Dacia je svoj vrlo osebujan model Jogger svijetu predstavila u rujnu 2021. godine, a mi smo ga imali priliku prvi puta voziti početkom veljače 2022. Otada smo Jogger vozili u sve tri verzije motora, dvije razine opreme i verzije s 5 i sa 7 sjedala: Jogger Extreme 1.0 TCe 110, Jogger Extreme Hybrid 140 i sada Jogger Expression 1.0 ECO-G 100.
Ovotjedni testni model za pogon koristi dvogorivni motor 1.0 ECO-G 100 koji koristi benzin i LPG (UNP ili ukapljeni naftni plin) i koji je na tržištu još od davne 2010. godine. Jedan od povoda za pisanje ovog članka jest i činjenica da je Dacia nedavno (krajem rujna) dostigla brojku od 1 milijun LPG vozila (u svim zemljama u kojima se prodaje zajedno). Isto tako, fascinira činjenica je Dacia lider na europskom tržištu UNP-a sa 67 posto udjela na kraju srpnja 2024. od čega je gotovo 40 posto kupaca marke odabralo UNP vozila.
Ne zaboravimo, Dacia je prije dvije godine učinila i vizualni rebranding cijele svoje linije modela, pa s pravom možemo reći da je kao marka ušla u red moderno dizajniranih, kvalitetno izrađenih i pouzdanih vozila na europskom i globalnom tržištu. Dakle, linija Dacia automobila sada kod nas uz Jogger broji još četiri modela: Spring, Sandero, Sandero Stepway i Duster. Sedan verzija Sandera model Logan nije dostupan na našem tržištu (ali niti na puno drugih, za utjehu), no dobra je vijest da uskoro stiže potpuno novi model Bigster iz C-SUV segmenta.
Vanjski dizajn, struktura i dimenzije
Izvana Dacia Jogger djeluje vrlo moćno i dizajnerski vrlo privlačno. Model Jogger s 1.0 ECO-G 100 motorom je dostupan u tri razine opreme: Essential, Expression i Extreme. Sve tri razine opreme nude izbor od pet ili sedam sjedala.
Sam model Jogger kombinira duljinu karavana s udobnošću vozila za aktivnosti u slobodno vrijeme, kao i karakteristike SUV-a. Robustan i s dobrim držanjem ceste, Jogger nudi izvrsnu udobnost svim putnicima, a u slučaju verzije sa sedam sjedala čak i odraslima koji sjede u trećem redu.
Prednji profil Joggera se ističe širokom i prepoznatljivom maskom, snažnim blatobranima koji guraju kotače prema uglovima karoserije i isklesanim vodoravnim poklopcem motora. Naš testni automobil je model s novim dizajnerskim detaljima kao što su to nova prednja maska, oznake straga te novi, moderni logo marke 'DC'. Zanimljivo, naša Expression verzija ima na prednjim vratima ima ispisane GPS koordinate. Provjerili smo o čemu se točno radi, odgovor je vrlo zanimljiv.
Ručice vrata odlikuju se uglađenim i ergonomičnim dizajnom. Gumb za otvaranje poklopca prtljažnika na praktičan je i elegantan način ugrađen u njegov donji dio, dok je zbog okomitih stražnjih svjetala maksimalno iskorištena širina vrata prtljažnika za lakši utovar.
Prednja i stražnja svjetla utjelovljuju Dacijin svjetlosni potpis u obliku slova 'Y', pri čemu su prednja dnevna i kratka svjetla izvedena u LED tehnologiji. Osim što smanjuju potrošnju, ECO LED svjetla jamče snažnije osvjetljenje i bolju vidljivost danju i noću. Obrubi svjetala za maglu su u sjajno crnoj boji. Isto tako, vanjski retrovizori su električno podesivi i grijani.
Kad je riječ o strukturi, Jogger je konstruiran na suvremenoj CMF-B platformi, arhitekturi nove generacije Dacijinih vozila i u samom je središtu njihove strategije za modele iz B i C segmenta. Dacia Jogger ima jedinstven središnji i stražnji modul kojim postiže duljinu od 4547 mm pa se može pohvaliti prostranošću i svestranošću modela iz C-segmenta.
Budući da je konstruiran na suvremenoj platformi i ojačan vrlo otpornom i krutom karoserijom, Jogger sjajno odolijeva udarcima. Strukturna poboljšanja uključuju ojačani blok motora (bočni nosači i spušteno podvozje) i putnički prostor. Senzori pritiska na vratima povezani s akcelerometrom rano prepoznaju da je došlo do bočnog sudara i tako ubrzavaju aktivaciju zračnih zavjesa i bočnih zračnih jastuka te sprječavaju nastanak ozljeda u predjelu trbuha, prsa i glave.
Jogger svoj pustolovan izgled duguje krovnim nosačima, izraženim lukovima blatobrana i visokom razmaku od tla (200 mm kada je vozilo neopterećeno) zahvaljujući kojima se bez problema može nositi s lakšom terenskom vožnjom.
Napomenimo kako naš testni Jogger ima praktične krovne nosače koji postavljeni uzdužno upotpunjuju dizajn vozila i ne utječu na aerodinamičnost, dok u poprečnom položaju mogu prevesti teret do 80 kg (bicikle, skije, krovne kovčege i drugo). Ovaj domišljati sustav, koji smo vidjeli na modelu Sandero Stepway, u potpunosti je usklađen s načelima marke: pametan je, praktičan, jednostavan i ekonomičan.
Što se tiče vanjskih dimenzija, one su sljedeće: duljina 4547 mm, širina 1784 mm (s otvorenim retrovizorima 2007 mm), visina od 1674 do 1691 mm (s krovnim nosačima), međuosovinski razmak 2897 mm. Ukupno gledajući, veliki međuosovinski razmak, prostor za glavu i okomiti stražnji kraj (okomita stražnja svjetla, iznimno širok poklopac prtljažnika i niski utovarni prag) zaslužni su za obilje putničkog i prtljažnog prostora.
Većom duljinom stražnjih vrata i duljom linijom bočnih prozora (40 mm) olakšan je pristup stražnjim sjedalima. Sa svojom duljinom Jogger je najdulji model u ponudi marke (Bigster kad dodje će biti sa svojom duljinom od 4570 mm tek 23 mm dulji). Njegove izdašne, a opet kompaktne dimenzije odgovor su na zahtjeve obitelji koje traže svestrano vozilo za svakodnevnu upotrebu.
U kabini Joggera u drugom redu smještena su tri sjedala preklopiva u omjeru 1/3-2/3, dok se u trećem redu (ako imate verziju Joggera sa sedam sjedala) nalaze dva pojedinačno preklopiva sjedala koja se mogu i izvaditi. Na obujam prtljažnika ne utječe spremnik UNP goriva koji je pametno smješten umjesto rezervnog kotača: 708 dm³ u modelu s 5 sjedala, odnosno 160 do 595 dm³ s preklopljenim trećim redom sjedala u modelu sa 7 sjedala, dok najveći obujam prtljažnika i dalje iznosi čak 1819 dm³. Spomenimo i kako smo u našem testnom modelu imali paket Sleep, koji ipak prilično smanjuje slobodni prostor samog prtljažnika (u nastavku teksta).
Naš testni Jogger 1.0 ECO-G 100 s pet sjedala je težak 1223 kg, a najveća dopuštena masa vozila 1724 kg (verzija sa 7 sjedala: 1252/1889 kg). Naša verzija Joggera može vući kočenu prikolicu od 1200 kg, a najveća težina nekočene prikolice 645-660 kg.
Jogger je opremljen velikim naplatcima i gumama visokog profila zbog kojih djeluje robusno. Naš je testni model u razini Expression imao standardne 16-colne čelične naplatke s efektnim ukrasnim pokrovima 'Atara Dark', sa zimskim gumama Sava Eskimo hp2 dimenzija 205/60R16 92H.
Treba napomenuti kako je naš testni Jogger imao dojmljivu, ali i doplatnu Oxide zelenu metalik boju karoserije.
Unutrašnjost
Dizajn interijera testnog Expression 1.0 ECO-G 100 modela je vrlo jednostano, ali efektno uređen. Dominiraju ukrasni elementi od sivo-crne tkanine na ploči s instrumentima i prednjim vratima, dok je unutrašnjost svjetlosive boje.
Sjedala su lijepo dizajnirana i presvučena Expression presvlakama od sivo-crne tkanine. Prilično dojmljivo, ali Dacia nas je uostalom već i naviknula na svoja praktična rješenja. Vozačko sjedalo je podesivo po visini. Volan s natpisom DACIA je presvučen umjetnom kožom, baš kao i ručica mjenjača. Tu je i naslon za ruku montiran na vozačevom sjedalu, a mi smo imali i doplatni automatski klima uređaj.
Ovo istinski svestrano vozilo može se konfigurirati na čak 60 načina. Jogger nudi 24 l prostora u pretincima za pohranu raspoređenim po cijeloj unutrašnjosti, što je dovoljno za sve putnike – uključujući i one u trećem redu. Glavni su pretinci 7-litreni pretinac za rukavice, pretinci u vratima sprijeda i straga u koje stane 1-litrena boca, 1,3-litreni zatvoreni pretinac središnje konzole i šest držača čaša.
Naš Jogger ima informacijski 3,5-inčni crno-bijeli LCD zaslon između analognih mjerača u TFT tehnologiji. Serijska oprema uključuje i komande na upravljaču za tempomat i graničnik brzine te automatska svjetla.
Mi smo imali doplatni Paket Navigacija, koji uključuje Multimedijski sustav Media NAV s 20 cm (8") ekranom na dodir, radijem DAB, USB, AUX i mogućnošću telefoniranja bez ruku s komandama na upravljaču, kao i kartografiju Istočne Europe.
Sigurnosni sustavi Joggera
Već od ulazne opreme Essential, Jogger je standardno opremljen mnogim sustavima sigurnosti i pomoći vozaču. Tako je tu sustav automatskog paljenja sva četiri žmigavca u slučaju nagolog kočenja/sudara, Automatsko paljenje svjetala, Samozaključavanje vozila u vožnji.
Mi smo imali doplatni Paket Sigurnost, koji uključuje Sustav za nadzor mrtvog kuta, Kameru za vožnju unatrag, Stražnje i prednje parkirne senzore. Sustav za pomoć pri parkiranju čine četiri ultrazvučna senzora sprijeda i straga, kamera za vožnju unatrag i dinamičke linije za navođenje. Uključuje zvučna i vizualna upozorenja kod manevriranja.
Sustav za pomoć pri naglom kočenju je aktivan od 7 do 170 km/h. Ovaj sustav preko prednjeg radara računa udaljenost od vozila ispred vas (od 7 do 80 km/h za nepokretna vozila). Kada se krećete raskrižjem brzinom između 7 i 25 km/h s uključenim pokazivačem smjera, sustav prepoznaje nadolazeća vozila koja se kreću brzinama između 30 i 55 km/h.
Uoči li opasnost od neizbježnog sudara, vozača će upozoriti vizualnim i zvučnim signalom. Sustav će zatim: pojačati snagu kočenja u slučaju da vozač nedovoljno snažno zakoči te i dalje postoji opasnost od sudara; snažno zakočiti ako vozač sam to propusti učiniti.
Sustav nadzora mrtvog kuta je aktivan od 30 km/h do 140 km/h i upozorava vozača na opasnost od sudara s drugim vozilom koje se nalazi pokraj ili iza vozila. Četiri ultrazvučna senzora (dva straga i dva sprijeda) prepoznaju druga vozila u mrtvom kutu, uključujući motocikle. Prepozna li sustav drugi objekt u mrtvom kutu, aktivirat će LED svjetla na odgovarajućem retrovizoru.
Sustav za pomoć pri kretanju na uzbrdici održava pritisak na kočnici dvije sekunde kako bi spriječio pomicanje vozila unatrag na uzbrdici, a vozaču pružio dovoljno vremena za pomicanje stopala s papučice kočnice na papučicu gasa.
Treba naglasiti kako su u Joggeru serijski ugrađeni graničnik brzine i sustav elektroničkog nadzora stabilnosti (ESC) najnovije generacije, Sustav kontrole umora i nepažnje vozača. Tu je i Sustav za održavanje vozila u prometnoj traci (LKA+LDW). Samo vozilo je sukladno s GSR2 uredbom.
Dvogorivni pogonski sklop 1.0 ECO-G 100
Dacia je jedini proizvođač koji u svim svojim modelima nudi benzinske i dvogorivne (UNP) motore s oznakom ECO-G. Budući da se ti motori ugrađuju izravno u tvornici, kupcima je zajamčena sigurnost i pouzdanost. Razdoblje jamstva proizvođača, servisni intervali, troškovi servisa i kapacitet prtljažnika jednaki su onima inačice s benzinskim motorom (spremnik za plin nalazi se na mjestu gdje se inače nalazi rezervni kotač).
Dakle, radi se o trocilindričnom turbo benzincu s Multi point ubrizgavanjem goriva, obujma 999 cm³ snage 100 KS (74 kW) i okretnog momenta od 170 Nm pri 2000-3500 okr./min., što je 10 Nm više od njegovog izvornog 'alter ego' benzinskog modela snage 91 KS (67 kW) i pri višem broju okretaja motora (upotreba samo benzinskog goriva nudi 160 Nm pri 2100-3750 okr./min.).
Treba reći i da naša testna verzija ima 6-brzinski ručni mjenjač. To je izvrsno rješenje jer motor pri visokim brzinama u šestom stupnju prijenosa radi osjetno mirnije i tiše od prethodnih rješenja.
S ovim motorom naš Jogger ubrzava od 0 do 100 km/h za 12,3 s (13,0 s verzija sa 7 sjedala) na UNP, a s benziskim motorom 12,5 s (13,2 s verzija sa 7 sjedala), a krajnja brzina mu je 175 km/h na UNP pogon te 172 km/h na benzin.
Potrošnja motora ECO-G 100 u mješovitom ciklusu vožnje (WLTP) kreće se od 7,4 l / 100 km (pri čemu se ispusti 118 g CO2/km). Prosječne su emisije inačice s benzinsko-plinskim motorom za 10 posto niže od onih ekvivalentne benzinske inačice. Štoviše, s benzinsko-plinskim pogonom moguće je povećati doseg na 1000 km zahvaljujući dvama spremnicima: 40-litrenom spremniku plina i 50-litrenom spremniku benzina.
Zbog izdašnog međuosovinskog razmaka od skoro 2,9 m i širokog prednjeg i stražnjeg traga kotača Jogger djeluje jako stabilno na cesti. Električni varijabilni servoupravljač olakšava vožnju svim vrstama cesta, neovisno o brzini, te smanjuje otpor za 36 posto. Jogger sprijeda ima ovjes pseudo MacPherson s trokutastim ramenima, a straga osovinu u obliku slova H s programiranim deformiranjem sa spiralnim oprugama. Prednje kočnice su mu disk (5 sjedala: 258x22 / 7 sjedala: 280x24), a straga bubnjevi (9“), no to se ne osjeća niti pri većim brzinama.
Za kraj, Dacia Jogger je najpristupačniji obiteljski automobil C-segmenta koji nudi jedinstven omjer cijene i kvalitete u klasi. Jogger s 5 sjedala u opremi Essential s motorom 1.0 ECO-G 100 kreće po cijeni (uključeni PDV i PPMV) od 19.400 eura, ista verzija sa 7 sjedala kreće od 20.200 eura. Za one koji žele verziju s benzinskim motorom 1.0 TCe 110 u početnoj opremi Essential s 5 sjedala kreće od 19.600 eura, a sa 7 sjedala 20.400 eura.
Jogger s 5 sjedala u opremi Expression s motorom 1.0 ECO-G 100 kreće po cijeni (uključeni PDV i PPMV) od 20.500 eura, ista verzija sa 7 sjedala kreće od 21.300 eura. Za one koji žele verziju s benzinskim motorom 1.0 TCe 110 u opremi Expression s 5 sjedala kreće od 20.700 eura, a sa 7 sjedala 21.500 eura.
Najskuplja verzija Joggera Extreme s pet sjedala i 1.0 ECO-G 100 kreće od 21.900 eura, a sa 7 sjedala i istim motorom kreće od 22.100 eura. Jogger Extreme s benzinskim 1.0 TCe 110 motorom s pet sjedala kreće od 22.100 eura, a sa sjedam sjedala i istim motorom od 22.900 eura.
Naš testni model Expression 1.0 ECO-G 100 s pet sjedala sa svom dodatnom opremom (bez Paketa Sleep!) stoji 22.140 eura.
Povezane vijesti