Testirali smo novi Inster Ultra: Naočit i vrhunski opremljen Hyundaijev hit gradskim ulicama pliva kao riba u vodi

6 months,3 weeks ago - 13 svibnja 2025, JutarnjiList
Hyundai Inster
Hyundai Inster
U najskupljoj verziji s baterijom od 49 kWh ima doseg nad kojim ne treba strepiti, snaga elektromotora od 115 KS i male dimenzije

Bayon, Tucson, Kona, Santa Fe, električna serija Ioniq, sada Inster... Hyundai u posljednje vrijeme lansira dizajnerski jedne od najoriginalnijih automobila i što je jednako važno – međusobne sličnosti i generički ponavljanih linija i detalja gotovo da nema, ili su vrlo rijetki.

Originalan i maštovit u svakoj liniji i detalju, posebno LED prednjim svjetlima koja izgledaju kao goleme oči, pikseliziranim žmigavcima i stražnjim svjetlima kao iz dječje video igrice – dobroćudni Inster kao da je izašao iz crtića. Uzak za današnje pojmove i iznadprosječno visok na neki način podsjeća na japanske gradske mikro automobile klase Kei, iako dimenzijama nije baš tako minijaturan.

Dužinom od 3,83 metra ulazi u sredinu gradskih električnih automobila, dok je s druge strane širina od 1,61 metar veća samo od Springove. Visinom od 1,57 metar ulazi u zonu crossovera, na što podsjeća i plastičnim bočnim zaštitama i markantnijim branicima. Pritom je najskuplja oprema Ultra važan faktor upečatljivog izgleda, koji s doplatnom putreno žutom perla bojom i velikim 17-colnim naplacima dobiva na intenzitetu.

Ništa manje zanimljivo osmišljena je unutrašnjost. Prvo što upada u oči je čudo prostora po dužini i visini s obzirom na vanjske dimenzije, ali i iznimno vedra atmosfera koju daju pretežno svijetle i tvrde, dobre i različito strukturirane plastične površine, te zgodne i ugodne tekstilne obloge sjedala, prožete u vintage stilu sitno kariranim pepita uzorkom. Pritom se mislilo i na ekologiju: obloge sjedala napravljene su kompletno od recikliranih plastičnih materijala, dobrim dijelom i stropna obloga, a dio vrata ima u sebi bio-polipropilen dobiven iz šećerne trske.

Pogled s vozačeva mjesta na haubu malo podsjeća na Jimny, a čitav ambijent djeluje urbano i bogato. Dijelom zbog količine opreme Ultra, a dijelom što se nije podleglo trendu minimalizma. Fizičkim tipkama bogata središnja konzola i klasični, veliki otvori ventilacije podsjećaju na većini još uvijek jako draga prijašnja vremena, a ulogu veze s modernim trendovima preuzimaju zgodni i sadržajni digitalni instrumenti i solidan infotainment, koji uključuje i navigaciju i višestrane prikaze kamere.

Dobre opcije podešavanja volana po dubini i visini te sjedala po dužini, visini i nagibu naslona osnova su lakog i brzog pronalaženja ugodne pozicije za volanom, a zgodni detalji su utori za bočice s pićem kao sastavni dio proširenog vozačkog sjedala i decentno ambijentalno osvjetljenje police duž središnjeg i suvozačkog dijela armature. Skromnija širina karoserije kao faktor koji Inster ostavlja u klasi minija, a ne prave i ozbiljnije niže klase tipa Citroen C3, ostavlja, jasno, traga i na unutrašnjosti.

Međutim, pravilne i visoke bočne površine, svijetle obloge i stakleni krovni otvor smanjuju efekat manje širine i Inster se iznutra čini širim nego što zapravo jest. Osobe normalnog stasa ne dodiruju se laktovima, pa činjenica da je Inster uži od Fiata 500e 7 centimetara djeluje nestvarno. Crossoverska visina od 1,57 ostavlja dosta mjesta za tjemena vozača i suputnika, a s obzirom na dužinu od 3,83 metra fascinira prostor za koljena ne samo sprijeda, već i straga, toliko da dvije osobe sjede sasvim komotno.

U čemu je tajna? U stražnjim kliznim dvama sjedalima, neovisno pomičnima čak 16 centimetara, koja u krajnjem stražnjem položaju ostavljaju slobodan prostor gotovo kao u automobilu više klase, te velikom osovinskom razmaku od 2,58 metra, kao u klasu većem i20. Prevjesi i sprijeda i straga stoga su minimalni i Inster je doista malo čudo prostranosti. I - funkcionalnosti.

Osim što su stražnja sjedala klizna i zasebno preklopivih naslona, isto je moguće učiniti s naslonom suvozačkog sjedala, čime se dobiva preko dva metra slobodne površine za prijevoz dugačkih predmeta, kao u manjem furgonu. Preklopljeni nasloni pritom ostavljaju potpuno ravnu podnicu, a obujam s osnovnih i za ovakav autić pristojnih 238 litara sa sjedalima u krajnjem stražnjem položaju, odnosno lijepih 280 litara sa odmaknutima posve prema naprijed, te čak 351 litre s dvama prostorima ispod podne police, raste na opipljivih 1059 litara.

Što se pogona tiče, Inster je pravi predstavnik novog vala cijenom pristupačnijih automobila na struju i trenda kako učiniti električne dostupnijim, naročito onima koji svoj automobil najviše koriste u gradu. Bude li poticaja kakvi su dosad bili, Inster je dobavljiv već za 14.890 do 20.890 eura, ovisno o verziji, ali i bez toga cijena je jedna od najnižih u svijetu električnih automobila. Testni primjerak s većom baterijom kapaciteta 49 kWh, snagom elektromotora od 115 KS i najskupljom opremom reprezentativan je primjerak, koji osim vizualnog i funkcionalnog zadovoljstva s napunjenom baterijom daje i vrlo opipljive dosege, naročito u gradu, teritoriju za koje Inster inicijalno namijenjen.

Vozi li se pametno i s mjerom, potrošnja u zagrebačkom prometu rijetko prelazi 12 kWh, što daje lijep doseg veći od 400 kilometara i uz 50-ak kilometara dnevne vožnje komotnu autonomiju od tjedan dana bez potrebe za punjenjem. Okretan, vižljast i zvrkast, gušt je njime zujati kroz gradsku gužvu. Lako ga je i parkirati, skoro kao Smart ForTwo. Ne luduje li se, potrošnja na otvorenoj cesti nije bitno veća, uglavnom se vrti 13 do 15 kWh, dovoljno za više od 300 kilometara, otprilike relaciju od Zagreba do Zadra starom cestom. Autocesta je teren koji u pravilu traži 18 do 22 kWh, s dosegom oko 250 kilometara.

Performanse su izvor prave male zabave u vožnji. U gradu je vrlo startan i 50 km/h nabere za tek malo više od tri sekunde, ostavljajući gotovo sve ostale automobile u retrovizoru. Na stotki je za malo više od 10 sekundi, a na međuubrzanjima je također brz kao metak. Pritom je tek tiho zujav kao tramvaj, samo se čuje dobar Hi-Fi. Iznenađuje i lakoća kojom postiže i održava brzine na autocesti, uz mirnoću koja ulijeva sigurnost, pomalo netipičnu za autić ovakve koncepcije, relativno visok i uzak. Tajna? Velik osovinski razmak, najveći u klasi minija. Inster je i generalno, bez obzira na ritam vrlo ugodan u vožnji. Karoserija nije baš aerodinamična (0,31), ali huk strujanja zraka ne smeta niti na autocesti, a s obzirom na male vanjske gabarite, niskoprofilne gume testnog auta i podnicu opterećnu baterijom udobnost je sasvim dobra.

I tu ulogu igra dobar osovinski razmak, iako na ležećim uspornicima i grbavoj cesti lagano poskakivanje i drmusanje male karoserije nije moguće izbjeći. Inster je dobar i na kočenju i uz uvjerljive performanse onaj tko ne zna nikad ne bi rekao da vozi autić težak 1,5 tona. Nekoliko stupnjeva regeneracije, koji se biraju peteljkama na volanu omogućuje i one-pedal vožnju uz rijetku upotrebu kočnice, a dobro je znati da se u opremi Ultra dobivaju i toplinska pumpa i kabel za punjenje 11 kW.

Na DC punjačima od 50 kW, kod nas najčešćima kad su u pitanju “brzi” punjači, baterija sa 10 na 80 posto kapaciteta dolazi za manje od sat vremena. Napunivši bateriju na 100 posto, računalo je ispisalo doseg od 393 kilometara, gradski čak 462 kilometra, više od tvorničkog obećanja. Cool električni autić, dušu dao za grad.

Cijena 29.890 eura

S doplatama 32.070 eura

Tehnički podaci

INSTER 49 KWH

Motor električni, smješten sprijeda

Baterija 49 kWh/310V (litij-ion)

Najveća snaga84,5 kW (115 KS)

Najveći moment147 Nm

Najveća snaga punjenja 85 kW

Pogon prednji

Mjenjač direktan prijenos, 1 brzina

Ovjes sprijeda McPherson, straga polukrut

Kočnice diskovi 238 mm, bubnjevi 170 mm

Gume (testni) 205/45 R 17, Nexen

Dimenzije 383 x 161 x 157 cm

Osovinski razmak 258 cm

Udaljenost od tla 15,3 cm

Prtljažnik 238/280/351/1059 litara

Masa (testni)1490 kilograma

PERFORMANSE

Najveća brzina150 km/h

0-100 km/h 10,6 sekundi

Prosječna potrošnja (WLTP) 14,9 kWh/100 km

Prosječan doseg 370 kilometara

POTROŠNJA I PUNJENJE

Grad 12 kWh/100 km (410 km)

Pri 90 km/h 14,5 kWh/100 km (335 km)

Pri 120 km/h 19,5 kWh/100 km (250 km)

Prosječno 15,5 kWh (315 km)

AC punjenje 10-80% (11 kW)4 h i 35 min

DC punjenje 10-80% (50 kW)55 min

OSTALE VRIJEDNOSTI

Krug okretanja 10,6 m

Jamstvo 5 god/bez km limita

Baterija 8 god/160.000 km

Proizvodnja Gwangju (Južna Koreja)

SVI MODELI

Urban (42 kWh, 96 KS) 23.890

Smart (42 kWh, 96 KS) 25.690

Urban (49 kWh, 115 KS) 25.690

Smart (49 kWh, 115 KS) 27.490

Ultra (49 kWh, 115 KS) 29.890

MOGUĆA KONKURENCIJA

Dongfeng Box (42 kWh, 95 KS) 24.990

Fiat Grande Panda (44 kWh, 113 KS) 25.350

Hyundai Inster (49 kWh, 115 KS) 25.690

Citroen e-C3 (44 kWh, 113 KS) 25.900

Renault 5 E-Tech (40 kWh, 122 KS) 28.990

Fiat 500e (42 kWh, 118 KS) 32.700

SERIJSKA OPREMA ULTRA - alu naplaci 15” • jače tamna stražnja stakla • LED svjetla • prednja maska visokog sjaja • prednji i stražnji senzori i kamera • automatska klima • digitalni instrumenti i infotainment s navigacijom, oboje 10,25” • volan u koži • grijanje volana i prednjih sjedala • el. paket stakala i sklopivih retrovizora • klizna stražnja sjedala • preklopiv naslon suvozačkog sjedala • volan podesiv po dubini i visini • bežično punjenje mobitela • tempomat • profili vožnje • sigurnosni paket • keyless • toplinska pumpa • kabel za punjenje 11 kW..,

DOPLATE TESTNOG MODELA - perla boja Buttercream • 17-colni alu naplaci • krovni otvor • prošireni sigurnosni paket • Ukupno 2180 eura

Support Ukraine