U listopadu rast od 21 posto u odnosu na isti mjesec 2022., najprodavanija Škoda Octavia

5 months,3 weeks ago - 7 studenoga 2023, tportal
U listopadu rast od 21 posto u odnosu na isti mjesec 2022., najprodavanija Škoda Octavia
U proteklom je mjesecu u Hrvatskoj novoregistrirano 3687 novih osobnih automobila, što je čak 3528 komada manje nego u rekordnom mjesecu lipnju ove godine. Volkswagen i dalje drži prvo mjesto među markama, a Renault Clio je ove godine ukupno najprodavaniji model s 2444 komada

Nakon što smo dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec listopad, donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući Promociji Plus imamo detaljne podatke o prodaji, točnije registracijama novih automobila u Hrvatskoj za deseti mjesec ove, 2023. godine. Generalno, listopad nam je donio bolje rezultate od prošlogodišnjeg istog mjeseca, i to za 642 registracije novih automobila.

Novoregistrirano je ukupno u listopadu 3687 novih osobnih automobila, što je čak 3528 komada manje nego u rekordnom mjesecu lipnju ove godine. Uzmemo li u obzir samo mjesec listopad, to je rast od 21,1 posto u odnosu na prošlogodišnji listopad.

Ukupno, na godišnjoj razini ova nam je godina u odnosu na isti period 2022. donijela rast od 28,87 posto. Sad smo već sigurni da izvrsni rezultati posljednjih nekoliko mjeseci nisu iznimka, već pravilo koje bi nam moglo donijeti sjajne rezultate i na kraju cijele godine 2023. Ovo je odlična vijest, jer to znači da prodajne brojke više ne odražavaju donedavnu situaciju s isporukom novih automobila zbog globalne svjetske situacije s nedostatkom elektroničkih čipova, ostalih komponenti i ratnih zbivanja u svijetu. U svakom slučaju, nastaviti ćemo pratiti kako se razvija situacija u narednom periodu.

Volkswagen i dalje na vrhu, Škoda je sada druga, a Renault treći na listi najprodavanijih marki

Vrh ljestvice prodaje novih vozila nakon mjeseca listopada i dalje pripada Volkswagenu, koji s ukupno 5815 automobila drži 11,66 posto tržišta. Na drugo je mjesto izbila Škoda s 5612 vozila ili 11,26 posto tržišta. Na trećem mjestu je i sada Renault s 5426 vozila ili 10,88 posto tržišta. Prve tri marke drže ukupno 33,8 posto udjela na tržištu novoregistriranih novih automobila u 2023-toj.

Renault Clio i dalje na prvom mjestu najprodavanijih modela, Škoda Octavia druga, a Dacia Duster treći

Prvi na listi najprodavanijih modela nakon deset mjeseci ove godine je i dalje Renault Clio s 2444 komada (4,90 posto tržišta). A stigao je i novi, redizajnirani Clio, na čijoj smo premijeri u Bruxellesu bili nedavno.

Škoda Octavia je druga s 2135 komada (4,28 posto), a Dacia Duster je treći s 1441 komadom (2,89 posto). Renault Captur je na četvrtom mjestu s 1364 komada, a Suzuki SX4 je peti na ljestvici najprodavanijih modela u 2023. s 1292 prodana primjerka.

Zanimljivo, gledamo li prema grupacijama proizvođača, nakon prvih deset mjeseci u prvih 30 prodanih marki Volkswagen grupacija (VW, Škoda, Audi, Seat, Cupra, Porsche) drži i dalje prvo mjesto s ukupno prodanih 15.848 automobila ili 31,79 posto (u prvih devet mjeseci 31,76 posto). Drugo mjesto drži Renault grupa (Renault, Dacia, Alpine) s 8721 automobila ili 17,49 posto (u prvih devet mjeseci 17,62 posto). Dodamo li ovome i Nissan s 591 automobilom ili 1,18 posto, kao i Mitsubishi sa 16 vozila ili 0,03 posto onda rezultati Alijanse Renault-Nissan-Mitsubishi čine ukupno 9312 prodanih automobila ili 18,67 posto. Treće mjesto prema ovom kriteriju drži veliki Stellantis (Opel, Peugeot, Citroën, Fiat, Alfa Romeo, Jeep, DS Automobiles, Lancia, Dodge, Abarth, Ferrari i Maserati) drži treće mjesto s 5995 automobila ili 12,04 posto. Četvrta je grupacija Hyundai i Kia s ukupno 5657 prodanih vozila ili 11,34 posto.

Gledamo li samo listopad ove godine, onda vidimo da je na prvom mjestu Škoda Octavia sa 180 prodanih primjeraka. Na drugom mjestu je Renault Clio sa 134 komada, a na trećem mjestu slijedi Dacia Sandero sa 115 komada. Četvrto mjesto je zauzeo Toyota Yaris Cross sa 111 komada, a peto mjesto Suzuki SX4 s 101 komadom registriranim samo u listopadu.

Prodaja marki prema tipu goriva

U donjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u 2023-toj. Ukupno je prošle godine prodano 50 različitih marki automobila, što je čak 10 marki više nego u 2021. Sada ih je nakon mjeseca rujna ukupno 44 različite marke.

Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, u ukupnim rezultatima za prvih deset mjeseci 2023. dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin sa 25.538 komada ili 51,2 posto ukupnog tržišta prodanih novih automobila. Uzmemo li cijelu 2022. godinu benzinaca je bilo 51,8 posto svih novih prodanih automobila.

Još od kolovoza 2022. su na drugom mjestu hibridni automobili, sada nakon listopada s 12.150 komada ili 24,4 posto. Ovdje primjećujemo daljnji porast hibridnih automobila u odnosu na cijelu 2022., kada je taj udio 20,7 posto (u 2021. je taj udio bio 15,6 posto, a 2020. samo 6,9 posto). Razloga za optimizam itekako ima, a top 3 najprodavanije marke u toj kategoriji su redom: Suzuki (2920), Toyota (1467) i Renault (1239).

Automobili s dizelskim motorom su na trećem mjestu nakon kolovoza s 9355 komada (18,8 posto). Da spomenemo, godinu 2022. su završili na trećem mjestu s 8962 komada ili 20,3 posto. Cijele 2021. godine je postotak dizelskih automobila u ukupnom broju svih automobila bio nešto veći; 23,7 posto.

Slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) sa 1464 komada ili 2,9 posto. U ovoj kategoriji smo na nešto nižoj razini nego u cijeloj prošloj 2022. sa 1806 komada ili 4,1 posto. U 2021. godini je rezultat bio 4,4 posto. 2020. godine je prodano ukupno 717 komada ili 2,0 posto. Listu predvodi Dacia s 1243 komada, tu je još Renault sa 178 komada (riječ je naravno o istom motoru iz Alijanse), a slijedi na trećem mjestu Fiat s 43 komada. Treba reći da su na prva dva mjesta dvije sestrinske marke i jedine uz Fiat koje prodaju dvogorivne motore u prvoj ugradnji, odnosno ugrađene u tvornici proizvođača.

Potpuno električni automobili su na petom mjestu. Tako je novoregistrirano u prvih deset mjeseci ove godine njih 1348 ili 2,7 posto. Vidjeti ćemo hoće li se taj trend nastaviti i u nastavku ove godine.

Treba reći i da je potpuno električnih automobila u cijeloj protekloj godini prodano 1374 primjeraka i oni su činili 3,1 posto hrvatskog tržišta prema tipu goriva. Ovdje možemo primjetiti skoro dvostruko bolji rezultat u postotku u odnosu na cijelu 2020., kada je njihov udio bio 1,5 posto s 539 komada.

Da podsjetimo, nakon cijele 2022. je na vrhu u ovoj kategoriji opet završila marka Renault s 349 (u 2021. su imali 294 prodana komada), Tesla sa 213 komada (2021. imali 183 komada) je druga, Volkswagen je treći sa 157 komada (u 2021. bilo 131 komad), Dacia s modelom Spring je četvrta sa 121 komadom, a peti Audi sa 108 komada, slijede Opel sa 72 komada te Škoda s 57.

Sada nakon listopada 2023., listu predvodi Tesla s 335 komada, Volkswagen je drugi sa 166 komada, treći je Renault sa 150 električnih automobila. Dacia s modelom Spring sa 115 primjeraka je četvrta, a poredak od top 5 marki zatvara Škoda s 99 vozila. Ukupno je 29 proizvođača (od 44 marke u 2023.) isporučilo potpuno električne automobile svojim kupcima u 2023.

Prodaja prema županijama

I na kraju, prodajni rezultati prema županijama nakon listopada 2023. izgledaju ovako; u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji novoregistrirano je očekivano najviše automobila, 21.702 komada ili 43,53 posto (u 2022. 45,45 posto, a 2021. 42,96 posto) od ukupne količine prodanih osobnih automobila.

Na drugom mjestu je Splitsko-dalmatinska županija s 4253 komada novoregistriranih novih automobila ili 8,53 posto hrvatskog tržišta (u cijeloj 2022. su bili drugi s 8,35 posto, a 2021. 7,57 posto). Istarska županija je na trećem mjestu sa 3852 komada ili 7,73 posto (u cijeloj 2022. su bili četvrti sa 6,16 posto). Primorsko-goranska županija je i dalje četvrta sa 3365 komada ili 6,75 posto hrvatskog tržišta novoregistriranih novih automobila (u cijeloj 2022. su bili treći s 7,85 posto, a 2021. 7,28 posto).

Kao i 2021. i godine 2022. je na posljednjem mjestu bila Ličko-senjska županija, sa 194 prodana automobila ili 0,44 posto tržišta. Nakon listopada 2023. je ova županija i dalje na posljednjem mjestu s 228 automobila ili 0,46 posto tržišta.

Support Ukraine