Nova generacija francuskog kompakta, novi Peugeot 308, nedavno je stigao na hrvatsko tržište, a mi smo ga isprobali u reprezentativnoj Hybrid 180 e-EAT8 GT izvedbi. Iza te se oznake krije najraskošnije opremljen plug-in hibrid sa 180 konjskih snaga iz PureTech motora koji radi uz električni motor od 81 kW. Uz taj punjivi hibrid s cijenom od 324.400 kn (340.914 kn s dodatnom opremom) u ponudi je i snažniji, s 225 konja. Baterija mu je kapaciteta 12,4 kWh, a doseg pri isključivo električnoj vožnji iznosi 73 kilometra. Hibridni Peugeot 308 preko wall boxa napuni se za sat i 55 minuta, preko obične kućne utičnice za oko sedam sati. Cijene nove 308-ice kreću od 182.990 kuna, za benzinsku izvedbu Active Business PureTech 110.
Hibridni pogon znači i serijski automatski mjenjač s osam stupnjeva prijenosa. Radi gotovo neprimjetno i podiže razinu komfora u vožnji, kojem doprinose i odlična sjedala te vrhunska zvučna izolacija. Vozačima koji udobnost stavljaju za nijansu ispred dinamike svidjet će se i nešto mekši ovjes. Snage nam, naravno, nije nedostajalo. Ubrzanja su odlična, ovaj hibrid agilan je i upravljiv. Snaga se prenosi na prednju osovinu. Driver sport sustav omogućava i dinamične opcije vozila, odnosno promjenu odziva papučice gasa i upravljača te personaliziranje instrument ploče. Nova generacija Peugeotova kompakta odlikuje se upečatljivim dizajnom sa snažnim primjesama luksuza. U putničkoj kabini primjetno je povećanje raspoloživog prostora, što se može zahvaliti i presloženim dimenzijama. Novitet je od prethodnika 11 centimetara duži (436 cm) i dva centimetra niži (144 cm). Razmak među osovinama mu je 5,5 cm veći (267,5 cm), a u prtljažnik prima 412 do 1323 litre.
Korišteni materijali su kvalitetniji, ergonomija bolja. Novi Peugeot i-Cockpit izgleda još modernije. Dorađen je te sada sadrži i-Connect Advanced, intuitivan, povezan i napredan multimedijski sustav. Ekran na dodir reagira brzo, prikaz je jasan, slika sa stražnje kamere kristalno čista. Peugeotova 10-inčna digitalna instrumentna ploča dio je već i osnovnog paketa opreme. Mnogi sustavi za pomoć u vožnji dolaze serijski već od početne razine, a bogata GT oprema ima ih gotovo sve. Valja spomenuti aktivni nadzor mrtvog kuta i prometa straga, aktivni tempomat, kameru za vožnju unatrag, pomoć pri parkiranju s vidnim poljem od 360 stupnjeva, automatsko kočenje u slučaju opasnosti, pomoć pri zadržavanju u voznoj traci, full LED Matrix automatska svjetla, i-Cockpit s 10” 3D digitalnom instrumentnom pločom, automatski dvozonski klima-uređaj, parkirne senzore, audio sustav s 10” HD dodirnim zaslonom.
Povezane vijesti