Pod povećalom: Pet stvari kod nove Dacije Jogger koje hvalimo i pet koje su nas manje oduševile

1 mjesec,1 tjedan ago - 5 travnja 2022, JutarnjiList
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Vozili smo Daciju Jogger, specifičan spoj karavana, monovolumena i crossovera, iznimne prostranosti i polivalentnosti

Prodaja rumunjskog hita je krenula po cijeni od 121.900 kuna, s turbobenzincima 1.0 od 100 KS s tvorničkim plinom te sa 110 KS. Na isporuku se čeka šest mjeseci, a prvi kupci dobivaju jamstvo na pet godina.

Podsjetimo, za volan Dacije Jogger, zanimljivog noviteta s ulogom višestruke zamjene za umirovljene karavanski Logan MCV, Dokker i Lodgy sjeli smo još početkom godine na globalnoj novinarskoj prezentaciji u Francuskoj, o čemu smo tada i izvijestili. Jogger je već tada potaknuo veliko zanimanje hrvatske vozačke javnosti i dosad je “na neviđeno” naručeno 350 primjeraka, više od pola kvote predviđene za čitavu ovu godinu. Sada je i službeno stigao na hrvatske ceste.

Prvo i osnovno, ponovno smo se osvjedočili da na cesti izaziva pozornost, barem kad je u pitanju model koji smo vozili, u najskupljoj opremi Extreme i smeđoj metalik boji Terracota (doplata 3500 kuna).

Prednja LED dnevna svjetla koja podsjećaju na Lamborghinijev potpis i stražnja u prelomljenoj vertikali, čime neodoljivo podsjećaju na Volvo, sjajno su uklopljena u izduljenu i povišenu bočnu siluetu koja odlično pokazuje specifičnu koncepciju objedinjenih svojstava praktičnog karavana, prostranog monovolumena i na lošim cestama korisnog crossovera.

Unutrašnjost je izvedena u klasičnom stilu Dacije, s vizualnim uzorom u Sanderu i materijalima koji neće biti po volji onima koji su navikli na luksuznija vozila. Međutim, kao i u Sanderu i Dusteru, izgledaju vrlo korektno, a pritom ostavljaju dojam robusnosti i trajnosti. Prostranost je gotovo ekstremna, a nude se i varijante sa sedam sjedala (doplata 6600 kuna). I nekima posebno važno - Jogger je jedini auto na tržištu sa sedam sjedala i cijenom ispod 200 tisuća kuna. Treći red sjedala može se i izvaditi, čime se dobiva prostor dugačak preko dva metra.

Motori, trocilindarski 1.0 turbobenzinski sa 110 KS, odnosno 100 KS s tvorničkim plinom korektno su brzi i živahni, što nije čudno kad se zna da masa 4,55 metra dugačkog auta iznosi svega 1200 do maksimalnih 1330 kilograma. Za normalnu vožnju, sasvim su OK i pristojno brzi.

Ovisno o snazi motora i broju sjedala, a time i ukupnoj masi, stotku uhvati od 11,5 do 13,2 sekundi, a postiže 172 do 180 km/h. Na autocesti od Zagreba do Rijeke, s dvije osobe u autu, vrlo korektno je držao pristojno brz ritam, a jesu li ti konji dovoljni i kad Jogger vozi četiri osobe i popunjen prtljažnik, pokazat će se kad dođe na test. Dizelaša nema, i to je šteta.

Cijene startaju na 121.900 kuna (oprema Essential, sa 100 KS i plinom), ali - bez klime (doplata 3000 kuna). Radio, info ekran 3,5”, prednje prozore na struju, automatsko kočenje i putno računalo ima. Klasičan benzinac sa 110 KS skuplji je 2000 kuna. Oprema Comfort (klima, multimedija 8”, senzor kiše, senzori, podesiv volan i po dubini, tempomat, modularni krovni nosači…) starta na 135.400 kuna, a šminkerska Extreme (aluminijski naplaci, naljepnice, posebne presvlake, grijani retrovizori na struju, automatska klima...) koja vizualno i funkcionalno ponajbolje odgovara Joggerovoj ideji, na 142.900 kuna.

Prvi kupci dobivaju na poklon jamstvo na pet godina, na isporuku se čeka šest mjeseci, a jedina boja bez doplate je ledeno bijela. Jogger je, kad se sve zbroji i oduzme, kao i svaka Dacia, jedan od prvaka omjera uloženog i dobivenog i pritom vrijedi izdvojiti nekoliko elemenata.

Prije svega, što nam se dopalo?

1. Moderan izgled. Prednji dio izveden je u poznatom stilu Dacija nove generacije, ali u sklopu s koncepcijom povišenog karavana i nešto manjim vjetrobranom poprima mrk, pomalo zlokoban izgled ozbiljnog auta. Straga poglede privlače velika vertikalna svjetla u Volvo stilu. Oprema Extreme je must have ako se želi imati trendovski izgled auta.

2. Odlična prostranost. Jogger već izvana izgleda velik, ali tek sjedanjem za volanom i pogledom unatrag shvaćaju se razmjeri prostranosti. U tom smislu pravi je zamjenik Lodgyja. Osovinski razmak mjeri čak 2,9 metara, dužina 4,55 i širina 1,8 metara pa komocija vlada u svim smjerovima. I u izvedbi sa sedam sjedala na stražnja dva ima dosta mjesta. Stopala se naime, mogu podvući pod sjedala.

3. Dobra varijabilnost. Drugi red sjedala može se preklopiti u dva dijela, a izvedbe s tri reda omogućuju vađenje stražnja dva pomoćna sjedala, pojedinačno ili oba. U naslone prednjih sjedala ugrađeni su i preklopni stolići. Prtljažnik u izvedbi sa sedam sjedala broji 160 litara (ako su preklopljena 565 litara), a s pet sjedala čak 708 litara. Interijer ima i dosta pretinaca, ukupno 21 litru.

4. Dušu dao za lošu cestu. Dacije su poznate kao robusniji automobili s čvrstim komponentama ovjesa koje dobro trpe loše ceste, pa i puteve izvan makadama. Udobnost pritom daje velik osovinski razmak, a podnica dignuta na 20 centimetara od tla dodatni je bonus. Duster, primjerice, ima odmak od 21 centimetra.

5. Odličan omjer uloženo i dobiveno. Jogger nije luksuzan, već moderno racionalan automobil odličnog izgleda. Dobro je, čvrsto složen i obilato prostran. Ima korektne motore, među kojima je posebno zanimljiv onaj s tvorničkom plinskom instalacijom (100 KS). Količina svega što daje za svoju cijenu čine ga zanimljivim izborom.

Međutim, ima stvari koje smo pri prvom susretu uočili, a nekima možda neće biti po volji:

1. Širok ulazni prag. Kad se otvore vrata, primjećuje se dosta širok prag. Vizualno daje na ozbiljnosti, ali kontakt s potkoljenicom prilikom ulaska u auto često je neizbježan. U slučaju lošeg vremena treba biti spreman na jači iskorak kako se hlače ili čarape ne bi uprljale.

2. Povoljna cijena traži kompromise. To znači da su standardi materijala i zvučne izolacije nešto niži nego kod modernih automobila ovih gabarita. Plastika doduše, nije neugledna, izgleda solidno i tek dodir pod prstima odaje niži standard izvedbe. Širinom armature prostire se i tekstilni dio, što zgodno djeluje. Nešto veća buka podvozja pri sporijoj i karoserije pri bržoj vožnji pokazuje da se pri zvučnoj izolaciji malo prištedjelo.

3 Nema dizel motora. Šteta, jer bi zbog dobrog okretnog momenta, pa i potrošnje još manje od malih benzinaca, bolje odgovarao Joggerovoj koncepciji. Za utjehu, 2023. dolazi 1.6 hibrid s dva elektromotora, poznat iz Renault Clija. Imat će 140 KS i bateriju kapaciteta 1,2 kWh, koja će omogućavati da se dio vožnje u gradu obavlja samo na struju.

4. Relativno malo stražnje staklo. Izvana možda ne izgleda tako, ali kad se sjedne za volan i pogleda u unutrašnji retrovizor uočava se povišen rub stražnjeg stakla. Donekle umanjuje preglednost, jer auto koji straga vozi približen Joggeru nije uvijek potpuno vidljiv.

5. Prva oprema nema klimu. Kod Dacije smo to navikli, ali u slučaju Joggera se radi o dobrom komadu modernog auta, koji stremi kupcima malo većih očekivanja, pa se klima i u početnoj opremi podrazumijeva. Doplata iznosi 3000 kuna.