Test: Škoda Enyaq iV brzo se prometnula u jednog od najpoželjnijih električnih modela na tržištu

26 srpnja 2021 - JutarnjiList

Test: Škoda Enyaq iV brzo se prometnula u jednog od najpoželjnijih električnih modela na tržištu

Pogonski sklop prilično je učinkovit i s jednim punjenjem baterija u prosjeku nudi struje za 390, a u gradu i za 470 kilometara

Bilo je samo pitanje vremena kada će Volkswagenova modularna platforma MEB za električna vozila predstavljena s modelom ID.3, početi “popunjavati” asortiman ostalih marki iz grupacije njemačkog diva. Sasvim očekivano prvi u nizu bio je Audi, a potom je elektrifikacija zahvatila i Škodu. U Mladoj Boleslavi nastao je Enyaq, SUV tek 5 cm kraći od Kodiaka ili karavanske izvedbe Octavije koji plijeni izgledom, opremom i kvalitetom. Pa i cijenom.

Za razliku od VW ID.4, češka izvedba je tradicionalnija i ne trudi se izgledati poput automobila iz budućnosti što je odmah, već na pojavu prvih slika pobralo lovorike. Uspješnost dizajna konačnu potvrdu dobila je u javnosti jer Enyaq ne prolazi ne zapaženo. Masivan i snažan, djeluje poput skulpture u pokretu. Prvi automobil sazdan na MEB platformi koji se proizvodi izvan Njemačke, isijava odlučnošću i samopouzdanje bez obzira iz kojeg ga kuta gledali.

Za razliku od mnogih drugih električnih automobila koji izgledom doslovno vrište i ističu vrstu pogona kojom se koriste, Enyaq privlači poglede licem koje se u osnovi ne razlikuje od ostalih Škoda s termičkim motorom. Velika karakteristična maska, iako zatvorena, formama nimalo ne odudara od ostalih i Enyaq ne bježi od ostalih modela. No, to je tek jedan aspekt privlačnosti dizajna koji istim ritmom nastavlja tutnjati bočnim površinama na kojem dominiraju veliki 21 colni kotači kojima je bio opremljen testni model.

Krovna linija blago se spušta prema natrag i završava u velikom spojleru, dok se donji rub staklena linija lagano uzdiže unoseći dodir elegancije. Stražnji kraj nije toliko maštovit i jedini je dio Enyaqa koji nije upečatljiv, ali to ne kvari ukupni doživljaj. Model koji smo isprobali svojevrsni je showcar u kojem se našlo gotovo sve najbolje što Škoda može ponuditi.

To je i razlog zbog kojeg je konačna cijena toliko visoka (134.392 kn dodatne opreme). Ipak prvi pozitivan učinak ističu upravo ti neki neobavezni elementi poput kotača od 21-inča koji savršeno pristaju uglađenoj liniji karoserije koja djeluje veća nego što stvarno jest. Unutrašnje uređenje čini to još snažnije, a zasluga je to kombinacije boja i materijala koji se sa sjedala širi na armaturnu ploču i obloge vrata, ali i ambijentalnog osvjetljenja.

Smeđa eko koža koja pokriva velik dio putničkog prostora ima izvanredan učinak, ali nakon nekog vremena za upravljačem, u iščekivanju zelenog na semaforu, shvatite da se iza izgleda krije i puno korisnih stvari. Škoda nas je već navikla na praktičnost, kvalitetu i korisna rješenja, ali Enyaq ide stepenicu više i pokazuje razinu koju ponekad ne susrećemo ni automobilima koji pucaju na više rangove.

Primjerice mali pretinac s lijeve strane upravljača otvara se pritiskom na tipku. Poklopac se otvara polako, a njegova unutrašnjost presvučena je tkaninom kako pohranjeni predmeti ne bi u vožnji stvarali buku. Istodobno, svi utori i pretinci imaju gumenu ili oblogu od tkanine.

Ne nedostaju ni već poznata „pametna rješenja“ poput kišobrana skrivenog u vratima ili strugača za led, ali evolucija, odnosno novi pogon donio je i nova pa je kabel za punjenje opremljen svojevrsnom spužvom kojom se pri zamatanju temeljito očisti prije nego što ga vratite u prtljažnik što je vrlo korisno u slučaju da je prije toga bio stavljen na mokro tlo.
Prostrana unutrašnjost zasluga je platforme s takozvanom skateboard arhitekturom. Međuosovinski razmak od 277 cm najviše koristi donio je putnicima straga koji imaju više od 30 cm u dužinu između ruba stražnje klupe i naslona prednjih sjedala.

Općenito, putnički prostor dovoljno je velik da može u punoj udobnosti prihvatiti pet osoba koji se pritom ne moraju odreći svoje prtljage zahvaljujući prtljažniku koji ne štedi na zapremini. Dostupno je 585 litara (1710 nakon što se obore stražnji nasloni) u prtljažniku savršeno pravilnih površina koje se odlikuju izvrsnom završnom obradom i odgovarajućom opremom.
Upijanje neravnina je izvanredno, kao i zvučna izolacija koju probija tek rulanje širokih guma, ali samo ako je asfalt grub. Enyaq, kao i svi električni automobili, ono najbolje od sebe nudi u gradskoj vožnji.

Nije u pitanju perpetuum mobile, ali dio energije koja se potroši na startu i ubrzanju sa semafora, dijelom se vraća na sljedećem kočenjem. Potvrđuju to i brojke jer prosječna potrošnja u gradu je 17,5 kWh/100 km, što je ekvivalent dosegu od 466 kilometara. Razina regeneracije može se povećati igranjem polugama iza upravljača ili jednostavnim aktiviranjem B programa na reduktoru, a vozačima koji ne vole angažiranu vožnju Škoda nudi i sustav koji automatski odlučuje od razini regeneraciji na osnovi informacija koje šalje navigacija (usporavanje pred zavoje ili kružne tokove) i radar (približavanje sporijem automobilu).

Udobnost koju nudi Enyaq izvan grada još više dolazi do izražaja. Zvučna izolacija ostaje na visokoj razini i pri velikim brzinama, a ovjes se dobro nosi s povećom masom i kroz zavoje. Žustriju vožnju prate značajniji nagibi karoserije i proširivanje putanje, ali reakcije su i u najkritičnijim situacijama uvijek ujednačene i pod punom kontrolom elektronike. Ubrzanje je toliko glatko i progresivno da u prvi mah djeluje sporo, ali 8,5 sekundi do 100 km/h više je nego dovoljno. Istodobno, u pitanju je električni automobil pogodan i za korištenja na duge staze.

Prvenstveno zbog razine udobnosti i komfora koji pruža, ali i prosječne autonomije od 388 kilometara. Primjerice putovanje od Zagreba do Rijeke i natrag može se odraditi bez previše briga. Ni duže relacije uz malo planiranja nisu bauk. Brzina punjenja uz doplatu raste na 125 kW i na adekvatnom izvoru (preko 150 kW) potrebno je manje od pola sata za dizanje baterija na 80% kapaciteta, dok će punionica od 50 kW isto učiniti za sat vremena. Cijena je visoka, ali ni Kodiak s 200 konja nije značajno jeftiniji, pa je u konačnici jedina prava opreka broj punionica na hrvatskim cestama. Nadamo se da će ih biti bitno više u dogledno vrijeme...

Škoda Enyaq iV 80

MOTOR

Vrsta sinkroni elektromotor, straga

Najveća snaga 150 kW (204 KS)

Stalna snaga 70 kW (95 KS)

Najveći moment 310 Nm

Baterija 82 kWh (77 upotrebljivo),

litij-ionska, u podnici

PODVOZJE

Pogon stražnji

Prijenos reduktor

Ovjes sprijeda McPherson, poprečna ramena,

straga multilink, 5 spona

Kočnice sprijeda ventilirani diskovi 330 mm,

straga bubnjevi 280 mm

Gume sprijeda 235/45 R21, straga 255/40 R21

KAROSERIJA

Dimenzije 465 x 188 x 162 cm

Osovinski razmak 277 cm

Udaljenost od tla 18,6 cm

Prtljažnik 585/1710 litara

Masa 2075 kilograma

PERFORMANSE

Najveća brzina 160 km/h

0-100 km/h 8,7 sekundi

Prosječna potrošnja (WLTP) 16 kWh/100 km, na testu 20 kWh/100 km

Doseg 510 km

CO2 0 g/km

Cijena 356.700 kuna

S doplatama 491.092 kuna

Početni model (iV 50) 275.209 kn

Najskuplji (iV 80) 356.700 kn

Jamstvo 5 god/100.000 km

Jamstvo EV 8 god/160.000 km

SERIJSKA OPREMA iV 80 - Alu naplatci 19” • led glavna svjetla sprijeda i straga s dinamičnim žmigavcima • automatska dvozonska klima • upravljač presvučen kožom s polugama za podešavanje regeneracije baterije • samozatamnjujuće unutarnje i vanjska zrcala • tempomat i limitator brzine • presvlake sjedala kombinacije tkanina/umjetna koža • kamera straga + parking senzori • pokretanje bez ključa • ambijentalno osvjetljenje • multimedija s digitalnim radiom, navigacijom 13” dodirnim zaslonom, 8 zvučnika + MirrorLink • središnji naslon za ruke sprijeda i straga • krovni nosači • virtualni instrumenti • kromirane letvice oko prozora • izbor profila vožnje • sigurnosni paket • kablovi za kućno i javno punjenje (11 i 125 kW) • senzora za brisače i svjetla...

DOPLATE - metalik boja • alu naplaci 21” • alarm • kuka za vuču • prilagodljivi tempomat • trozonska klima + grijanje sjedala, upravljača, vjetrobrana, mlaznica • bežično punjenje telefona • električno otvaranje prtljažnika (virtualna pedala) • utičnica 230 V • bočna sjenila • led Matrix svjetla • kamera 360° • unutrašnjost presvučena ekološkom kožom • panoramski električni krov • toplinska pumpa… - Ukupno 134.392 kn

Vijesti po temama

a1ACEAalfaalfa romeoAlfa Romeo 4CAlfa Romeo GiuliaAlfa Romeo StelvioAlfa Romeo TonaleAlpinaalpinealpine a110amazonAston MartinaudiAudi A3Audi E-tronAudi R8Audi RS3Audi Rs5Audi RS6Audi SQ8AustraliaAustrijaautiautobusautocestaautocesteautoindustrijaautomobilautomobiliautomobilska industrijaAutopilotautoškolaBentleybenzinbikebikesBjelovarbmwBMW 3 seriesBMW 4 SeriesBMW 5 SeriesBMW 7 SeriesBMW 8 SeriesBMW i3BMW i4BMW M2BMW m3BMW M4BMW M5BMW X3BMW X7boatboatsBosna i HercegovinabrabusbrzinaBugattiburacampercamper vanCentar za vozila HrvatskecestacestarinacesteChryslercijenacijenecitroenCItroen BerlingoCitroen C3citroen c4classicscrash testcrossoverCustom carCVHdaciaDacia DusterDacia SanderodaimlerDalmacijaDetroit Auto ShowdieselDiesel bandiesel scandaldieselgateDizeldizelašidrag raceDucatiDugopoljeDysonelectricelektrična vozilaelektrični automobilelektrični automobiliEUeuropeEuropska komisijaeuropska unijaevFCAferrarifiatFiat TipoFiskerfordFord F-150Ford FiestaFord FocusFord MustangFord PumaFord RangerFord TransitFrankfurt Motor ShowfunnygenesisGeneva Motor ShowgermanygliserGMgorivoGrand TourgranicagumegužvehacHAKHarley-DavidsonHoldenhondahow toHrvatskaHrvatske autocesteHrvatske cestehybridhydrogenhyundaiHyundai KonaHyundai Santa FeHyundai TucsonIgor NešićistraživanjejaguarjeepJeep WranglerJeremy ClarksonkamerekamionKaznakazneKiaKia SorentoKia SportageKia StingerkoenigseggkoronakrizakoronavirusKTMkupnjalamborghiniLamborghini Uruslancialand roverLand Rover DefenderLexusmarin kameničkiMaseratiMate RimacmazdaMazda CX-30mclarenmercedesMercedes SprinterMercedes X-Classmilan bandićmitsubishiMitsubishi OutlanderMotociklimotorcyclemotorsportMUPnesrećaNikolanissanNissan ArmadaNissan LeafNissan NavaraNissan QashqaiNissan TitanNjemačkanovi automobiliNovskaOff-roadoffroadOleg ButkovićopelOpel AstraOpel ComboOpel CorsaosiguranjeOsijekParis Motor ShowparkiranjePDVpeugeotpeugeot 2008peugeot 208Peugeot 3008Peugeot 308Peugeot 5008Peugeot 508pickuppolandPolestarpolicijapolovni automobiliporezporeziporschePorsche 911porsche panameraPorsche TaycanposkupljenjepotrespožarprekršajiprodajaProdaja automobilaprodajni saloniprometprometnaprometna dozvolaprometna nesrećaPrometne kazneprometne nesrećePSAPularabljenirabljeni autirabljeni automobilRabljeni automobiliradoviramrecallrecreational vehiclerecreational vehiclesregistracijaRemetinečki rotorrenaultRenault ClioRenault DusterRenault KadjarRenault MeganeRenault TwingoRenault Zoerent a carRichard HammondRijekarimacrimac automobiliRimac C_TwoRimac NeveraRivianRivian R1romeorotorRVsafetyScaniaSeatSeat Leonself-driving carservisŠibenikskodaSkoda EnyaqSkoda ENYAQ iVSkoda KaroqSkoda KodiaqSkoda OctaviaSkoda ScalaSlavonski BrodSljemeSlovakiaSlovenijasmartSplitspy shotsSrbijastarost vozilaStellantissubarusudarsupercarssuvSuzukitechnologytehnički pregledteslaTesla Model 3testtest rabljenogtoyotaToyota SupraToyota TacomaToyota YaristrajekttrošarinatrošarinetrucktržišteTržište automobilatuningtvornicaukUmagunos automobilaUSAused car buying guidevanVaraždinVelika BritanijaVelika GoricaVolkswagenVolkswagen ArteonVolkswagen CaddyVolkswagen GolfVolkswagen ID.4Volkswagen PassatVolkswagen Tiguanvolvovozačivozačka dozvolavozački ispitvozilaVOZNI PARKvožnjavwVW ArteonVW Atlasvw beetleVW GolfVW Golf VIIIvw jettaVW PoloVW T-CrossVW T-RocYachtYamahayugoZadarZagrebZagreb Auto Showzakonzakon o sigurnosti prometa na cestamazastavazimske gume