Vozili smo Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 180 7DCT 4WD 48V; moderan, vrhunski dizajniran SUV napredne tehnologije

27 svibnja 2021 - tportal

Vozili smo Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 180 7DCT 4WD 48V; moderan, vrhunski dizajniran SUV napredne tehnologije

Naš testni model imao je četverocilindrični benzinski turbo motor 1.6 T-Gdi s 48-voltnom blagom hibridnom tehnologijom snage lijepih 180 KS (132 kW) i pristojnih 265 Nm najvećeg okretnog momenta

Hyundai je sredinom rujna prošle godine globalno predstavio svoj novi Tucson, četvrtu generaciju kompaktnog SUV-a C segmenta, koju smo nakratko isprobali na hrvatskoj premijeri u siječnju ove godine u dizelskoj verziji 1.6 CRDi ISG 136 7DCT 2WD. Sada smo na svom jednotjednom testu imali priliku voziti model Tucson 1.6 T-GDi 180 7DCT 4WD 48V Premium Plus. Radi se o benzinskoj verziji snage 180 KS s blagom hibridnom tehnologijom, 7-brzinskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom i pogonom na sva četiri kotača HTRAC.

Inače, Tucson se kao ime modela pojavio na tržištu 2004. godine i otada bilježi sjajne prodajne brojke. Ovaj najprodavaniji Hyundaijev SUV na svijetu je u svojoj prvoj generaciji, koja se proizvodila do 2009. godine, ponudio zanimljiv koncept nerazmetljivog gradskog, srednje velikog obiteljskog automobila sposobnog za povremene izlete u prirodu te prihvatljive cijene.

Mnogima se ova kombinacija učinila primamljivom i nije bilo upitno hoće će li se ovaj model nastaviti razvijati u idućim generacijama. Zanimljivo, mnogi će se prisjetiti da se druga generacija Tucsona u nekim zemljama, pa tako i kod nas, prodavala pod oznakom ix35 u periodu između 2010. i 2015. Bilo je to vrijeme kada su i nešto veći Hyundaijevi SUV modeli Santa Fe i Veracruz nosili slovno-brojčano oznake ix45, odnosno ix55.

Ipak, vrlo dobro prihvaćeno ime Tucson vratilo se u trećoj generaciji 2015. godine, koja je usporedimo li ju s prvom generacijom Tucsona bila veliki dizajnerski i kvalitativni odmak. No, nije bilo puno onih koji su vjerovali da će iduća, ova najnovija generacija biti čak i u odnosu na sofisticiranu prethodnu izvedbu Tucsona biti nešto potpuno drugačije. Da, malo je ljudi vjerovalo da bi ova nova četvrta generacija mogla toliko vjerno preslikati ono što nam je pokazao inovativni Vision T Plug-in Hybrid SUV Concept prikazan u studenom 2019. na salonu automobila u Los Angelesu.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije
Ono što smo još 2019. godine mogli vidjeti na Vision T konceptu bila je njegova kaskadna prednja maska s Hyundaijevim potpisom, čija je rešetka otkrila i aktivne zaklopke koje se otvaraju i zatvaraju po potrebi kako bi se poboljšalo hlađenje i aerodinamika.

Ovaj ključni dizajnerski element okružen je i povezan s farovima u stilu bumeranga kako bi stvorio impozantni prednji kraj uz velike bočne usisnike za zrak i široke bokove. Bočna strana je pokazala mnogobrojne plohe koje se međusobno susreću pod oštrim kutovima, kao i nježno zakrivljenu krovnu liniju.

Za razliku od prednjeg kraja, stražnji je puno jednostavnijeg dizajna, sa stražnjim svjetlima, s četiri svjetlosna elementa, povezanim tankom svjetlosnom trakom, dok je sportski krovni spojler smješten gore, a krupna zaštitna terenska ploča odozdo.

Zanimljivo, proizvodna verzija Hyundai Tucsona četvrte generacije otišla je mnogo dalje od koncepta iz kojeg je izvedena, a to nije tako čest slučaj u autoindustriji, koja uglavnom nastoji atraktivnim konceptnim studijama vozila prije svega privući pažnju javnosti. Kada dođe do proizvodne verzije nekog modela mnogo toga s koncepta se izgubi u šumi praktičnih financijsko-tehnoloških razloga. Ne i najnoviji Hyundai Tucson!

Potpuno novi Tucson na tržište dolazi s revolucionarnim i ambicioznim novim izgledom koji prati novi Hyundaijev dizajnerski identitet i smjer 'Sensuous Sportiness'. Ovo je njihov prvi potpuno promijenjeni SUV, kad je riječ o novom dizajnerskom jeziku južnokorejske tvrtke. Njegov 'mišićav stav' kombinira oštre rubove i dinamične proporcije s bogatim površinama, osiguravajući progresivan izgled bez ugrožavanja Tucsonovog robusnog SUV naslijeđa.

Istaknuti geometrijski uzorci poznati kao 'parametrijski dragulji' pojavljuju se u dizajnu čitavog vozila, dajući mu progresivan karakter. Najistaknutiji prikaz ovih parametrijskih dragulja nalazi se na prednjoj masci vozila, gdje parametrijska skrivena svjetla pružaju snažan prvi dojam. ‘Parametarska dinamika’ je revolucionarna i jedinstvena vanjština na samom vrhu SUV dizajna.

Kad su svjetla ugašena, čini se da je prednji dio vozila prekriven tamnim, geometrijskim uzorcima, koji se izgledom ne razlikuju od neprimjetno integriranih LED dnevnih svjetala (DRL) u rešetku. Zahvaljujući vrhunskoj tehnologiji poluzrcalnog osvjetljenja, kada se uključe LED dnevna svjetla, tamni kromirani izgled rešetke pretvara se u oblike nalik draguljima, dajući još privlačniji element i inače elegantnom izgledu Tucsona.

Zahvaljujući povećanim performansama LED modula, sada je bilo moguće osigurati stabilnu snagu i vidljivost LED dioda, a mogla bi imati i lampu nalik dragulju primjenom neizravnog reflektora svjetlosti. Osim toga, vanjska leća koja je iznutra presvučena nikal-kromom (poluogledalo) izgledala je točno poput rešetke hladnjaka dok je isključena, a služi i kao dnevna svjetla i svjetla pokazivača smjera dok je uključena.

Međutim, povećana količina električne energije znači i povišenu temperaturu. Kako bi odgovorio na ovo pitanje, Hyundai je predstavio tehnologiju zaštite od pregrijavanja (OHP). Na ovaj način se sprječava oštećenje dijelova zbog prekomjerne temperature unutar svjetala pomoću senzora temperature na LED svjetlima. Ako senzor prepozna temperaturu koja prelazi zadanu temperaturu, odmah smanjuje količinu snage za regulaciju temperature modula žarulje. Drugim riječima, to je savršena zaštitna mreža koja zadovoljava dizajn, funkciju i trajnost svjetiljke.

Svjetlost od LED diode smještene na dnu svjetlosne vodilice spušta se kroz leću svjetlosne zavjese, tvoreći oblik nalik krilu.

Četvrta generacija Tucsona također je primijenila tehnologiju skrivenog osvjetljenja na svoje stražnje svjetiljke. Višestruki trokutasti dijelovi raspoređeni na lijevoj i desnoj strani vodiča stražnjeg svjetla, koji se protežu vodoravno, nalaze se tamo gdje je prikazan skriveni koncept osvjetljenja. Sive prozirne leće djelomično blokiraju svjetlost izvana kako bi implementirale skrivenu svjetlosnu sliku kada su svjetla isključena. A dok LED svijetli, leća zavjese širi svjetlost široko i ravnomjerno, dovršavajući intenzivan izgled kao da brojni trokuti raširuju svoja krila.

Parametrijski dragulji također se ističu kao istaknuti element dizajna na boku vozila. Isklesane površine stvaraju zapanjujući kontrast između elegantne siluete i oštrog klina, što sugerira kretanje prema naprijed čak i kada mirujete. Zategnuti atletski oblici neprimjetno se stapaju u kutne lukove kotača, gdje aluminijski naplatci pružaju snažan i dinamičan stav.

Straga, široka stražnja svjetla s parametrijskim detaljima skrivenih svjetala nastavljaju dizajnersku temu. Stražnji odbojnik potpuno novog Hyundai Tucsona također integrira detalje parametrijskog uzorka s trodimenzionalnim efektom, zajedno sa sportskim ukrasima.

Tucson (interna oznaka modela NX4) koristi novu N3 platformu Hyundai-Kia grupe predstavljenu 2019. godine, koja omogućava dostupnost hibridnih verzija i koja je osnova Hyundaijevih modela kao što su Santa Cruz (NX4A OB) (2021.-), Santa Fe (TM) (facelift, 2020–), Sonata (DN8) (2019–), Staria (US4) (2021–). Naravno i Kia modela kao što su Carnival (KA4) (2020–), K5 (DL3) (2019–), K8 (GL3) (2021–), Sorento (MQ4) (2020–), ali i novi Sportage (2021.-).

Novi Tucson je sveukupno gledajući veći i širi od svog prethodnika. Njegove dimenzije za europske modele (postoji i verzija s duljim međuosovinskim razmakom za npr. tržište SAD-a) su sljedeće: duljina 4500 mm (+25 mm u odnosu na prethodnu generaciju), širina bez retrovizora 1865 mm (+15 mm), visina s krovnim nosačima 1650 mm (+5 mm), međuosovinski razmak 2680 mm (+10 mm).

Novi Tucson mjeri 170 mm, kad je riječ o visini od podloge. Naš testni model Tucson 1.6 T-GDi 180 7DCT 4WD 48V Premium Plus je težak između 1633 i 1764 kg uključujući vozača (75 kg) i puni spremnik goriva. Volumen prtljažnika kada su uzdignuti nasloni stražnjeg reda sjedala je 546 l (VDA-Norma 211), a kada su preklopljeni nasloni i 1725 l (VDA-Norma 214).

Na našem testnom modelu su bile za Premium Plus razinu opreme standardni 19-colni aluminijski naplatci (7,5Jx19“) sa zimskim Hankook Winter I*cept evo3 x gumama dimenzija 235/50R19.

Unutrašnjost kabine
Već samim ulaskom u kabinu novog Tucsona primjeti se veliki napredak kad je riječ o dizajnu, rasporedu i kvaliteti upotrebljenih materijala. Naravno, naša razina opreme Premium Plus nudi i primjereno profilirana vrhunska preforirana kožna sjedala. Vozačko je sjedalo električno, a suvozačko ručno podesivo. Isto tako ona su i hlađena ili grijana, već prema želji.

Rekli smo već da je novi Tucson veći u odnosu na prethodnu generaciju, a kao rezultat toga, putnici straga mogu uživati u dodatnih 26 mm prostora za noge. Naravno, petero odraslih se mogu lijepo smjestiti u novi Tucson, iako straga u sredini sjedalo nije toliko profilirano kao bočna dva.

Putnici također mogu uživati u ugodnom ambijentalnom osvjetljenju, koje je smješteno u dva bočna džepa središnje konzole, u stanici za bežično punjenje telefona i pretincu za odlaganje stvari u vratima. Nudi 64 boje koje se mogu konfigurirati i 10 razina osvjetljenja, kako bi se uklopile u svako raspoloženje i nudi još više mogućnosti za personalizaciju. I općenito to lijepo izgleda, i tek će oni najzagriženiji uz dosta razmišljanja eventualno naći neke primjedbe.

Ipak, najveća razlika u novom Tucsonu je integracija vodeće tehnologije u segmentu pružajući putnicima napredno i potpuno prilagodljivo digitalno iskustvo. To u slučaju našeg testnog modela uključuje potpuno izvrstan digitalni dvostruki kokpit, koji se može konfigurirati, a sastoji se od nove 10,25-inčne digitalne instrumentne ploče i novog 10,25-inčnog središnjeg AVN-dodirnog zaslona. Nema više fizičkih gumba i tipki, tako da se sve funkcije AVN-a (audio-video i navigacija), grijanja, ventilacije i klimatizacije kontroliraju dodirom, što ga čini prvim Hyundaijevim modelom koji ima konzolu potpuno osjetljivu na dodir. Potpuno novi Tucson također je opremljen najnovijom verzijom Hyundaijevih povezanih automobilskih usluga Bluelink.

Nadograđeni Bluelink nudi, među ostalim, niz novih pogodnosti i usluga za Hyundai kupce, uključujući Connected Routing, Last Mile Navigation i novu značajku Korisničkog profila (User profile). Uz to, korisnici mogu pronaći svoje vozilo, zaključati ga i otključati na daljinu ili pregledati stanje vozila poput razine goriva putem aplikacije Bluelink.

Putnici mogu prilagoditi svoje pojedinačne izbore za infotainment s novom funkcijom za izradu profila korisnika. To omogućuje kupcima da instaliraju do dva glavna računa i jedan račun gosta te učitaju sliku profila putem aplikacije Bluelink. Korisnički profil u oblaku (cloud) pohranjuje korisničke postavke, poput jezika, Bluetootha, postavki za navigaciju i prepoznavanje glasa, kao i njihove omiljene radio stanice. To također omogućuje korisnicima da svoj profil preuzmu u svaki Hyundai automobil opremljen ovom funkcijom.

Apple CarPlay i Android Auto omogućuju korisnicima da jednostavno i ugodno zrcale funkcije svojih iOS i Android pametnih telefona. Ostale značajke infotainmenta i povezivosti na potpuno novom Tucsonu uključuju u našem slučaju Krell premium audio sound sustav s 8 zvučnika, stanicu za bežično punjenje na središnjoj konzoli, kao i prednje i stražnje USB priključke.

Tu je i niz novih praktičnih funkcionalnosti, što uključuje tehnologiju Multi-Air Mode koja se sastoji od kombinacije izravnih i neizravnih otvora za zrak za klimatizaciju i grijanje kako bi se stvorilo ugodnije unutarnje okruženje s nježnijim protokom zraka. Trozonska kontrola klimatizacije sada osim putnika u prednjem dijelu vozila zadovoljava i putnike na stražnjim sjedalima. Ventilirana sjedala sprijeda i grijana sjedala sprijeda i straga pružaju daljnju udobnost i vozaču i putnicima.

Aktivna sigurnost i sustavi pomoći u vožnji
Novi Tucson doista ne oskudijeva s naprednim sustavima za pomoć vozaču i aktivnim sigurnosnim paketom s nizom inovativnih značajki. Opremljen je poboljšanim sustavom sa sedam zračnih jastuka, koji ima novi središnji bočni zračni jastuk u prednjem redu, značajku jedinstvenu za ovaj segment. To sprječava da se vozač i suvozač međusobno ne udare u slučaju sudara, umanjujući rizik od ozbiljnih ozljeda. Kada aktivaciju zračnih jastuka pokrene prednji ili bočni udar, sustav Multi-collision braking automatski aktivira kočnice u nuždi, kako bi se smanjio rizik sekundarnih ili višestrukih sudara.

Potpuno novi Tucson također je opremljen najnovijim Hyundai SmartSense značajkama aktivne sigurnosti i pomoći u vožnji za još više sigurnosti. Naš je testni model opremljen sljedećim funkcijama: FCA-JX (Front Collision Avoidance Assist- Junction) - sustav upozorenja o mogućnosti sudara sprijeda i prilikom skretanja (detekcija vozila, bicikla, pješaka); BCW (Blind-Spot Collision Warning) - sustav upozorenja za vozila u mrtvom kutu; RSA (Rear Seat Alert) - sustav upozorenja za predmete na stražnjoj klupi prilikom napuštanja vozila; SSC (Smart Cruise Control) - inteligentni adaptivni tempomat; BVM (Blind-Spot View Monitor) - prikaz vozila u mrtvom kutu na ekranu na instrument ploči; SVM (Surround View Monitor) - 360°sustav kamera za nadzor vozila; HDA (Highway Driving Assist) - sustav pomoći održavanja razmaka između vozila na autocesti.

1.6 T-GDI Smartstream motor sa 180 KS s 48-voltnom blagom hibridnom tehnologijom
Novi Tucson nudi najširi raspon elektrificiranih pogonskih sklopova u segmentu kompaktnih SUV-ova. S benzinskim i dizelskim 48-voltnim blagim hibridom, potpunim hibridom i plug-in hibridom novi Tucson nudi pet opcija elektrificiranog pogonskog sklopa i dva motora s unutarnjim izgaranjem s četiri opcije izbora prijenosa. Pogonski sklopovi su razvijeni s ciljem smanjenja emisija bez utjecaja na vozne karakteristike.

Općenito, cijela se linija temelji na dva Hyundai Smartstream motora: 1,6-litrenom T-GDi benzinskom motoru i 1,6-litrenom CRDi dizelskom motoru, koji su dostupni s različitim razinama elektrifikacije ili bez njih.

Naš testni model je imao četverocilindrični benzinski turbo motor 1.6 T-GDi s 48-voltnom blagom hibridnom tehnologijom snage lijepih 180 KS (132 kW) i pristojnih 265 Nm najvećeg okretnog momenta pri 1500-4500 okr./min. Snaga na sva četiri kotača se prenosi automatskim 7 brzinskim DCT mjenjačem s dvije spojke. HTRAC tehnologija pogona na sva četiri kotača dostupna u hibridnoj verziji s automatskim mjenjačem omogućuje okretno upravljanje i bolju primjenu okretnog momenta, ovisno o držanju kotača i brzini vozila. Tu je i tipka LOCK, koja zaključava raspodjelu okretnog momenta između prednje i stražnje pogonske osovine.

Za razliku od klasične ručice automatskog mjenjača kod prethodno voženog modela u dizelskoj verziji 1.6 CRDi ISG 136 7DCT 2WD, ovaj put je naš testni model 1.6 T-GDi 180 7DCT 4WD 48V Premium Plus imao 'shift-by-wire' tipku. Kod ovog eSHIFT rješenja putem žice prebacujete se između načina rada vožnje, neutralnog načina, vožnje unatrag i parkiranja jednostavnim i praktičnim tipkama smještenim na središnjoj konzoli. Na raspolaganju su i polugice za ručno mijenjanje brzina na kolu volana.

Rekli smo već da je u našem testnom modelu riječ o 48-voltnoj blagoj hibridnoj tehnologiji, a treba reći i da ona koristi litij-ionsku polimernu bateriju malenog kapaciteta od 0,44 kWh. Benzinski motor 1.6 T-GDI Smartstream motor kao prvi na svijetu opremljen je tehnologijom vremenski promjenjivim upravljanjem otvaranja ventila (CVVD). CVVD optimizira performanse motora i učinkovitost goriva, a istovremeno je i ekološki prihvatljiv. Tehnologija upravljanja ventilom regulira trajanje otvaranja i zatvaranja ventila prema uvjetima vožnje. Ovo je jedini sustav koji može promijeniti trajanje otvaranja ventila tijekom vožnje, ovisno o uvjetima. Tehnologija povećava performanse za 4 posto i učinkovitost u potrošnji goriva za 5 posto, a smanjuje emisije za 12 posto.

Naš model ubrzava od 0 do 100 km/h za lijepih 9,0 s, a krajnja mu je brzina 201 km/h. Kad je riječ o potrošnji goriva, proizvođač navodi kombiniranu prosječnu potrošnju od 7,2 l/100 km (WLTP), kao i prosječnu emisiju CO₂ od 163 g/km (WLTP).

Potpuno novi Hyundai Tucson dostupan je na hrvatskom tržištu već od 174.990 kuna za model Hyundai Tucson 1.6T 150 KS 6MT 2WD Comfort. Ulazni dizelski model je Hyundai Tucson 1.6 CRDi ISG 115 KS 6MT 2WD Comfort po cijeni već od 193.990 kn, dok model Hyundai Tucson Hybrid HEV 1.6T 230 KS 2WD 6AT kreće s cijenom od 229.990 kn. Naš testni model 1.6 T-GDi 180 7DCT 4WD 48V Premium Plus sa svom dodatnom opremom stoji 299.806 kn.

Kao i svi Hyundai modeli tako i potpuno novi Hyundai Tucson dolazi s jedinstvenim jamstvenim paketom na tržištu: 5 godina jamstva bez ograničenja kilometraže za nova Hyundai vozila uključujući i 5 godina jamstva mobilnosti te 5 godina preventivnih pregleda vozila.

Vijesti po temama

a1ACEAalfaalfa romeoAlfa Romeo 4CAlfa Romeo GiuliaAlfa Romeo StelvioAlfa Romeo TonaleAlpinaalpinealpine a110amazonAston MartinaudiAudi A3Audi E-tronAudi R8Audi RS3Audi Rs5Audi RS6Audi SQ8AustraliaAustrijaautiautobusautocestaautocesteautoindustrijaautomobilautomobiliautomobilska industrijaautoškolaBentleybenzinbikebikesbmwBMW 3 seriesBMW 4 SeriesBMW 7 SeriesBMW 8 SeriesBMW i3BMW i4BMW M2BMW m3BMW M4BMW M5BMW X3BMW X7boatboatsBosna i HercegovinabrabusbrzinaBugattiburacampercamper vanCentar za vozila HrvatskecestacestarinacesteChryslercijenacijenecitroenCItroen BerlingoCitroen C3citroen c4classicscrash testcrossoverCustom carCVHdaciaDacia DusterdaimlerDalmacijaDetroit Auto ShowdieselDiesel bandiesel scandaldieselgateDizeldizelašidrag raceDucatiDugopoljeDysonelectricelektrična vozilaelektrični automobilelektrični automobiliEUeuropeEuropska komisijaeuropska unijaevFCAferrarifiatFiat TipoFiskerfordFord F-150Ford FiestaFord FocusFord MustangFord PumaFord RangerFord TransitFrankfurt Motor ShowfunnygenesisGeneva Motor ShowgermanyGMgorivoGrand TourgranicagumegužvehacHAKHarley-DavidsonHoldenhondahow toHrvatskaHrvatske cestehybridhydrogenhyundaiHyundai KonaHyundai Santa FeHyundai TucsonIgor NešićistraživanjejaguarjeepJeep WranglerJeremy ClarksonkamerekamionKaznakazneKiaKia SorentoKia SportageKia StingerkoenigseggkoronakrizakoronavirusKTMkupnjalamborghiniLamborghini Uruslancialand roverLand Rover DefenderLexusmarin kameničkiMaseratiMate RimacmazdaMazda CX-30mclarenmercedesMercedes SprinterMercedes X-Classmilan bandićmitsubishiMotociklimotorcyclemotorsportMUPnesrećaNikolanissanNissan ArmadaNissan LeafNissan QashqaiNissan TitanNjemačkanovi automobiliNovskaOff-roadoffroadOleg ButkovićopelOpel AstraOpel ComboOpel CorsaosiguranjeOsijekParis Motor ShowparkiranjePDVpeugeotpeugeot 2008peugeot 208Peugeot 3008Peugeot 308Peugeot 5008Peugeot 508pickuppolandPolestarpolicijapolovni automobiliporezporeziporschePorsche 911porsche panameraPorsche TaycanposkupljenjepotrespožarprekršajiprodajaProdaja automobilaprodajni saloniprometprometnaprometna dozvolaprometna nesrećaPrometne kazneprometne nesrećePSAPularabljenirabljeni autirabljeni automobilRabljeni automobiliradoviramrecallrecreational vehiclerecreational vehiclesregistracijaRemetinečki rotorrenaultRenault ClioRenault DusterRenault KadjarRenault MeganeRenault Zoerent a carRichard HammondRijekarimacrimac automobiliRimac C_TwoRimac NeveraRivianRivian R1romeorotorRVsafetyScaniaSeatSeat Leonself-driving carservisŠibenikskodaSkoda EnyaqSkoda ENYAQ iVSkoda KaroqSkoda KodiaqSkoda OctaviaSkoda ScalaSlavonski BrodSljemeSlovenijasmartSplitspy shotsSrbijastarost vozilaStellantissubarusudarsupercarssuvSuzukitechnologytehnički pregledteslaTesla Model 3test rabljenogtoyotaToyota SupraToyota TacomaToyota YaristrajekttrošarinatrošarinetrucktržišteTržište automobilatuningtvornicaukUmagunos automobilaUSAvanVaraždinVelika BritanijaVelika GoricaVolkswagenVolkswagen ArteonVolkswagen GolfVolkswagen ID.4Volkswagen PassatVolkswagen Tiguanvolvovozačivozačka dozvolavozački ispitvozilaVOZNI PARKvožnjavwVW ArteonVW Atlasvw beetleVW GolfVW Golf VIIIvw jettaVW PoloVW T-CrossVW T-RocYachtYamahayugoZadarZagrebZagreb Auto Showzakonzakon o sigurnosti prometa na cestamazastavazimske gume