Vozili smo Daciju Sandero Stepway Expression 1.0 TCe 90: Vizualno osvježen atraktivan crossover

9 months ago - 27 srpnja 2023, tportal
Vozili smo Daciju Sandero Stepway Expression 1.0 TCe 90: Vizualno osvježen atraktivan crossover
Dizajnerski dorađeni Stepway je dobio novu prednju masku s logom 'DC', oznake DACIA i SANDERO straga, kao i na volanu novi DACIA logo marke.

Ukupan dojam je da je ovo relativno jednostavno rješenje donijelo ovom modelu vrlo moderan, posebno dojmljiv izgled

Dacia je u rujnu prošle godine krenula u redizajn svoje cjelokupne game automobila. Na danima marke Dacia u rujnu 2021., marka je predstavila suvremenu viziju automobila koju jednostavni kupci, kojih je svakim danom sve više, posebno cijene. Riječ je o kupcima koji svoj novac troše pametno, željni su slobode i jednostavnih užitaka te izbjegavaju prekomjernu potrošnju.

Dacia je odlučila poraditi na svojoj privlačnosti i poželjnosti i pritom zadržati najbolji omjer cijene i kvalitete. Kako bi u tome uspjela, posljednjih je skoro godinu dana mijenjala svoj vizualni identitet, logotip, izgled prodajnih salona, dizajn i boje. Ovo je bio doista jedinstven primjer u autoindustriji: svi modeli marke Dacia su osvanuli istovremeno s novim vizualnim identitetom prednje maske.

Da to i nije bio malen posao govori podatak da je riječ o istovremenom rebrandingu čak šest Dacijinih modela: Sandero, Logan, Duster, Jogger, Sandero Stepway i Spring.

Da podsjetimo, marka je predstavila treću generaciju svoje obitelji Sandero krajem rujna 2020. i već onda bilo je jasno da je najnovija generacija njihova tri modela Sandero, Sandero Stepway i Logan (ova je limuzinska verzija dostupna zasad samo na nekim tržištima) priličan odmak od prošle, druge generacije.

Mi smo prvi puta vidjeli novu liniju Sandero u siječnju 2021. na hrvatskoj prezentaciji, a tada smo isprobali dva modela: Sandero Comfort TCe 90 sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem i Sandero Stepway Comfort TCe 90 s CVT mjenjačem. U međuvremenu smo isprobali i model Sandero Stepway Comfort 1.0 TCe 90 sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem.

Treba reći i da smo u prosincu 2020. imali na testu i prošlu, drugu generaciju Stepwaya, odnosno preciznije model Sandero Proud 1.0 TCe 100 ECO-G s 5-brzinskim ručnim mjenjačem i bi-fuel motorom. To znači da se radilo o modelu s dvogorivnim motorom, koji osim benzina koristi ukapljeni naftni plin, a cijela plinska instalacija i priprema motora tvornički su konstruirane, izrađene i ugrađene u pogonima Dacije u rumunjskom Mioveniju.

Vanjski izgled, struktura i dimenzije
Osvježeni Sandero Stepway je dobio novu prednju masku s logom 'DC', oznake DACIA i SANDERO straga, kao i na volanu novi DACIA logo marke. Ukupan dojam je da je ovo relativno jednostavno rješenje donijelo ovom modelu vrlo moderan, posebno dojmljiv izgled.

Sandero Stepway je prepoznatljiv sprijeda po jedinstvenom rebrastom i kupolastom poklopcu motora, kromiranom logotipu Stepway ispod prednje maske i zakrivljenim blatobranima iznad svjetala za maglu.

Prednji i stražnji odbojnici uključuju metalnu zaštitnu kliznu ploču dizajniranu tako da zaštiti izvornu boju od svakodnevnih ogrebotina prilikom vožnje izvan asfaltiranih prometnica. Tu su i velike plastične zaštite blatobrana i posebno ojačana podnožja, odnosno pragovi vrata. Novi Stepway, u odnosu na drugu generaciju, više nema ispušnu cijev izbačenu straga, već ju je stražnja zaštitna ploča dobro prikrila, baš kao da rumunjski proizvođač kaže da to više nije 'in'.

Prednja i stražnja svjetla predstavljaju Dacijin novi LED svjetlosni potpis u obliku slova Y, dajući novom Stepwayu snažan identitet. Prednji LED farovi koji se automatski pale (u položaju ručice AUTO), nude se kao standardni u svim razinama opreme. Oni, prema Daciji, povećavaju noćnu vidljivost tako što povećavaju duljinu snopa zraka za 37 posto (110 m) i širinu za devet posto (24 m) u usporedbi s halogenim kratkim svjetlima prethodne verzije. Tu su i LED svjetla za maglu sprijeda.

Ono što svakako treba istaknuti su uzdužne krovne šine Stepwaya, koje mogu izgledati kao da su jednostavno atraktivna vizualna značajka, ali su također i prilagodljive, odnosno izuzetno praktične. Pomoću ključa smještenog u pretincu za rukavice mogu se jednostavno demontirati u samo nekoliko sekundi i pretvoriti u poprečni krovni nosač sastavljen od dvije prečke nosivosti 80 kilograma, što je isto kao i standardnog krovnog nosača. Ovim sofisticiranim i patentiranim sustavom Dacia pokazuje i da se zalaže za pametne, praktične, jednostavne i pouzdane sustave. Mi smo se naravno odlučili malo poigrati s ovim nosačem i probali ga pripremiti kao da ćemo doista prevesti neki ozbiljniji teret, poput npr. daske za surfanje ili skija. I da, sustav je doista jednostavan i funkcionira u praksi.

Sandero i Sandero Stepway treće generacije su prvi Dacijini modeli koji koriste Alijansinu modularnu platformu CMF-B, prešavši tako s Dacijine platforme M0 druge generacije Sandera. Ova nova struktura Sandera nudi osjetno veću čvrstoću i krutost, povećavajući zaštitu u slučaju sudara, što danas itekako igra bitnu ulogu pri odabiru nekog modela. Konstrukcija je ojačana u motornom prostoru (potpuno novi nosači i nosači u donjoj konstrukciji) i putničkom prostoru.

Osvježeni Sandero Stepway nije doživio nikakve promjene kad je riječ o dimenzijama u odnosu na Stepway treće genracije koji smo isprobali u proljeće 2021., ali nije zgorega ponoviti ono što smo napisali o njegovim vanjskim dimenzijama u odnosu na prethodnu, drugu generaciju: duljina 4099 mm (+10 mm), širina 1848 mm (+87 mm), širina 2007 mm s otklopljenim retrovizorima (+13 mm), visina s krovnim nosačima 1587 mm (-28 mm), međuosovinski razmak 2604 mm (+15 mm), visina od podloge 201 mm (-6 mm).

Naš testni model je imao 16-colne čelične kotače s ukrasnim pokrovima kotača Flexwheel Saria. I da, kada ne biste znali da se radi o plastičnim poklopcima kotača ili popularnim ratkapama, pomislili biste da doista imate aluminijske felge. Naš je testni model bio opremljen ljetnim gumama Continental EcoContact 6 dimenzija 205/60R16. Umjesto rezervnog kotača smanjenih dimenzija, naš je model imao set za opravak guma s kompresorom. Težina Sandera Stepwaya s ovim motorom je između 1077 i 1096 kg, što ovisi o opremi samog modela.

Usporedimo li izgled osvježenog Stepwaya s prethodno voženim iz nove treće generacije, stvarno izgleda puno modernije i prilično elegantnije. Boja našeg testnog modela Stepway je atraktivna doplatna Atacama narančasta metalik boja, koja se lijepo uklapa u prirodni okoliš.

Unutrašnjost
Već smo na hrvatskoj premijeri rekli da je novi Stepway (kao i Sandero) napredovao kvalitetom u svim smjerovima, a to se odnosi i na uređenje interijera kabine. Ovo je sada već jako pristojno i lijepo uređen dizajn putničkog prostora: veća kvaliteta zaslona, materijali, obloga, montaža, ergonomija i dodavanje novih značajki. Dacia navodi kako 'vjeruju da moderni automobili ne bi trebali biti ispunjeni nebitnim značajkama'. Dacia je dizajnirala nove značajke novog Stepwaya u skladu s razvojem glavnih očekivanja kupaca.

Novo je to da su sada na raspolaganju tri razine opreme: Essential, Expression i Extreme.

Unutarnje presvlake čine se doista kvalitetne i izdržljive (naš ovotjedni testni model nema u naslon sjedala ušiveni logotip Stepway) dok obloge vrata i nadzorna ploča imaju narančaste umetke i obrube od tkanine. Tu su i narančasti i kromirani obrubi ventilacijskog otvora.

Standardne značajke uključuju praktičan držač za pametni telefon (koji se može ukloniti, ovisno o verziji), zaslon računala, upravljač s ograničenjem brzine i tempomatom te automatsko aktiviranje farova u svim razinama opreme. Vozači mogu zadržati pogled na cesti i rukama na upravljaču radi svoje udobnosti i sigurnosti.

Što se tiče vozačkog instrumenta, radi se o kombi-instrumentu sastavljenom od dva moderno oblikovana analogna kružna brojača okretaja motora i brzine, uz središnje postavljeni informacijski 3,5-inčni crno-bijeli LCD zaslon u TFT tehnologiji. Ovaj potonji pruža korisne informacije, poput npr. ukupnu prijeđenu kilometražu vozila, ali i odsječak putne kilometraže. Ovaj LCD zaslon nije u boji, ali i monokromatska grafika posve je zadovoljavajuće razine. Na nadzornoj ploči nalazi se površina umotana u tkaninu.

Naš tetni model ima veliki i moderan 8-inčni zaslon osjetljiv na dodir, praktično smješten na vrhu. Zaslon je blago nagnut prema vozaču radi veće vidljivosti i ergonomije i tu nema nikakve razlike u odnosu na testirani Stepway od prije dvije godine. Dizajn je elegantan, a intuitivno sučelje jednostavno za upotrebu kompatibilno je s bluetoothom i sustavima za pametne telefone Android Auto i Apple CarPlay. Oznaka 'car' (automobil) omogućuje pristup određenim ADAS postavkama.

Uz doplatni Media Nav, multimedijski sustav ima ugrađenu navigaciju i bežično povezivanje za Apple CarPlay i Android Auto. U testnom modelu smo imali opcijski Paket multimedija Expression, s funkcijama navigacije, internetskom vezom, radio DAB-om, bluetoothom, USB s opcijom handsfree i komandama na upravljaču, s navigacijskim kartama Istočne Europe.

Dizajn i oblik novih prednjih sjedala pružaju dodatnu udobnost i potporu, uključujući naslone za glavu podesive po visini. Da bi pronašli najbolji mogući položaj za vožnju, vozači mogu prilagoditi visinu svog sjedala (+/- 35 mm), visinu i dubinu upravljača (+/- 2,1° i +/- 25 mm), a mogu odabrati ili pojedinačan (kao u našem testnom modelu) ili središnji naslon za ruke kao opciju.

Ručica mjenjača je kratka i odgovara onoj iz Renaulta Clija, a osim toga čini se da je završna obrada podignuta na višu razinu, od npr. modela Sandero Proud verzije Stepway, pa nema izraženijih rubova koji bi smetali ruci prilikom mijenjanja brzina. Potpuno električni servo upravljač nudi veću udobnost vožnje, posebno za vrijeme tijesnog manevriranja i parkiranja (Dacia navodi podatak o 36 posto manje napora nego prethodna generacija). Presvlake sjedala u našem testnom Stepwayu su dojmljivog dizajna u kombinaciji crna/siva, uz dodatak atraktivnih narančastih i bijelih prošiva.

Kad je riječ o udobnosti putnika, novi Sandero nudi tri stražnja sjedala koja mogu primiti po tri odrasle osobe, iako naravno osoba u sredini možda i neće imati svoju udobnost kao na susjedna dva sjedala. I opet, treba reći da ne treba očekivati čuda jer je riječ o kompaktnom gradskom automobilu B segmenta. Tu je i preklopni naslon stražnjeg reda sjedala u omjeru 1/3-2/3 već od ulazne razine opreme Essential, kao i prtljažnik u obiteljskoj veličini. Volumen prtljažnika je 328 litara, a kad se preklope nasloni stražnjih sjedala, on raste do 1108 l, dok je volumen ispod praktične podnice prtljažnika 78 l.

Treba reći i da kabina Stepwaya udovoljava standardima prostranosti gornjeg segmenta tržišta, pogotovo jer nudi najviše prostora za noge stražnjih putnika s dodatnih 42 mm. Kapacitet prostora za pohranu stvari može doseći 21 litru (porast od 2,5 l) s prostorom za odlaganje ispod središnjeg naslona za ruke volumena 1,4 l (koji mi nismo imali u svom testnom modelu), na prednjim i stražnjim vratima i na stražnjem dijelu prednjih sjedala. Kad smo već kod preklopnog naslona za ruku, u našem testnom modelu on je jednostavne konstrukcije i montirana je na vozačevo sjedalo, što donekle može biti nedostatak za suvozača.

Tu je i automatski klima-uređaj s digitalnim zaslonom, a naš je model imao doplatni Paket Vozač s karticom 'Slobodne ruke', električnom parkirnom kočnicom, zatvorenom središnjom konzolom s naslonom za ruku i prostorom za odlaganje, dok je otvaranje spremnika za gorivo s pomoću gumba.

Treba reći i da naš testni model ima praktičan i efektan, doplatni električni panoramski krov sa sjenilom za sunce. Upravljački prekidač se nalazi na središnjoj konzoli pokraj prekidača električne parkirne kočnice.

Sustavi za pomoć vozaču (ADAS)
Uz modularnu platformu CMF i inovativni elektronički dizajn, Stepway (kao i Sandero) koristi najnovije sustave pomoći vozaču (ADAS) i sigurnosne značajke. Tako pored ograničenja brzine i najnovijeg ESP-a kao standardne značajke i prekidača za upravljanje tempomatom na volanu (ovisno o opciji), novi Stepway ima i najmodernije sustave pomoći vozaču: pomoć pri kočenju u nuždi, upozorenje na mrtvi kut, pomoć pri parkiranju (Paket Sigurnost u našem slučaju), pomoć pri kretanju uzbrdo. Ovaj Paket uključuje: sustav za pomoć pri parkiranju sprijeda i straga; kameru za vožnju unatrag i sustav za nadzor mrtvog kuta.

Senzori pritiska na vratima i akcelerometar mogu otkriti rane bočne udare, omogućujući brzo napuhavanje nove zavjese i bočnih zračnih jastuka, štiteći abdomen, prsa i glavu. Stepway uključuje i sljedeće standardne značajke: šest zračnih jastuka, ograničivači opterećenja sigurnosnih pojaseva, zatezači prednjih i stražnjih sigurnosnih pojaseva i sustav poziva u nuždi (SOS gumb smješten uz svjetlo na stropu). Osim toga, poboljšan je strukturni okvir novih prednjih sjedala, a za bolju zaštitu ugrađeni su nasloni za glavu protiv povratnog udara glave.

Motor 1.0 TCe 90
Što se motora Stepwaya tiče, na raspolaganju su dvije verzije motora: benzinski TCe 90, 1-litreni trocilindrični agregat s turbopunjačem uparen sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem ili CVT bezstupanjskim automatskim mjenjačem; kao i TCe 100 ECO-G, 1-litreni trocilindraš s turbo punjenjem koji osim benzina kao goriva koristi plin (UNP ili LPG), uparen s ručnim mjenjačem sa šest brzina.

Motor u našem testnom Stepwayu je TCe 90, a radi se o trocilindričnom benzinskom turbo motoru obujma 999 cm³ snage 91 KS (67 kW), najvećeg okretnog momenta 160 Nm pri 2100-3750 okr./min. Ovaj motor je uparen sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem, a pogon mu je na prednja dva kotača. Ubrzanje ovog modela od 0 do 100 km/h je 12 sekundi dok mu je krajnja brzina 172 km/h. Što se potrošnje tiče, Dacia navodi podatak od 5,6 l/100 km u mješovitoj vožnji (WLTP), a emisija CO₂ u mješovitim uvjetima mu je 127-128 g/km (WLTP). Naravno, ovaj motor je i osnovni dio već spomenutog bi-fuel pogonskog sklopa oznake 1.0 100 ECO-G.

Riječ je o istom H4D motoru (vjerojatno još malo razvijenijim od prethodnih inačica) koji je na tržište stigao u proljeće 2020., ali u novom Stepwayu (kao i Sanderu) primjetna je bitna razlika, koja nas nije ostavila ravnodušnima, a riječ je o 6-brzinskom ručnom mjenjaču umjesto onog 5-brzinskog na prethodno, gore navedenim, testiranim modelima. Već samo ta promjena je izvrsno rješenje jer motor pri visokim brzinama u šestom stupnju prijenosa radi osjetno mirnije i tiše od prethodnih rješenja. Što se ovjesa Stepwaya tiče, njegov je prednji ovjes pseudo MacPherson s trokutastim ramenima, kao i stražnji ovjes u formi osovine u obliku slova H s programiranim deformiranjem i spiralnim oprugama, što Stepway čine jako udobnim za vožnju.

U novoj liniji Sandera, pa tako i kod našeg Stepwaya, ova je funkcija dostupna za sve inačice. Isključivanjem motora kad je automobil zaustavljen, pritiskom na papučicu kočnice kod automatskog mjenjača sprječava se ispuštanje emisija te stvaranje vibracija i buke. Motor se ponovno pokreće gotovo trenutačno. Stop&Start može se ručno isključiti gumbom na sredini armaturne ploče.

Što reći o Daciji Sandero Stepwayu 1.0 TCe 90?
Našem testnom modelu s TCe 90 motorom ne nedostaje snage, bez obzira što je riječ o tek 91 KS, a treba i naglasiti da je s ovim motorom automobil prilično jumpy, odnosno agilan. Dizajn treće generacije Stepwaya je mnogo više nego što smo uopće očekivali, a naročito u odnosu na prethodnu generaciju Stepwaya testiranu krajem prošle godine. Naravno, ako ste pomislili da s novim Stepwayom možete u terenskoj vožnji izvući nešto više, morati ćete se zadovoljiti samo nekim dizajnerskim naznakama ozbiljnijeg terenca, jer tu nema pogona na sve kotače, reduktora brzina ili nekih blokada diferencijala. No ono što se svakako može reći je da je Stepway izdržljiviji, otporniji na lagana mehanička oštećenja, tvrđi i krući od običnog cestovnog vozila, kojim možete bezbrižnije sići i na laganiji teren. Dimenzije guma našeg Stepwaya 205/60R16 čine ovaj model udobnim, čak i u vožnji makadamom ili šumskim putem.

Kao i kod Sandera, i dalje stojimo pri tvrdnji da je kvaliteta uređenja unutrašnjosti podignuta na višu razinu, a materijali su ugodniji, bolje dizajnirani i kvalitetniji kao kod mnogih današnjih razvikanijih modela. Ono što svakako treba reći, a u što smo se uvjerili nakon tjedan dana testiranja novog Stepwaya - ova nova CMF-B platforma daje stvarno veću krutost i općenito bolji balans cijelog vozila. Kao i kod Sandera, i za Stepway bi se moglo reći da se radi o best-buy automobilu, odnosno najboljem omjeru dobiveno-uloženo. Naročito ako se uzme u obzir to da je Stepway doista atraktivan crossover.

Što se cijena tiče, ulazni model je Stepway Essential 1.0 TCe 90 s ručnim 6-brzinskim mjenjačem koji kreće od 15.900 eura (uključen PDV i PPMV). Stepway Essential 1.0 ECO-G 100 sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem stoji 16.500 eura sa svim davanjima. Najskuplje su verzije s razinom opreme Extreme: 1.0 TCe 90 s ručnim 6-brzinskim mjenjačem kreće od 18.300 eura, 1.0 ECO-G 100 sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem kreće od 18.900 eura.

Cijena našeg testnog modela Stepway Expression 1.0 TCe 90 s ručnim 6-brzinskim mjenjačem sa svim opcijama stoji 19.800 eura sa svim davanjima. Dacia nudi i produljeno jamstvo u trajanju od 5 godina ili 100.000 km po cijeni 371,62 eura.

Support Ukraine