Model koji je prije dva desetljeća inaugurirao segment kompaktnih monovolumena i njime godinama suvereno vladao, preobličen je u crossover. Logičan potez s obzirom na aktualne trendove u kojima se i od obiteljskog automobila par excellence zahtjeva doza originalnosti u izgledu i mrvica vozačkog ugođaja za upravljačem. Prostranost, prilagodljivost i praktičnost, vrline kojima je Renault Scénic nekad osvajao, više nisu dovoljne na tržištu kojim vladaju SUV-ovi. No, primarni zadatak četvrte generacije Scénica nije nadmetanje s urbanim terencima (Renault u tom segmentu ima posve dovoljno aduta), nego su mu glavni rivali oni već tradicionalni, poput Ford C-Maxa, Citroën C4 Picassa i Volkswagen Tourana, kojima su se u međuvremenu priključili i Toyota Verso i Kia Carens.
No, premda su Francuzi temeljito izmijenili osnovni koncept svog monovolumena, nisu odbacili sve što je bilo vezano uz prethodnika. To uključuje i njegovu produženu izvedbu, odnosno Grand Scénic, koji u serijskoj opremi dolazi sa tri reda sjedala, od kojih su dva posljednja skrivena u podnici prtljažnika. XL varijanta duža je 22 centimetra od obične verzije, a međuosovinski razmak povećan je za tri centimetra, odnosno sedam u odnosu na prethodnika (na 280). A osim što je duži (od čega najviše koristi imaju putnici u sredini, zahvaljujući dodatnih pet centimetara razmaka između prednjeg i drugog reda sjedala), Grand Scénic i straga izgleda nešto drugačije. No, dodatni prostor donosi i veću cijenu - duža verzija skuplja je 12.000 kuna, no odreknete li se trećeg reda sjedala, tad će se ta razlika smanjiti na 9500 kuna.
Panoramski krov, kojim je bio opremljen testni model (za doplatnih 4900 kuna), stvara prozračan ugođaj, ali izuzmemo li već spomenutih pet centimetara za noge, unutra je sve ostalo isto kao u običnom Scénicu. Srednji red sjedala uzdužno je pomičan i asimetrično djeljiv, a obaranjem naslona i pomicanjem prema naprijed, otvara se put prema trećem redu. Ulazak je prilično jednostavan, izlazak malo teži, kao i uvijek, dok u zadnjem redu ne treba očekivati previše komfora. Sjedišta su kratka, naslon nedovoljno visok, a pomicanje srednje klupe tek malo olakšava boravak, ali samo kod kraćih ruta.
Konfiguracija sjedala određuje i kapacitet prtljažnika. Sa svih sedam sjedala u uporabi izmjerili smo 145 litara obujma, a s trećim redom spremljenim u podnicu i drugim pomaknuti maksimalno unatrag 436, dok pomicanjem srednje klupe prema naprijed obujam prtljažnika raste na 595 litara. No, i unatoč tim značajnim izmjenama Grand Scénic je zadržao karakter pravog tourera, u što se savršeno uklapa i 1.6 dCi motor sa dva turbopunjača koji razvija 160 KS i 380 Nm, a kojim je bio opremljen naš testni model. Odlikuju ga uglađenost i pristojna doza energičnosti koja se relativno lako nosi s masom koja premašuje 1600 kg i aerodinamikom karoserije koja ipak nije previše pobjegla od klasičnog monovolumena.
No, stilske promjene kojima se predstavila četvrta generacija Scénica popraćene su i novim načinom ponašanja na cesti, pa je Grand Scénic sad spreman i za brže ritmove. Francuzi su uspjeli pobjeći od uobičajenog klišeja koji prati monovolumene i podarili nam dinamičniji, vozački zanimljiviji automobil, premda to ne znači da Grand Scénic sad pod punim gasom prkosi fizici i obara rekorde u ubrzanju. Sportski ugođaj mu je još uvijek jako daleko, jer ipak je na prvom mjestu i dalje udobnost, kojoj uvelike doprinosi i automatski mjenjač s dvostrukom spojkom.
Ukratko
Najbogatiji paket opreme Bose sa sobom serijski donosi dnevna, ali i glavna svjetla u vrlo učinkovitoj diodnoj tehnologiji, a opcijski paket Zima za doplatnih 2700 kuna i sustav pranja svjetala te grijanje prednjih sjedala
Uske gume i 20-colni naplaci (195/55 R20) serijski su dio opreme svih modela, a razliku u odnosu na kraću izvedbu donosi forma stražnjih svjetala
Turbodizelski 1.6 motor sa dvije sekvencijalno postavljene turbine doveden je do zavidne razine od 100 konjskih snaga po litri obujma, ne izgubivši pritom ništa od svoje uglađenosti
Unutrašnjost ne donosi razlike u odnosu na kraću verziju, a bogatiji paket opreme koji uključuje i kožne presvlake ionako dobar ugođaj podiže na još višu razinu. Obaranje sjedala olakšano je prekidačima u prtljažniku za otvaranje prostora većeg od 2000 litara, čime XL Scénic nadmašuje i Touran
Grafika i osvjetljenje prilagođavaju se izabranom načinu rada, a testni model ima i doplatni head-up zaslon (2500 kuna) uz koji vozač nema razloga skidati pogled s ceste. Dobro oblikovana i vrhunski izrađena prednja sjedala, opremljena električnim podešavanjem, memorijom i masažom (3000 kuna), pravo su oličenje udobnosti
1.6 DCI 160 EDC Bose
TEHNIČKI PODACI
SERIJSKA OPREMA BOSE: 20-colni alu-naplaci • automatska dvozonska klima • navigacija + povezivost s internetom • hi-fi audio • diodna dnevna i glavna svjetla • pokretanje i otvaranje bez ključa • automatsko kočenje + detekcija pješaka • pomična središnja konzola • upravljač i mjenjač u koži • senzor za svjetla i brisače • automatska parkirna kočnica • upozorenje na promjenu trake • tempomat + limitator s prepoznavanjem znakova • start/stop uređaj...
DOPLATE: kožne presvlake • sustav održavanja sigurnosnog razmaka • paket Zima • paket City Plus • head-up zaslon • masaža i el. podešavanje prednjih sjedala • panoramski krov... Ukupno 31.171 kuna
Povezane vijesti