Opel Zafira i kao rabljena je jedan od prvih izbora višečlanih obitelji. Opravdano? Naravno, jer već je prva generacija iz 1998. stekla reputaciju praktičnog obiteljskog automobila, a druga iz 2005. to je samo potvrdila. Izvedena je iz Astre H (predstavljene 2003.), pa je održavanje pojednostavnjeno, što joj je u očima mnogih potencijalnih kupaca velik plus.
Druga generacija riješila je mnoge boljke prvog modela, u prvom redu koroziju na rubovima vrata. Još je samo ispušni sustav podložan izjedanju hrđom, dok je karoserija dobro zaštićena i više nije predmet brige. Najveći adut je naravno, prilagodljiva unutrašnjost. Pomoćni red sjedala dolazi serijski i lagano se sklapa i ulazi u podnicu, ostavljajući potpuno ravni pod. Isto vrijedi za srednji red sjedala, koja se mogu i uzdužno pomicati, svako za sebe. Sve to otvara brojne mogućnosti kombiniranja prostora, pa Zafira brzo postane ljubimac svih članova obitelji, malih i velikih. Kutijasta karoserija pruža i dosta mjesta, a cijeli automobil ostavlja prilično masivan dojam. Nije čudno, jer na vagi pokazuje 1540 kilograma. Zbog toga je bolje odabrati dizelske motore (1.7 CDTI i 1.9 CDTI), čiji veći okretni momenti se lakše nose s težinom auta, a i osjetno manje troše od benzinskih (1.6, 1.8 i 2.2), posebno pri imalo bržoj vožnji.
Zafira druge generacije (B) općenito nema puno boljki, a posebno nakon redizajna 2008. godine. Ipak, pripazite na rad mjenjača sa 6 stupnjeva. Dosta je pritužbi bilo na brzo trošenje sinhrona, pa čak i ispadanja iz brzine. Nije li tip-top, može biti dobar argument za rušenje cijene. Isto vrijedi za ovjes, posebno prednji. Ne smije biti lupkanja zbog lufta u kuglastim zglobovima, što u Zafiri nije rijetkost. Zbog njene težine i kočnice se brže troše, posebno kod vlasnika nervoznijih na gasu pa češće jače moraju kočiti ili koji puno voze gradom. Kod dizelaša, posebno iz prve dvije godine proizvodnje Zafire, ne treba zanemariti svjetljenje lampice akumulatora. Razlog? Slab alternator. Također, dizelaši često voženi gradom podložni su začepljenju filtra čestica čađe (DPF), čiji trošak saniranja ili zamjene može uzrokovati velik trošak. To je međutim, svojstvo svih modernijih dizelaša, ali ipak, vlasnika treba dobro izrešetati pitanjima o njegovim iskustvima s filtrom. Fiatov dizelski motor 1.9 CDTI inače je odličan odabir, a to što ponekad i lagano slini ulje, više je stvar vizualne nego funkcionalne naravi. Prilikom redizajna 2008., uvedeno su jako dobri japanski dizelaši 1.7 CDTI (Isuzu), nešto manje potrošnje. Kvaliteta izvedbe unutrašnjosti nije prvorazredna, ali solidnost je riječ koja nabolje sažima ukupan dojam.
UKRATKO
Zafiru je opravdano proslavilo spretno riješeno preklapanje stražnja dva reda sjedala (Flex7). Računajte da je Fiatov dizelaš 1.9 CDTI dosta bučan, ali uz održavanje dugovječan
Ovjes, posebno prednji, bori se s dosta velikom težinom, pa češće od prosjeka podliježe nemarnoj vožnji po lošim cestama
Mjenjač sa šest stupnjeva jedna je od slabijih točaka Zafire. Sinhroni se dosta brzo troše, pa se prilikom probne vožnje koncentrirajte na glatkoću šaltanja
Armature ne skriva da je ova Zafira izvedena iz Astre H. Dojam je solidan, ali obloge volana, mjenjača i parkirne kočnice ne mogu se pohvaliti trajnošću
Dizelski motori su većini prvi izbor. Fiatov 1.9-litreni imao je izvedbe od 100, 120 i 140 KS, a kasniji Isuzuov 1.7-litreni razvijao je 110 i 125 KS
Povezane vijesti