Hyundai i20 nasljednik je popularnog Getza čiji su pomalo neobični oblik i proporcije izlazile iz uobičajenih okvira. S i20, koji je konstruiran i dizajniran u Europi, Hyundai se i dimenzijama i izgledom približio europskim standardima klase, premda se u istom obliku prodavao i na tržištima Indonezije. A već u drugoj generaciji i20 ne samo da je uhvatio priključak s etabliranom konkurencijom već se dizajnom, tehnologijom, kvalitetom, prostranošću i pouzdanošću nametnuo kao jedan od najatraktivnijih modela na tržištu i jedan od Hyundaijevijevih najuspješnijih modela.
Atraktivan, sportski oštar dizajn i danas djeluje moderno, a skriva izdašnu unutrašnjost koja je svojom prostranošću u putničkoj kabini, ali i veličinom prtljažnika, nadmašivala itekako jaku europsku konkurenciju u obliku VW Pola, Opel Corse, Ford Fieste, Peugeota 208 i Citroena C3 pa čak i Škode Fabije. Ne čudi stoga što je i20 vrlo popularan, čemu je svakako pomogla i reputacija Hyundaija kao proizvođača pouzdanih, nekvarljivih i trajnih automobila.
To je poduprto i uvjerljivim 5-godišnjim tvorničkim jamstvom što znači da je većina rabljenih i dalje pod općim garancijom - veliki je plus za potencijalne kupce. I statistika potvrđuje visoku razinu pouzdanosti Hyundaija i20 – nije zabilježen nijedan značajniji kvar, problem ili opoziv ovog modela, a na ljestvicama pouzdanosti kotira vrlo visoko, uz bok japanskih prvaka kao što je Suzuki Swift.
Ponuda motora je široka i uključivala je klasične 1.2 i 1.4 benzince s 75 i 100 SK, ali i moderni 1-litreni turbobenzinac sa 100 KS te dva dizelaša: 1.4-litreni CRDi sa 90 KS i moderni 1.1-litreni trocilindraš sa 75 KS. Neka vas na papiru skromne performanse, poput letargičnih 15 sekundi s mjesta do 100 km/h, malog dizelaša ne odbiju – u stvarnosti je značajno živahniji od benzinca iste snage, a potrošnja goriva je puno niža.
Istina, na ler gasu je njegov trocilindarski rad dosta primjetan, no jednom kada krenete vibracije nestaju, a zahvaljujući izdašnom okretnom momentu nije potrebno puno rada s mjenjačem da bi držali tempo gradskog prometa. Pritom vam je na raspolaganju šest brzina, pa uzornu štedljivost i20 ostvaruje i na otvorenoj cesi i autocesti gdje je potrošnja u pravilu ispod 4 l/100 km.
Ni buka u unutrašnjosti na tim brzinama nije izražena, a općenito je interijer kvalitetno napravljen premda ponegdje s tvrdom plastikom koja se zna izgrebati. Kokpit je pregledan, ergonomičan i moderno oblikovan, a dojam itekako podiže izvedba u dvije boje.
Godište 2015.
Kilometara 75.855
Cijena 71.800 kuna
POVIJEST MODELA
2008. kao svojevrsna zamjena za kultni Getz, i20 debitira na salonu automobila u Parizu. Baziran je na potpuno novoj platformi razvijenoj u Hyundaijevom tehničkom centru u Russelsheimu kako bi bio konkurentan žestokoj europskoj i japanskoj konkurenciji u klasi.
2015. na tržište stiže druga generacija s novim motorima i obnovljenim eksterijerom i interijerom kao plod nove Hyundaijeve Fluidic Sculpture 2.0’ dizajnerske filozofije. Interijer je dvobojan s audio kontrolama na upravljaču i Bluetooth vezom, da bi faceliftom 2018. dobio i infotainment sustav s 7-inčnim zaslonom te Android Auto i Apple CarPlay povezivost.
Povezane vijesti