Budimo iskreni, Mazda Premacy najčešće nije prvi izbor kupaca u klasi prostranih, a zbog nakupljenih godina starosti - jeftinih monovolumena. Razloge bi mogli tražiti u raširenim pričama kako su rubovi vrata i blatobrana skloni hrđanju, kao i svim Mazdama iz tog vremena, kao i da su joj dijelovi skupi. U redu, priče oko hrđe još i mogu imati temelja (ali i ne moraju jer redovito pranje od soli takvim je primjercima sačuvalo lim od propadanja), ali predrasude oko održavanja i jesu - predrasude. Nastale su u vremenima kad su bili dostupni samo skupi originalni rezervni dijelovi, što u današnje vrijeme dobrog izbora zamjenskih i rabljenih po pristupačnim cijenama - jednostavno više ne vrijedi.
Što je još dobro znati o starom Premacyu? Izveden je iz modela 323 i 626, poznatih po kvaliteti i dugovječnosti (osim osjetljivog lima), što je bila dobra startna referenca koju je Premacy na kraju i potvrdio. To je kvalitetan i dugovječan automobil originalne japanske proizvodnje s početka 2000-ih, koji vozi na Mazdinoj platformi i tehnologiji, što poklonici stare škole i danas cijene. Iznutra je tipičan japanac onog vremena i koliko vas možda neće oduševiti, toliko neće ni razočarati. Napravljen je solidno i čvrsto, s materijalima otpornim na korištenje. Naciljate li sačuvan primjerak bez izgrebane plastike i s urednim funkcijama, imat ćete osjećaj da ste kupili auto skuplji od cijene koju ste za njega platili. Razveselit će vas i pregledna, prozračna i praktična unutrašnjost, s dosta mjesta i na stražnjem sjedalu.
Računajte da se sjedi niže nego kod konkurenata, zbog čega ćete za volanom više imati osjećaj tek malo povišenijeg kompakta nego pravog monovolumena. Premacy ima i niže težište i zato se za klasu bolje vozi i čvršće leži od većine mogućih suparnika. Što se mehanike tiče, kod ovako starih auta ključan faktor je održavanost, jer upravo to nakon toliko godina generira i pokazuje pravo stanje motora, ovjesa i mjenjača. Ako se vodila briga, odvrtjet će i pola milijuna kilometara bez većih komplikacija i troškova. Motori? Atmosferski benzinac 1.8 (100 i 114 KS) je uglađen i dugovječan motor kojemu je boljka malo veća potrošnja, naročito u gradu gdje potroši oko 11 litara. Dizelski 2.0 DITD (90 i 100 KS) dosta je bučan i grub, ali je vrlo štedljiv i također trajan motor. Uglavnom, ako vam Premacy zapne za oko, uložite koju stotinu kuna u pregled u specijaliziranom servisu, naročito ako je u pitanju troškovima potencijalno opasniji dizel (turbina, brizgaljke, zamašnjak...). Ako je sve OK, vozit ćete se dobro i bezbrižno, a za male pare. Bit će to dobar ulog.
Ukratko
Prostora neće nedostajati, pa kome je potreban jeftin, a dobar i prostran auto stari Premacy je dobar izbor. Benzinski motor zbog potrošnje nije na cijeni, ali izdržljiv je kao mazga
Dosta vlasnika koji voze lošim cestama žale se da kugle, vilice, selene i spone u tom slučaju treba češće mijenjati, ali zamjenskih dijelova ima pa su troškovi podnošljivi. Premacy ima udobna sjedala i jednom vrstom velura obložena sjedala, a kako je uz stražnja sjedala preklopiv i suvozački naslon, eto malog furgona...
Pri osmišljavanju vozačkog okruženja polazilo se od modela 323 i 626. Izvedba je kvalitetna, a siva plastika tipično japanska – tvrda, ali trajna. U opremi je i sustav protiv proklizavanja pogonskih kotača, a kako Mazda ima kvalitetne glavne obloge koje dobro prikrivaju kilometražu, svakako pogledajte one sekundarne
Premacy 1.8 16V (1999.-2004.)
Povezane vijesti