Otkako je ujesen 2021. predstavljen Dacia Jogger, posljednji potpuno novi model u gami ovog vrlo ambicioznog proizvođača u sklopu Renault grupe, u nekoliko smo se prilika uvjerili u njegove sposobnosti. Posljednji puta je to bilo na premijeri najnovijeg pogonskog sklopa Hybrid 140, no iako je to sjajno tehničko rješenje za ovaj model ipak nam se čini da je ulazna verzija benzinskog 1.0 TCe 110 motora i dalje zanimljivija prosječnom domaćem kupcu.
Stoga smo na sedmodnevnom testu imali najopremljeniju benzinsku verziju Joggera oznake Extreme 1.0 TCe 110 sa 7 sjedala. Ovo svestrano obiteljsko vozilo, kombinacija prostranog karavana s crossoverskim kvalitetama, stvoreno je za svakodnevicu i avanturu. Ne treba niti reći da je veliki adut Joggera upravo njegova mogućnost komotnog smještaja i prijevoza sedmero putnika.
Koliko je Dacia Jogger napravio u samo godinu dana otkako se pojavio na tržištu u ožujku 2022. govori podatak da je zabilježio više od 83.000 narudžbi i više od 56.800 registracija od lansiranja. U manje od godinu dana, Jogger je postao drugi najprodavaniji automobil privatnim kupcima u C-segmentu, isključujući SUV vozila u Europi (21 država).
Prodajne brojke govore kako se dvije trećine kupaca Joggera odlučilo za Dacijinu LPG (UNP) stručnost odabirom motora ECO-G 100. Štoviše, dvije trećine kupaca odabralo je najvišu razinu opreme za svoje vozilo, dok je pedeset pet posto kupaca odabralo je verziju sa sedam sjedala.
Vanjski dizajn, struktura i dimenzije
Dacia Jogger djeluje vrlo moćno i dizajenrski vrlo privlačno. Njegov prednji profil ističe se širokom i prepoznatljivom maskom, snažnim blatobranima koji guraju kotače prema uglovima karoserije i isklesanim vodoravnim poklopcem motora. Trenba reći i to da smo mi na testu imali model koji je bio aktualan prije dolaska na tržište Dacia modela s novim dizajnerskim detaljima kao što su to nova prednja maska, oznake straga i novi natpis 'DACIA' na volanu te novi, moderni logo marke 'DC'. No i ovako je Jogger dizajnerski prilično zanimljiv.
Kotači postavljeni u ravnini s blatobranima i stražnji spojler zaslužni su za dinamičan izgled, istovremeno naglašavajući stražnje blatobrane zbog čega automobil djeluje stabilno i uravnoteženo.
Prednja i stražnja svjetla utjelovljuju Dacijin svjetlosni potpis u obliku slova Y, pri čemu su prednja dnevna i kratka svjetla izvedena u LED tehnologiji. Osim što smanjuju potrošnju, LED svjetla jamče snažnije osvjetljenje i bolju vidljivost danju i noću.
Dizajneri i inženjeri poboljšali su aerodinamičnost modela. Jogger ima nakošen krov, aerodinamičnu podnicu, pokretna prednja zakrilca i ležajeve koji smanjuju trenje. Sva ta poboljšanja pridonose manjim emisijama CO2 i većoj uštedi goriva.
Ručice vrata odlikuju se uglađenim i ergonomičnim dizajnom. Gumb za otvaranje motoriziranog poklopca prtljažnika na praktičan je i elegantan način ugrađen u njegov donji dio, dok je zbog okomitih stražnjih svjetala maksimalno iskorištena širina vrata prtljažnika za lakši utovar.
Kad je riječ o strukturi, Jogger je konstruiran na suvremenoj CMF-B platformi, arhitekturi nove generacije Dacijinih vozila i u samom je središtu njihove strategije za modele iz B i C segmenta. Dacia Jogger ima jedinstven središnji i stražnji modul kojim postiže duljinu od 4547 mm pa se može pohvaliti prostranošću i svestranošću modela iz C-segmenta.
Budući da je konstruiran na suvremenoj platformi i ojačan vrlo otpornom i krutom karoserijom, Jogger sjajno odolijeva udarcima. Strukturna poboljšanja uključuju ojačani blok motora (bočni nosači i spušteno podvozje) i putnički prostor. Senzori pritiska na vratima povezani s akcelerometrom rano prepoznaju da je došlo do bočnog sudara i tako ubrzavaju aktivaciju zračnih zavjesa i bočnih zračnih jastuka te sprječavaju nastanak ozljeda u predjelu trbuha, prsa i glave.
Jogger svoj pustolovan izgled duguje krovnim nosačima, izraženim lukovima blatobrana i visokom razmaku od tla (200 mm kada je vozilo neopterećeno) zahvaljujući kojima se bez problema može nositi s lakšom terenskom vožnjom. Napomenimo kako naš testni Jogger ima krovne nosače koji se jednostavno pričvršćuju. Postavljeni uzdužno upotpunjuju dizajn vozila i ne utječu na aerodinamičnost, dok u poprečnom položaju mogu prevesti teret do 80 kg (bicikle, skije, krovne kovčege i drugo). Ovaj domišljati sustav, koji smo vidjeli na modelu Sandero Stepway, u potpunosti je usklađen s načelima marke: pametan je, praktičan, jednostavan i ekonomičan.
Što se tiče vanjskih dimenzija, one su sljedeće: duljina 4547 mm, širina 1784 mm (s otvorenim retrovizorima 2007 mm), visina od 1674 do 1691 mm (s krovnim nosačima), međuosovinski razmak 2897 mm. Ukupno gledajući, veliki međuosovinski razmak, prostor za glavu i okomiti stražnji kraj (okomita stražnja svjetla, iznimno širok poklopac prtljažnika i niski utovarni prag) zaslužni su za obilje putničkog i prtljažnog prostora.
Većom duljinom stražnjih vrata i duljom linijom bočnih prozora (40 mm) olakšan je pristup stražnjim sjedalima. Sa svojom duljinom Jogger je najdulji model u ponudi marke. Njegove izdašne, a opet kompaktne dimenzije odgovor su na zahtjeve obitelji koje traže svestrano vozilo za svakodnevnu upotrebu.
Ograničena serija modela Jogger nosi naziv Extreme (kao u našem slučaju) i ističe se još naglašenijim terenskim stilom. Dostupna je u četiri boje karoserije: biserno crnoj, sivoj boji škriljevca, sivoj Moonstone i smeđoj Terracotta (u našem slučaju).
Crni krovni nosači, retrovizori i aluminijski naplatci još više dolaze do izražaja zahvaljujući prednjoj i stražnjoj zaštiti podvozja u sivoj boji Megalith. Posebna serija Extreme ističe se i naljepnicama s imenom na prednjem kraju i naplatcima. Pragove krase posebne zaštitne trake specifične za tu inačicu. Tu je i shark antena na krovu straga.
U kabini Joggera u drugom redu smještena su tri sjedala preklopiva u omjeru 2/3 : 1/3, dok se u trećem redu nalaze dva pojedinačno preklopiva sjedala koja se mogu i izvaditi. Dacia Jogger ima teretni kapacitet do 2094 litre.
Izvedba s pet sjedala ima kapacitet od 708 dm³ (mjereno do vrha poleđine sjedala, prema normi VDA). Dok naša testna verzija sa sedam sjedala ima kapacitet od 160 dm³ i 565 dm³ s preklopljenim trećim redom sjedala (prema normi VDA). Budući da je prtljažni prostor visok (661 mm) i dugačak (1100 mm), u njega će s lakoćom stati dječja kolica ili guralica bez rastavljanja. Jednostavnim uklanjanjem sjedala iz trećeg reda moguće je prevesti i opremu za planinarenje, alate ili kućne ljubimce.
Naš testni Jogger je težak 1205 kg, a najveća ukupna težina vozila sa 7 sjedala je 1862 kg. Najveća masa nekočene prikolice iznosi 640 kg, a najveća masa kočene prikolice 1200 kg.
Jogger je opremljen velikim naplatcima i gumama visokog profila zbog kojih djeluje robusno. Kotači su dostupni u izvedbi s čeličnim kotačima s pokrovima Flexwheel elegantnog dizajna s perforacijama ili kao aluminijski naplatci. Naš je testni model u razini opremi Extreme imao prilično dojmljive 16-colne crne aluminijske naplatke 'MAHALIA BLACK' sa zimskim gumama Hifly Win-turi 212 dimenzija 205/60 R16 92H.
Unutrašnjost kabine
Uz svoje gore navedene dimenzije Jogger je najprostraniji model na tržištu. Udobnost svih putnika je, rekli bismo, osigurana. Sjedala svojom visinom (+55 mm između prvog i drugog reda te +25 mm između drugog i trećeg reda) također pridonose udobnosti. Drugi i treći red sjedala jednako su udobni kao i prvi te pružaju obilje prostora za stopala i koljena.
Sjedala su oblikovana tako da pruže odgovarajuću potporu vozaču i putnicima. Vozač tako može podesiti visinu sjedala (+/- 35 mm) i upravljača (+/- 20 mm). Opcijski je dostupna i prilagodba upravljača po dubini (+/- 25 mm) te središnji naslon za ruke s prostorom za pohranu.
Pristup trećem redu sjedala u Daciji Jogger iznimno je jednostavan, ponajviše zahvaljujući sklopivom drugom redu sjedala. Prostor za glavu (855 mm) i koljena (127 mm) u trećem redu jedan je od najvećih na tržištu osobnih vozila za sedam putnika, što znači da se ondje može udobno smjestiti dvoje odraslih putnika.
Naša testna verzija s tri reda sjedala može prevesti do 7 odraslih putnika. Drugi red opremljen je i dvjema ISOFIX pričvrsnim točkama za dječje sjedalice. Putnici u trećem redu uživat će u pojedinačnim sjedalima, naslonima za ruke i bočnom prozoru za prozračivanje koji omogućuje bolji pogled na cestu. Prvi i drugi red sjedala imaju vlastito stropno svjetlo. Treći red sjedala serijski je opremljen prozorima s kosim otvaranjem kako bi se osiguralo prirodno prozračivanje.
Ovo istinski svestrano vozilo može se konfigurirati na čak 60 načina. Jogger nudi 24 l prostora u pretincima za pohranu raspoređenim po cijeloj unutrašnjosti, što je dovoljno za sve putnike – uključujući i one u trećem redu. Glavni su pretinci 7-litreni pretinac za rukavice, pretinci u vratima sprijeda i straga u koje stane 1-litrena boca, 1,3-litreni zatvoreni pretinac središnje konzole i šest držača čaša.
Kako bi prijevoz i pohrana različitih predmeta bili jednostavni i sigurni, prtljažni prostor opremljen je elastičnim trakama i četirima prstenovima za pričvršćivanje tereta. Dacia Jogger opremljen je i trima kukicama za pričvršćivanje: dvama u prtljažniku i jednom na prednjoj klupi (idealno za odlaganje torbi). Može imati do tri 12V utičnice, od kojih je jedna u prtljažniku.
Dacia Jogger je dostupan s tri opcije multimedijskog sustava kako bi svatko mogao izabrati pravu za sebe: pametni sustav Media Control može se koristiti u kombinaciji s pametnim telefonom i bez njega, Media Display dostupan je sa 8-inčnim dodirnim zaslonom, dok Media Nav omogućuje navigaciju s pomoću pametnog telefona te bežično zrcaljenje.
Dacia Jogger ima informacijski 3,5-inčni crno-bijeli LCD zaslon između analognih mjerača u TFT tehnologiji. Serijska oprema uključuje i komande na upravljaču za tempomat i graničnik brzine te automatska svjetla. Dacia Jogger nudi niz dodatne i opcijske opreme: grijana prednja sjedala, automatski klima-uređaj s digitalnim zaslonom, karticu 'Slobodne ruke' s funkcijom daljinskog otključavanja prtljažnika, automatsko uključivanje svjetla, automatske brisače, elektroničku parkirnu kočnicu, kameru za vožnju unatrag, sustav za nadzor mrtvog kuta te prednje i stražnje parkirne senzore.
Naš je model imao doplatni Paket MULTIMEDIJA, koji uključuje mulimedijski sustav MEDIA NAV s 20 cm (8") ekranom na dodir, radijem DAB, USB, AUX i mogućnošću telefoniranja bez ruku s komandama na upravljaču, Navigacija uključuje kartografiju Istočnr Evrope.
Ozračje u unutrašnjosti u verziji Extreme još više podižu kromirane sive trake uzduž obloga prednjih vrata. Uklonjivi nosač pametnog telefona dostupan je serijski. Popis sveobuhvatne opreme uključuje kameru za vožnju unatrag, klima-uređaj i karticu za zaključavanje/otključavanje vozila bez upotrebe ruku.
Drugi red sjedala ima dva sklopiva stolića s držačima čaša. Stolići se mogu produljiti do 70 mm kako bi odgovarali potrebama svih putnika. Dacia Jogger Extreme opremljena je shark antenom, tepisima za svaku klupu i gumenom zaštitnom oblogom prtljažnika.
Sigurnosni sustavi Joggera
Sustav za pomoć pri naglom kočenju je aktivan od 7 do 170 km/h. Ovaj sustav preko prednjeg radara računa udaljenost od vozila ispred vas (od 7 do 80 km/h za nepokretna vozila). Kada se krećete raskrižjem brzinom između 7 i 25 km/h s uključenim pokazivačem smjera, sustav prepoznaje nadolazeća vozila koja se kreću brzinama između 30 i 55 km/h.
Uoči li opasnost od neizbježnog sudara, vozača će upozoriti vizualnim i zvučnim signalom. Sustav će zatim: pojačati snagu kočenja u slučaju da vozač nedovoljno snažno zakoči te i dalje postoji opasnost od sudara; snažno zakočiti ako vozač sam to propusti učiniti.
Sustav nadzora mrtvog kuta je aktivan od 30 km/h do 140 km/h i upozorava vozača na opasnost od sudara s drugim vozilom koje se nalazi pokraj ili iza vozila. Četiri ultrazvučna senzora (dva straga i dva sprijeda) prepoznaju druga vozila u mrtvom kutu, uključujući motocikle. Prepozna li sustav drugi objekt u mrtvom kutu, aktivirat će LED svjetla na odgovarajućem retrovizoru.
Sustav za pomoć pri parkiranju čine četiri ultrazvučna senzora sprijeda i straga, kamera za vožnju unatrag i dinamičke linije za navođenje. Uključuje zvučna i vizualna upozorenja koja manevriranje pretvaraju u dječju igru.
Sustav za pomoć pri kretanju na uzbrdici održava pritisak na kočnici dvije sekunde kako bi spriječio pomicanje vozila unatrag na uzbrdici, a vozaču pružio dovoljno vremena za pomicanje stopala s papučice kočnice na papučicu gasa.
Treba naglasiti kako su u Joggeru serijski ugrađeni graničnik brzine i sustav elektroničkog nadzora stabilnosti (ESC) najnovije generacije, kao i automatska prednja svjetla.
Sustav za pomoć pri kretanju na uzbrdici održava pritisak na kočnici dvije sekunde kako bi spriječio pomicanje vozila unatrag na uzbrdici, a vozaču pružio dovoljno vremena za pomicanje stopala s papučice kočnice na papučicu gasa.
Treba naglasiti kako su u Joggeru serijski ugrađeni graničnik brzine i sustav elektroničkog nadzora stabilnosti (ESC) najnovije generacije, kao i automatska prednja svjetla.
Benzinski motor 1.0 TCe 110
Dacia Jogger odnedavno ima na raspolaganju tri motora; 1,0-litreni benzinski motor TCe 110, dvogorivni benzinsko-plinski motor ECO-G 100 te novi Hybrid 140, provjereni samopunjivi hibridni sklop.
Naš je testni model imao benzinski motor TCe 110 i 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. TCe 110 je jednolitreni (999 cm³), trocilindrični turbomotor s izravnim ubrizgavanjem (oznaka H5D) koji razvija 109 KS (81 kW). Zahvaljujući aluminijskom bloku motora teži manje, a okretni moment mu je 200 Nm pri 2900 – 3500 okr./min.
S ovim motorom testni Jogger ubrzava od 0 do 100 km/h za 11,2 s (verzija sa 7 sjedala), dok verzija s 5 sjedala ubrzava za 10,5 s. Krajnja brzina mu je 180 km/h.
Njegova varijabilna faza otvaranja ventila, pumpa za ulje promjenjiva obujma i uporaba različitih visoko učinkovitih materijala pridonijeli su snažnijim performansama i manjoj potrošnji goriva. Ugrađena ispušna grana, filtar krutih čestica i središnja brizgaljka pomažu smanjiti emisije CO2. Potrošnja motora TCe 110 u mješovitom ciklusu vožnje (WLTP) kreće se od 5,7 l / 100 km, a emisija CO2 u kombiniranim uvjetima 127-129 g/km (sve WLTP).
Iako više nije najsnažniji motor Dacije ovaj je benzinac solidno jak, možda ne za neku bržu sportsku vožnju, pogotovo nakon što smo isprobali najnoviju hibridnu verziju od 140 KS. U vožnji uzbrdicom, naročito kada je u automobilu sedmero odraslih, možda će vam nedostajati snage, ali daleko od toga da je to uobičajena situacija iz koje se ne bi glatko izvukli i sa 109 KS. Treba reći i da mu je prednji ovjes Pseudo Mc-Pherson s trokutastim ramenima, dok je straga osovina u obliku slova H s programiranim deformiranjem te spiralne opruge.
Za kraj, Dacia Jogger je najpristupačniji obiteljski automobil C-segmenta koji nudi jedinstven omjer cijene i kvalitete u klasi. Jogger s 5 sjedala u opremi Essential s motorom 1.0 ECO-G 100 kreće po cijeni (uključeni PDV i PPMV) od 19.100 eura, ista verzija sa 7 sjedala kreće od 20.000 eura. Za one koji žele verziju s benzinskim motorom 1.0 TCe 110 u početnoj opremi Essential s 5 sjedala kreće od 18.900 eura, a sa 7 sjedala 19.800 eura. Najskuplja verzija Joggera Extreme s pet sjedala i 1.0 ECO-G 100 kreće od 21.000 eura, a sa 7 sjedala i istim motorom kreće od 21.900 eura. Jogger Extreme s benzinskim 1.0 TCe 110 motorom s pet sjedala kreće od 21.400 eura, a sa sjedam sjedala i istim motorom od 22.300 eura.
Povezane vijesti