Veliki test zimskih guma: Evo koje se preporučuju, a koje bi trebalo izbjegavati

4 years ago - 19 listopada 2020, Vecernji list
Illustration
Illustration
Europski autoklubovi proveli su veliki godišnji test zimskih guma. Modeli koji se ne preporučuju stoje 315 kuna po gumi. Najboljima je cijena iznad 650 kuna

Hrvatski autoklub sa svojim partnerima, europskim autoklubovima, u očekivanju hladnijeg vremena opsežnom je ispitivanju podvrgnuo 16 zimskih guma u manjim dimenzijama 205/55 R16 i njih 13 u nešto većim dimenzijama 235/55 R17. Prve koriste uglavnom obiteljski kompakti, kao što su Ford Focus, Hyundai i30, Kia Ceed, Mazda3, Renault Megane, VW Golf. Druga je vrsta namijenjena većinom SUV-vozilima, ali i luksuznijim limuzinama. Rezultati testiranja pokazuju da ni jedna guma nije zaslužila maksimalnu ocjenu izvrstan, ali se njih pet vrlo preporučuju u manjoj dimenziji i jedna u većoj. Jedini predstavnik na vrhu u obje konkurencije je francuski Michelin, u čije se modele Alpin 6 (205/55 R16) i Alpin 5 (235/55 R17) vozači u predstojećim zimskim mjesecima mogu pouzdati. Istina, u manjoj dimenziji za desetinku je bolji rezultat postigao japanski Bridgestone s modelom Blizzak LM005, koji bi blistao i u većoj dimenziji da nisu uočeni nedostaci na suhoj podlozi.

Manja dimenzija guma s ovoga testa ujedno je i najprodavanija te trenutačno najzastupljenija na tržištu. Uz pet vrlo preporučljivih modela (kojima uz Bridgestone i Michelin treba dodati Dunlop Winter Sport 5, Hankook i*cept RS2 i Maxxis Premitra Snow WP6), sedam se modela preporučuje (Falken, Continental, Goodyear, Sava, Toyo, Pirelli i Giti), jedan se djelomično preporučuje (Semperit Speed-Grip 3), a dva se ne preporučuju. To su na našim prostorima relativno slabo poznati King Meiler i Tristar. Tristar Snowpower HP guma je od 315 kuna – a u istom je cjenovnom rangu i guma King Meiler Winter Tact WT81 – pa se i ovdje pokazuje ono narodno pravilo ''koliko para, toliko i muzike''. Usporedbe radi, najbolje gume stoje osjetno više – Bridgestone Blizzak LM005 oko 770 kuna te Michelin Alpin 6 oko 660 kuna po gumi.

Bridgestone Blizzak LM005 impresionirao je u vožnji u mokrim uvjetima, ali je paralelno zabilježio i najkraći životni vijek, pa je prikladniji vozačima koji tijekom hladnijih mjeseci rade manje kilometara. S druge strane, Michelin Alpin 6 pokazao se jak upravo na području izdržljivosti, s projekcijom od 43.000 km bez osjetnijeg pada zimskih karakteristika. Dunlop Winter Sport 5 i Hankook i*cept RS2 rubno su zavrijedili ocjenu dobar na suhom, dok su na mokrom i snijegu ipak snažnije pokazivali svoje atribute. Maxxis Premitra Snow WP6 nešto se stabilnijim iskazao na suhom i mokrom, nego na snijegu, gdje je ocjenu dobar izborio također na rubu zadanih kriterija. U svakom slučaju, svih navedenih pet modela preporučuju se u zimskim mjesecima. Svih sedam modela u nižoj kategoriji (preporučuje se) tamo je završilo zbog uočenih nedostataka na suhoj podlozi. Njihov problem nije bio u okretnome momentu, nego u ''elastičnom'' ponašanju stražnje osovine, koja je utjecala na stabilnost vozila, ali i na ukupan dojam vozača o ponašanju automobila na suhoj podlozi. Manje korekcije na upravljaču tu su bile stalno prisutne, što vožnju nije činilo nimalo ugodnom, a to se posebno odnosi na Pirelli Cinturato Winter i Giti GitiWinter W1.

Support Ukraine