjejaguarjeepJeep WranglerJeremy ClarksonkamerekamionKaznakazneKiaKia SorentoKia SportageKia StingerkoenigseggkoronakrizakoronavirusKTMkupnjalamborghiniLamborghini Uruslancialand roverLand Rover DefenderLexusLotusmarin kameničkiMaseratiMate RimacmazdaMazda CX-30mclarenmercedesMercedes SprinterMercedes X-Classmilan bandićmitsubishiMitsubishi OutlanderMotociklimotorcyclemotorsportMUPnesrećaNikolanissanNissan ArmadaNissan GT-RNissan LeafNissan NavaraNissan QashqaiNissan TitanNjemačkanovi automobiliNovskaOff-roadoffroadOleg ButkovićopelOpel AstraOpel ComboOpel CorsaosiguranjeOsijekParis Motor ShowparkiranjePDVpeugeotpeugeot 2008peugeot 208Peugeot 3008Peugeot 308Peugeot 5008Peugeot 508pickuppolandPolestarpolicijapolovni automobiliporezporeziporschePorsche 911porsche panameraPorsche TaycanposkupljenjepotrespožarprekršajiprodajaProdaja automobilaprodajni saloniprometprometnaprometna dozvolaprometna nesrećaPrometne kazneprometne nesrećePSAPularabljenirabljeni autirabljeni automobilRabljeni automobiliradoviramrecallrecreational vehiclerecreational vehiclesregistracijaRemetinečki rotorrenaultRenault ClioRenault DusterRenault KadjarRenault MeganeRenault TwingoRenault Zoerent a carRichard HammondRijekarimacrimac automobiliRimac C_TwoRimac NeveraRivianRivian R1romeorotorRVsafetyScaniaSeatSeat Leonself-driving carservisŠibenikskodaSkoda EnyaqSkoda ENYAQ iVSkoda KaroqSkoda KodiaqSkoda OctaviaSkoda ScalaSlavonski BrodSljemeSlovakiaSlovenijasmartSplitspy shotsSrbijastarost vozilaStellantissubarusudarsupercarssuvSuzukitechnologytehnički pregledteslaTesla Model 3testtest rabljenogtoyotaToyota SupraToyota TacomaToyota YaristrajekttrošarinatrošarinetrucktržišteTržište automobilatuningtvornicaukUmagunos automobilaUSAused car buying guidevanVaraždinVelika BritanijaVelika GoricavladaVolkswagenVolkswagen ArteonVolkswagen CaddyVolkswagen GolfVolkswagen ID.4Volkswagen PassatVolkswagen Tiguanvolvovozačivozačka dozvolavozački ispitvozilaVOZNI PARKvožnjavwVW ArteonVW Atlasvw beetleVW GolfVW Golf VIIIvw jettaVW PoloVW T-CrossVW T-RocYachtYamahayugoZadarZagrebZagreb Auto Showzakonzakon o sigurnosti prometa na cestamazastavazimske gume